Kristillinen aikalaiskirja: merkittäviä uskovaisia

harriveijonen

KIRJA-ARVOSTELU: KRISTILLINEN AIKALAISKIRJA
Jos tahdot tietää maallisista henkilöistä taustoja ja mitä saaneet aikaan tai mistä puhuneet, ostat Kuka kukin on kirjan. Jos tahdot tietää, kuka ja miten joku henkilö on vaikuttanut hengellisellä kentällä, suosittelen ostamaan Harri Veijosen Kristillinen Aikalaiskirja.

Kirjassa on kattavasti tietoa eri hengellisten piirien vaikuttajista. Aina seurakunnan alkuajoilta tähän päivään saakka. Henkilöt mainitaan helppolukuisesti aikajärjestyksessä. Lyhyesti mutta ytimekkäästi tuodaan kulloinkin hengellisellä kentällä vaikuttaneen henkilön, saarnan sisältö tai kirjalliset tuotokset kiinnostavasti esille niin ettei mielenkiintoisempi kuvaus voisi olla. Kirja on tämän vuoksi niin otteissaan pitävä, että lukemisen keskeyttäminen on vaikeaa.

Monille kristityille tunnetut henkilöt ja vähemmän tunnetut henkilöt tulevat uudella tavalla "tutuiksi" kirjan luettuaan. Minulle tuli kirjan lehdillä vastaan useita henkilökuvauksia vastaan. Henkilöitä jotka olen tavannut ja joidenka kanssa olen saanut ajatuksia vaihtaa. Kirja ei tuota heistä pettymystä vaan päinvastoin avaa lisää heidän tuntemistaan.

Kirja on myös eräänlainen historiaa sivuava teos. Teoksessa on paljon sellaista uutta tietoa jota en ollut toisaalta löytänyt. Joten jos tahtoo tietää, miksi on hengellisellä kentällä tällaista kuin on, ja miten eri aikojen hengelliset herätysmiehet ja - naiset ovat vaikuttaneet että tähän on tultu.

Kannattaa ostaa tämä Veijosen teos. Silloin tietää enemmän ja luulee vähemmän. Kirjassa on painavaa faktatietoa eri aikojen hengellistä vaikuttajista. Mitään ei ole lisätty eikä pois jätetty. Kirjan painotus on kunkin ajan hengellisellä kentällä toimineiden lopuaikaa koskevan tulkinnan profetaalinen konteksti.

Kirja kulminoituu lopunajan profetioihin ja tulkintoihin, miten eri julistajat ovat tuoneet tietämyksensä esille. Jokaiselle Pyhä Henki on avannut jotakin, mutta kukaan ei tiedä kaikkea. Ymmärrys lisääntyy mitä lähemmäksi tulee Jeesuksen takaisin tulo. Veijosen uusin kirja on tuotos, mitä ei kannata ohittaa vaan lukea se. Mielenkiintoinen uutuus kirjojen joukkoon. Suosittelen. Liisa Rantasaari. http://wwnet.fi/users/veijone/

0

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
        Ikävä
        88
        1517
      2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
        Hyrynsalmi
        10
        1380
      3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
        Ikävä
        75
        1146
      4. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
        Ikävä
        115
        1109
      5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
        Ikävä
        66
        1068
      6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
        Ikävä
        75
        971
      7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
        Ikävä
        68
        895
      8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
        Maailman menoa
        255
        890
      9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
        Tunteet
        12
        831
      10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
        Ikävä
        33
        813
      Aihe