Terhi Sea Fun C välipohjassa vettä

Terhimies

Terve!

Vuoden n. 2005 Terhi Sea Fun C:llä ajellut ja tänä kesänä alkoi tuntumaan lotinaa venessä kävellessä. Vettä tuntuu olevan hiukan ja lattia tietenkin tuntuu olevan irti siitä kohdalta. Eli takapenkin edestä vasemmalla, toisella puolella samassa kohtaa on pulpetti.

Onko kellään kokemusta, saako vettä mitenkään pois ja mikä olisi yleisin kohta, josta välipohja ottaa vettä sisään? Itse en tahntonut löytää mitään vuotokohtia.

Kiitoksia!

8

673

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eienääterhejä

Minulla oli Terhi Nordic ja välipohjassa kanssa vettä, tai oikeastaan vettynyttä uretaanitäytettä. Jos sulla on tuossa Terhissäsi uretaanitäyrte välipohjassa niin sitä ei tahdo saada kuivaksi oikein millään. Otin itse koko pohjan irti ja kuivasin pari kuukautta ensin kesää auringossa, sitten vielä 1 kk syksyllä hallissa klämpöpuhaltimen kanssa. Siltikäään en saanut kaikkea kosteutta pois kun sitä oli mennyt jo takapenkin ja moottorikaukalonkin alle enkä niitä enää viitsinyt alka arepimään irti, olis ollut liian kova homma taikinoida ne takaisin paikoilleen siististi.

Jos pohja on jo irti täytteestä, sinne menee koko ajan lisää kosteutta joka talvella jäätyy ja irrottaa taas lisää pohjaa täytteestä. Itse ratkaisin homman lopulta siirtymä'llä alumiiniveneeseen.

• Reiska2K

Tiedoksi aloittajalle, jos siellä on uretaanivaahtoa niin sitä ei pysty kuivaamaan.
      Tuo vaahto on mekaanisesti poistettava (rälläkkä, saha, kirves, puukkko).
      Sitten kun paikat ovat taas kuivat ja siistit, tulee ne kammiot täyttää uudella vaahdolla, koska se rakenne vaatii ne vaahdot jäykkyyden saavuttamiseksi.

Olen tuollaisen vaahdonpoiston tehnyt erääseen lasikuituveneeseen ja muuttanut ne kammiot ilmatäytteisiksi.
      Jouduin lisäämään useita kerroksia mattoa, jotta sain alkuperäisen jäykkyden takaisin - ja painoa tuli tietysit lisää.

En tunne tuota venettä, jotta voisin sanoa kannattaako siihen tehdä vaahdonvaihto, joten se on syytä selvittää alan asiantuntjoilta.

Se vanhanaikainen vaahto lukitsee veden sisäänsä, eikä päästä sitä pois, vaikka odottaisi seuraavat satavuotta. Tämäkin sellaisessa tapauksessa, että sitä kuivattelisi vapaassa ilmassa - puhumattakaan että se olisi kiinni siellä rakenteissa.

• Tyrnäväntorpedo

Jossain vaiheessa on vain todettava, että uudenkarhea 12 vuotta vanha vene on kokkoainesta. Kaikkea ei kannata pelastaa, vaikka se olis teknisesti mahdollista.
      Uusi vene maksaa 2100 eur ja jos se kestää yhtä kauan, hintaa tulee 175 eur/kesä.
      Korjaaminen tullee kallimmaksi ainakin, jos omalle työlle laskee hintaa.
      Lämmin halli maksaa 11 eur/ m2/kk, vene tarvinnee 10 m2 eli jso talvi menee korjaillessa, pelkkä hallikulu on 660 eur. Materiaaleja menee varmaan parilla sadalla eli päästään lähelle 900 eur.
      Se on puolet uuden hinnasta.

• PetosKokoVene

Terhiin ei kannata koskea pitkällä tikullakaan, ellei sitten ole kohentamassa tulta kokossa. Siinä on juuri tällainen järkyttävä suunnitteluvirhe. Valmistaja pitäisi saattaa vastuuseen.

• Anonyymi

Miten osaan tarkistaa, onko minun Terhi Sea Fun C:ssä v 2009 artikkeleissa mainittua vettä? Kysyy Terhi-nainen

• Anonyymi

Eräs tapa on ottaa selvää minkä verran se vene painoi tehtaalta lähtiessä.
      Sen jälkeen purat omasta veneestä ylimääräistä tavaraa pois, jotta se on lähellä alkuperäistä varustelua.
      Sitten vene kärryn päälle ja vaakaan.

Toinen tapa on tehdä tarkastusaukkoja ja katsoa sieltä mikä on tilanne.
      Ne aukot täytyy tietysti sitten tulpata kunnolla mittausten jälkeen.

Kokemuksen mukaan voisin sanoa, että jos siellä sisällä on kunnolla vettä, niin sen kyllä tuntee venettä käsitellessä. Se painaa aivan h***sti.

Kuten tuossa edellä jo mainittiin, niin niistä vettyneistä vaahdoista ei sitä vettä saa pois millään, vaan ne on vaihdettava.
      Siinä on kova työ ja vaikka itse tekisi, niin aineisiin uppoaa rahaa paljon.

• Anonyymi

Kuusankoski Oy on ainoa apu näille Terhi veneille. Yhden baby funin poltin, mutta savu oli järkyttävä. Ja oli pirun vaikeaa saada se syttymään. Kokeile polttaa läpimärkä sieni jos et usko. Paikkaamisessa ei ole järkeä, sen on moni todennut.

• Anonyymi

Kierrätysfirman nimi on Kuusakoski Oy.
        Mitään muovia ei saa itse polttaa. Niistä lähtee myrkyllisiä kaasuja.

Huonoimmassa tapauksessa tuollaisesta polttamisesta joutuu raastupaan ympäristörikoksesta
        syytettynä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      1450
    2. Rakastan sinua

Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli
      Ikävä
      54
      1185
    3. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      172
      950
    4. Kun viimeksi tapasit kaivattusi

Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi
      Ikävä
      50
      948
    5. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      76
      924
    6. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      36
      865
    7. Jos lähestyisin

näyttäisitkö ovea vai vihreää valoa?
      Ikävä
      56
      788
    8. Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!

Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy
      Luterilaisuus
      199
      772
    9. Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0

Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali
      Luterilaisuus
      151
      755
    10. Ootko sä oikeasti sinkku?

Kun oot aina yksin tuol kylil, kyl mä susta naisen ottasin jos saisin luvan😳😘🔥
      Ikävä
      42
      746
    Aihe