Jotkut ihmiset eivät tunnu päästävän ketään lähelleen, ennen kuin he ovat tutustuneet kunnolla. On kuitenkin demiseksuaaleja, jotka eivät päästä ketään lähelleen seksuaalisessa mielessä, ennen kuin he tuntevat mahdollisen kumppaniehdokkaan läpikotaisin.
Demiseksuaali on siis henkilö, joka kokee fyysistä vetovoimaa ainoastaan sellaisia ihmisiä kohtaan, joiden kanssa on luonut vahvan tunnesiteen.
Mitä demiseksuaalin deittaileminen sitten oikein vaatii? Ainakin aikaa - todella, todella runsaasti. Tässä on muutamia asioita, joita sinun tulisi tietää demiseksuaalisuudesta:
https://www.voice.fi/suhteet/a-86243
Oletko demiseksuaali?
27
4286
Vastaukset
- dlldldlldl
Ihmisten leimailu vituttaa noin yleisesti ottaen miksi pitäisi tietää yhtään mitään?
- Hewiwem
Parempi on olla itundiseksuaalinen.
- NorsuPorsliiniKaapissa
"Oletko demiseksuaali? "
Ei, vaan erittäin ruma ja siitä syystä joku erehtyy luulemaan mieheksi. - MössönErottaminen
Erotako asioita toisistaan?
1. Jos on huono ulkomuoto, ulosanti, tyhmä (=ummiko, puhekyvytön, ei näe), kömpelö (=vammautunut, rampa, raajarikko, tms.).
2. Heikko luonne, sortuu, aina kännää, ajaa kolareita, tekee rikoksia, haukkuu muita, pilkkaa.
3. Oma-aloitteeton (=kokemusten puute), ujostelee, pelkää ylimielisiä, ei siedä nokkimisjärjestystä, mase, ei siedä hienoston kermaperseitä eikä olevinaan liiaan viisaita. Julkiselle töihin pääsy, varsinkin kouluttajaksi nostaa yksilön kuvittellisen älykkyyden yli 30 % pian alkalmisen jälkeen. Systeemi luo kuvion, jossa on oletus julkisen palveluksessa olevan, mm. poliitikon älyn olevan muita paljon korkealla. Suurin harha on se, että heidän kuvitellaan pystyvän ratkaisemaan yleispäätelmillä minkä tahansa ongelman, vaikka heillä ei olisi mitään erikoisalan osaamista. Vastaavaa näkee myös ihmissuhteissa, nyt mm. Britannian kuningashuone on jostain 1200-luvulta jatkunut jokseenkin tietyllä tavalla, poikkeuksia on, nyt sinne on nousemassa miljoonaperijättärien joukkoon täysin duuaritaustaltalla, jolla on älyä ja koulusta. Näiden uusien kunkkuhuonetulokkaiden oletetaan osaavan aina olla viehkeitä ja hyväkäytöksisiä, eikä koskaan olisi känkkäränkkää.
4. Himot eriskummallisiin seksikohteisiin . - observaatio
No pitäähän tänä yliseksuaalisoituneena aikana olla joku moderni leima otsaan niille normaaleillekin konservatiiveille, jotka ei tykkää heti paneskella ympäriinsä yltiöpäisesti kaikkea vähänkin eväänsä väräyttävää. Ennen aikaan sitä kutsuttiin moraaliksi, nykyään näemmä tuoksi.
- pitäköönkuppansa
Juuri noin.
- miuamauamoua
On se hienoa, että saadaan lisää kuvailevia sanoja! Olen vuosikymmeniä tuntenut itseni jotenkin vaillinaiseksi, kun en halua imutella tuntemattomia baarissa enkä ottaa liikaa kontaktia kymmenennelläkään treffikerralla. Kumppaniehdokkaat ovat moittineet tunteideni hitauttani. Ihastun kyllä, mutta en halua edetä fyysisesti ennen kuin tunnen toisen todella hyvin. Nyt olen ymmärtänyt olevani demiseksuaali ja olen lukenut netistä artikkeleita - huomasin, että meitä on monia muitakin.
Mitä pahaa siinä on, että meille "normaaleille konservatiiveille" löytyy samaistuttava termi - miksi se pitää tulkita leimaksi? Itsetutkiskeluunhan tämmöinen termi on erinomainen. - Anonyymi
Eihän se mikään leima ole, vaan selitys ihmisen käytökselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän se mikään leima ole, vaan selitys ihmisen käytökselle.
Kyllä tuo demi on tyhjänpäiväinen nimitys, oikein olis puhua normaalista yksiavioisesta. Uskon pitkässä parisuhteessa olevien ihmisten olevan juuri tällaisia normaaleja, joille seksi maistuu yhdessä vielä kymmenien vuosien jälkeen. Eivät tunne tarvetta hakea kiksejä muualta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tuo demi on tyhjänpäiväinen nimitys, oikein olis puhua normaalista yksiavioisesta. Uskon pitkässä parisuhteessa olevien ihmisten olevan juuri tällaisia normaaleja, joille seksi maistuu yhdessä vielä kymmenien vuosien jälkeen. Eivät tunne tarvetta hakea kiksejä muualta.
Näin! Ihan turhaa keksiä jotain diagnooseja kaikelle. On normaalia ja tervettä avioitua ja rakastaa yhtä naista tai miestä loppuelämä. Mutta siihenhän tämä kaikki sekoilu tähtääkin ettei kukaan enää tietäisi mikä on tervettä, että kaikki olisivat jotain rakkaudettomia hulluja.
- hyvintarkatrajat
Olen, tunnistin sen heti kun luin ensimmäisen kerran siitä.
- Älyhoi-
Kaikenlaisia leimoja pitääkin keksiä määrittelemään erilaisia piirteitä ihmisessä :D vai että demiseksuaalisuus, eiköhän tuo ole persoonallisuuteen liittyvä homma että tarvitsee aikaa
- Siinäjotainvastausta
Olen Miehenä hieman tuon tyylinen.
Siis hieman, mutta en kyllä puhuisi siitä tuolla nimellä.
Enemmän se liittyy siihen etten luota ihmisiin ja toisaalta näen että jos toista ei tunne kunnolla niin siitä nouseva seksuaalisuus on "alempaa" laatua kuin se jos toisen tuntee ensin.
Samoin jos tahtoo pitkäikäisen suhteen niin joutuu kiinnittämään huomiota eri asioihin kuin seksi. Seksi kun johtaa herkästi harhaan.
Tosin jos toista kohtaan ei tunne mitään seksuaalista jo alussa niin tuskin suhde voi myöskään onnistua kun ei ne kehity myöhemminkään. Kyse on vain siitä että välttämättä ne seksuaaliset tunteet eivät ole mielettömän vahvat alussa vaikka niitä olisikin vaan ne vahvistuvat ajan kuluessa kun toisen päästää lähemmäksi ja oppii tuntemaan. - En-
ole.
- Anonyymi
vikana? Olen 41 vuotias sosiaalinen ja kauniksikin sanottu, huumorintajuinen nainen. Ja olen erittäin seksuaalinen jolle seksiseuran löytäminen esim. baarista ei olisi mikään ongelma mutta. En kokisi saavani siitä yhtään mitään.. koska YHTEYS puuttuu....
...seksi on usein mielessäni mutta miesten kanssa en ikinä saa siitä oikein mitään irti.
Mutta jos minulla on voimakas tunneside ihmiseen, saatan masturboida esim. 4kin krt päivässä. Naimisissa jo meljein 20 v. Ja mieheni kanssa en ole ikinä saanut orgasmia.
Aina siitä on puuttunut jotain, se tietty yhteys jonka haluaisin ja tarvisin.
Tuntuu että ei vaan ole tarpeeksi tunteita mukana että voisin seksistä nauttia tai se ei kiinnosta kun fiilikset enemmän kaveripohjalla.
Tykkäisin romanttisesta pitkästä seksistä, paljon suutelua ja muuta.
Olen romantyinen ja haluasin uskoa että minuakin vastaan vielä kävelee ihminen keneltä saan sen fiiliksen ja rakastun niin ettei mitään järkeä ja kenen kanssa seksikin tulee olemaan mieletöntä.
Onko minulla vaan ollut huonoja kokemuksia miehistä, ovat olleet liian nopeita ja itsekkäitä?
Onko täällä muita vastaavia?
Haluan kuulla ja jos öytyy samanfiiliksen omaavia niin erityisesti heidän kanssaan - Anonyymi
Miksi nykyaikana on kaikenlaisia lokeroita ihmisille? Miksi tällainenkin ominaisuus pitää luokitella omaksi seksuaalisuudekseen? Toinen omituinen oli myös sapioseksuaali (tai joku sellainen), jollaisia ovat ihmiset, jotka viehättyvät ennenkaikkea älykkyydestä. Jotkut vain tarvitsevat enemmän aikaa tai vahvemman tunnesiteen ennenkö kokevat seksuaalista vetovoimaa
- Anonyymi
Heti kun poikkeaa keskiverrosta, luokitellaan johonkin leimaavaan lokeroon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heti kun poikkeaa keskiverrosta, luokitellaan johonkin leimaavaan lokeroon.
No etten toteais
- Anonyymi
Olen. En pysty erottamaan tunteita ja seksiä. En ymmärrä, kuinka joku pystyy seksiin ilman tunteita. Itse asiassa vain sisäisesti hyvin rikkinäiset ihmiset pystyy. Seksiin kuuluu kuulua molemminpuolinen tunneside ja sitoutuminen sydämen tasolla. Seksi ilman tunnesidettä ja jatkoa seksiaktin jälkeen on riistoa ja halventavaa. Jos ei kykene parisuhteeseen ja sitoutumiseen, kannattaa jättää seksin harrastamiset. Voi keskittyä muuhun elämässä.
Periaatteessa olen sitä mieltä, että seksin oikea paikka on avioliitto (tai avioliiton omainen suhde, jossa on sitoutunut sydämen tasolla toiseen.) Rikkinäiset ihmiset rikkovat itseään ja muita harrastaessaan seksiä parisuhteen ulkopuolella. Se johtaa erilaisiin seksiriippuvuuksiin, sisäisiin haavoihin ja jopa sielunsiteisiin. Niistä toipuminen ja vapautuminen voi viedä aikaa. Pitäisi olla kaukaa viisas ja jättää ne painit vakavaan suhteeseen hyvin pitkälti.- Anonyymi
Vaikka sinä et kykene erottamaan seksiä ja tunnetta, älä tuomitse niitä jotka kykenevät. Se ei tarkoita, että olisi rikkinäinen jos harrastaa tunteetonta seksiä. Ihmiset vaan ovat erilaisia.
- Anonyymi
Kyllä seksuaalista kiinnostusta voi tuntea ilman tunnesidettä mutta siinä on ero jääkö se ajatuksen tasolle vai muuttuuko heti teoiksi. Kyllä siis demiseksuaalikin voi kokea seksuaalista kiinnostusta sellaisiinkin ihmisiin, joihin ei ole vielä tunnesidettä. Seksuaalisuushan on läsnä ihmisessä koko ajan. Parinvalintaan liittyy myös tiedostomattomasti ajatus tai arvio uusia kumppaniehdokkaita tavatessa, kykenisikö toisen kanssa intiimiin puuhiin vai ei. Se on myös vedenjakaja siinä jatkaako tutustumista vai ei.
- Anonyymi
On varmaan itsesuojelua tarkkailla ja tutustella ensin, ja vasta sitten toimia. Muutoin se on ajan tuhlausta. Sillä "vieraan" ihmisen kanssa seksistä ei saa mitään. Pitää olla se side aivoihin.
- Anonyymi
Olen. Joku täällä väitti sitä vain moraaliksi, mutta sanon kyllä, että nykymaailmassa se on hyvin jännä tunne, kun et haluakaan ketään esim. pelkän ulkomuodon perusteella tai et haaveile kuumista panosuhteista tuntemattomien kanssa. Moraali on jotain, jolla tietoisesti tukahdutetaan vietit, mutta demiseksuaalisuus on jotain mikä on olemassa ilman sen suurempaa pyrkimystä.
Minä olen sellainen. Se ei tarkoita, etteikö kaipaisi rakkautta ja läheisyyttä ja haaveilisi seksistä, mutta se halu oikeasti kohdistuu toiseen ihmiseen vasta kun tunnet hänet tarpeeksi hyvin ja olet kehittänyt tunteita häntä kohtaan. Se on yksiavioisuutta helpoimmillaan, sillä muut eivät vain sytytä.
Harmi vain, että tuo tunteitteni kohde on varattu. Eletään sitten nunnana koko elämä. - Anonyymi
Ei kun mää oo Demi Moore..
- Anonyymi
Tarkoittaako tämä demiseksuaalisuus suomeksi sanottuna sitä, ettei ole helposti lepäävä?
- Anonyymi
Näitä tulee nyt jatkuvalla syötöllä uusia sitä ja tätä seksuaalinen. Media saa klikkauksia. Olen böö-seksuaali. Se on sellainen suuntaus, jossa pelotellaan kaikki tiehensä :D Kaikki mahdottomat ja mahdolliset yrittäjät :D
- Anonyymi
Näitä kehitellään nykyaikana näitä kaikkia pilipali seksuaaleja ja muita. Ei vttu kiinnosta.
Biologian mukaan on vain heterot ja sitten joukko päästään renemmän tai vähemmän kilahtaneita. Pedofiilien ja raiskaajien kanssa samaan kastiin menee transut, homot ja kaikki modernit sitä ja tätä -seksuaalit.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481538Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 221050
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70769