Runkonaulain - kaasu- vai akkukäyttöinen?

Einosakari

Kenelläkään kokemusta molemmista? Kumpaa pidätte parempana ja miksi - perusteluineen. Kiitos

10

3984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • röllinaulaaja

      Noistahan löytyy testejä ja vertailuja joiden perusteella normaali tarvitsija osaa päätöksensä tehdä, mielipiteiden kyselyt näistäkin turhaa aloitustehtailua

    • Einosakari

      Vähän kuin tekniikan maailman testit.... puhelimissa testin aiemmin voitti aina Nokia....renkaissa voiton vie edelleenkin nokia... autotestit voittaa volkkari... jne... Käyttökokemukset aidoissa töissä kertovat paljon enemmän kuin testit.

    • röllitestaaja

      Surkea puolustuspuhe näille kokemusten kerjäämisille, nämä vertailutestit tehdään useinkin juuri niissä "aidoissa töissä" ja mukana ihan päivittäin naulaimia käyttäviä rakentajia!
      Jos Tekniikan Maailman testien tulokset eivät kelpaa niin kuka kieltää maailmalla tehtyjen testien tuloksia lukemasta?

    • insto

      kirjoitin jotain tänne, mutta poistin sen ettei kävisi sulle röllitestaaja tunteisiin =))

    • paavoapache

      Waltin type 2 koneiden pitäisi kestää maahantuojan mukaan. 2 runkoa olen saanut type 1 koneiden tilalle. Kaasunaulainta en osta enää runkonaulaimeksi ammattikäyttöön. Jos kaasunaulain, Max on edullinen ja varmatoiminen, akkukin kestää pitkään. Mulla on nyt 3kpl Waltin runkonaulaimia. Korkeapainejärjestelmän hankittuani olen siirtynyt käyttämään eniten sitä, ohut ja kevyt letku ei juurikaan haittaa työskentelyä.

      • EinoSakari

        Kiitos, tämä hyvä mielipide. Molemmista tyypeistä kokemusta ja tuo tieto Maxin kaasunaulaimesta minulle uusi.


    • Osa-aikaeläkeläinen

      Minulle urakoinut firma käytti kaasuvehkeitä. Kasupatruunat olivat naulalaatikoissa. Pikkuporukka kun joutui pyörimään siellä sun täällä, kaasuvehkeet olivat hyvät.

    • Esi_merkki

      Vuodesta 2004 käyttänyt Pasloden IM350 naulainta ja hyvin on toiminut, talvella joutuu hieman pelaamaan kaasun kanssa eli kaasu täytyy olla lämmintä muuten se ei toimi, joutuu siis irroittamaan kaasun pidempien taukojen ajaksi ja laittamaan povitaskuun.

      Ei toimi hyvin tarvike kaasuilla vaan ne sotkee pyssyn.
      IM90Ci toimii hyvin kylmälläkin ilmalla, mutta hieman kalliimmat kaasut ja itse pyssy.
      Kaasut ja Pasloden omat naulat jonkin verran kalliimpia jos haluaa niitä käyttää.

      Dewaltin akkunaulaimesta hieman kokemusta ja sekin ihan toimiva peli.

      Yksittäisten naulojen ampuminen hieman hankalampaa, kun pyssyssä on ns. "latausaika" ramp up time eli varmistimen, kun painaa naulattavaan kappaleeseen täytyy odottaa hetki ennen kuin painaa liipasimesta muutoin naula ei uppoa tarpeeksi.
      Sarjatuliasennossa kyseistä ongelmaa ei ole, koska pyssyssä pysyy "kierrokset" ylhäällä liipaisinta pohjassa pitämällä.

      Akkunaulaimessa halvemmat käyttökulut, kun pelkät naulat maksaa, palautusjousen (n.40 €) joutuu tähän pyssyyn uusimaan silloin tällöin ns. kuluva osa, toki akutkin kuluu nopeammin kuin Pasloden pyssyssä.

      Muista kaasu tai akkurunkinaulaimista ei ole kokemusta.

    • Anonyymi

      Hikoki akkurunkonaulain on ollut pettymys. Ei lyö kunnolla 90 mm nauloja. En suosittele.

    • Anonyymi

      Vieläkin käytän paineilmanaulainta, järjestelmä on halpa, helppo korjata ja mikä parasta, toimintavarma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe