Menneiden talvien lumia

Noela

Kun nyt palstalla on nostettu Ruuneman'in käsitys minusta ihmisenä, vastaan ihan aloituksella. Minusta,...jokaisella on oikeus kertoa sen aikaisista tuntemuksistaan, mistä ne kumpuavat ei aina ehkä ole niin itsestään selvää.

Ei minun luonteeseeni kuulu vanhojen muistelu, minä uskon hyvään ihmisissä, olkoon naiviutta, mutta paljon on palstan ulkopuolellaselviäkin väärinkäsityksiä ihmissuhteissa. Minähän en niillä päätäni vaivaa, mille en mitään voi!

Eilinen päivä kului vanhan 94 v. sotaveteraani sukulaisen luona, tänään taas poikani viettää syntymäpäiväänsä, joten täällä kaikki hyvin, Ruuneman'illekin terveisiä 😊

18

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eivät ne mitään tavallisia lumia olleet vaan vaan asioita koskien itseäsi ja tekemisiäsi. Paljon itseesi liittyvää ylellisyyttä oli kertomissasi asioissa ja niistä lopulta kirjoitin.

      Ei olisi pitänyt!

    • omavalintasi

      Koko ajan oli taxilla tulossa ja menossa huvilalle ja stokkalle turkki somalin naamaa viistäen hienoihin kahviloihin ja siivooja siivosi . Kyllä se aviomiesten määräkin tuli selväksi ja kaikki ihmeelliset sukulaiset.

    • 30.8.2017 12:42
      UUSI
      Eivät ne mitään tavallisia lumia olleet vaan vaan asioita koskien itseäsi ja tekemisiäsi. Paljon itseesi liittyvää ylellisyyttä oli kertomissasi asioissa ja niistä lopulta kirjoitin.

      Ei olisi pitänyt!
      omavalintasi
      30.8.2017 13:08
      UUSI
      Koko ajan oli taxilla tulossa ja menossa huvilalle ja stokkalle turkki somalin naamaa viistäen hienoihin kahviloihin ja siivooja siivosi . Kyllä se aviomiesten määräkin tuli selväksi ja kaikki ihmeelliset sukulaiset.

      Noela
      "Ei minun luonteeseeni kuulu vanhojen muistelu, minä uskon hyvään ihmisissä,"

      Luotatko vielä?
      Minä en luota tällä palstalla, en oikeastaan livenäkään ja senkin olen katkerasti kokenut. Aivan uskomatonta kateutta sinulle, jos kerrot vain itsestäsi ja elämisestäsi.

      Miksi vastailet ruunen ketjuihin?

      ps. taxilla minäkin ajelen usein ja oli jopa kolme minkkiturkkia, tosin nyt jossain kaatopaikalla!DD

      • Juu, on se vaan kauheeta, kun käydään kahviloissakin, ja turkkejakin ,...on se vaan syntistä meininkiä 🤣

        Niin, ja joillakin on ihmeellisiä sukulaisiakin, miten jollekin niin hyvä tuuri on sattunutkin 😀,)))

        Ihan normaalia elämää, pitäisiköhän muistaa joka hetki vaikka Afrikan nälkäisiä ???
        Aika teennäistä varovaisuutta se olisi.... Joskus ihmettelee miten ankeasti joku asuukaan ja elääkään, kun kertomani niin ylellistä muka on?

        Hassua,..jaa miksi vastaan Ruuneman'ille 😊 Huviksenihan minä ,.. vaikka voisihan sille sopia paremmin lyöttäytyä yhteen samoin ajattelevan kanssa!
        Niin pienet ja mitättömät asiat kuin palstalla tapahtuvat, ei pysty katkeruutta aiheuttamaan, kuin ei elämässä ole muuten ollut aihetta katkeroitua 😊

        Juu,....heh heh,... ei se ollut edes turkki vaan antiloopinnahkaviitta, hopeakettu reunuksella ja kauluksella 😂💦
        Tuulihan sen heilautti helman mamun kasvoille, heh heh. Kiva muisto onkin, se hauska ilme, mamukin nauroi, täällä vaan joku luulee, että tahallani kai,

        PS.
        Ainoana minua hemmottelikin kypsä ja realistinen viimeinen aviomieheni, ( ja minä häntä) vaan sainhan kerran kokea senkin ❤️


      • Noela kirjoitti:

        Juu, on se vaan kauheeta, kun käydään kahviloissakin, ja turkkejakin ,...on se vaan syntistä meininkiä 🤣

        Niin, ja joillakin on ihmeellisiä sukulaisiakin, miten jollekin niin hyvä tuuri on sattunutkin 😀,)))

        Ihan normaalia elämää, pitäisiköhän muistaa joka hetki vaikka Afrikan nälkäisiä ???
        Aika teennäistä varovaisuutta se olisi.... Joskus ihmettelee miten ankeasti joku asuukaan ja elääkään, kun kertomani niin ylellistä muka on?

        Hassua,..jaa miksi vastaan Ruuneman'ille 😊 Huviksenihan minä ,.. vaikka voisihan sille sopia paremmin lyöttäytyä yhteen samoin ajattelevan kanssa!
        Niin pienet ja mitättömät asiat kuin palstalla tapahtuvat, ei pysty katkeruutta aiheuttamaan, kuin ei elämässä ole muuten ollut aihetta katkeroitua 😊

        Juu,....heh heh,... ei se ollut edes turkki vaan antiloopinnahkaviitta, hopeakettu reunuksella ja kauluksella 😂💦
        Tuulihan sen heilautti helman mamun kasvoille, heh heh. Kiva muisto onkin, se hauska ilme, mamukin nauroi, täällä vaan joku luulee, että tahallani kai,

        PS.
        Ainoana minua hemmottelikin kypsä ja realistinen viimeinen aviomieheni, ( ja minä häntä) vaan sainhan kerran kokea senkin ❤️

        "Ihan normaalia elämää, pitäisiköhän muistaa joka hetki vaikka Afrikan nälkäisiä ???"
        Hyvin kirjoitettu, mutta minä en ole koskaan ajatellut näitä "muunmaailman" nälkää näkeviä, koska itse olin erittäin säästäväinen ruoasta, verrattuna siskooni, jonka ruoka menot oli tuplaten meidän perheeseen..

        Joskus vertailimme ruoka laskuja ja hän totesi, että syömme vain vettä ja leipää. Ei suinkaan, vaan me ei ostettu mitään "hanhenmaksapalleroita, koska säästimme omaan asuntoon, jonka saimme aika pian, eikä velkaa tullut, kuin nimeksi pari vuotta.

        Ei täällä uskalla kirjoitella, että hyvin menee. On riittävä eläke molemmilla ja omakotitalo Espoon hienostoalueella, kuten 7-päivä lehti siteerasi, kun naapuri huumekaupoista kärähti! Paljon sitä ennen oli juttu Hesarissa Espoon slummeista, jossa oli kuvattu meidän onnetonta tietä ja väliaikaisia asumuksia.

        Kun vihdoinkin saatiin rakennusluvat Espoolta, niin jokainen rakensi oman "tiili linnansa" ja sitten tulikin "hienosto alue", jossa asumme. Harmi vain, että minkkiturkit meni muodista pois, ja Sotokkakin menetti glamourinsa.DD


      • kas-kummaa
        Kristiina23 kirjoitti:

        "Ihan normaalia elämää, pitäisiköhän muistaa joka hetki vaikka Afrikan nälkäisiä ???"
        Hyvin kirjoitettu, mutta minä en ole koskaan ajatellut näitä "muunmaailman" nälkää näkeviä, koska itse olin erittäin säästäväinen ruoasta, verrattuna siskooni, jonka ruoka menot oli tuplaten meidän perheeseen..

        Joskus vertailimme ruoka laskuja ja hän totesi, että syömme vain vettä ja leipää. Ei suinkaan, vaan me ei ostettu mitään "hanhenmaksapalleroita, koska säästimme omaan asuntoon, jonka saimme aika pian, eikä velkaa tullut, kuin nimeksi pari vuotta.

        Ei täällä uskalla kirjoitella, että hyvin menee. On riittävä eläke molemmilla ja omakotitalo Espoon hienostoalueella, kuten 7-päivä lehti siteerasi, kun naapuri huumekaupoista kärähti! Paljon sitä ennen oli juttu Hesarissa Espoon slummeista, jossa oli kuvattu meidän onnetonta tietä ja väliaikaisia asumuksia.

        Kun vihdoinkin saatiin rakennusluvat Espoolta, niin jokainen rakensi oman "tiili linnansa" ja sitten tulikin "hienosto alue", jossa asumme. Harmi vain, että minkkiturkit meni muodista pois, ja Sotokkakin menetti glamourinsa.DD

        Juurihan sinä kristiina kerroit käyväsi leipäjonossa hakemassa siafileitä ja kaikkea muutakin ruokaa. Eikö ne ole tarkoitettu todella tarvitseville ?


      • kas-kummaa kirjoitti:

        Juurihan sinä kristiina kerroit käyväsi leipäjonossa hakemassa siafileitä ja kaikkea muutakin ruokaa. Eikö ne ole tarkoitettu todella tarvitseville ?

        "Eikö ne ole tarkoitettu todella tarvitseville ?"

        Ei, vaan todella säästäväisille. Kuinka minä muuten olisin rikastunut, ja rikastun edelleen. Hyvin vähän on noita tarvitsijoita täällä.

        Ajatella, mitä pistän nyt "omaan taskuun" ja Sipilä ei edes auta!D

        Eilen purskahdin nauruun Iltiksen uutisesta, kun Sipilä oli järjestänyt Takkulalle huippu viran, jolla se voi taskunsa täyttää.D

        Harmi, että en jaksanut tiistaina mennä ja nyt jouduin itse paistamaan leivän!D En myöskään jaksanut mennä tyttäreltäni hakemaan heidän ylimääräistä ruokaa, koska entistäkin oli riittävästi.

        Kuka säästää saadessan, sillä on varaa tarvitessaan. Näin se menee.


    • jjoutava

      Kiusaajiin liittyi ruunekin. Jjoutava ei ole ollenkaa kokenut liiallisena sini-sirkun' kirjoituksissa ilmenneitä varakkuuden ilmauksia. Miksi ei saisi ajaa taksilla ja nauttia elämästä ilman jokapäiväistä penninvenytystä. Kyllä useakin kirjoittaja täällä on kertonut aikamoisesta varakkuudesta eikä siinä kenenkään tarvitse olla herneet nenässä.

      jjoutava ei ole kyllä koonnut varakkuuksia, elänyt olen kuitenkin mielestäni aivan mukiinmenevästi.

    • Hyvin vapaasti nykyinen noelia kertoi arjestaan ja elämästään. Minusta siinä tuli korostetusti esiin omistamisensa ja vaurautensa.

      Lopulta päädyin kertomaan näkemykseni näistä. Tarkoitukseni ei ollut loukata vaan ihmetellä.

    • enolehuomannut

      Ei taxilla ajo kerro mitään varakkuudesta, huonokuntoiset saa kelasta taxiseteleitä kauppamatkoihin. Stokkalla voi käydä vain pällistelemässä, ei se mitään maksa. Siivoojasta saa verovähennyksen. Vanha karvareuhkako se nyt onkin varakkuuden mitta ? Onkos hän puhunut pankkitileistään, osakkeistään, asunnoistaan, autoistaan, veneistään , huviloistaan ym , vai miksi ruune sanot hänen varakkuuttaan korostavan ? En ole sellaista huomannut .

    • Unohdetaan jo Ruuneman'in ihmettelyt, nauroinkin tuota vanhaa karvareuhkaa,..ihan totta, sitähän tässä alkaa olla itsekin 🤣, vaikka kunto tosin on ollut ihmeen hyvä tänä kesänä. Loppua ei vielä näy, enkä sitä etukäteen sure, päivä kerrallaan tässä mennään.

      Römpsänperästä muistui mieleen lähinnä tuo Tolkun poika Salamähkä, jonka osallistuminen keskusteluun löi laudalta kirkkaasti kaikkien kirjoitukset.
      Sitä poikaa ajattelen ilolla, siinä kukki hieno huumori ja empaattisuus parhaimmillaan, mitä palstalla olen lukenut!

      • vassokuuu

    • Kyllähän sinäkin olet kelpo palstalainem ollut ja suosittukin. Nämä huomioni tein jo kauan sitten ja koin ikäänkuin pakkona näkemyksiäni esittää.

      Eiköhän voida nyt vanheta tämä lopuaika sovussa niin kuin hyvin vakaasti tähänkin asti. Oletkohan nyt ihan rehellinen tuossa römpsänperä-jutussa. Muualta on tullut aika runsaasti moitteita siitäkin.

      • Minäkö rehellinen tarkoitat Ruuneperi? Hyvänen aika, kirjoitinhan Römpsänperän tarinaan niin mielelläni, suorastaan elin siinä mukana,...olinhan siihen aikaan niin ihastunut sinuun,... siksihän se tuntui niin ikävältä, kun kirjoitit minun hiiviskelleen nurkissa siellä. Olinhan kysynyt moneen kertaan etten tule kenenkään väliin, ja sinä aina vakuutit olevasi niin yksin.

        Ihan hymyillen katselen omaakin osuuttani siinä, rehellinen omalle tunteelleni ainakin olin, eihän tunteet aina voi saada vastakaikua.
        Muutenhan en mikään 140 kg kovaääninen työjuhta halunut oikein olla, oma itseni vain.

        Totta kai Ruune sovussa ollaan, lämmin palstaystävyyshän meillä on pitkään ollut.

        Hyvää yötä!


    • En muista sinun nurkissa häärineen. Römpsänperälläkö? Väitin kyllä aikanaan, ettei kirjalla voi olla kahta kirjoittajaa. Olen edellen samaa mieltä.

    • kauan.seuraillut

      Siinä se taas tuli. Ruune pitää tuota luonnotonta pariskuntaa suurena kirjallisena tuotoksenaan, ei sihen saa mitenkään puuttua. Paitsi ylistämällä . Tuon Anselmi Salakähmän mimen olen kuullut muuallakim, ei se ole tuunen keksintö. Googlettakaa vaikka ! Miten voit ss sietää kaikkia loukkauksia, olet todella suuri persoona!

    • Thyyyyra

      No voi , hyvä kun HÄNet on viimein huomioitu.
      Sellainen mielikuvituksiin suojautuva pärjää täällä hyvin, ei Sipoon emännät ne on menneen talven lumia.
      Rahalla on ihmeellinen voima jmielikuvitusta lisänä käyttäen voi olla vaikka (mehiläis)kuningatar.

    • jankjank

      Jankuti jankuti jatkakaa samaan malliin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      26
      4663
    2. Mitä haluaisit

      Sanoa hänelle tällä hetkellä?
      Ikävä
      218
      2430
    3. Sofia B- miljonäärillä on vaimo ja pieni vauva .

      Voi ei taasko oli avioliitossa olevan miehen salarakas ja miksi voi noin toimia tää Sofia näin alhaisesti ?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      230
      1961
    4. Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Aloitteen sisältö Ympäristöjärjestö Elokapina tulee määrätä välittömästi
      Maailman menoa
      45
      1954
    5. Sukset jo ristissä? Ensitreffit alttarilla Anna syyttää rajusti - Hai puolustautuu: "Mutta en mä..."

      Voi, voi... Onko Anna liian epävarma itsestään vai mikä mättää? Pari tuntenut vasta pari päivää ja kriisiä jo pukkaa.
      Ensitreffit alttarilla
      18
      1744
    6. Nyt on kansalaisaloite: Elokapina lakkautettava.

      Tänään tullut uusi kansalaisaloite, jossa vaaditaan Elokapinaa lakkautettavaksi, tai julistamista rikollisjärjestöksi, k
      Maailman menoa
      182
      1375
    7. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      51
      1214
    8. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      141
      953
    9. Hyvin sä olet

      Olet toiminut aina. Älä epäile tai häpeä omaa toimintaasi nainen. Kukaan ei vahingoittunut ja kaikki on ollutta ja menny
      Ikävä
      56
      945
    10. Ohhoh! Robert Helenius yllättää - Näin hän vastaisi Tanssii Tähtien Kanssa -kutsuun: "Ura..."

      Robert Helenius olisi kyllä komea näky TTK-parketilla vai mitä olet mieltä? Ja olikos se Viivi Pumpanenkin jo siellä...
      Suomalaiset julkkikset
      9
      931
    Aihe