Olen järjettömästi rakastunut erääseen mieheen. On vain yksi mutta. Olen avioliitossa. Kuolleessa tosin, mutta kuitenkin. Järki sanoo että pitäisi jäädä tähän koska meillä on lapsi, mutta sydän sanoo että pitäisi tavoitella tätä uutta rakkautta, vaikka kävisi miten. Miten olette toimineet vastaavassa tilanteessa, onko antaa jotain neuvoja tai ajatuksia tähän liittyen? Mies on kiinnostunut myös minusta.
Naimisissa, rakastunut toiseen mieheen
35
10082
Vastaukset
- missärakkaus
Kuinka kauan olet ollut rakastunut toiseen?
- ap.p
Olen tuntenut hänet n. puoli vuotta. Tunteita on molemmilla vaikka yritimme järkeillä niin että pitäisi olla vain ystäviä... mutta... ajatukset ovat aina vain tässä miehessä.
- kalexis
Jos pillusi savuaa, niin silloin mennään eikä kysellä. Tiedät sen itsekin.
- ujojaarkojatiesmitä
Mä voi kertoa: älä kysele täältä. Täällä on sankoin joukoin pettyneitä miehiä, jotka omalla toiminnallaan ovat ajaneet vaimonsa eroon. Sitten täällä on paljon kyttiviä aviovaimoja ja aviomiehiä, katkeria kakkosia, muuten vaan päästä heilahtaneita.
- itekkikirjotattänne
Niin että itse olet erinomaisen täydellinen kun noin hyvin tunnet joka ikisen kirjottelijan, just tuo on yks niitä asioita miksi hyvä mies ei kelpaa nykyään osalle naisista kun yleistetään liikaa ollaan katkeria entisille miehille ja sen perusteella loputkin sikoja sun muita paskoja, sitten kun tulee se hyvä mies vastaan niin ollaan niin katekria että ei uskota vaan väännetään siitä miehestä ties kuinka ihme juttuja ja haukutaan kavereille, säälittävää sellanen.
Tai sitten ollaan ensin ilkeitä ja sitten kun huomataan että eipä löydy sitä miestä niin koitanpa uuelleen ja suututaan kun ei saa toista mahista tai kun mies ei yhtäkkiä osaa lukea ajatuksia ja tehdä sellasta elokuva tyylistä unelma höttö pumpuli aloitetta, naisenhan ei tarvi vastaan tulla.
Se että nojataan lähes joka asiassa stereoptyyppeihin eikä uskalleta puhua tai rohkeasti ottaa edes pientä riskiä tai heittäytyä ja yleistys ei kyllä tuo sitä hyvää paria elämään.
Ja en tarkoita että itse olisin täydellinen, olen oma itteni vikoineen ja hyvine puolineen, hyvällä itsetunnolla varustettu itsevarma mies joka luottanu itteensä aina ja sen avulla selvinny tosi pahoistakin jutuista, puukko tullu selkään, petetty, ilkeää käytöstä ilman syytä naisten puolelta mutta olen oppinut olemaan niin etten ole katkera, jäåtän omaan arvoonsa tollaset, vastaan kyllä sanon välillä koska en kynnysmatoksi ala vaikka kiltteys yks luonteenpiirteistä.
Enkä väitä että kaikki naiset on tollasia ja on osa miehistäkin kusipäitä mutta ihan oikeasti luulis sunkin tajuavan että nykyaikana on mennyt ihan vitulleen seurustelusuhteen etsiminen kun on joko mahottomat vaatimukset tai sitten ei nähä kun toisten huonot puolet tai sitten leimataan joidenkin tyhmien pinnallisten asioiden takia.
Onneksi tiedän että löydän vielä sen tasapainosen mukavan naisen jonka kans elän pitkän suhteen vaikka on huonoa tuuria käyny paljonkin niin silti uskon että on hyviä ihmisiä ja että se ns oikea tulee vielä vastaan joku päivä.
Elämänkokemusta löytyy sen verran että tiedän mistä puhun. - Anonyymi
No, mikähän kohtaus ed.miehelle oikein tuli. Itse puristi kaikki naiset samaan nappiin ja naiset muka häneatä puhuu mitä sattuu. Aika harvat naiset tykkäämistään miehistä kauheesti puhuu, vsrsinkin jos kaikki on ok.
- Hmn
Älä hyvä ihminen tee mitään tyhmää. Puolen vuoden päästä
ihmettelet mitä näit tässä ihmisessä.- huishaiss
Niin, ehkä se onkin rakkautta jos vielä useamman vuoden päästä näet hänet ihanana.
- OnnellinenEdelleen
Minulle kävi aikanaan aivan samoin, rakastuin toiseen mieheen. Silloin olin naimisissa ja kaksi lasta liitosta. Sinnittelin huonossa liitossa ja yritin koko ajan lopettaa suhdetta toiseen. Aikaa kului liki 9 vuotta ja päädyimme eroon. Nyt olen naimisissa tämän toisen miehen kanssa ja elämä on erittäin hyvää. Ei ole kukaan sanomaan omaasi elämääsi mitä tekisit. Elämä on sinun ja teet omat ratkaisut. Joku tulee aina kuitenkin loukatuksi, teet mitä vaan näissä tilanteissa. Lapset tulee kuitenkin aina ensin eli suosittelin perusteellista suunnittelua tulevaan. Silti tulee yllätyksiä aivan varmasti. Se vaikka elämä on nyt hyvää ja antoisaa, harmittaa joskus kun en pystynyt antamaan lapsilleni ehjää perhettä. Tsemppiä tulevaan, älä tee liian nopeita ratkaisuja :)
- drtyuio
Et sinäkään ole mikään neuvomaan sitten..
- pettäjäneksä
Mieheni rakastui toiseen naiseen ja jätti minut ja kaksi lastamme. Hän muutti tuon uuden naisen kanssa asumaan, mutta yritti vajaan vuoden päästä tulla takaisin perheeseen. Olin juuri alkanut päästä asian yli, mutta lapsien takia yritimme uudelleen, mutta ei siitä enää mitään tullut kun luottamus oli mennyt, joten laitoin hänet ulkoruokintaan muutaman kuukauden kuluttua. Sietää siis tarkkaan miettiä kun kumppania vaihtaa, ettei tule myöhemmin vanhaa ikävä!!
- ygvfv
Olen eronnut huonosta parisuhteesta aikoinaan juuri huonon parisuhteen vuoksi, en rakastumisen tai ihastumisen vuoksi. Neuvoisin tätä pohtimista sinullekin, kysymys on kuitenkin sinun miehestä ja lapsesta. Tee asiat fiksusti, miten teetkin. Ero on aina iso asia.
- Liiansuurettunteet
Aloittelijalle- olen varattu, pitkässä liitossa on lapsia. Lapset tulevat aina ensimmäisenä! Olen ollut puolisuoni kanssa yhdesdä lähes 20 vuotta. Olen kiltti, uskollinen kaikkea sitä mitä toiseeltakin odotan! Vaan yhden kerran tuon 20 v aikana olen ollut ihastunut / rakastunut toiseen mieheen. Siinä miehessä oli jotain, jota en osa selittää: kaikki hänessä oli kun olisi tehty minulle! Siinä olin sitten ja katselin sitä ihmettä! Kai me molemmat ihmettelimme toisiaan! Yritin unohda, valitsin minun elämän, pitkän parisuhteen! Mietin kaikessa ensisijaisesti lapsia! En tehnyt aloitetta tuon miehen suhteen, vaikka olisin niin halunut! Vuosienkin jälkeen ihmettelen sitä, mitä tuo oli ja miksi me tavattiin, miksi häntä en unohda! En osa neuvoa sua, mikä olisi oikein / väärin. Tee niin kun Sinusta tuntuu oikealta!
Mä en tehnyt silloin mitään ja luuletko että en ole miettinyt 100 kerta mitä jos silloin olisin saanut suun auki.,, Hänessä oli jotain, jotain mikä ei unohdu!!! Toinen ihminen voi tehdä suuren vaikutuksen vaan olemassaololla! Kaipaan häntä kuitenkin! - Järkiintymistä
Lopeta tuo haahuilu ja käytä selvää järkeä. Samalla tavalla voit kyllästyä häneenkin johon ihastut. Elämä ja lapset, heidän isänsä on enemmän kun hurahtaminen uusiin tyyppeihin. Jokaista täällä koetellaan ja selkärankaa kysytään. Itse se valinta on jo tehty ja pidetään se. Joka tunteen mukaan ei ole tarvis lähteä, ei elämästä sillä tapaa mitään tule.
- jotkutlöytääonnen
Tämä palsta on täynnä saman jankkaamista. Osa käskee lähtemään, osa käskee jäämään. Osa vähättelee tunteitasi (ilmeisimmin miehet, joilla ei tunteita olekaan). Aloituksesta ei käynyt ilmi seuraavia seikkoja:
a) millainen teidän parisuhde on
b) rakastatko puolisoasi
c) kuinka usein ihastut ylipäätään
d) onko sinulla paljon vanhoja suhteita (jos suhteita on vain muutamia ja vaikka olisit niistä lähtenyt niin et missään tapauksessa ole ihminen, joka lähtee joka ihastuksen perään, nykyäänhän on paljon sarjasuhteilijoita).
e) onko tuo toinen ihminen sinuun ihastunut?
Näihin kaikkiin asioihin kannattaa löytää vastaukset. Ero on rankka juttu, joten sen toisen ihmisen tunteilla on myös vaikutuksensa. Älä missään nimessä ota ihmistä, joka vähättelee tunteitasi (hän ei ole itse tunteikas lainkaan) tai ajattelee, että ihastut sitten taas uudelleen (niin voi käydä kelle tahansa, vaikka kuinka varman päälle asioita laskelmoisi). Pikku ihastuksia tulee monille paljonkin, mutta ap vaikuttaa rakastuneelta. Täällä sinua ei kuitenkaan pystytä neuvomaan, sillä täältä löytyy pääosin lyttääjät, tunteilla leikkijät, katkerot ja puolisoitaan kyttäävät omistajat. - Anonyymi
Mä voisin sanoa juuri tuon saman kuin edellinen!! Hyvä kirjotus.
- Oikeudet.kohtuudella
Vaimo on ihastunut noin 5krt 25 vuotta kestäneen suhteen aikana, sen vaan huomaa kaikesta, jokaisessa suhteessa on ylä ja alamäkiä. Nainen, kun huomaa kaiken, varmaan myös sen huokaisuni, kun palataan takaisin leijailemasta.
Väkivalta, toisen huomioimatta jättäminen ja selvästi muiden seurassa viihtyminen, ovat erittäin hyviä syitä, harkita suhteen siirtämistä, sille joka osaa arvostaa olemassaoloasi. - Anonyymi
Kyllä sen näkee vanhemmiten, kuka on hyvä. Ja kehen voi luottaa.
- Anonyymi
Totta kai eroat. Ennemmin tai myöhemmin. Ei löydy tästä maasta enää pareja, joilla liitto kestäisi. Ja tarviiko sen kestääkään. Meidät aivopesty tähän yhden koko elämänmittaisen liiton ajattelumalliin.
Voihan se olla elämänmittainen, mutta onko ne suhteet sitten väljähtyessään sen väärtejä?- Anonyymi
En ole aloittaja mutta kerron oman asian minut saatiin uskoteltua vuosia sitten että pitää mennä avioon joten en olisi mennyt kyseisen miehen kanssa avioon jos minua ei olisi aivopesty ajattelemaan että avoliitto on väärin. Nyt olen aviossa ja elämäni mies on toisen kanssa enkä koskaan häntä saa se on oma typeryyteni kun menin avioo en voinut tietää että ihastuisin toiseen mieheen koska luulin ettei kukaan toinen kiinnostu minusta.
- Anonyymi
Niinpä,ku jotkut ilkeät senjuoruilla ja paskan puhumisella yrittävät rikkoa,kantsii katsoa välillä sinne peiliin ja........
- Anonyymi
2 ei tarvi kasvottomia olioita. Älä juonittele😆
- Anonyymi
Ota ensin ero ja päästä miehesi menemään. Hän kyllä löytää paremman naisen kuin sinä. Sitä en kyllä ymmärrä miksi pitää satuttaa miestä jota olet ehkä joskus rakastanut. Karma toistaa itseään muista se.
- Anonyymi
Mistäs tiedät millainen hänen miehensä on. Lopeta muiden arvostelu kun et edes tiedä keistä on kyse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistäs tiedät millainen hänen miehensä on. Lopeta muiden arvostelu kun et edes tiedä keistä on kyse.
Hei älä nyt skitsoo tuo on jo vanha kirjoitus. Eiköhän ap:n asiat ole jo selvinnyt tavalla tai toisella!
- Anonyymi
Parisuhde kannattaa
hoitaa kuntoon ja iloita lapsista sekä omasta rakkaastaan.
Ottamalla yhteisiä harrastuksia rakkaan
kanssa niin suhde lujittuu.Liikunta ,lomailut sekä arkipäiväisten asioiden jako rakkaan
kanssa poistaa epätodellisen unelman. - Anonyymi
Jätin mieheni, valitsin toisen.
Huomasin valintani virheellisyyden parin vuoden jälkeen.
Paluuta takaisin ei ollut.
Harkitse ja tarkoin- Anonyymi
Molemmat olivat varmaankin sinun kannaltasi oikeita päätöksiä, siis jättää ensin se ensimmäinen ja sen jälkeen toinen. Kumpikaan ei ollut sinua varten etkä sinä häntä. Uusia on ja kumppani löytyy kyllä. Otat vaan opiksesi noista kahdesta aiemmasta, ehkä jo tiedät mitä haluat.
- Anonyymi
Tiedän miten käy. Tämä nainen tulee pettämään tai on jo pettänyt.
Rikkoo perheensä syyttäen siitä miestään.
Toivottavasti mies tekee oikean johtopäätöksen, viettäen ihanaa elämää rehellisen ja kunnollisen naisen kanssa. - Anonyymi
Sellaiset ihmiset jotka eivät osaa valita kumppaniaan päätyvät kuolevaan avioliittoon. Mitäs jos vain nielisit asian ja maksaisit hinnan ja lakkaisit haikailemasta?
- Anonyymi
Olipa suorastaan viisas neuvo. Tunneäly ei ole jokaisen ominaisuus. Mitenhän aloittajalle käynyt? Aloitus kuitenkin jo sen verran " vanha", että on voinut ehtiä tapahtumaan monenlaista ajan puolesta.
- Anonyymi
Sanoisin, että seuraa sydämesi ääntä ja lähde, jos järjetön rakkaus on molemminpuolista. Kaikki eivät koe koskaan suurta rakkautta, vaikka ovat naimisissa
ja vieläpä kohtuullisen tyytyväisiä elämäänsä. Mutta itsehän se täytyy päättää.
Jos oma liittosi on "kuollut", tuskin se eläväksi enää muuttuu! - Anonyymi
Tiedät mitä sinulla on mutta et mitä saat. Älä eroa. Itse erosin aikoinaan ja vain paskoja suhteita ollut sen jälkeen. Seksillä ei kauan eletä elämä on muutakin. Mies muuttuikin yhtäkkiä agressiiviseksij a jättikin . Lapsesi tarvitsee äitiä ja isää. Näen omien lastemi kärsivän. Vaikka suomessa paljon erotaan. Omat vanhemmat lapselle paras. Mieti kun exäs löytäs naisen joka alkaa oleen sun lapsen toinen äiti voin sanoo ei ole kivaa. Tai kun exäs ei päästäkään lasta tuleen kun äiti viikko/viikonloppu, tai lomilla. Tunteet tulee ja menee. Älä tee sitä virhettä.
- Anonyymi
Minun kokemuksella jokainen meistä ihastuu ja rakastuu. Jotkut toki ovat yhdessä kun NS. Muita ei löydy, mutta silloin kun asutaan yhdessä ja lapsiakin saatu ollaan monta pykälää korkeammalla suhteessa. Voisin väittää, että jokaiselle meille tulee ihastuksia ja jos lähdet sitä ruokkimaan, niin rakastut. Pointtina on se jos elät hyvää arkea perheesi ja puolison kanssa älä sössi sitä ks. Tavalla. Tee niitä asioita perheesi kanssa joka saa sinut onnelliseksi Esimerkiksi harrastukset, matkailu kenties seksin kehittäminen suhteessa. Jos itse olisin toiminut omassa suhteessa juuri kuvaamalla tavalla emme olisi enää perhe eikä lapsillemme olisi sellaista isää joka on aina lähellä kaikkia. Se ruoho voi olla vihreämpää hetken aidan toisella puolen, mutta kuten tiedätte tämäkin voi päättyä ks. Tavalla. Sitten palaat lähtöruutuun ja tajuat, että olet menettänyt käytännössä kaiken...
- Anonyymi
Olen eri mieltä ei jokainen rakastu kuin yhden kerran tosissaan, lukuunottamatta ennen avioliittoon menoa ihastuksia nuoruudessa. Rakastan vain yhtä puolisoani enkä huoli sydämmeeni muita. Minulle Rakkaus, uskollisuus, luottamus, yhteenkuuluvuus on ikuista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006464
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303873törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283250Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3761764- 331408
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471013Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11900- 42879