onko kyseessä huijaus vai postin kadotus

tonnin-tappio-tuli

Itselle kävi huuto.netin pakettia lähettäessä niin yksi aito SS- lakki hävisi postissa. Ja käytiin hirvittävä kiista ostajan kanssa, koska hän syytti mua että en ollut sitä edes lähettänyt. Itse tulin tilanteen lopputulokseen sen, että ei ole muuta kuin ne on hävinnyt postissa. Ja itsellä on ennenkin hävinnyt tavaroita. Korvausta ei ole tullut koskaan!

13

899

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noin arvokas tavara pitäisi lähettää vakuutettuna.

      No, kerrasta oppii...

      • 9876543wq

        tai kirjattuna tai edes huutopakettina joka maksaa kau 6 euroo.
        outo lähetystapa-

        ikävää jos ostaja on varaton ja vihainen, siitä voi seurata yllättäen ostajalle ilmainen oikeudenkäynti joka päättyy sopuun kun maksat satasia.


    • posti-hukkaa-paljon

      Sitä ei edes postissa ehdotettu kun lakin lähetin välillä Tornio Vaasa.
      Mutta minä en ota vastuuta postin hukkaamista.

    • lakki-oli-aito-SS

      Jäi ostajan tappioksi tämä katoaminen. oikeusaputoimistossa sanoivat minulle näin.
      -; Et ole vastuusa postin kadottamasta myyntikohteesta, pidä vain rahat! Kyseessä on ostajan tappio jos posti sen hukkaa!

    • ertyuiopå

      ALOITTAJA kirjoitti, "Ja itsellä on ennenkin hävinnyt tavaroita. Korvausta ei ole tullut koskaan!
      ".

      tuosta kun aloittajalta on hävinnyt useita, epäilee aloittajan huijaukseksi.
      Juttuhan on niin että hävikkiä on miljoonissa lähetyksissä, mutta on se erikoista jos saman lähettäjän kohdalle tulee useampia.

      Olen lähettänyt yli 2 000 2-tuhatta eikä yksikään kadonnut.
      Kerran sain perinnöksi kortteja ja postimerkkejä, jotain 800, tulostin numeroituna ja lähetin, jokainen tuli perille.

      Käsittääkseni lähettäjä on vastuussa lähetyksestä, jos ostajan kanssa ei ole erityisesti sovittu tiettyä lähetystapaa, todisteellisesti.
      Ja jos vie postiin maksamattoman, aina saa lähetyksestä kuitin, tosin määränpäätä siinä ei näy.

      Oikeudessa voittaa maksaja joka ei ole saanut tuotetta, ainakin noin 1990 luvulla.
      Paljon vaikuttaa mitä asioita kumpikin pystyy todistamaan.

      • lakin-lähettjä

        Minut todettiin syyttömäksi! ystäväni todisti että olin sen paketin vienyt postiin.
        Minun ei tarvinnut palauttaa rahoja ostajalle.
        Posti hukkaa minä en vastaa siitä!


    • posti-ei-vastuuta

      Kaikki Postin asiakkaat ovat potentiaalisia rikollisia. Postin päätehtävä on valvoa, ettei missään tilanteessa kukaan rikollinen riko postilakia. Postin tunnolliset ahkerat työntekijät joutuvat avaamaan ja tutkiman kaikki vähänkin epäilyttävät ja mahdollisesti rahaa tai arvoesineitä sisältävät kirjeet ja paketit. Valtava työ. Suuri osa tästä työstä joudutaan tekemään palkattomasti vapaa-ajalla työntekijöiden kotona koko perheen, suvun ja tuttujen avustamana.

      Eli jos jotain katoaa, syy on ainoastaan ja vain ainoastaan rikollisissa asiakkaissa, ei Postissa.

    • Kokemusta-on

      Kirjeellä on perävalotakuu. Sen kun laittaa postiin niin se on aivan herran hallussa niinsanoakseni.

      Huutonetin huutopaketti sisältää seurannan ja sen vuoksi en ole suostunut myymään mitään kirjeenä. Ei kiinnosta jos joku sniiduilee postimaksujen kanssa. Olkoon ostamatta kun ei tässä mitään veronkiertoa olla harjoittamassa että pitäisi tunkea tavaraa ulos minkä kerkiää. Ne saa ostaa jotka arvostaa tavaraansa ja ovat yleensäkin maksukykyisiä.

      250grammaa ylittyy hyvin helposti ja postimaksu on silloin jo kirjeessä 5,20€. Laita 75c enempi ja 5,95€ on alle kilon huutopaketin toimitus. Tavaran voi pakata tukevasti ja runsain pehmustein.

      Itse en ole mitään rahoja palautellut näille jotka on vaatimalla vaatineet kirjeenä ja sitten on tullut siruina perille.

    • Huh-huh-huu

      Eikö postipaketin lähettämisestä jää lähettäjälle minkäänlaista tositetta, vai eikö sillä tositteella ole mitään näyttöarvoa siinä vaiheessa kun paketti katoaa. Tuntuu pirun hankalata raahata pari todistajaa kameroineen mukaan postiin kun pakettia lähettää.

      Kyllä tämä mailma muuttuu huonoon suuntaan, ja valtion laitos näyttää mallia kuinka asiat hoidetaan.

    • LAKIN-LÄHETTÄJÄ

      Onneksi ystäväni pystyi todistamaan että olin lakin postiin vienyt.
      Yksi poliisin soitto riitti ja se ole siinä se kuulustelu!
      Ainakin se kuskasi minut postiin autollaan kun paketin sinne vein.
      ja posti sitten kadotti sen arvokkaan lähetyksen.

    • 9-6

      Tavallisesta kirjeestä et saa seurantatunnusta, kirjatuista kyllä. Paketeista, tavallisistakin, saa lähettäjä aina seurantatunnuksen, sekä Postin että Matkahuollon paketeista. Miten Lakin-lähettäjä lakin lähetti? Tunnuksista näkee kaikki lajittelukeskukset ja muut välipysäkit koko matkalta, myös silloin jos paketti joutuu väärään autoon ja tekee ylimääräisen kierroksen. Seurannassa näkyy myös kellonaika kun vastaanottaja sen hakee. Hävinnyttä pakettia etsitään sitten viimeisen tallennetun sijainnin jälkeen todennäköiseltä reitiltä.

      Varastavat postin työntekijät jäävät yleensä kiinni jos samassa toimipisteessä ilmenee useampia häviämisiä, joten kannattaa aina tehdä häviämisilmoitus.

      • kiuuytioplkmj

        Joensuulainen Toni Kaukonen ei ihmettele Karjalaisen saamaa tietoa, jonka mukaan postin kadottamien pakettien määrä on ollut muutaman vuoden ajan nousussa. Viime vuonna sadat suomalaiset odottivat lähetystä turhaan.

        Kaukonen on viime viikkoina kysellyt yli 300 euron arvoisen kännykkäpaketin perään. Lokakuussa se oli jo kirjattu saapuneeksi Singaporesta Kuopion lajittelukeskukseen.

        – Ehdin saada postissa pakettikortin, mutta postin asiointipisteessä lähetystä ei ollut.

        Postin viime vuodelta tekemän raportin mukaan kadonneita postipaketteja oli 816. Vielä vuonna 2012 niitä oli yli sata vähemmän kuin viime vuonna, kaikkiaan 711. Pakettimäärä ei ole kasvanut suhteessa yhtä paljon.

        Kadonneista paketeista selvästi alle puolet löytyy jossakin vaiheessa.

        Kaukosen pakettia posti jäljittää yhä.


    • Puhu-siitä-ravintolassa

      Olin kuullut että SS- lakki oli palautunut ostajalle noin kuukauden päästä.
      Otti paketin ja oli siitä vain hips hiljaa. Hänen sisko on kuulemma töissä postissa.
      Sai rahat ja SS- lakin takasin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      13442
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe