Voiko seuraavan jättää väliin?

mahtihomma

Justiinsa olin katsastuksessa, ja seuraava olisi lokakuussa 2018, mutta voiko sen ohittaa tuon uuden lain nojalla?

7

259

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepap

Ei voi. Seuraava katsastus vielä normaalisti.

• JEP1948

Jep. Jos laki tulee voimaan 20.5.2018 ei sitä parane vielä alkaa soveltamaan.

• mielenkiint.uudistus

Kiinnostaa minuakin että sovelletaanko muutosta vasta 20.5.2018 rekisteröityihin autoihin vai myös taannehtivasti vanhempiin autoihin?
      Esim. itsellä on 2016 uutena ostamani auto joka nykysääntöjen mukaan pitäisi katsastaa ensimmäisen kerra kolmantena vuonna eli 2019. Jos uudet säännöt koskisivat tätäkin autoa eli 1. katsastus olisi 4v vanhana niin tarvitsisikin viedä auto vasta 2020 katsastukseen.
      Ja autohan on tietysti huollettu huolto-ohjelman mukaan kuten uusia autoja yleensä joten vikoja tuskin löytyy 3. tai neljäntenäkään vuonna.

• kfkkfkfk

voi jättää väliin, jos ei autoa käytä liikenteessä.
      uudet katsastus välit tulevat voimaan 20.5.2018 jälkeen tehtyjen katsastusten ja käyttöönotetujen jälkeen.
      eli 19.5.18 ko auto seur katsastus 3 vuoden pääastä 215.18 ko auto katsastus 4 vuoden päästä. samoin vanhojen katsastus jutut.

• klsjskjfklsds

mitä ne katsastajat sitten valittaa, eihän tuolla tavalla mikään muutu vielä vuosikausiin!! Vittu mitä kermapersesakkia...

• mahtihomma2

"""Jep. Jos laki tulee voimaan 20.5.2018 ei sitä parane vielä alkaa soveltamaan."""

Enhän minä vielä aikonutkaan soveltaa, vasta lokakuussa 2018.

• lflflrmrk

joudut katsastamaan vanhansäännön mukaan eli uudet välit määrittyy vasta ko päivän jäleen tehdyn katsastuksen tai uuden auton käyttöönottopäivän mukaan.

eli siirtymä aikaa on vielä reilusti, mutta jos autokanta uusiutuu paljon niin se yhdistettynä uuteen katsastusväliin voi aiheuttaa ongelman katsastusalalle jonkun vuoden päästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      89
      1839
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      277
      1703
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      292
      1470
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      1379
    5. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      957
    6. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      957
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      70
      937
    8. 66
      914
    9. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      901
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      52
      888
    Aihe