Justiinsa olin katsastuksessa, ja seuraava olisi lokakuussa 2018, mutta voiko sen ohittaa tuon uuden lain nojalla?
Voiko seuraavan jättää väliin?
7
218
Vastaukset
- jepap
Ei voi. Seuraava katsastus vielä normaalisti.
- JEP1948
Jep. Jos laki tulee voimaan 20.5.2018 ei sitä parane vielä alkaa soveltamaan.
- mielenkiint.uudistus
Kiinnostaa minuakin että sovelletaanko muutosta vasta 20.5.2018 rekisteröityihin autoihin vai myös taannehtivasti vanhempiin autoihin?
Esim. itsellä on 2016 uutena ostamani auto joka nykysääntöjen mukaan pitäisi katsastaa ensimmäisen kerra kolmantena vuonna eli 2019. Jos uudet säännöt koskisivat tätäkin autoa eli 1. katsastus olisi 4v vanhana niin tarvitsisikin viedä auto vasta 2020 katsastukseen.
Ja autohan on tietysti huollettu huolto-ohjelman mukaan kuten uusia autoja yleensä joten vikoja tuskin löytyy 3. tai neljäntenäkään vuonna. - kfkkfkfk
voi jättää väliin, jos ei autoa käytä liikenteessä.
uudet katsastus välit tulevat voimaan 20.5.2018 jälkeen tehtyjen katsastusten ja käyttöönotetujen jälkeen.
eli 19.5.18 ko auto seur katsastus 3 vuoden pääastä 215.18 ko auto katsastus 4 vuoden päästä. samoin vanhojen katsastus jutut.- klsjskjfklsds
mitä ne katsastajat sitten valittaa, eihän tuolla tavalla mikään muutu vielä vuosikausiin!! Vittu mitä kermapersesakkia...
- mahtihomma2
"""Jep. Jos laki tulee voimaan 20.5.2018 ei sitä parane vielä alkaa soveltamaan."""
Enhän minä vielä aikonutkaan soveltaa, vasta lokakuussa 2018. - lflflrmrk
joudut katsastamaan vanhansäännön mukaan eli uudet välit määrittyy vasta ko päivän jäleen tehdyn katsastuksen tai uuden auton käyttöönottopäivän mukaan.
eli siirtymä aikaa on vielä reilusti, mutta jos autokanta uusiutuu paljon niin se yhdistettynä uuteen katsastusväliin voi aiheuttaa ongelman katsastusalalle jonkun vuoden päästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346