Paniikkihäiriö ja lääkitys

Panikoida

Kuinka nopeasti teillä on lääkitys auttanut paniikkihäiriöön?
Itse olen syönyt nyt kuukauden sepramia ja tuntuu et ei vieläkään auta...aloitin 10mg 2viikkoa ja sit nostettiin 20mg

3

266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gabaa

Välittömästi kun aloitin Rivatrilin. Olen myös aikoinaan kokeillut tuota sepramia ja muita ssri/snri lääkkeitä, mutta sain niistä epileptisen kohtauksen. Mulla oli serototiinia tarpeeksi aivoissa ilman että sitä tartti tunkia lääkemuodossa lisää. Sen sijaan Gaba reseptoreissa on jotain häikkää koska kaikki mikä vaikuttaa Gabaan aivoissa toimii. Tällä hetkellä menee Lyrica ja Rivatril sekä luontaistuote Gaba Relaxia.

• MrPanic

Sama juttu. Tosin nyt muutamia vuosia rivaa käyttäneenä, yhdistettynä paineensietokykyä vaativaan työhön ja paljon negatiivista energiaa, jopa pää punaisena huutoa "säteileviä" ihmisiä siedettyäni, on aika pian ajaa lääkitys alas ja keksiä sitten jotain. Keinot ja voimat alkaa olla lopussa. Lomaakeen en ole pitänyt vuosiin, kuin max viikko kerran parissa vuodessa. Vielä kun psykiatrit ovat olleet järjestään ymmärtämättömiä bentsovieroituksesta, alkaa kaikenlainen taistelu riittämään. Iltaisin lähinnä sinnittelen että pääsisi masennukseltaan nukkumaan niitä 4-5h uniaan, niin reilu viikko ja sen jälkeen lomalle määrittelemättömäksi ajaksi hyppääminen on ainoa jonka turvin jaksan. Vaikka joka päivä ja ilta on taistelua.

• MrPanic

Sen jälkeen, kun SSRI:t ovat surkastuttaneet elimistön serotoniinituotannon, jonka korkea pitoisuuson yhteydessä ahdistukseen ja paniikkihäiriöön. SNRI:t vaikuttavat myös noadrenaliiniin.

https://www.madinamerica.com/2015/06/researchers-suggest-anxiety-is-caused-by-too-much-serotonin/

Eli tutkimuksen mukaan ahdistuneisuus aiheutuu liian korkeista serotoniinipitoisuuksista. Ja kun bentsojen vaikutus perustuu nimenomaan depressanttina mm. serotoniinia alentavasti (linkki alla), ko. lääkkeet ilmeisesti kumoavat toisiaan, josta siis tämä tunteeni ettei rivat tunnu juuri missään.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/5064914

Pidemmän päälle kyllä SSRI:t voivat toimia ahdistuksen ja paniikkihäiriön hoidossa, koska lopputulemana aivokemiat muuttuu niin että serotoniinia muodostuu yhä vähemmän. Ja irtipääsyä yrittäessä on sitten entistä masentuneempi.

https://www.psychologytoday.com/blog/mad-in-america/201011/new-rat-study-ssris-markedly-deplete-brain-serotonin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      22
      3027
    2. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2627
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1493
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1350
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1251
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      999
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      125
      903
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      32
      816
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      29
      663
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      59
      621
    Aihe