Lääkäri ei keksi syytä vaivaani

pakarasta_jalkaan

Vasenta pakaran aluetta juimii ikävästi aina kun istuu. Istumisen jälkeen muutaman askeleen jälkeen tulee kova viiltävä kipu ja usein on pakko mennä kyykkyyn tms. (kipu on sietämätön ja kestää n.10-20 sekuntia kerrallaan)
Kipu katoaa kunhan jatkaa pahimman kivun jälkeen vaan kävelemistä.
Kipu ei tule koko aikana takaisin jos vain kävelen tai seison jne ilman istumista, mutta lievää kipua voi olla päällä koko ajan, mutta siis lievää ja silloin tällöin menee lieviä viiltoja aina koko jalan matkan alas asti. Minua tutkittiin ja käänneltiin pöydällä selinmaaten ja juurikaan mitään kipua en siinä tuntenut (aivan lievää tuntemusta) . Lääkäri oli ihmeissään, että missä se kipu sitten on. Lääkärissä en istunut ja kovaa kipua ei näin tullut esiin. Autolla kotiin ajettaessa kipua tuli joka kerta kun kytkintä painoi ja autosta ylösnousun jälkeen tuli taas se todella raju kipu ennenkuin pääsin jatkamaan matkaa. Mitä ihmettä tämä voi olla kun kipu tuleee aina hetken kuluttua istumisesta tai aamulla kipu alkaa istuessa heti kun vuoteesta istahtaa tuoliin, mutta tuo kova raju viiltävä kipu joka kestää muutaman hetken on outoa.
Välillä kipu oireilee myös lantion alueelle ja alaselkään.

Lääkäri poissulki limapussin tulehduksen, koska pääsin täysin kävelemään kivun jälkeen, samoin poissulki piriformin ja SI-nivelkään ei hänen mielestä oireile juuri näin. Sain vain buranakuurin jota söin ja se ei auttanut mitään. Kipua on kestänyt nyt n.2 kuukautta. Välillä pakaraa juimii kokoajan ja toisinaan se rauhoittuu hetkeksi kunhan en istu.

7

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pakarassa_täälläkin

      Minulla taitaa olla samanlainen vaiva. Vaiva alkoi siitä, että jouduin istumaan paljon koneella. Aluksi vasen pakara oli puutunut, sen jälkeen jalkapohjassa alkoi tuntumaan sellaiselta kuin roskia olisi ollut sukassa. Kipu kaartui reiden takaosasta säären etuosaan. Kävin OMTterapeutilla, joka totesi vaivan Hamstringoireyhtymäksi. Hieroi ja antoi kotiohjeita. Vaiva lähes katosi, mutta on palannut takaisin, koska olen taas istunut paljon ja laiska tekemään ohjeistettuja liikkeitä. Nyt sama vaiva on myös oikeassa pakarassa. Oikeanpuoleinen alaselkä on välillä kipeä ja venytellessä kireä. 10-20 s kestävä kova kipu tulee minulla oikeaan takareiteen, enimmäkseen kun ajan autoa ja painan kaasua. Kipu tuntuu syvällä reidessä. Autolla ajo on pakko lopettaa ja saada jalkaan liikettä. Kipu ei ole minulla viiltävää vaan hieman samalta tuntuvaa kuin suonenveto. Ei ole kuitenkaan suonenvetoa Reisilihaksia ei voi venyttää kummassakaan jalassa jalka suorana joka pahentaa oireita.

    • turhaakipua

      Olisikohan rangassa kiertymää. Istualtaan noustessa hermo joutuu hetkeksi kiristyksiin ja aiheutaa kipuaistimuksen. Onko selkä kankea ja olkapääsi olkapääsi liikkumattomat?

    • Isoapu

      Mulla on ollut samantapaisia oireita. Kipu hellitti yleensä, kun kumarruin. Sain fysiatrilta apua, taustalla oli skolioosi, lantion asymmetria ja siitä seurasi eri lihasten kiristymistä.

      Sain liikeohjeet, ne auttavat. Jos olen viikon liikkeitä tekemättä, oireet alkavat heti. Etsi kokenut fysiatri. Terveyskeskuslääkäri ja fysioterapeutti eivät ymmärtäneet syytä, sitä hoidettiin puoli vuotta pieleen.

    • einovihtori

      Huomasin kerran suihkussa, että pakarassa oli selvä kovettuma. Epäilin sitä tietysti syöpäkasvaimeksi. Fysioterapeutti kirjoitti että se patti on virheellisen liikunnan seurausta.
      Rukesin seuraamaan treenivaiheitani. Kun muutin virheellistä liikettä niin lihaspatti alkoi häipymään. Olen satavarma että aiheutin tuon patin itse.
      Tuo virheliike oli muuten tahaton jalkaterien koukistaminen eteen treenin aikana.

    • RandomWalker

      Vai ei lääkäri taaskaan keksinyt, mutta kun ei edes välittänyt tutkia kunnolla....!

      Kyllä sun pitää päästä magneettikuvaan. Lannerangassa ja/tai lonkan alueella voi olla hermopinnettä, esim. lievää spinaalistenoosia eli selkäydinkanavan ahtaumaa, joka todennäköinen jos etukumara asento lievittää oiretta. Kun kerrot, että säteilee myös alas jalkaan, niin hyvin todennäköistä, että välilevyn pullistuma. Voisin sanoa suoraan mikä väli mutta et kerro tarkemmin joten en osaa. Mutta tämä nyt on yksi lysti.

      Olet valitettavasti joutunut vissiin kusipään lääkärin vastaanotolle. En voi ymmärtää ettei muka näe perustetta kuvata? Jos todella ei, luvat pois, kun kerran ei älliä päässä tarpeeksi!

      Itselläni on cauda-tyyppistä oireilua, joten tuttua juttua myös tämä.

      • RandomWalker

        Eikä ole lääkäri voinut ihan kaikkia liikeratoja kokeilla kunnolla, kun ei mitään oiretta saanut aikaan. Tietyissä asennoissa on varmaan ollut lepotila vielä tuolla alueella.
        Mutta niin tai näin, oirekuvauksesi jo yksinään on MRI-kuvauksen indikaatio. Sulla on anamneesina mm. masennus, ja on ihan yleistä että lääkärit väheksyy näitä...


      • RandomWalker
        RandomWalker kirjoitti:

        Eikä ole lääkäri voinut ihan kaikkia liikeratoja kokeilla kunnolla, kun ei mitään oiretta saanut aikaan. Tietyissä asennoissa on varmaan ollut lepotila vielä tuolla alueella.
        Mutta niin tai näin, oirekuvauksesi jo yksinään on MRI-kuvauksen indikaatio. Sulla on anamneesina mm. masennus, ja on ihan yleistä että lääkärit väheksyy näitä...

        jaa tulikin kämmi, eipä ollutkaan masennusta mainittu - sorry tästä. Tein lisäyksen ulkomuistista, mutta kun kirjoittelen moneen paikkaan, niin joskus käy näin.

        Kuitenkin on niin, että lääkärit halveksii tiettyjä potilasryhmiä eivätkä tutki kunnolla. Syyllistytään tahalliseen vahingoittamiseen ja tappamiseen, mutta todistapa se!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      92
      1918
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      409
      1486
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      90
      1270
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1059
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      69
      986
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      956
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      953
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      929
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      239
      884
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe