Niin uskovaisten kuin ateistienkin elämää. Päivä toisensa jälkeen ateistitkin vaivautuvat siitä kirjoittamaan tänne sen sijaan että tieteen seurauksena olisi syntynyt jokin kirja joka olisi syrjäyttänyt raamatun jo aikoja sitten.
Raamattu hallitsee ihmisiä
34
335
Vastaukset
"Päivä toisensa jälkeen ateistitkin vaivautuvat siitä kirjoittamaan tänne..."
Pahuutta ja valheita vastaan on taisteltava. Onhan teilläkin jatkuva huoli Saatanasta. Jatkuvasti kirjoitatte siitä.- Robotomia
Taistellaanko pahuutta vastaan pahuudella ja valheilla? Ei saatanasta tarvitse huolehtia. Jeesus hoiti hänet 2000 vuotta sitten.
AA-miehet ovat yhä viinakoukussa. Se sitoo tavalla tai toisella paitsi, kun on täysin vapaa.
Mä olen oikein mielelläni riippuvainen Raamatusta, niin kuin hapesta. Mutta sitten, kun ei enää saa happea, Raamattu kuitenkin pysyy. Robotomia kirjoitti:
Taistellaanko pahuutta vastaan pahuudella ja valheilla? Ei saatanasta tarvitse huolehtia. Jeesus hoiti hänet 2000 vuotta sitten.
AA-miehet ovat yhä viinakoukussa. Se sitoo tavalla tai toisella paitsi, kun on täysin vapaa.
Mä olen oikein mielelläni riippuvainen Raamatusta, niin kuin hapesta. Mutta sitten, kun ei enää saa happea, Raamattu kuitenkin pysyy."Taistellaanko pahuutta vastaan pahuudella ja valheilla?"
Ei pahuutta vastaan taistella pahuudella ja valheilla vaan oikeudenmukaisuudella ja totuudella. Samalla tavalla kuin sivistysvaltioiden oikeusjärjestelmä taistelee rikollisuutta vastaan.- Robotomia
Luettelisitko vaikka 5 "sivistysvaltiota" ja kertoisit, miksi juuri ne ovat mielestäsi "sivistyneitä" ja "oikeusvaltioita"? Millä mittapuulla ollaan "sivistyneitä" ja mitä on "oikeus"?
Mikä on tuo mainitsemasi "totuus"?
Mitä on "rikollisuus"? Robotomia kirjoitti:
Luettelisitko vaikka 5 "sivistysvaltiota" ja kertoisit, miksi juuri ne ovat mielestäsi "sivistyneitä" ja "oikeusvaltioita"? Millä mittapuulla ollaan "sivistyneitä" ja mitä on "oikeus"?
Mikä on tuo mainitsemasi "totuus"?
Mitä on "rikollisuus"?Esimerkiksi näin.
https://en.wikipedia.org/wiki/Human_Development_Index
https://worldjusticeproject.org/sites/default/files/documents/RoLI_Final-Digital_0.pdfRobotomia kirjoitti:
Mä olen oikein mielelläni riippuvainen Raamatusta, niin kuin hapesta. Mutta sitten, kun ei enää saa happea, Raamattu kuitenkin pysyy."Mä olen oikein mielelläni riippuvainen Raamatusta, niin kuin hapesta. "
Kenties olisit jos se vaan voisi olla totta.
Jos tehtäisiin sellainen koe, että sinulta vietäisiin päiväksi Raamattu, vaikka niin että sinut nukutettaisiin, jolloin et voisi edes miettiä tuntemisasi Raamatun jakeita. Mitä luulet, heräisitkö vuorokauden tai vaikka vain tunnin kuluttua hengissä.
Toistetaan sitten sama koe ilman happea. Viisi minuuttia ja aivosi vaurioituvat pysyvästi.
Entisenä uskiksena voin kertoa, että tuollaiset väitteet hämmensivät minua jo silloin. Miksi ihmisen pitää liioitella niin, että kyseessä on suoranainen palturin puhuminen? Sinun esimerkkisi oli sentään melko maltillinen, mutta siitä huolimatta karkeasti yliammuttu. Korni.- Robotomia
agnoskepo kirjoitti:
"Mä olen oikein mielelläni riippuvainen Raamatusta, niin kuin hapesta. "
Kenties olisit jos se vaan voisi olla totta.
Jos tehtäisiin sellainen koe, että sinulta vietäisiin päiväksi Raamattu, vaikka niin että sinut nukutettaisiin, jolloin et voisi edes miettiä tuntemisasi Raamatun jakeita. Mitä luulet, heräisitkö vuorokauden tai vaikka vain tunnin kuluttua hengissä.
Toistetaan sitten sama koe ilman happea. Viisi minuuttia ja aivosi vaurioituvat pysyvästi.
Entisenä uskiksena voin kertoa, että tuollaiset väitteet hämmensivät minua jo silloin. Miksi ihmisen pitää liioitella niin, että kyseessä on suoranainen palturin puhuminen? Sinun esimerkkisi oli sentään melko maltillinen, mutta siitä huolimatta karkeasti yliammuttu. Korni.Jumala on Sana ja Sana on Henki. Ei Hengen "olemassaolo" riipu siitä, muistanko minä Raamatusta mitään, vai en; poltetaanko jokainen Piplia maan päältä. Hamlet sanoi: "Ollako vai eikö olla", mutta Jumala: "Minä olen."
Ilman happea jokainen ihminen kuolee - totta kai, ja lähtee odottamaan seuraavaa vaihetta. Jumala on Henki. Minä haluan elää, vaikka olisin kuollut, enkä kokea toista - lopullista - kuolemaa, ilman tuota Henkeä. Se on tuonpuoleisen happi. Sitä ilman vaurioituu koko sielu.
Sanoit: "Miksi ihmisen pitää liioitella niin, että kyseessä on suoranainen palturin puhuminen..." Kuinka niin "liioittelua" ja kuinka niin "palturia"? Nuo asiathan, josta puhuin ovat 100% henkilökohtaisia. "Otan" tai "nautin" Raamattua päivittäin; se antaa tulevaisuuden ja toivon, vaikka jokainen minuutti olenkin 60 sekuntia lähempänä inhimillistä kuolemaa.
Tämä on keskustelu. Olisin ollut kiinnostunut henkilökohtaisesta luonnehdinnastasi "sivistysvaltiosta" ja sen ominaisuuksista. Eikö olisi aika hassua, jos vastaisin sinulle sinulle kahvipöydässä: katso "weeweewee piste... - Robotomia
Kampelatutkija kirjoitti:
Esimerkiksi näin.
https://en.wikipedia.org/wiki/Human_Development_Index
https://worldjusticeproject.org/sites/default/files/documents/RoLI_Final-Digital_0.pdfAgnoskepo: sori, tämä lipsahti Lipsahti sulle; se oli Kampelatutkijalle:
Tämä on keskustelu. Olisin ollut kiinnostunut henkilökohtaisesta luonnehdinnastasi "sivistysvaltiosta" ja sen ominaisuuksista. Eikö olisi aika hassua, jos vastaisin sinulle sinulle kahvipöydässä: katso "weeweewee piste..." joten odottelen yhä.
" sen sijaan että tieteen seurauksena olisi syntynyt jokin kirja joka olisi syrjäyttänyt raamatun jo aikoja sitten."
Minulla on kyseinen kirja hyllyssäni. Darwinin "Lajien synty". Se on sivistyneessä maailmassa syrjäyttänyt ainakin Raamatun luomisopin valtaosin.
Kirjoista kiinnostuneena (bibliofiili on liian hieno nimitys minulle) ole hankkinut kolme eniten ihmisten ajatteluun vaikuttanutta kirjaa. Raamattu useina eri versioina, Hämeen-Anttilan suomentama Koraani (joka suomennettuna on tiukan linjan islamilaisen mielestä vain Koraanin kommentaari) ja Lajien synty. Viimeisen kannatus kasvaa kaikkialla siellä, missä koulutus on hyvällä tasolla. Kahden muun kannatus on sitä vahvempaa, mitä heikompaa on ihmisten koulutus, ajattelun ja ilmaisen vapaus sekä sivistystaso.
Luulisi, että joko Raamatusta tai Koraanista olisi hypännyt kuluttava tuli polttamaan Darwinin teoksen, mutta ei. Taitaa alkaa muinaiselta jumalalta ote lipsumaan. Leinon Eikkaa siteeraten: "Ois aika maata sunkin, jo suuri Jumala. Ja vanhan valkopääsi jo lepoon laskea. Katso kuinka kuolon varjot häilyy""Minulla on kyseinen kirja hyllyssäni. Darwinin "Lajien synty". Se on sivistyneessä maailmassa syrjäyttänyt ainakin Raamatun luomisopin valtaosin."
Evoluutioteoria perustuu uskomukseen, että satojen miljoonien vuosien aikana kaikki on kehittynyt jostakin alkuliemestä. Darwin ei itse ole ollut satojen miljoonien vuosien aikana todistamassa yhtäkään evoluutiotapahtumaa, eikä hän ole kirjassaan kyennyt kertomaan kenestäkään muustakaan, joka olisi elänyt satojen miljoonien vuosien ajan. Darwin ei pystynyt erottamaan edes sirkkuja ja peippoja toisistaan.
Ilman Jumalan luomistyötä, Darwinia ei olisi koskaan edes syntynyt, eikä edes koko maailmankaikkeutta olisi myöskään syntynyt. Darvinistit ovat pystyneet vain tutkimaan Jumalan luomistöitä, eikä mitään muuta.
"Alussa loi Jumala taivaan ja maan" (1.Moos.1:1)- todistajatesiin
Mark5 kirjoitti:
"Minulla on kyseinen kirja hyllyssäni. Darwinin "Lajien synty". Se on sivistyneessä maailmassa syrjäyttänyt ainakin Raamatun luomisopin valtaosin."
Evoluutioteoria perustuu uskomukseen, että satojen miljoonien vuosien aikana kaikki on kehittynyt jostakin alkuliemestä. Darwin ei itse ole ollut satojen miljoonien vuosien aikana todistamassa yhtäkään evoluutiotapahtumaa, eikä hän ole kirjassaan kyennyt kertomaan kenestäkään muustakaan, joka olisi elänyt satojen miljoonien vuosien ajan. Darwin ei pystynyt erottamaan edes sirkkuja ja peippoja toisistaan.
Ilman Jumalan luomistyötä, Darwinia ei olisi koskaan edes syntynyt, eikä edes koko maailmankaikkeutta olisi myöskään syntynyt. Darvinistit ovat pystyneet vain tutkimaan Jumalan luomistöitä, eikä mitään muuta.
"Alussa loi Jumala taivaan ja maan" (1.Moos.1:1)Kuka ihminen todisti jumalan luomistyötä?
- jkljhdgpsokjöldaho
Mark5 kirjoitti:
"Minulla on kyseinen kirja hyllyssäni. Darwinin "Lajien synty". Se on sivistyneessä maailmassa syrjäyttänyt ainakin Raamatun luomisopin valtaosin."
"Alussa loi Jumala taivaan ja maan" (1.Moos.1:1)Normaalisti en toivoisi niin hirveää kohtaloa kuin ikuinen elämä edes pahimmalle vihamiehelleni mutta markin tapauksessa olen valmis tekemään poikkeuksen.
- Robotomia
todistajatesiin kirjoitti:
Kuka ihminen todisti jumalan luomistyötä?
Jo se, että "maan tomu" - sekä minä että sinä - kirjoittaa todistaa mulle, että Jumala on olemassa.
- Robotomia
"Luulisi, että joko Raamatusta... olisi hypännyt kuluttava tuli polttamaan Darwinin teoksen, mutta ei."
Kuten totesin, eivätköhän nuo roviot ole pikemminkin Raamatun Jumalan vihollisen menetelmiä. Tuskin maksaa vaivaa. Sota on jo voitettu.
Jumala on vapaaehtoisuuden jumala. Jokainen saa itse valita veneensä, ja päätyy sitten sen mukana, mihin päätyy. - gfdgfdgfd
Robotomia kirjoitti:
"Luulisi, että joko Raamatusta... olisi hypännyt kuluttava tuli polttamaan Darwinin teoksen, mutta ei."
Kuten totesin, eivätköhän nuo roviot ole pikemminkin Raamatun Jumalan vihollisen menetelmiä. Tuskin maksaa vaivaa. Sota on jo voitettu.
Jumala on vapaaehtoisuuden jumala. Jokainen saa itse valita veneensä, ja päätyy sitten sen mukana, mihin päätyy.Vapaaehtoisuus on vain näennäistä kun kakkosvaihtoehto on ikuinen kärsimys.
- KaatumatautisetKretut
Ei raamatun käytöstä poistamiseen toista kirjaa tarvita. Tulitikut riittää.
- Robotomia
Kaatumatauti... "Ei raamatun käytöstä poistamiseen toista kirjaa tarvita. Tulitikut riittää."
Muistelisin, että ettei vain joku olisi jo käyttänytkin tätä menetelmää joskus 30- luvulla eurooppalaisessa "sivistysvaltiossa"?
Totuus ei pala tulessa. "Alussa oli Sana ja ... Sana oli Jumala. Jumala on Henki." Robotomia kirjoitti:
Kaatumatauti... "Ei raamatun käytöstä poistamiseen toista kirjaa tarvita. Tulitikut riittää."
Muistelisin, että ettei vain joku olisi jo käyttänytkin tätä menetelmää joskus 30- luvulla eurooppalaisessa "sivistysvaltiossa"?
Totuus ei pala tulessa. "Alussa oli Sana ja ... Sana oli Jumala. Jumala on Henki."Natsit eivät polttaneet Raamattuja. Kirjarovioissa on miltei aina palaneet muut kuin Raamatut.
- Robotomia
marathustra kirjoitti:
Natsit eivät polttaneet Raamattuja. Kirjarovioissa on miltei aina palaneet muut kuin Raamatut.
Puhuin menetelmästä.
Robotomia kirjoitti:
Puhuin menetelmästä.
Niin ja minä siitä, että Raamattuja ei ole poltettu roviolla. Raamattuihin uskovat ovat polttaneet vaikka mitä roviolla, ihmisistä Beatlesin levyihin. Pieni tarkennus vain siihen, ettei Raamattu ole mikään uhri, jollaisen käsityksen voi sinun kommentistasi saada.
- Robotomia
marathustra kirjoitti:
Niin ja minä siitä, että Raamattuja ei ole poltettu roviolla. Raamattuihin uskovat ovat polttaneet vaikka mitä roviolla, ihmisistä Beatlesin levyihin. Pieni tarkennus vain siihen, ettei Raamattu ole mikään uhri, jollaisen käsityksen voi sinun kommentistasi saada.
Raamattu ei kehota tai käske ketään polttamaan yhtään mitään tai ketään. Vihollisen keksintö. Raamattu sanoo, että Jumala on "kuluttava tuli." Kristittyjä ja Raamattuja sen sijaan on poltettu ja poltetaan tänäkin päivänä. Todistajat palavat, mutta totuus ei pala.
Sanoin: "Taistelu on jo voitettu" - ei kristinusko tai Raamattu mikään uhri ole, miksi minä olisin niin edes väittänyt? Ne, jotka eivät usko Jumalaa, ovat uhreja. Robotomia kirjoitti:
Raamattu ei kehota tai käske ketään polttamaan yhtään mitään tai ketään. Vihollisen keksintö. Raamattu sanoo, että Jumala on "kuluttava tuli." Kristittyjä ja Raamattuja sen sijaan on poltettu ja poltetaan tänäkin päivänä. Todistajat palavat, mutta totuus ei pala.
Sanoin: "Taistelu on jo voitettu" - ei kristinusko tai Raamattu mikään uhri ole, miksi minä olisin niin edes väittänyt? Ne, jotka eivät usko Jumalaa, ovat uhreja.Olenko minä jossain väittänyt Raamatun kehottavan johonkin? En tietääkseni. Mutta jotkut kristityt ovat kuuliaisia kirjan alamaisia, polttavat ja pilkkaavat vaikkei heidän kirjansa sitä käskisikään. Ja uhriutuvat.
- KaatumatautisetKretut
Robotomia kirjoitti:
Totuus ei pala tulessa. "Alussa oli Sana ja ... Sana oli Jumala. Jumala on Henki.""Totuus ei pala tulessa."
Ainakaan minun kopioini raamatusta ei sitten ollut totta koska se paloi oikein iloisesti saunan pesässä. Robotomia kirjoitti:
Sanoin: "Taistelu on jo voitettu" - ei kristinusko tai Raamattu mikään uhri ole, miksi minä olisin niin edes väittänyt? Ne, jotka eivät usko Jumalaa, ovat uhreja.Raamatussa kyllä kehotellaan polttamaan uhrieläimiä, etkös sitä tiedä vai eikö VT koske tällä kertaa muita kuin israelilaisia? Tuoksuva tuliuhri olisi mm. naapurin.kissalle ja minulle mieluisa, kuten olemme pari(kymmentäkin) kertaa lausahtaneet, mutta kaupungin järjestyssäännöt (tjs.) kieltävät polttouhrit, mikä suuresti harmittaa. Onneksi on paahdettuja pähkinähiiriä - niitä saa Ranskasta valmiiksi paahdettuina pakasteinakin, mikä on sangen kätevää ainakin kerrostalossa asuvalle. Meillä niitä nautitaan pariisinperunoiden ja kevyen pöytäviinin kera (hikkoripuisesta pöydästä saa hyvää kotiviiniä) - mitenkäs Hiskin ja Kissan ruokakunnassa?
- robotomia
marathustra kirjoitti:
Olenko minä jossain väittänyt Raamatun kehottavan johonkin? En tietääkseni. Mutta jotkut kristityt ovat kuuliaisia kirjan alamaisia, polttavat ja pilkkaavat vaikkei heidän kirjansa sitä käskisikään. Ja uhriutuvat.
Marathustra "jotkut kristityt ovat kuuliaisia kirjan alamaisia, polttavat ja pilkkaava"
Taisin jo jonkin kerran mainita, etteivät nuo polttelut -eivätkä, muuten, pilkkaamisetkaan, ole Raamatun Jumalan kansan hommia. robotomia kirjoitti:
Marathustra "jotkut kristityt ovat kuuliaisia kirjan alamaisia, polttavat ja pilkkaava"
Taisin jo jonkin kerran mainita, etteivät nuo polttelut -eivätkä, muuten, pilkkaamisetkaan, ole Raamatun Jumalan kansan hommia.Saat olla tuota mieltä OikeaKristitty-kuplassasi. Minä näen oleellisena sen, että ihmiset identifioivat itsensä kristityiksi, en sitä, että ovatko he jonkun toisen mielestä kristittyjä.
salmiakkisaluki kirjoitti:
Raamatussa kyllä kehotellaan polttamaan uhrieläimiä, etkös sitä tiedä vai eikö VT koske tällä kertaa muita kuin israelilaisia? Tuoksuva tuliuhri olisi mm. naapurin.kissalle ja minulle mieluisa, kuten olemme pari(kymmentäkin) kertaa lausahtaneet, mutta kaupungin järjestyssäännöt (tjs.) kieltävät polttouhrit, mikä suuresti harmittaa. Onneksi on paahdettuja pähkinähiiriä - niitä saa Ranskasta valmiiksi paahdettuina pakasteinakin, mikä on sangen kätevää ainakin kerrostalossa asuvalle. Meillä niitä nautitaan pariisinperunoiden ja kevyen pöytäviinin kera (hikkoripuisesta pöydästä saa hyvää kotiviiniä) - mitenkäs Hiskin ja Kissan ruokakunnassa?
Pariisinperunat kuulostavatkin hyvältä vaihtoehdolta - meillä nautitaan lisäksi kurpitsasalaattia ja lobeiraa. Juomaksi nautimme vichyä tai omenasiideriä. Keveintä pöytäviiniä saanee balsapöydästä.
Lobeira: https://en.wikipedia.org/wiki/Solanum_lycocarpum
Totisesti on paistuvan tuliuhrin tuoksu mieluisa! Tänään olemme kuitenkin niin laiskoja että tilasimme tonnikalapitsaa ja tyydymme inhaloimaan lähistön saunoista leviäviä aromikkaita pienhiukkasia.
http://img07.deviantart.net/d445/i/2012/163/9/7/cat_sniff_by_jrjs-d1zyd9x.jpg- weem
marathustra kirjoitti:
"Pieni tarkennus vain siihen, ettei Raamattu ole mikään uhri, jollaisen käsityksen voi sinun kommentistasi saada. "
Ei Raamattu olekaan se uhri, vaan kristityt. Kristinusko on tällä hetkellä kaikkein vainotuin uskonto maailmassa. weem kirjoitti:
"Pieni tarkennus vain siihen, ettei Raamattu ole mikään uhri, jollaisen käsityksen voi sinun kommentistasi saada. "
Ei Raamattu olekaan se uhri, vaan kristityt. Kristinusko on tällä hetkellä kaikkein vainotuin uskonto maailmassa.Miksi vaino on huono asia?
- Ierika
Melkein mikä tahansa tieteellinen julkaisu on on merkittävämpi kuin raamattu. Valtaojat kannattaa ainakin lukea heti kärkeen.
Tyhjä vihkokin on raamattua parempi, siinä ei sentään esitetä valheita totuutena.- Robotomia
"Melkein mikä tahansa tieteellinen julkaisu on on merkittävämpi kuin raamattu."
Mainitsemasi "merkittävyys" on täysin subjektiivista. Kelle on, kelle ei.
Hienoa kuitenkin tutustua johonkuhun, joka on perehtynyt "melkein" mihin tahansa "tieteelliseen julkaisuun." Nostan hattua. Itse olen lukenut vain Raamatun - useampaan kertaan.
- ateistiensuuretluulot
Ateistit haluavat osoittaa, että he ovat niin älykkäitä, että pystyvät heti tuosta vaan löytämään Raamatusta virheitä, mikä osoittaa Jumalan olemattomaksi. Mutta eihän se noin näytä menevän, oman ymmärtämättömyytensä ovat vain todistaneet.
Jumalahan on olematon huolimatta siitä, onko Raamatussa virheitä vai ei. Vaikka Jeesuksen sukupuu olisi oikein, niin se ei tekisi jumalaa olevaksi.
Raamattuun liittyy yksi virheolettamus: se ei ole mitään Jumalan sanaa. On vain sukupolvesta toiseen hoettu mantra, että se "on Jumalan pyhää sanaa". Ei usko tee mantrasta totta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433444Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan182678Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3882624Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!821787- 861425
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541210SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs711026- 75995
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.28819- 68811