Uusi kone, Win 10 + päivitykset?

Win10tulossa

Menin tilaamaan uuden pakettikoneen, jossa tulee Win 10 esiasennettuna. Se on luultavasti asennettu joskus 2015...

Kun sitten käynnistän koneen ensimmäistä kertaa, olettaisin, että Win10 hakee miljoona päivitystä ja kestää niiden lataaminen & asennus.

Onko nyt jotain semmoista päivitystä, jota ei missään nimessä pidä ladata, ettei kone mene jumiin? Vai onnistuuko, jos antaa Win 10 päättää päivityksistä ja odottelee kiltisti loppuun asti?

51

658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aslakkialatölviöstä
    • Lähinnä se että ei estä niitä päivityksiä millään. Tee asennuksessa käyttäjätiliksi Omistaja tai Admin mikä on se järjestelmänvalvoja, salasanan kanssa. Poista laitevalmistajan asentamat virustutkat jos semmoisia on, ja sitten päivität täysin.

      Sitten kun on valmis, perustat sen tavallisen käyttäjätilin minkä liität Microsoft tiliin muotoa [email protected]

      Sitten siirryt käyttämään vain siitä Microsoft tilin kautta, mukaanlukien asennukset mitä teet. Teet todennäköisesti jotain väärin jos järjestelmänvalvojan salasanaa kysytään. Tuon pitäisi normaalissa käytössä toimia puhtaasti samalla käyttäjätilillä.

      • mummojen_ymmärrys

        Voi miten yksinkertaiseksi onkaan windowsin käyttö tehty...
        Me mummotkin kirkkaasti ymmärrämme...

        Onko tuo [email protected] nyt sitten se tavallinen käyttäjätili vai Microsoft-tili?


      • mummojen_ymmärrys kirjoitti:

        Voi miten yksinkertaiseksi onkaan windowsin käyttö tehty...
        Me mummotkin kirkkaasti ymmärrämme...

        Onko tuo [email protected] nyt sitten se tavallinen käyttäjätili vai Microsoft-tili?

        Perusta Microsoft tili täällä ennen asennusta: https://www.live.com

        Siis kun asennat niin ensiksi siinä tehdään se järjestelmänvalvojan tili, ja sitä käytät kun päivittelet. Sen jälkeen teet tavallisen käyttäjätilin etunimelläsi.

        Kun se on tehty, se tavallinen käyttäjätili liitetään siihen [email protected] Microsoft tiliin ja siitä tulee sitten se Microsoft tili. Kun lisätään muita käyttäjiä niin jokaiselle vaan ensiksi etunimellä ne tavalliset tilit ja sitten kytkee jokaisen henkilökohtaisiin Microsoft tileihin.

        Eihän tässä ole mitään eroa vaikka Windows XP:n muuta kuin tuo Microsoft tili kytkentä mikä tuli Windows 8:ssa.


      • hyvintoimii

        Minulla ei ole Microsoft tiliä. Eipä tuota mihinkään tarvitse.


      • hyvintoimii kirjoitti:

        Minulla ei ole Microsoft tiliä. Eipä tuota mihinkään tarvitse.

        Sitä tarvitsee monien sovellusten lisäämiseen, sähköpostiin, tiedostojen tallennukseen, synkronointiin, käyttäjäprofiiliin siirtoon ja moneen muuhun perusasiaan. Harvoin ihmisille riittää pelkkä nettiselain.

        Sitä vartenhan siitä Windowsista on maksettu että käytetään sitä. Pelkän selaimen käyttöön varmaan löytyy sopivampiakin.


      • hyvintoimii

        Sovellukset saa valmistajan sivuilta ilman kauppaa. Sähköpostiohjelmaksi vaikka Thunderbird. Tiedostot voi tallentaa kiintolevyille. Synkronointi on joillekin ihan turha. Eli ei ole mikään pakko olla tiliä.


      • hyvintoimii kirjoitti:

        Sovellukset saa valmistajan sivuilta ilman kauppaa. Sähköpostiohjelmaksi vaikka Thunderbird. Tiedostot voi tallentaa kiintolevyille. Synkronointi on joillekin ihan turha. Eli ei ole mikään pakko olla tiliä.

        "Sovellukset saa valmistajan sivuilta ilman kauppaa."

        Vain harva Windows 10:lle tarkoitettu sovellus lisätään noin. Ne muutamat harvat ovat yleensä kuukausi- tai vuosimaksullisia.

        "Sähköpostiohjelmaksi vaikka Thunderbird."

        Se ei oikein kunnolla sovellu Windows 10:ssä käytettäväksi. Se mm. tarvitsee pääkäyttäjän oikeuksia asennukseen ja päivitykseen ja käyttää tekniikkaa minkä jatkuvuus Windowsissa on epävarmaa.

        On siis mahdollista että ohjelma lakkaa ennenaikaisesti toimimasta tai että se vaikuttaa Windowsin päivittymiseen.

        Tiedostot tulisi tallentaa eri laitteeseen kuin missä Windows 10 on. Loppuu muuten herkästi IOPS:t kesken ja joutuu muuten ihmettelemään miksi toimii hitaasti. Windows 10:ssä OneDrive on helpoin ja suositeltavin ratkaisu ja se toimii MS Officen maksuttoman version kanssa.


      • sammakoita.suussa

        Idioottimaista tapella joka ainoassa keskustelussa samoista asioista, häpeäisitte.


      • sammakoita.suussa kirjoitti:

        Idioottimaista tapella joka ainoassa keskustelussa samoista asioista, häpeäisitte.

        Miksi nuo häiriköt aina änkee sotkemaan keskusteluita?

        Eikö ne nyt vittu tajua että jos joku ostaa uuden koneen Windowsilla niin se haluaa käyttää sitä eikä korvata siihen jotain viritystä tai rajoittaaa ominaisuuksia.


      • väärää-tietoa-jakava
        M-Kar kirjoitti:

        Miksi nuo häiriköt aina änkee sotkemaan keskusteluita?

        Eikö ne nyt vittu tajua että jos joku ostaa uuden koneen Windowsilla niin se haluaa käyttää sitä eikä korvata siihen jotain viritystä tai rajoittaaa ominaisuuksia.

        Älä vaan tyrkytä tällä palstalla mitään haitallisia ohjeita. Itse saat säätää omaa konettasi miten haluat, mutta älä vaan ohjeista aloittelijoita siihen.


      • väärää-tietoa-jakava kirjoitti:

        Älä vaan tyrkytä tällä palstalla mitään haitallisia ohjeita. Itse saat säätää omaa konettasi miten haluat, mutta älä vaan ohjeista aloittelijoita siihen.

        Todista.


      • asdasdcds
        M-Kar kirjoitti:

        "Sovellukset saa valmistajan sivuilta ilman kauppaa."

        Vain harva Windows 10:lle tarkoitettu sovellus lisätään noin. Ne muutamat harvat ovat yleensä kuukausi- tai vuosimaksullisia.

        "Sähköpostiohjelmaksi vaikka Thunderbird."

        Se ei oikein kunnolla sovellu Windows 10:ssä käytettäväksi. Se mm. tarvitsee pääkäyttäjän oikeuksia asennukseen ja päivitykseen ja käyttää tekniikkaa minkä jatkuvuus Windowsissa on epävarmaa.

        On siis mahdollista että ohjelma lakkaa ennenaikaisesti toimimasta tai että se vaikuttaa Windowsin päivittymiseen.

        Tiedostot tulisi tallentaa eri laitteeseen kuin missä Windows 10 on. Loppuu muuten herkästi IOPS:t kesken ja joutuu muuten ihmettelemään miksi toimii hitaasti. Windows 10:ssä OneDrive on helpoin ja suositeltavin ratkaisu ja se toimii MS Officen maksuttoman version kanssa.

        M-Karilla sattui tässä taannoin kirotusvire.
        M-Kar kirjoitti "olen asiantuntija"
        vaikka hänen tarkoituksenaan olikin sanoa
        "olen aisantuntija"


      • poispoispoikke

        Kumma että M-Karin pitää tulla tänne lässyttämään vaikka Tubutin-Ubuntu on M-Karin mielestä se jota kaikkien pitäisi käyttää. Tekeehän M-Kar ihan " t ö i t ä k i n " Tubutin-Ubuntulla.


      • poispoispoikke kirjoitti:

        Kumma että M-Karin pitää tulla tänne lässyttämään vaikka Tubutin-Ubuntu on M-Karin mielestä se jota kaikkien pitäisi käyttää. Tekeehän M-Kar ihan " t ö i t ä k i n " Tubutin-Ubuntulla.

        En ole missään sanonut, että kaikkien pitäisi käyttää Windowsia. Ubuntu ei liity mitenkään tubuttimeen.


      • kympissä_ei_tarvita

        "Sitä tarvitsee monien sovellusten lisäämiseen"

        Creators Updatesta lähtien on Storesta voinut asentaa uusia sovelluksia myös vaikka ei olisi ms-tiliä.
        Eli ms-tiliä ei kannata turhan takia tehdä, Win10:ssä sitä ei tarvita yhtään mihinkään. Win8:ssa sitä tarvittiin uusien sovellusten asennukseen storesta.


      • kjskshadhg
        M-Kar kirjoitti:

        Sitä tarvitsee monien sovellusten lisäämiseen, sähköpostiin, tiedostojen tallennukseen, synkronointiin, käyttäjäprofiiliin siirtoon ja moneen muuhun perusasiaan. Harvoin ihmisille riittää pelkkä nettiselain.

        Sitä vartenhan siitä Windowsista on maksettu että käytetään sitä. Pelkän selaimen käyttöön varmaan löytyy sopivampiakin.

        On oikeastaan aika törkeää sitoa käyttäjä kaikkiin palveluihin, myös sellaisiin, joita ei tarvitse.
        Monilla on paikallinen sähköposti.
        Kun on monta osoittetta eri käyttöön on helpompaa käyttää jotakin email appia, kuin selainposteja.
        Pilviä en halua, enkä useimpia "pakollisia" sovellutuksiakaan, joita koneen valmistaja ja MS tyrkyttää.


    • ubutubu

      Otan osaa.

    • Win10tulossa

      Kiitos vastauksista. Siispä suht turvallisin mielin saa antaa asennella. Vielä semmoista kysyisin, että kun on esiasennettu Win10, niin pitäisikö aivan ekaksi estää nettiin pääsy ja tehdä jonkunlaiset järjestelmänpalautuslevyt? Meinaan vaan, että kun/jos Win10 menee joskus solmuun, niin ei voi millään palauttaa tai laittaa järjestelmää uusiksi??

      • Hyvä ajatus.

        Ottaisin kyllä toisen toisen kopion koko kiintolevyn sisällöstä sitten kun se on täysin päivitettynä ja toimivuus varmistettuna, koska jos se kenkkuilee niin on helpompi palata siihen tilaan missä on vuoden päivitykset asenneltuna. Voi vielä sitä ennen vapauttaa levytilan Windowsin työkaluilla.


      • we46ye56u56u
        M-Kar kirjoitti:

        Hyvä ajatus.

        Ottaisin kyllä toisen toisen kopion koko kiintolevyn sisällöstä sitten kun se on täysin päivitettynä ja toimivuus varmistettuna, koska jos se kenkkuilee niin on helpompi palata siihen tilaan missä on vuoden päivitykset asenneltuna. Voi vielä sitä ennen vapauttaa levytilan Windowsin työkaluilla.

        Koita nyt uskoa, älä vaan tyrkytä tällä palstalla mitään haitallisia ohjeita. Itse saat säätää omaa konettasi miten haluat, mutta älä vaan ohjeista aloittelijoita siihen.


      • we46ye56u56u kirjoitti:

        Koita nyt uskoa, älä vaan tyrkytä tällä palstalla mitään haitallisia ohjeita. Itse saat säätää omaa konettasi miten haluat, mutta älä vaan ohjeista aloittelijoita siihen.

        En aiheuta missään haittaa. Vain sinä teet niin kun kehoitat ilmeisesti laiminlyömään sitä tärkeintä asiaa, eli varmuuskopiota.


      • pysypoistäältä
        M-Kar kirjoitti:

        En aiheuta missään haittaa. Vain sinä teet niin kun kehoitat ilmeisesti laiminlyömään sitä tärkeintä asiaa, eli varmuuskopiota.

        Mitäs jos pysysit vaan siellä Tubutin-Ubuntu-palstalla viisastelemassa!!!!!


      • pysypoistäältä kirjoitti:

        Mitäs jos pysysit vaan siellä Tubutin-Ubuntu-palstalla viisastelemassa!!!!!

        Tämähän on tubutin palsta.


    • Win10tulossa

      Vielä pari kysymystä... 1) onko Windows Defender riittävä suojaus? Ei ole tarkoitus mennä kökkösivuille/ladata laittomia. 2) onko Microsoftin Edge hyvä selain? Aiemmin käyttänyt Firefoxia ja vähän Chromea. Tuo näyttää aika erilaiselta, mutta toisaalta kiinnostaisi opetella uusia.

      • Virustutka ei vaikuta suojaukseen mitenkään, ja vaihtamalla sitä voi tulla harmia Windowsin päivitysten kanssa.

        Edge on hyvä selain ja se paranee itsekseen. Pari kertaa vuodessa ainakin uusivat sitä. Ei tarvitse turhaan lisää ylläpitovaivaa asentamalla jotain muuta, ja lisäksi Windows nollailee noiden tiedostokytkentöjä päivityksissä, että käytännössä Edge on ensisijainen selain ja toisen selain joku mikä käynnistetään erikseen. Nuo on vähän poikkeustilanteisiin nuo lisäselaimet.


      • dhldrhy

        Edgeä ei ole pakko käyttää. Firefox toimii kympissä hyvin ja on kokoajan ollut oletusselaimena eikä tule mitään ylläpitovaivaa. Tuon M-Karin höpätykset voi jättää omaan arvoonsa.


      • dhldrhy kirjoitti:

        Edgeä ei ole pakko käyttää. Firefox toimii kympissä hyvin ja on kokoajan ollut oletusselaimena eikä tule mitään ylläpitovaivaa. Tuon M-Karin höpätykset voi jättää omaan arvoonsa.

        Firefoxista voi seurata harmia Windowsissa kun Microsoft rajailee noita vähitellen tai sitten jää joku video näkymättä. Nuo on tarkoitettu lähinnä ohjelmistokehittäjille että testaavat ohjelman toimivuutta Firefoxilla.

        Firefox lisää yhden erillisen palikan minkä päivityksistä ollaan riippuvaisia ja lisää siis hyysäämistä. Normaalisti käytettäessä päivitykset hoituvat keskitetysti kun Windows päivittää Edgen siinä missä muutkin osat.


      • y89poy80pöuy89p
        M-Kar kirjoitti:

        Firefoxista voi seurata harmia Windowsissa kun Microsoft rajailee noita vähitellen tai sitten jää joku video näkymättä. Nuo on tarkoitettu lähinnä ohjelmistokehittäjille että testaavat ohjelman toimivuutta Firefoxilla.

        Firefox lisää yhden erillisen palikan minkä päivityksistä ollaan riippuvaisia ja lisää siis hyysäämistä. Normaalisti käytettäessä päivitykset hoituvat keskitetysti kun Windows päivittää Edgen siinä missä muutkin osat.

        Etkö sinä ymmärrä mitään, älä vaan tyrkytä tällä palstalla mitään haitallisia ohjeita. Itse saat säätää omaa konettasi miten haluat, mutta älä vaan ohjeista aloittelijoita siihen.


      • y89poy80pöuy89p kirjoitti:

        Etkö sinä ymmärrä mitään, älä vaan tyrkytä tällä palstalla mitään haitallisia ohjeita. Itse saat säätää omaa konettasi miten haluat, mutta älä vaan ohjeista aloittelijoita siihen.

        En tyrkytä missään haitallisia ohjeita. Sinähän se harhaanjohdat todistettavasti kun varmuuskopiointi on olevinaan "haitallista".


      • y89poy80pöuy89p kirjoitti:

        Etkö sinä ymmärrä mitään, älä vaan tyrkytä tällä palstalla mitään haitallisia ohjeita. Itse saat säätää omaa konettasi miten haluat, mutta älä vaan ohjeista aloittelijoita siihen.

        Todista.


      • aaedwzcewr
        M-Kar kirjoitti:

        Firefoxista voi seurata harmia Windowsissa kun Microsoft rajailee noita vähitellen tai sitten jää joku video näkymättä. Nuo on tarkoitettu lähinnä ohjelmistokehittäjille että testaavat ohjelman toimivuutta Firefoxilla.

        Firefox lisää yhden erillisen palikan minkä päivityksistä ollaan riippuvaisia ja lisää siis hyysäämistä. Normaalisti käytettäessä päivitykset hoituvat keskitetysti kun Windows päivittää Edgen siinä missä muutkin osat.

        M-Karilla sattui tässä taannoin kirotusvire.
        M-Kar kirjoitti "olen asiantuntija"
        vaikka hänen tarkoituksenaan olikin sanoa
        "olen aisantuntija"


    • Mkarin_ohjeet_hyviä

      Paitsi että Mkarin sitkeästä jankuttamisesta huolimatta Microsoft-tili ja kaupan sovellukset ovat täysin turhaa kuraa, mitä ei tarvita mihinkään.

      • Helvettiäkö siinä iniset. Ei Windowsia ole mikään pakko käyttää. Voi vapaasti valita jonkun toisen merkkisen käyttöjärjestelmän. Jos Windows kerran on jotenkin vastenmielinen.

        Kysyjä on kuitenkin valinnut Windowsin joten on syytä olettaa sen haluavan käyttää sitä.


      • t78iot78o7totl
        M-Kar kirjoitti:

        Helvettiäkö siinä iniset. Ei Windowsia ole mikään pakko käyttää. Voi vapaasti valita jonkun toisen merkkisen käyttöjärjestelmän. Jos Windows kerran on jotenkin vastenmielinen.

        Kysyjä on kuitenkin valinnut Windowsin joten on syytä olettaa sen haluavan käyttää sitä.

        Täällä ei kiroilla, pitääkö ilmiantaa ylläodolle ja muista, älä vaan tyrkytä tällä palstalla mitään haitallisia ohjeita. Itse saat säätää omaa konettasi miten haluat, mutta älä vaan ohjeista aloittelijoita siihen.


      • t78iot78o7totl kirjoitti:

        Täällä ei kiroilla, pitääkö ilmiantaa ylläodolle ja muista, älä vaan tyrkytä tällä palstalla mitään haitallisia ohjeita. Itse saat säätää omaa konettasi miten haluat, mutta älä vaan ohjeista aloittelijoita siihen.

        Edelleenkin vain sinä itse todistettavasti harhaanjohdat.


      • seeeoppa
        M-Kar kirjoitti:

        Edelleenkin vain sinä itse todistettavasti harhaanjohdat.

        M-Karilla sattui tässä taannoin kirotusvire.
        M-Kar kirjoitti "olen asiantuntija"
        vaikka hänen tarkoituksenaan olikin sanoa
        "olen aisantuntija"


    • Win10tulossa

      Kiitos jälleen kerran asiallisista vastauksista, etenkin M-Kar. :)

      Vielä semmoista kysyn, kun uusi kone tulee ensiviikolla... niin olisiko simppeliä ohjetta miten teen varmuuskopiot tai järjestelmän palautuslevyt? (Ennen kun tökkään nettipiuhan kiinni...)

      Osaan kyllä varmaan etsiä ne itsekin, mutta en ole Win10 käyttänyt ikinä. Ostin valmiiksi 10 kpl DVD R levyjä.

      • palauta-usb.tikulta

      • aslakkialatölviöstä

        Windows 10:n saa Microsoftin sivuilta tarpeen vaatiessa tikulle ( ei siinä mitään palautuslevyjä tarvita, tai en minä ainakaan ole koko aikana tarvinnut).


      • Win10tulossa

        Kuinka iso tikku riittää?


      • aslakkialatölviöstä
        Win10tulossa kirjoitti:

        Kuinka iso tikku riittää?

        8 G


      • Windows 10:n vakiotyökalut taitaa kaivata USB-tikkua. Koosta en tiedä tarkemmin mutta luulisi 16Gt riittävän. Minä en ole laskenut gigatavuja kun minulla on palvelimissa 32000 gigaa niin se on se ja sama mitä se vie.

        Itse kyllä olen varmistanut kiintolevyt päivittämällä ensiksi ihan täysin, siivoamalla Windowsin omilla levynvapautustyökaluilla mahdollisimman vapaaksi eheytys ja siitä sitten Clonezillalla kopio tiedostopalvelimelle tai miksei vaikka ulkoiselle kiintolevylle. Siitä sitten saa kivasti palautettua neitseellisen mutta päivitetyn Windowsin jos tarvitsee.

        Windows 10:ssä on tiettävästi satsattu noihin varmistusjuttuihin mutta en ole itse niihin jaksanut perehtyä kun tuo Clonezilla toimii riippumatta siitä mitä siellä kiintolevyllä on ja saa palautettua ennalleen puolessa tunnissa jos haluaa.


      • äläsekoile

        Eikös win10:ssä pitäisi käyttää vain sen omia tai storesta ladattuja ohjelmia? Ei kannata sekoilla muiden ohjelmien kanssa kuten olet niin kovasti täällä saarnannut!


      • äläsekoile kirjoitti:

        Eikös win10:ssä pitäisi käyttää vain sen omia tai storesta ladattuja ohjelmia? Ei kannata sekoilla muiden ohjelmien kanssa kuten olet niin kovasti täällä saarnannut!

        CloneZilla ei ole Windows 10:ssä toimiva sovellus. Se on asennusmedia miltä voi käynnistää tietokoneen ilman, että käyttöjärjestelmää edes käynnistetään ja voi sitten raapaista kiintolevyn sisällön sellaisenaan jemmaan.


      • kympin_oma_työkalu
        äläsekoile kirjoitti:

        Eikös win10:ssä pitäisi käyttää vain sen omia tai storesta ladattuja ohjelmia? Ei kannata sekoilla muiden ohjelmien kanssa kuten olet niin kovasti täällä saarnannut!

        Aivan oikein - clonezillan sijasta tulisi käyttää Win10:n omaa System Repair Disk (Luo järjestelmän korjauslevy) -toimintoa, jolla voi kopioida talteen koko asennetun järjestelmän DVD-levylle ja palauttaa sen vikatilanteessa. Sen saa auki joko ohjauspaneelin kautta, tai suorita -> recdisc
        Toimii myös jos safe boot on käytössä ja legacy mode pois käytöstä. Clonezilla sen sijaan tekee koneesta turvattoman ja altistaa sen bios-haittaohjelmille.


      • Mikko_Tku
        kympin_oma_työkalu kirjoitti:

        Aivan oikein - clonezillan sijasta tulisi käyttää Win10:n omaa System Repair Disk (Luo järjestelmän korjauslevy) -toimintoa, jolla voi kopioida talteen koko asennetun järjestelmän DVD-levylle ja palauttaa sen vikatilanteessa. Sen saa auki joko ohjauspaneelin kautta, tai suorita -> recdisc
        Toimii myös jos safe boot on käytössä ja legacy mode pois käytöstä. Clonezilla sen sijaan tekee koneesta turvattoman ja altistaa sen bios-haittaohjelmille.

        Clonezilla, Norton Ghost tai vaikka Linuxin dd kopioivat kovalevystä levykuvan, joka on helppo ja nopea palauttaa. Parhaimman kopion saa levystä kun se ei ole liitetty systeemiin eli kone käynnistetään tikulta (joissain koneissa se on biossissa) jossa varmistusohjelma on. Kopioitavan levyn sisällöllä ei merkitystä. Varsinkin SSD levylle palautus on nopea toimenpide. Mac koneessa voi muistaakseni vaihtaa kovalevyn tyhjään ja pistää varmistuslevyn kiinni. Palautus alkaa automaattisesti. Windowssilla ei tietääkseni ole fiksua varmistussysteemiä.


    • asenna_uusin_puhtaana

      Uusin RTM/GA versio tällä hetkellä on 16299.15 (eli fall creators update 1709, on tullut jo valmiiksi). Se kannattaa asentaa puhtaana asennuksena uuteen koneeseen.

      Ei niin päin, että ensin alkaa käyttää jotain vanhaa kympin versiota ja asentaa siihen kaikki ohjelmat ja asetukset, jonka päivittää 16299:iin, jolloin asennus vähän jo solmuuntuu, käynnistys vähän hidastuu ja ram-muistin kulutus kasvaa. Joutuu ehkä palauttamaan tehdasasetuksetkin, eli siirtymään puhtaaseen 16299:iin ja asentamaan kaikki ohjelmat uudelleen.

    • viralliset_imaget

      Fall Creators Update on nyt jo periaatteessa GA-vaiheessa, koska ms:n sivuilla on viralliset asennusimaget julkisesti saatavilla. Suomenkielisen x64 -version saa tästä:
      http://fg.ds.b1.download.windowsupdate.com/c/Upgr/2017/10/16299.15.170928-1534.rs3_release_clientconsumer_ret_x64fre_fi-fi_e8277a8f363e6e0c605c40bf3b4932fcdaca7eb9.esd

      Sama asennusimage (clientconsumer) sisältää Win10 S, Home, Education ja Pro versiot.
      Sen voi tarvittaessa muuntaa iso-tiedostoksi esd decrypter v31 -ohjelmalla. Windows Update, ja MS media tool lataavat nuo täsmälleen samat esd-imaget päivitystä tai asennusmedian luontia varten. Päivitykset alkavat 17. lokakuuta viimeistään automaattisesti, mutta sitä ennen kannattaa jo tehdä asennusmedia ja päivittää manuaalisesti tai asentaa puhtaana.

    • 56u3et4

      Ostin juuri uuden koneen jossa on esiasennettu Windows 10. Kone asensi ensitöikseen käyttöjärjestelmän ja toiminut hyvin.

      Koneessa on potkua sen verran ettei töki eikä hidastele.

      • kalsaritvenyyjapaukkuu

        Ennen oli omakehu, nyt konekehu joka .....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1688
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1315
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1212
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1137
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      922
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      875
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      94
      837
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      829
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      768
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      702
    Aihe