Palstalaisen taholta ajateltua.

Kun itse aloin kijoittajaksi palstalle olivat kaikki tottumattomampa ja osaamattomampia kirjoittajia kuin nykyiset vasta-alkajat ikäryhmässämme.

Keskustelijat olivat valtaosin parempia käytöstavoiltaan ja osaamisiltaan. Palstalle tultiin kysymään mahdollisuutta tulla kirjoittamaan,. Samalla kerrottiin omasta taustasta. oltiin suorastaan fiksuja. nyt tyypillisesti ei.

Tapanani sheriffinä oli toivottaa tervetulleeksi tulijat ja Hajupoika manasi kun noin tein.
Joku voisi kertoa palstakokemuksiaan nyt sillä kohta emme ole enää kertomassa.

45

368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keneltälupa

      Keneltä täällä pitäisi lupa kysyä jotta saa tulla kirjoittamaan, sinultako ?
      Miksi sinä noita vanhoja kaivelet tänne, painu helkkariin jos muut täällä ei sinua tyydytä.

      • En.lue.vanhoja

        Kyllä vanhoista hyvistä tavoista voi ihan ystävällisesti muistuttaa. Monia mukavia aiheita oli samanaikaisesti palstoilla, ketjujen ulkomuotokin oli näyttävämpi.
        Ei erimielisyyksien sattuessa käyty haukkumaan toista, nimittelemään, tai ehdottamaan lääkkeiden vaihtoa. Moni vakinikki oli aina tervetullut, jokainen takavuosina mukana ollut muistaa mm. sanavalmiin Lyylin. Rekisteröityneitä oli huomattavasti enemmän kuin näinä aikoina.
        On ihmisiä, jotka onnistuvat pilaamaan hyvin alkaneet ketjut, koska katsovat olevansa viisaampia, ja ylimielisyydessään halukkaasti halventavat muita kirjoittajia. Sellaisten henkilöiden pitäisi löytää uusi palsta. jolla heidän tasoisensa tietorikkaat mielipiteitään vaihtavat. Joskus tuntuu siltä, että he haluavat karkottaa palstalta muut, ja tuntuupa siltä, että karkotus on alkanut tuottaa tulosta, ja nyt ne tietoniekat ovat keskenään. Onko kirjoittelun taso noussut?
        Vaikuttaa siltä, että kirjoittajat nostavat vuosia vanhoja ketjuja, koska ei aloituksia tehdä. Onko sitten mukavampi palata 10 v takaisiin aiheisiin?


    • Ei täällä lupia tarvita.

      Kerroin alkuajoista, jolloin kirjoitusintoiset pyysivät päästä kirjoittamaan, Luonnollisesti ,pääsivät niin kuin kaikki. Ennen oli käytöstapoja ja osaamista.

      Vielä; kirjoittamaan pyrkijät kysyivät josko pääsevät kirjoittamaan. Kun olin sheriffi niin annoin itse luvan

      • häpeäsyvästi

        Kyllä muokasitkin palstan mieleiseksesi!


    • todellakin-toiset-on

      - kijoittajaksi
      - tottumattomampa

      "Joku voisi kertoa palstakokemuksiaan nyt sillä kohta emme ole enää kertomassa."

      Miksi niitä pitäisi sinulle kertoa? Yritä itse muistella, mitä kirjoitettiin. Itse olet saanut häädetyksi täältä useita kirjoittajia ilkeyttäsi. Viimeisin "niitti" sini-sirkku, alias Noella, joka ei pelästynytkään sinun katkeruuttasi siitä, että toisilla menee paremmin, kuin toisilla.

    • Tuulensuojassa

      Mielenkiintoista, todellakin.
      Mistä lie johtunut että ensimmäiseksi törmäsin tähän ketjuun?
      Olen kyllä vuosia seurannut ja jo vuosia sitten vähensin reilusti itseeni kohdistuvaan panetteluun poistumalla palstalta, ja tämä sama jatkuu nyt vaan edelleenkin, valioporukalla.
      Yksi kehuu yhtä ja toinen toista, on varakkuutta ja on menneisyyttä josta edelleenkin pitää mainita?
      Vain henkilöt ovat vaihtuneet juuri ne jotka silloin porskutteli kaiken yli olemalla nk 'suuna päänä', vähätellen erään painostusta ja arvostelua kaikessa toisia kohtaa, voinkin nyt hymyssä suin tässä kirjoitella.
      Maailma muuttuu ja muuttaa voimasuhteet kaikessa kääntää suunnan.
      Ei enää tarvitse olla kenenkään puolella vaan sanoa sanansa niin kuin itse on tehnyt huomionsa ja totuus on.

      "Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin" on vanha suomalainen sananlasku, joka tarkoittaa, että toisia on turha soimata eli haukkua, koska kaikissa on jotain vikaa.

      Tässä matkan varrella kirjoitellen ja lukien kyllä jokainen on rekentanut omat mielipiteet, toiset vaan osaa sen sanoa toisin kierrellen ja kaarrellen.

    • voimitäsekoilua

      Ensin sanot että alkuaikoina kirjoittajat olivat osaamattomampia kuin nyt ja sitten sanot että olivat parempia osaamisiltaan. Aivan uskomatonta sekoilua !

      • mummi-tältä-tähdeltä

        Jo alkumetreillä ilmenee kun tarina olisi pahanilkisen akan keittämää aamkahveeta, mistä tuo toraisuus johtuu? Onko niin se on vain lapsemielisten, riidankylväjien halua saada pienta väittelemisen poikasta ilmoille hauskuudeksi ja ajankuluksi kuinka parhaiten vitsien tynkää juttuun saan suollettua.
        Varovaisuutta on hyvä pitää yllä ettei kalikat kalahda omaan nilkkaan. Se on nääs niin vanhan koiran sanonan mukaan, vanhakin koira voi vielä oppia pajon uutta. PIdetäänpä mielessä.

        Jokainen lintu laulaa omalla äänellään, me kirjoittajat silleen mistä tuul kulloinkin puhaltaa. Nyt puhaltaa lounaasta, odotan jänniyksellä milloin Ruuneperi julkaisee oman tuotoksensa sidottuna vai nidottuna yleiseen myyntiin? Lahjoja hänellä siihen on runsain mitoin, vastapuolen kirjoittajilla ylen määrin.

        Olen kuin SE VANHA VARIS pellon aidalla, mietinä myssy päässä malliin, sataa syksy on, kurkikin jo lähti, nii maar lähti, haukotusta, varpaat huutavat pässin pökkimiä sukkia lämmikkeeksi,uni hiekan rippeitä silmäkulmissa, kun yrittää sipaista niitä pois ihan pistelee silmäluomlla.
        Me kaikki kirjoittajat pysymme palstalla, kukas meitä voi häätää täältä pois. Vaikkakin näyttävät nuo räkänokka ikäiset ruikkia jäniksen papanoita mausteeksi viestien särpimiksi.


      • mummi-tältä-tähdeltä kirjoitti:

        Jo alkumetreillä ilmenee kun tarina olisi pahanilkisen akan keittämää aamkahveeta, mistä tuo toraisuus johtuu? Onko niin se on vain lapsemielisten, riidankylväjien halua saada pienta väittelemisen poikasta ilmoille hauskuudeksi ja ajankuluksi kuinka parhaiten vitsien tynkää juttuun saan suollettua.
        Varovaisuutta on hyvä pitää yllä ettei kalikat kalahda omaan nilkkaan. Se on nääs niin vanhan koiran sanonan mukaan, vanhakin koira voi vielä oppia pajon uutta. PIdetäänpä mielessä.

        Jokainen lintu laulaa omalla äänellään, me kirjoittajat silleen mistä tuul kulloinkin puhaltaa. Nyt puhaltaa lounaasta, odotan jänniyksellä milloin Ruuneperi julkaisee oman tuotoksensa sidottuna vai nidottuna yleiseen myyntiin? Lahjoja hänellä siihen on runsain mitoin, vastapuolen kirjoittajilla ylen määrin.

        Olen kuin SE VANHA VARIS pellon aidalla, mietinä myssy päässä malliin, sataa syksy on, kurkikin jo lähti, nii maar lähti, haukotusta, varpaat huutavat pässin pökkimiä sukkia lämmikkeeksi,uni hiekan rippeitä silmäkulmissa, kun yrittää sipaista niitä pois ihan pistelee silmäluomlla.
        Me kaikki kirjoittajat pysymme palstalla, kukas meitä voi häätää täältä pois. Vaikkakin näyttävät nuo räkänokka ikäiset ruikkia jäniksen papanoita mausteeksi viestien särpimiksi.

        Heh heh. Et ole sinäkään kirjallisia kykyjäsi täällä kokeilut. Kirjallisista kyvyistäsi olet tietoinen ja haaveittesi alkumetreillä olet onneksemme.

        Tervetuloa mukaan, emovaris! Istutaan aidalla lähekkäin, lämmittää hiukan.


      • mummi-tältä-tähdeltä
        Ruuneman kirjoitti:

        Heh heh. Et ole sinäkään kirjallisia kykyjäsi täällä kokeilut. Kirjallisista kyvyistäsi olet tietoinen ja haaveittesi alkumetreillä olet onneksemme.

        Tervetuloa mukaan, emovaris! Istutaan aidalla lähekkäin, lämmittää hiukan.

        Parahin netti ystävä!
        MIetin tällä viimeisellä neljänneksellä elämän ja maailman menoa.
        Runoilija Lauri Pohjanpää on hyvin oivaltanut kirjoittamassaan runossa sukupolvien katkeamatonta ketjua, mikä on kohtalomme.

        Tämä runo on aika hätkähdyttävä, kovin monikaan ei sitä ole ajatuksen kanssa lukenut ja oivaltanut mikä on vanhemman ikäpolven maailman meno. Nuoret tähyilevät tulevaan aikaan, ajatelkaa mikä on kohtalomme tällä tähdellä.

        Maailman meno

        Sivutuulessa poikaansa retuuttaa kantaa
        varis lahden poikki päin vastarantaa.
        "Sitä varia, ihan väsyttää alkaa"
        varis sanoo "jo vanhaa siipeä, jalkaa
        kun vanhenen pian, alan kangistua,
        kai kannat sa mua, kuin minä nyt sua ?"
        - "En", vastaa poika, "sun jäädä anna"
        - "Ketä kannat sitten?" - "Ma poikaani kannan"

        Varis huokaa harmaille aatoksille:
        "se on maailman meno, minkäs sille."

        L.Pohjanpää v.1917


    • höyryätjo

      Tottumattomat osaamattomat, vihaksi ihan pistelee tuommonen tolisko joka on tuohon asiaan vihkiytynyt ikiajoiksi

      • Mikä on tolisko?


    • Keitä ja minkälaisia ihmisiä täällä kirjoittaa? Tiedätte kuka minä olen ja mitä kirjoitan. Entäs te, nimittelenkö?

      Ei kirjaa voi anonyymeistä voi Yrittäkää itse!

      Tehdäänkö se kirja ja koska? Numeroikaa vaikka itsenne kun saloja ilman kähmiä olette. Ykkönen kakkonen, ukkonen, akkanen ämmänen.

      Kyllä se siitä, sanoi Manu.

      Minulla on istumatyön pohjalta runsaati ilmavaivoja. Pieraisen tässä alkumerkin kirjalliselle yhteistyöllemme kun se niin helposti käy. Säästytte etäisyyden ansiosta hajuvammoilta. Itse voin tarvittaessa ryypätä Eau de Golognea niin saan kuin ruusun tuoksun. Enkö osaakin ?

    • Tässä pitää itse vastatakin. Osaatteko tekin piereskellä. Tarkoitan sitä töräystä tai tuhnua, jonka peräaukostanne päästätte, tiedättekö?

      Jos haluatte todistaa piereskelykykynne tai muun kykynne, voin antaa teille kännykkänumeroni, johon voitte "soittaa". Asetatte vaan kännykkänne pakaroiden väliin ja annatte soida, Tuhnut eivät kuulu. Musikaalisesti edistyneemmät voivat yrittää soittaa säveltä, "Jos istun taikka kävelen, niin ppiästän pienen sävelen" Mahdollisen vahingon vuoksi on soiton pituutta syytä varoa.

      • tolisko2

        Kehuahan tässä on yritetty, Hyvä kuitenkin kun osaat tulistua niin tyylikkäästi.


      • Hyvä Ruuneman. Eräässä työpaikassani sanoi tankskalainen en ole koskaan kuullut suomalaisen pierevän ehkä ovat niin hienovaraisia.....


      • kerronyttämäkin

        Joko se ss on pakaraharppua sinulle soitellut, kun muutenkin olette puhelinyhteyksissä ja senkin palstalle auliisti kertoneet ?


    • Ruususelta

      Nuolaisu ennen tuppaantumista samalle sivustolle . Miten suuri merkitys onkaan ollut juuri tuollasella nuoleskelulla päästä piireihin . Koirakin nuoleskelee halutessaan tutustua . Joten ennen oli kuolaisen kielen tuomaa mielihyvää tarjolla myös sefuille .

      • Vieläkin pitkät pystynaarmut naamassa.


    • Oletko vienyt käsikirjoituksesi kustantajan arvioitavaksi? Älä hellitä, ehkä saat heiltä kaipaamaasi myönteistä arvostelua, torstai on toivioa täynnä!

    • Ruuneman, olen lukenut joittakin luvalla sanoen kärkkäitä ja toisaalta itsekehua pursuavia kirjoituksiasi. Niiden taso on momessa suhteessa kysenalainen. Ehkä olet tulossa samaan pisteeseen kuin tunnetussa laulussa mustalaisvanhuksesta paljon puhuvat sanat: soittonsa muinoin riemulla kuultu jääpi nyt muistojen unholaan, Laulun loppuosa kertoo soittajan katastrofiiin päättyneestä yrityksestä päästä uudelleen parrasvaloihin.
      Miettimisen arvoinen kappale mielestäni.

      • kyyneleet

        Tässä näyte kappaleesta Vanha mustalainen

        https://www.youtube.com/watch?v=F_AIu2rMRJs


      • mitenlienee

        Koittaako tuo fundsija-ruorikoski savustaa ruunea ulos palstalta ? Eipä oo ruunee paljon näkynytkään.


      • mitenlienee kirjoitti:

        Koittaako tuo fundsija-ruorikoski savustaa ruunea ulos palstalta ? Eipä oo ruunee paljon näkynytkään.

        Ei, toivon vain, mielestäni aiheellista itsekritiikkiä ettei siivet pala auringossa,


      • tyynivesi
        ruorikoski kirjoitti:

        Ei, toivon vain, mielestäni aiheellista itsekritiikkiä ettei siivet pala auringossa,

        Löytyykö Sinulta missään tilanteessa itsekritiikkiä?

        Joskus, tai kohdallasi useimmiten, voisi/ olisi voinut kohdallasi tekstin jättää julkaisematta, kun muistaa "pahoja tekojasi".


      • tyynivesi kirjoitti:

        Löytyykö Sinulta missään tilanteessa itsekritiikkiä?

        Joskus, tai kohdallasi useimmiten, voisi/ olisi voinut kohdallasi tekstin jättää julkaisematta, kun muistaa "pahoja tekojasi".

        Voisitko ystävällisesti palauttaa mieleeni mainitsemasi pahat teot, sellaisiksi en katso mielipide-eroja parin perusteettomasti hyökkäyksia tehneen kirjoittajan postilloihin vastanneena.


    • ei.ota.pirukaa.selvää

      Mää en kyl tierä ruunemannin kirjoost mittään, mahtaaks olla eres suunitelmii senkaltassii.
      Tierän kyl enmmänki niit joill on kirjat painettu vuossii sit . Mahrattekos te tietää moisist?

      • kymmenenvuottako.jo

        Mainostihan joku lastenkirjaansa, mutta lukemaan ei päässyt kuin ei kertonut nimeänsä.


      • lukihäiri

        MdK-MdK julkaisi kirjansa mutta katuu varmasti tekoaan koska kirjalle on naureskeltu mutta ei ostettu.

        Saaran kirjat ovat menestyneet.


      • lukihäiri kirjoitti:

        MdK-MdK julkaisi kirjansa mutta katuu varmasti tekoaan koska kirjalle on naureskeltu mutta ei ostettu.

        Saaran kirjat ovat menestyneet.

        Oho! Missäs kirjoilleni on naurettu? Etkö ehtinyt ostamaan? Ehkä siksi, että painokset on loppuunmyyty.
        Vahinko, olisi "lukihäiri" tarvinnut lukuharjoittelua.


      • lukihäiri kirjoitti:

        MdK-MdK julkaisi kirjansa mutta katuu varmasti tekoaan koska kirjalle on naureskeltu mutta ei ostettu.

        Saaran kirjat ovat menestyneet.

        Oho! Missäs kirjoilleni on naurettu? Etkö ehtinyt ostamaan? Ehkä siksi, että painokset on loppuunmyyty.
        Vahinko, olisi "lukihäiri" tarvinnut lukuharjoittelua.


    • bugatinhevosetrolliin

      hmm.. tuli mieleeni, kun elämä on niin lyhyt, vanhempana ja viisaampana sen tajuaa... nauratin erästä rollaattori-ihmistä, koska itselläkin oli käytössä sellainen:

      Vähintään 200 hevosvoimainen moottori pitäisi olla jatkuvasti käytössä rollaattorissa.
      - jotta pääsee liikkumaan ollenkaan.

      Mutta niin, täällä vanhukset ajelevat vain mustilla takseilla ja istuvat takapenkeillä, määräillen kuskia minne mennään.

    • Rekisteröidyinkin

      Aloittajalle ajatuksia ja muistoja kokemuksistani palstalla aikana jolloin ei ollut rekisteröintiä, oli vain nimimerkkejä, mutta joita sitten käytettiinkin palstakirjoittelussa.
      Harmi kun käytettiin, harmi kun rekisteröidyin ja harmi kun sain palstavartijan kimppuuni.

      Vartija ei ollut aloittaja, sen haluan heti huomauttaa.
      Aloittajan kanssa tulimme toimeen, (kaiteen kanssa eeme, ei kai moni muukaan) eikä palstalla ollut niin kovaa toisten arvostelua kuin se näyttää nyt olevan.

      Silloin palsta oli yhtenäinen, muistan laivan lastaamista, ketjukertomuksia, ym.
      Mukana oli monta ystävää ja tuttavaa joiden kanssa palstalla pidimme hauskaa.
      Harmi, että moni heistä on jo poissa keskuudestamme, mutta heidän ilmeikkäät, kauniisti kerrotut, jopa oman elämän tapahtumat elävät niissä vanhoissa teksteissä joita palvelin on jäljelle jättänyt.
      Usein en eksy enää tänne ja ne kerrat kun olen eksynyt ja mielipiteeni palstan nykytilasta suoraan sanonut, olen saanut ryöpyn haukkumisia niskaani, kun tulen tänne arvostelemaan ja haukkumaan kirjoittajia.
      En hauku kirjoittajia koska en heitä tunne, en arvostele tekstien tasoa tai oikeikirjoitusta, kerron vain palstan yleisestä tilanteesta joka minusta on joskus ollut erittäin masentavaa luettavaa.

      Kirjoittajat täällä ja ihmiset yleensäkin ovat niin erilaisia ettei mikään eikä kukaan saa asettaa kirjoittajia johonkin kaavaan, tai paremmuusjärjestykseen!
      Emmehän luokittele ihmisiä muutoinkaan jonkin ominaisuuden mukaan.
      Emme sano, että nuo on niitä joilla on tekohampaat ja nuo niitä jotka ei näe ilman silmälaseja. Meistä jokainen käyttää ja toimii niillä opeilla ja ominaisuuksilla mitä hänellä on. Kyvyt ja taidot on yksityisiä ominaisuuksia. Rikkauksista ja köyhyyksistä ei kannata ketään arvostella tai asettaa johonkin lokeroon, mutta tiedän ja tiedän muidenkin tietävän, että yhteiskuntamme ei kohtele yhdenvertaisesti kaikkia kansalaisia, mutta siitä ei täällä ole aiheellista riitaa kehittä.

      Palstan yleistilaa en niin hyvin tunne, että voisin arvostella ja arvioida, mutta muistan toki millaista oli silloin "vanhaan hyvään aikaan" jolloin palstalla oli mukana hyvää ja huonoa ilmapiiriä.
      Tänään vaikutelma on sama. Hyvää ja huonoa, mutta juuri sellaista jota kirjoittavat tälle palstalle mielipiteinään kirjoittavat.
      Hyvää alkutalvea aloittajalle ja muille palstan käyttäjille.

      Muistan lämmöllä niitä ystäviä joita vielä palstalta jotenkin muistan ja tunnistan, mutta samat lämpimät ajatukset kohdistan kaikille palstalaisille tulematta tämän peremmälle.

      • akka.menneeltä.ajalta

        Aivan kuin minun päästäni ajatuksia.
        Oli se kivaa kun lastattiin yhdessä laivaa jolla me sitten lähdemme Lännen maille Lokaria moikkaamaan ja muutakin kivaa. Runoketjuja, vitsejä, tarinaa leivästä, lapsuudesta yms.

        Täällä tuli taas vastauksena se sama Fraasi; ennekö oli?
        Ennen oli enemmän yhteistä, yhteilöllisyyttä joka nyt puuttuu. Olihan silloinkin vastarannan kiisket, se kuuluu ainaisesti suomalaiseen luonteesee, kateutta ja kaunaa, vihaa heitä kohtaan jotka menestyvät, mutta taitaakin syy olla siinä, että itse ei ole edes yrittänyt menestyä.
        Menestyminenkin kun vaatii uhrautumista ja nöyryyttä, sitä ei tavoita muita syyttämällä, pikemmin tse ajautuu yhä kauemmaksi suosiosta ja hyvistä tuloksista.

        Että ollaan vaan vanhan kannalla, vaikka sielläkin oli omat "mummit ja ukot" joille mikään ei ollut tarpeeksi hyvää.

        Se ei ole mitään katovaa kansanperinnettä!


    • mitäoikeintarkoitat

      Sanot ettet palstan yleistilaa tunne mutta muuten vaan masennut palstan yleistilasta. Sanot että ennen oli hyvää ja huomoa ilmapiiriä ja tänään vaikutelma sama. Entisiä muistat lämmöllä samoin nykyisiä. Erilaisia ollaan ja kaavaa ei saa asettaa. Kuka muu kuin ruune niitä kaavoja asettaa ? Ennenkö oli yhtenäinen palsta? Kun lukee vanhoja ketjuja, , ei pudä paikkaansa tup väite.

      • entiedämitäsanot

        Mitäoikeintarkoitat?
        Mitä tarkoitat noilla tekstistä irroittamillasi lauseenpätkillä?


    • makriina.ek

      Ikämme näkyy siinä, että haikailemme menneitä aikoja. Sen huomaa siitäkin, että uusia ajatuksia ei enää tuoda esille, vaan nostetaan vuosia vanhoja ketjua uudelleen lämmitettäviksi.
      "Ennen" oli toisenlaiset ketjut ja toisenlaiset kirjoittajat. Kirjoittamiseen osallistuminenkin oli toisenlaista. Ennen minun aikojani on laivaa lastattu ja lännen Lokaria seurattu, en ainakaan muista osallistuneeni. Mutta kyllä ketjut olivat monesti monipolvisia ja hauskoja, eikä toisten lyttääminen ollut se pääasia.
      Ikämme näkyy siinäkin, että monet ikätoverit ovat jo pysyvästi poissa. Kaipaamme yhä useampia kadonneita ystäviä.
      Vuosia sitten olimme aktiivisempia. Keskustelua syntyi. Nyt ei synny. Ei voi keskustella, kun nuo monet ovat eri mieltä. Loukkaannutaan.
      Emme ilmeisesti enää ole perillä kuin jostakin kapeasta alueesta.
      Olemmeko nyt elävän elämän sivustakatsojia? Emmekö enää osallistu tämän päivän kulkuun?

      Eikö tämä päivä enää ole elämisen arvoinen?

      • Kyllä minusta ainakin joka päivä on elämisen arvoista ! Sitä vaan en ymmärrä miksi palstalaiset niin mielellään ovat arkistossa? Vanhoja ketjuja nostetaan jatkuvasti,..se ainakin on hillinnyt minua.

        Muutenkin on aloitteellinen Ruuneman hieman hiljentynyt, ja palstakaan ei muutamaa vakialoittajaa lukuunottamatta anna kummemmin aiheita.

        Eihän kenenkään kannata turhista loukkaantua, jos nimettömät kohtelevat rumasti, on paras ohittaa moinen. Minusta jos samalla tavalla vastaa, yltyy se vaan.

        Minulle ainakin palsta on paikka, jossa uskallan ilmaista ajatuksiani, tuntuu niin normaalilta kuin juttelisi tuttujensa kanssa, kun siltä tuntuu 😊

        Ollaan ystävällisiä keskenämme, ihmisinä toisillemme, niin kauan kuin täällä saamme taivaltaa mukana.


    • jjoutava

      Vakavasti ajatellen tänne kannata enään vakavasti ajateltua juttua aloittaa. Ajatelkaapa vakavasti miksi näin on?

    • ihan.tavallinen

      Pitääkö tämmöisen ppalstalle kirjoittelemisenkin sitten kannattaa ? Mitä tuo vakavasti vakavasti höpötys muka on, kuvitteletko olevasi joku suuri filosofi ? Eikö täällä voi ihan omaksi ilokseen kirjoittaa ja joskus löytää joku joka samoin tekee.

      • varppina-

        se yrittää päästä taas kiinaamaan ilmotteks jonkun naisen asuntoon.


    • siltänäyttää

      Tuossa se peesaa nyt noetaa vai mikä nuela se nykysin onkaan.

      • jjoutava

        Syynä kirjoitukseeni oli pilata tämä ketju hyvin näyttää onnistuvan: Vakavasti ajatellen tämä ketjun pilaaminen menee nyt kyllä Tuhatnikin piikkiin,.?!


    • mietitäämpäsnyt

      Kuka se tuhatnikki nykyisin on ? Ei se ole haju eikä muukaan kakslahkeinen.

      • Historioitsija

        Ihan se on Haju. Kirjoittanut jo omalla rekisteröidylläkin nikillä ja hänellä on jo niin tunnettu historia vastaavasta toiminnasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe