Millä ilta paniikista eroon?

Paniikkia

Minua ahdistaa vain iltaisin kun pitäisi mennä nukkumaan. Illalla on pakko ottaa opamox muuten sängyssä iskee paniikkikohtaus. Tätä ollut nyt muutaman kuukauden. Nyt lääkkeet vaihdettiin citalopramiin, sitä syönyt pari viikkoa 10mg. Ilalla otan ketipinoria 2x25mg, se auttanut nukahtamaan ennen, mutta ilta paniikin alettua vaikutus hävinnyt. Nyt harkinnassa jos sitä nostettaisi 25mg:lla, jos sillä pääsis opamox kierteestä pois.
Olen nukkumaan mennessä yrittänyt kuunnella meditaatio ohjelmaa mutta ei siitä apua ole ollut.
Millä iltapaniikista eroon, oon väsynyt jo koko hommaan. Päivällä ihan normaali olo mutta illasta iskee kauhean ahdistuksen. Sairaanhoitajalla käyn mutta ei siitä apua ole ollut.

7

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ahdistaaa

      Mulla ihan sama juttu. Nukkumaan kun pitäis alkaa,niin ahdistus valtaa mielen . Tässä nyt pidemmän aikaa olen nukahtanut vasta aamulla. Unet jotain neljän tunnin luokkaa. Alkaa pikkuhiljaa huumori loppumaan.

    • Feeniksin_kyynel

      Itellä välillä sama ongelma. Kannattaa kokeilla just monia eri tapoja niin ne parhaimmat löytyy. Itellä on toiminut se, että meen hetkeksi soittelemaan pianoa, kuuntelen jotain kivaa musiikkia tai hieron päänahkaa eri puolilta.

      Jos on viitseliäs niin voi yrittää hengitellä syvään vaikka 5 minuuttia niin, että jokaisen sisäänhengityksen jälkeen pitää pienen tauon ennen kuin antaa ilman tulla ulos.

      Myös itsensä ravistelu, lihasten jännittäminen tai itse tehty tärinä voi keskeyttää ahdistuksen.

    • Aloittaja12

      Ei ole ollut mistään apua, ketipinorin nosto väsyttää illalla enemmän mutta ei se paniikkia vie pois. En tiedä mikä enää auttaisi....

    • kissa.pöydälle

      Mikä sen paniikin aiheuttaa ? Varmaan sinulla on joku aavistus asiasta ?
      Mitä pelkäät iltaisin ? Mikä sinua iltaisin ahdistaa ?
      Se itse asia pitäisi käsitellä pois päiväjärjestyksestä, että olo iltaisin olisi normaali.
      Lääkkeitten lisääminen ei ole ratkaisu.
      Voitko siellä hoitajalla puhua kaikesta ?

    • docpsyko

      Jospa hoitaisit velka-asiasi ensin kuntoon. Yleensä paniikit tulevat jatkuvasta ulosottomiesten ramppaamisista ovien takana. Ei se sairaanhoitajakaan voi auttaa pers-aukista asiakastaan. Ainoa hoito on velkasaneeraus jonka jälkeen pääset eroon lääkityksestäsi, ainakin lääkityksen voimakkuus voitaisiin mahdollisesti puolittaa.

    • Aloittaja12

      Sehän se ongelma onkin etten tiedä mikä nämä aiheuttaa. Epäilin ensin että johtuuko nämä paniikkikohtauksesta jonka sain alku kesästä keskellä yötä, en muista koskaan olleen yöllä niin pahaa kohtausta.
      Ja velkaa ja ulosottoa ei ole.
      Hoitajalla voi puhua kaikesta....

    • hgyt

      Paniikkihäirö on seuraus jostain, ei syy. Jotain on tapahtnut elämässäsi, joskus, ehkä aiemmin jo, joka nousee pintaan nyt ja aiheuttaa paniikin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe