Paniikkihäiriö ja lääkitys

Panikoida

Kuinka nopeasti teillä on lääkitys auttanut paniikkihäiriöön?
Itse olen syönyt nyt kuukauden sepramia ja tuntuu et ei vieläkään auta...aloitin 10mg 2viikkoa ja sit nostettiin 20mg

3

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gabaa

Välittömästi kun aloitin Rivatrilin. Olen myös aikoinaan kokeillut tuota sepramia ja muita ssri/snri lääkkeitä, mutta sain niistä epileptisen kohtauksen. Mulla oli serototiinia tarpeeksi aivoissa ilman että sitä tartti tunkia lääkemuodossa lisää. Sen sijaan Gaba reseptoreissa on jotain häikkää koska kaikki mikä vaikuttaa Gabaan aivoissa toimii. Tällä hetkellä menee Lyrica ja Rivatril sekä luontaistuote Gaba Relaxia.

• MrPanic

Sama juttu. Tosin nyt muutamia vuosia rivaa käyttäneenä, yhdistettynä paineensietokykyä vaativaan työhön ja paljon negatiivista energiaa, jopa pää punaisena huutoa "säteileviä" ihmisiä siedettyäni, on aika pian ajaa lääkitys alas ja keksiä sitten jotain. Keinot ja voimat alkaa olla lopussa. Lomaakeen en ole pitänyt vuosiin, kuin max viikko kerran parissa vuodessa. Vielä kun psykiatrit ovat olleet järjestään ymmärtämättömiä bentsovieroituksesta, alkaa kaikenlainen taistelu riittämään. Iltaisin lähinnä sinnittelen että pääsisi masennukseltaan nukkumaan niitä 4-5h uniaan, niin reilu viikko ja sen jälkeen lomalle määrittelemättömäksi ajaksi hyppääminen on ainoa jonka turvin jaksan. Vaikka joka päivä ja ilta on taistelua.

• MrPanic

Sen jälkeen, kun SSRI:t ovat surkastuttaneet elimistön serotoniinituotannon, jonka korkea pitoisuuson yhteydessä ahdistukseen ja paniikkihäiriöön. SNRI:t vaikuttavat myös noadrenaliiniin.

https://www.madinamerica.com/2015/06/researchers-suggest-anxiety-is-caused-by-too-much-serotonin/

Eli tutkimuksen mukaan ahdistuneisuus aiheutuu liian korkeista serotoniinipitoisuuksista. Ja kun bentsojen vaikutus perustuu nimenomaan depressanttina mm. serotoniinia alentavasti (linkki alla), ko. lääkkeet ilmeisesti kumoavat toisiaan, josta siis tämä tunteeni ettei rivat tunnu juuri missään.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/5064914

Pidemmän päälle kyllä SSRI:t voivat toimia ahdistuksen ja paniikkihäiriön hoidossa, koska lopputulemana aivokemiat muuttuu niin että serotoniinia muodostuu yhä vähemmän. Ja irtipääsyä yrittäessä on sitten entistä masentuneempi.

https://www.psychologytoday.com/blog/mad-in-america/201011/new-rat-study-ssris-markedly-deplete-brain-serotonin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      30
      2846
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1837
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1810
    4. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1424
    5. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      73
      1340
    6. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      24
      1255
    7. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1248
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      77
      1169
    9. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1028
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      97
      1007
    Aihe