Miten ikinä pääsen lääkikseen?

HaluaNLääkikseen

Oon ihan keskitason oppilas, fyysikan kurssien ka 9 ja mstikan 8 kemian 9. Miten ikinä pääsen lääkikseen jos vaan 11 % hakijoista pääsee. Oon iha sairaan paljon kiinnostumut ihmisestä mut en uski et mun oanokset riittää sinne asti. ;(

6

630

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 35892

Nuo arvosanat viittaavat siihen, että olet yli keskitason. Seiskan pitäisi olla keskitasoa, kasin jo hyvä. Jos petraat kirjoituksiin, voit hyvinkin olla sitä eximian materiaalia, joka lääkikseen menee.

• uskoitseesi

Siis 11 % pääsee. Mikset sinä kuuluisi siihen joukkoon? Ei niiden muidenkaan ka ole tasan 10. Matikan ka ei merkitse mitään, vain fysiikan, kemian ja biologian hyvä osaaminen.

• Uskoitseesi

Varmaan monet lääkikseen päässeetkin ovat jossain vaiheessa 2.asteen opintojaan heikkona hetkenään ajatelleet samalla tavalla kuin sinä. Älä kuitenkaan anna tuolle ajatukselle valtaa, vaan usko itseesi. Kun valitset kemian, fysiikan ja biologian kirjoituksiin ja teet kovasti töitä pääsykokeen eteen, onnistut varmasti toteuttamaan unelmasi. Niin kävi aikanaan minulle ja tänä vuonna pojalleni:)

• 2FM

Miksi haluat nimenomaan lääketieteelliseen tiedekuntaan? Jos ihmiseen liittyvät asiat kiinnostaa, niin kannattaa opiskella esim. biologiaa. Jos taas raha kiinnostaa, niin kannattaa perehtyä kaupalliseen alaan ja varsinkin pörssikursseihin.

• Haehaehae

Usko itseesi, varmasti pääset, kun tarpeeksi kovasti yrität.
      Ei lukiokurssien numerot kerro mitään soveltuvuudesta lääkäriksi.
      Lue intohimoisesti pääsykokeisiin, moni on päässyt paljon heikommillakin numeroilla ja hyviä lääkäreitä heistä on tullut.

• SkullCrusher

Mielestäni vaikuttaa siltä, että sulla on realistiset mahdollisuudet sisäänpääsemiseksi. Ehkä et ensimmäisellä kerralla pääse, mutta kärsivällisyys palkitaan.

Pääsykokeissa merkitsee paljon osaamisen lisäksi mentaalipuoli. Monilla koe menee päin honkia jännittämisen, ajankäytön ja huolimattomuusvirheiden takia. Monet valmennuskurssit antavat jeesiä näissä asioissa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      133
      10619
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5100
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      43
      2301
    4. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      107
      2125
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      28
      2006
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1641
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      41
      1462
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      29
      1144
    9. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      33
      1091
    10. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      1007
    Aihe