Baltit itse olivat aivan yhtä julmia kuin

totuutta-pukkaan

bolsutkin. Heti Saksan vallattua alueita 1941 aloittivat baltit yhdessä Einsatzgruppien ja muiden naziteloittajien kanssa juutalaisten vangitsemiset, luovutukset ja suoran tappamisen. Sitten tuli tappovuoroon Baltian vasemmisto ja AY-liike. Virohan ylpeänä esitteli itseään Saksalle ensimmäisenä Judenfrei-alueena (=juutalaisvapaana). Kyseenalainen kunnia, sanoisin.

Yleinen tapa on, että tästä puolesta Baltian historiassa vaietaan tyystin kun samaan aikaan kovasti julistetaan miten neukku kyyditsi ihmisiä Siperiaan. Kyydityksistä kyllä löytyy nykyään jopa koulukirjoista Sofi Oksasesta puhumattakaan mutta moniko koulukirja kertoo näistä balttien itsensä toimeenpanemista hirmutöistä.

Kai se 50 vuoden neukkumiehitys oli sitten balteille rangaistus heidän omista synneistään sillä täytyyhän rikoksista rangaista, vai mitä. Pitihän köyhiäkin rangaista Suomessa 1918 paljon vähemmistä rikoksista tai ei rikoksista laisinkaan.

17

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • balttikin-osaa

      Ihmisestä on niin kiva uhriutua ja unohtaa omat synnit, miksi Baltti olisi ihmisenä poikkeus. Siten saa sääliä, paijjausta ja myötätuntoa osakseen.

      • JOKAISESSA maassa on rikollisia. Miehittäjät (siis NL ja Saksa) käyttivät näitä halukkaasti omiin rikollisiin tarkoituksiinsa.

        Juutalaisvainoista Baltiassa Saksan miehityksen aikana ei siis voi vähimmässäkään määrin syyttää näitä valtioita. Syyllisyys on ainoastaan Saksalla ja itse asianomaisilla henkilöillä.
        Myös vastuu kostotoimista edellisen miehityksen yhteistoimintahenkilöitä kohtaan on senhetkisellä valtiolla. Kun tämä valtio oli miehittäjä Saksa, kuuluu vastuu yksinomaan sille ja asianomaisille rikollisille.
        Vastaavasti vastuu neuvostomiehityksen eri jaksojen aikana tehdyistä rikoksista kuuluu yksinomaan Neuvostoliitolle ja asianomaisille rikollisille.

        Hävettää nähdä Baltian kärsineiden maiden syyttelyä rikoksista miehitysten aikana.
        Ainoa mistä voi moittia on näiden maiden liian helppo ajautuminen rikollisvaltioiden miehittämäksi. Tämä totisesti painaa mieltä näissä maissa ja onkin ollut pääsyy näiden liittymiseen NATOon.

        Sensijaan vapautetun demokraattisen valtion (kuten Norja) lakeja loukanneet kostotoimet ja silmien sulkeminen niiltä ovat kyseisen valtionkin, ei pelkästään kostotoimia suorittaneiden vastuulla.


      • niinettämiksi
        suoraanjaselkeästi kirjoitti:

        JOKAISESSA maassa on rikollisia. Miehittäjät (siis NL ja Saksa) käyttivät näitä halukkaasti omiin rikollisiin tarkoituksiinsa.

        Juutalaisvainoista Baltiassa Saksan miehityksen aikana ei siis voi vähimmässäkään määrin syyttää näitä valtioita. Syyllisyys on ainoastaan Saksalla ja itse asianomaisilla henkilöillä.
        Myös vastuu kostotoimista edellisen miehityksen yhteistoimintahenkilöitä kohtaan on senhetkisellä valtiolla. Kun tämä valtio oli miehittäjä Saksa, kuuluu vastuu yksinomaan sille ja asianomaisille rikollisille.
        Vastaavasti vastuu neuvostomiehityksen eri jaksojen aikana tehdyistä rikoksista kuuluu yksinomaan Neuvostoliitolle ja asianomaisille rikollisille.

        Hävettää nähdä Baltian kärsineiden maiden syyttelyä rikoksista miehitysten aikana.
        Ainoa mistä voi moittia on näiden maiden liian helppo ajautuminen rikollisvaltioiden miehittämäksi. Tämä totisesti painaa mieltä näissä maissa ja onkin ollut pääsyy näiden liittymiseen NATOon.

        Sensijaan vapautetun demokraattisen valtion (kuten Norja) lakeja loukanneet kostotoimet ja silmien sulkeminen niiltä ovat kyseisen valtionkin, ei pelkästään kostotoimia suorittaneiden vastuulla.

        "Juutalaisvainoista Baltiassa Saksan miehityksen aikana ei siis voi vähimmässäkään määrin syyttää näitä valtioita. Syyllisyys on ainoastaan Saksalla ja itse asianomaisilla henkilöillä."

        Miksi sitten Ison Vihan ajoista voidaan edelleenkin syyttää Venäjää ja venäläisiä ? Tai miksi Baltian kyydityksistä syytetään venäläisiä vaikka syyllinen oli georgialainen ja muut ei-venäläiset bolsut. Latvialaisilla oli vahva edustus bolsujen vallankumouksessa mutta siitäkään ei ole paljon huudeltu.


      • hyvia.kysymyksia
        niinettämiksi kirjoitti:

        "Juutalaisvainoista Baltiassa Saksan miehityksen aikana ei siis voi vähimmässäkään määrin syyttää näitä valtioita. Syyllisyys on ainoastaan Saksalla ja itse asianomaisilla henkilöillä."

        Miksi sitten Ison Vihan ajoista voidaan edelleenkin syyttää Venäjää ja venäläisiä ? Tai miksi Baltian kyydityksistä syytetään venäläisiä vaikka syyllinen oli georgialainen ja muut ei-venäläiset bolsut. Latvialaisilla oli vahva edustus bolsujen vallankumouksessa mutta siitäkään ei ole paljon huudeltu.

        Balteilla oli melkoinen yliedustus niin kommunistien kuin natsienkin riveissä. Aivan kuten on Suomen rikostilastoissa nykyään.

        Baltteja on vaikea nähdä uhreina. Enemmänkin ovat saaneet, mitä ovat tilanneet. Nykyisin "rotupuhdas" balttia näyttää olevan lähinnä veropakoloisten ja ammattirikollisten paratiisi. Ja ne typerykset tosiaan kuvittelevat sillä tavalla rakentavansa maihinsa länsimaisen hyvinvoinnin. Romuttamalla sen muualta?


      • Ajatuksenne eivät juokse, ei kirkkaasti eikä edes sameasti. Ei Georgia miehittänyt Baltiaa, vaan Neuvostoliitto.

        Isonvihan kauheus oli tuomittavaa, mutta valitettavasti se edusti aikansa sotimistapaa :
        Jos maata ei liitetä pysyvästi itselle, se pyritäänn hävittämään autioksi, arvoesineet ryöstämään, miehet tappamaan ja naiset lapsineen ottamaan itselle.
        Ruotsalaisten sotiminen Saksassa ja Puolassa oli tunnetusti ajoittain vielä julmempaa ja tietysti suomalaissotilaat joutuivat osallistumaan näihin veripitoihin, kunnes punatauti tai luoti tappoi.

        Bolsuvallankumoukseen tarvittiin juutalaisia aivoja, latvialaisia kivääreitä ja venäläisiä aaseja.
        Tässä tunnetussa sanonnassa latvialaisilla kivääreillä tarkoitettiin kurinalaisia latvialaisosastoja (joiden päätavoite oli Latvian itsenäistyminen), kuten Leninin henkikaarti.
        Siitä huolimatta juutalaisuutta tai latvialaisuutta ei voi syyttää bolsuvallankumouksesta.
        Venäläisiä aaseja kylläkin.


    • ei.tu.suru.puseroon

      Parit pikku miehitykset ihan oikein tappajakansoille. En itke, ei tule suru puseroon juutalaisten murhaajien takia jos saivat vähän itsekin kokea kovia.

    • oppivat

      Niinpä. Hehän ovat tottuneet venäläisten ja saksalaisten mielivaltaan. Talvella 1916-17 uhrattiin esimerkiksi tuhansia latvialaisia turhaan hyökkäyksissä joihin suomalaiset jääkäritkin olivat vähällä joutua. Suomessahan venälöinen piiska taas aiheutti tuon sisällissodan.

      • voivoi-sentään

        ......Suomessahan venälöinen piiska taas aiheutti tuon sisällissodan. ....

        Niin, oikeistohan oli niin mahdottoman hyvää pataa Venäjän kanssa että järkyttyi sydänjuuriaan myöten kun vasemmisto alkoi kehittää kesällä -17 irtiottoa Venäjästä. Ihan piti saada kasakat apuun moista törkeyttä estämään.


      • oikeisto-voihkii
        voivoi-sentään kirjoitti:

        ......Suomessahan venälöinen piiska taas aiheutti tuon sisällissodan. ....

        Niin, oikeistohan oli niin mahdottoman hyvää pataa Venäjän kanssa että järkyttyi sydänjuuriaan myöten kun vasemmisto alkoi kehittää kesällä -17 irtiottoa Venäjästä. Ihan piti saada kasakat apuun moista törkeyttä estämään.

        Ja lisäksi vieläkin oikeistoa harmittaa vietävästi, kun Lenin ja bolsut menivät ja myönsivät Suomelle itsenäisyyden kun sitä kauniisti pyysimme. Kauheaa! Kamalaa!

        Tätä petosta ei Suomen valkoinen hörhökaarti koskaan kykene antamaan anteeksi. Mennä nyt antamaan itsenäsyys ja vieläpä verettömästi :(


      • adolf.taimi
        voivoi-sentään kirjoitti:

        ......Suomessahan venälöinen piiska taas aiheutti tuon sisällissodan. ....

        Niin, oikeistohan oli niin mahdottoman hyvää pataa Venäjän kanssa että järkyttyi sydänjuuriaan myöten kun vasemmisto alkoi kehittää kesällä -17 irtiottoa Venäjästä. Ihan piti saada kasakat apuun moista törkeyttä estämään.

        Kustaa Rpvio ja monet muut punikithan ne miliiseinä oikein mielellään työskentelivät. Helmikuun vallankumouksen myötä Suomi oli käytännössä kokonaan vähän aikaa ilman poliisi. Sellaista on 'slaavilainen järjestys'.


      • tarkennus
        adolf.taimi kirjoitti:

        Kustaa Rpvio ja monet muut punikithan ne miliiseinä oikein mielellään työskentelivät. Helmikuun vallankumouksen myötä Suomi oli käytännössä kokonaan vähän aikaa ilman poliisi. Sellaista on 'slaavilainen järjestys'.

        Monet punikit vaihtoivat nimen santarmista miliisiin ja jatkoivat suomalaisten sortamista. Kustaa Rovio lienee kuuluisin.


    • nazisian-nuolijoita

      Yhtä julmia kuin Stalinkin. Heti kun saivat nazisian kädestä valtaa alkoivat itse murhaajiksi.

      • nazii.anninazii

        Oppivat tietenkin venäläisiltä ja saksalaisilta. Saksalaisetkin uhrasivat irlantilaisia yhtä tehokkaasti kuin venälöiset latvialaisia maailmansodassa. Suomalaiset jääkärit meinasivat päätyä lihamyllyyn hekin.


      • eikun-sinne-vaan
        nazii.anninazii kirjoitti:

        Oppivat tietenkin venäläisiltä ja saksalaisilta. Saksalaisetkin uhrasivat irlantilaisia yhtä tehokkaasti kuin venälöiset latvialaisia maailmansodassa. Suomalaiset jääkärit meinasivat päätyä lihamyllyyn hekin.

        ....Suomalaiset jääkärit meinasivat päätyä lihamyllyyn hekin. ....

        Olisikin muuten ollut melkoisen sopiva loppusijoituspaikka sille porukalle.


      • olikohäntää.evokki
        eikun-sinne-vaan kirjoitti:

        ....Suomalaiset jääkärit meinasivat päätyä lihamyllyyn hekin. ....

        Olisikin muuten ollut melkoisen sopiva loppusijoituspaikka sille porukalle.

        Saksalaiset kerkisivät valitettavasti jauhaa sitä ennen rakkaat piippalakkisi ja niiden uhraamat latvialaiset muusiksi.


    • Raubal

      Nenääni pidellen sanon nyt ainakin sen, että NL evakuoi lähes kaikki juutalaiset Virosta ja Latviasta ennen saksalaisten tuloa sodan ensi päivinä. Etenkin korkea-arvoiset ja kaupunkilaiset. Solzhenitsyn kertoo, että nämä evakuoinnit olivat kaikkein tärkeimpiä prioriteetiltaan. Baltit eivät kertoneet olevansa "judenfrei". Kaikki aloituksessa ja taustajoukoissa on kauhistuttavaa valehtelua.

      Saksalaisetkaan eivät juutalaisia murhanneet idässä. Juutalaisia kuoli partisaanisodassa ja tauteihin ghetoissa sekä työleireillä. Baltiassa ainoastaan Liettuaan jäi juutalaisia miehitysvallan alle

      Einsatzit taistelivat åartisaaneja vastaan sääntöjen mukaan

      • höpönpöppää

        Nevskin slummeihinko evakuoivat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      85
      741
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      675
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      29
      555
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe