Karu totuus kirpaisee kovaa

iloinen_naurajaa

Uskovaiset poistavat Bushmannin faktoja sisältävän aloituksen, jossa kerrotaan uskonnon suosion laskevan koko ajan Englannissa. KARU TOTUUS kirpaisee ja kovaa!!!

16

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei mikään yllätys epärehelliseltä joukolta. Uskonharhaisethan eivät pysty todellisuutta käsittelemään.

    • tip.tap.tip.tap.tip

      http://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/201709032200369442_we.shtml

      Karu totuus on se, että ateismi elää laittomuuden tilassa ja porukka nauttii tästä elämäntavasta, saaden sitten oman siunauksensa.

      Raamatun mukaan elävien ei tarvitse jakaa ko. ongelmaa, kyse on vain, että tehdään, mitä Sana sanoo. Vai mitä nauraja?

      http://www.iltalehti.fi/seksuaalisuusjasuhteet/201707122200259782_se.shtml?_ga=2.16216566.1734166881.1504801368-80875115.1503984326

      Tuossakin on sitten se lapsettomuusongelma. Jos elettäisiin oikein, ei tuon johdosta sitä ongelmaa ole nautintajutuissa.

    • Jobinpostia

      Siis Jumala loi, teki itsensä. Sananl.8:22. Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua. Jes.43:10. Loppuosa: Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule. Job.40:14. Kaksi esikoista.

      • Exap

        Noista ensimmäinen (Snl 8) ei kuitenkaan viittaa Jumalaan itseensä, vaan varsin yleisesti on ymmärretty että tuossa selkeästi puhutaan Jeesuksesta. Paitsi sitten, kun aletaan puhua kolmiyhteisestä Jumalasta, niin sitten tuo on taas käsittämätöntä mongerrusta.

        Osaisivat edes päättää, raukat.


      • jokellusta

        Sinäkin poloinen toistat itseäsi. Jokellatko sinä?


      • RistiriitaTutka
        Exap kirjoitti:

        Noista ensimmäinen (Snl 8) ei kuitenkaan viittaa Jumalaan itseensä, vaan varsin yleisesti on ymmärretty että tuossa selkeästi puhutaan Jeesuksesta. Paitsi sitten, kun aletaan puhua kolmiyhteisestä Jumalasta, niin sitten tuo on taas käsittämätöntä mongerrusta.

        Osaisivat edes päättää, raukat.

        Atalaas kun viisaus kertoo itsestään:

        "Minut Herra loi ennen kaikkea muuta, luomisensa esikoisena, ennen taivasta ja maata. Iankaikkisuudesta minä sain alkuni, kaiken alussa, ennen kuin maata oli.

        Kun synnyin, ei syvyyksiä vielä ollut, ei lähteitä tuomaan niiden vettä. Ennen kuin vuoret pantiin sijalleen, ennen kuin oli kukkuloita, minä synnyin, ennen kuin hän teki maat ja mannut, ennen kuin oli hiekan jyvääkään.

        Olin läsnä, kun hän pani taivaat paikoilleen ja asetti maanpiirin syvyyksien ylle, kun hän korkeuksissa teki taivaan pilvet ja sai syvyyden lähteet kumpuamaan, kun hän pani merelle rajat, loi rannat patoamaan sen vedet, ja kun hän lujitti maan perustukset.

        Jo silloin minä, esikoinen, olin hänen vierellään, hänen ilonaan päivät pitkät, kaiken aikaa leikkimässä hänen edessään. Maan kiekko oli leikkikalunani, ilonani olivat ihmislapset."

        Sananlaskujen kirja 8:22-31

        Ps. Miten saatte tämän sopimaan muiden luomiskertomusten kanssa? Tässä on lista kaikista 21 raamatun keskenään ristiriitaisesta luomiskertomuksesta jotka siis löytyvät:

        Sananlaskujen luvusta 8
        Psalmien kirjan luvusta 33
        Psalmien kirjan luvusta 104
        Jeremian kirjan luvusta 10
        Jeremian kirjan luvusta 4
        Jesajan kirjan luvusta 28
        Jesajan kirjan luvusta 40
        Jesajan kirjan luvusta 45
        Jesajan kirjan luvusta 11
        Hoosean kirja luvusta 2
        Genesiksen luvusta 1
        Genesiksen luvusta 2
        Psalmien kirjan luvusta 89
        Psalmien kirjan luvusta 8
        Psalmien kirjan luvusta 19
        Psalmien kirjan luvusta 102
        Jobin kirjan luvusta 26
        Jobin kirjan luvusta 28
        Jobin kirjan luvusta 38
        Johanneksen evankeliumin alusta
        ja Ilmestyskirja luvusta 21.


    • Kuplapuhkee

      Mark.13:32. Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan.......Paitsi yksi "kukaan" Isä. Joh.10:30. Minä ja Isä olemme yhtä. Pojalla on paha, Demettia.

      • Exap

        "Joh.10:30. Minä ja Isä olemme yhtä. Pojalla on paha, Demettia."

        Tämä lausehan ei suinkaan tarkoita että Isä ja Poika olisivat molemmat Jumalia. Ei tuollaista tulkintaa nyt voisi kukaan umpitunnelissakaan puolustaa. Sanoohan Jeesus jo itsekin hieman myöhemmin, Joh 17:

        " Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin."
        "... että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt."
        "Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä - minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut. "

        Joten jos Isä ja Poika ovat tuon lauseen perusteella yhtä jumaluutta, niin samoin olemme mekin keskenämme yhtä ihmisyyttä. Ja mekin kaikki olemme myös samaa jumaluutta Isän ja Pojan kanssa. Sekopäistä tulkintaa noilla teologeilla.

        Joten se siitä harhaopista.


      • tuttipullolaisille

        Kyse on teidän tietämättömien lasten yritykestä opettelua puhumaan.
        Kun ei käsitä sanoja, puheen ideaalista sisältöä, niin tuollaistahan puhetta ja kannanottoja sitten saa lukea.


      • Exap kirjoitti:

        "Joh.10:30. Minä ja Isä olemme yhtä. Pojalla on paha, Demettia."

        Tämä lausehan ei suinkaan tarkoita että Isä ja Poika olisivat molemmat Jumalia. Ei tuollaista tulkintaa nyt voisi kukaan umpitunnelissakaan puolustaa. Sanoohan Jeesus jo itsekin hieman myöhemmin, Joh 17:

        " Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin."
        "... että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt."
        "Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä - minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut. "

        Joten jos Isä ja Poika ovat tuon lauseen perusteella yhtä jumaluutta, niin samoin olemme mekin keskenämme yhtä ihmisyyttä. Ja mekin kaikki olemme myös samaa jumaluutta Isän ja Pojan kanssa. Sekopäistä tulkintaa noilla teologeilla.

        Joten se siitä harhaopista.

        Entäs jos me jollakin syvällä tasolla olemmekin keskenämme yhtä ihmisyyttä? Tai jopa samaa kokonaisuutta kaikkeuden ja, jos halutaan niin sanoa, myös Jumalan kanssa?

        Tällä en ota kantaa siihen, mitä Johanneksen evankeliumin kirjoittaja on tismalleen tarkoittanut puheena olevassa jakeessa. Ja vielä vähemmän välitän siitä, mitä tuosta jakeesta voidaan päätellä todellisen Jumalan ominaisuuksista.

        Kyllä hirvittäisi olla kirjailija, jos tekstillä olisi vaara joutua tuollaisen täikampaamisen kohteeksi. Se on aivan kohtuutonta kirjoittajia kohtaan. He ovat kuitenkin ihmisiä, eivätkä mitään jumalolentoja, jotka tuottaisivat täydellistä ja ehdottomasti virhetulkinnoille immuunia tekstiä. Taitaa olla niin, että meidän ihmisten kielet ovat sellaisia, ettei tuohon tavoitteeseen pääsisi edes jumalolento.


      • Exap
        v.aari kirjoitti:

        Entäs jos me jollakin syvällä tasolla olemmekin keskenämme yhtä ihmisyyttä? Tai jopa samaa kokonaisuutta kaikkeuden ja, jos halutaan niin sanoa, myös Jumalan kanssa?

        Tällä en ota kantaa siihen, mitä Johanneksen evankeliumin kirjoittaja on tismalleen tarkoittanut puheena olevassa jakeessa. Ja vielä vähemmän välitän siitä, mitä tuosta jakeesta voidaan päätellä todellisen Jumalan ominaisuuksista.

        Kyllä hirvittäisi olla kirjailija, jos tekstillä olisi vaara joutua tuollaisen täikampaamisen kohteeksi. Se on aivan kohtuutonta kirjoittajia kohtaan. He ovat kuitenkin ihmisiä, eivätkä mitään jumalolentoja, jotka tuottaisivat täydellistä ja ehdottomasti virhetulkinnoille immuunia tekstiä. Taitaa olla niin, että meidän ihmisten kielet ovat sellaisia, ettei tuohon tavoitteeseen pääsisi edes jumalolento.

        Jeeps.

        Mutta ovathan avioparitkin yhtä, kuten Isä ja Poika ovat yhtä. Ja seurakuntalaistenkin tulisi olla yhtä, kuten alkuseurakunnassakin. Juuripa sitä Jeesus tarkoitti. Apt 2:
        "44 Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä,
        45 ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi.
        46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,"

        Tällaista ei nykypäivänä näe, kun on kirkot. Ongelma on juuri se kirkko.


    • Uskovaisen perusvalikoimaan uskonsa koossapitämiseksi kuuluu nykyisin oikeastaan enää yksi keino, eli denialismi, eli kieltäydytään hyvksymästä mitään, mikä sotii uskoa vastaan.

      Uskovainen kuvittelee, että kun silmät sulkee tosiasioilta, niin ongelma poistuu oikeasti, eikä ole enää ongelma.

      Näin uskovainen toimii mm. tieteen tosiasioiden kohdalla ja myös silloin, kun oma jumala suosionsa kanssa tuntuu olevan kuoleman kourissa. Tokihan sitä voi aina kuvitella, että näin pitääkin tapahtua, kun ennen Jessen paluuta näin pitää tapahtua, mutta tässä lausekkeessa on vain se ongelma, kun sen Jessen pitäisi sitten palata. Sitä vaan ei tapahdu, niin uskovainen mieluummin sitten kuvittelee asioiden olevan jotenkin muuten kuin miten ne ovat. Eli kieltää tosiasiat.

      Siihen viestieni poistattaminenkin perustuu, eli se sisältää tietoa, joka pakottaa uskovaisen ajattelemaan ja kun usko ei kestä ajattelua, niin mieluummin viesti pois, niin asiat tuntuvat olevan mukavasti, kun en ole tietoinen asioista, jotka voivat vaarantaa uskoni.

      Siksihän uskovainen maailma oli kammottava paikka ja nyt sekulaarissa maailmassa keskustelu on sallittua, paitsi siellä, missä uskovaiset voivat vielä terrorisoida ja esimerkiksi vaientaa asiat, joista ei heidän mielestään saa puhua.

      • «Siihen viestieni poistattaminenkin perustuu, eli se sisältää tietoa, joka pakottaa uskovaisen ajattelemaan ja kun usko ei kestä ajattelua, niin mieluummin viesti pois, niin asiat tuntuvat olevan mukavasti, kun en ole tietoinen asioista, jotka voivat vaarantaa uskoni.»

        Jos minä olisin adventisti, löytäisin ihan varmasti hienoja adventtiseurakunnan omahyväisyyttä pönkittäviä tulkintoja uutiselle, jossa kerrotaan uskontojen kannatuksen laskusta Englannissa.

        Jos poistattamisen syy on tuo, mitä arvelet, se osoittaa perin onnetonta mielikuvituksen puutetta.


      • v.aari kirjoitti:

        «Siihen viestieni poistattaminenkin perustuu, eli se sisältää tietoa, joka pakottaa uskovaisen ajattelemaan ja kun usko ei kestä ajattelua, niin mieluummin viesti pois, niin asiat tuntuvat olevan mukavasti, kun en ole tietoinen asioista, jotka voivat vaarantaa uskoni.»

        Jos minä olisin adventisti, löytäisin ihan varmasti hienoja adventtiseurakunnan omahyväisyyttä pönkittäviä tulkintoja uutiselle, jossa kerrotaan uskontojen kannatuksen laskusta Englannissa.

        Jos poistattamisen syy on tuo, mitä arvelet, se osoittaa perin onnetonta mielikuvituksen puutetta.

        >>> Jos minä olisin adventisti, löytäisin ihan varmasti hienoja adventtiseurakunnan omahyväisyyttä pönkittäviä tulkintoja uutiselle, jossa kerrotaan uskontojen kannatuksen laskusta Englannissa. >>>

        Tarkoittanet juuri sitä, että Sanassa sanotaan näin tapahtuvan, eli se on ennustettu ja tarkoittaa vain sitä, että uskomme on vakaalla pohjalla.

        Tässä kortissa on vain se pieni ongelma, että kun tämän uskon vähenemisen kanssa pitäisi sitten sen jumalan sukulaisen saada ne piikkarit irti telineistä ja tokihan hieman hitaammatkin adventtikirkon kuukausipalkkaiset jäsenet ovat sen ymmärtäneet, että tätä ei tule kaikesta uskon vähenemisestä huolimatta tapahtumaan, niin tämän kortin käyttäminen on hieman riskaabelia puuhaa.

        Koska kun se almanakka ja kello on jumalia kohtaan yhtä armoton kuin meitäkin, niin kun almanakka menee eteenpäin ja se jumalan sukulainen ei saa niitä halvatun piikkareita irti lähtötelineistään, niin ongelmia siitä syntyy täällä kuolevaisten keskuudessa.

        Usko vain vähenee vähenemistään ja jumalan poika koettaa epätoivoisesti saada piikkareita irti telineistään, mutta pikaliima vie jumalasta voiton, niin se alkaa kääntyä uskontoa vastaan sukupolvi sukupolvelta yhtä pahemmin.

        Siksihän luterilaiset, katoliset yms eivät ole käyttäneet jäljellä olevien uskon vahvistuksena enää vuosikymmeniin sitä korttia, että lopun ajat ovat lähellä tämän johdosta, kun ne lopun ajat ovat aivan yhtä kaukana kuin ennenkin, eli jossain miljardien vuosien päässä, kun Aurinko viimein sammuu.


      • iloinen_naurajaa
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Jos minä olisin adventisti, löytäisin ihan varmasti hienoja adventtiseurakunnan omahyväisyyttä pönkittäviä tulkintoja uutiselle, jossa kerrotaan uskontojen kannatuksen laskusta Englannissa. >>>

        Tarkoittanet juuri sitä, että Sanassa sanotaan näin tapahtuvan, eli se on ennustettu ja tarkoittaa vain sitä, että uskomme on vakaalla pohjalla.

        Tässä kortissa on vain se pieni ongelma, että kun tämän uskon vähenemisen kanssa pitäisi sitten sen jumalan sukulaisen saada ne piikkarit irti telineistä ja tokihan hieman hitaammatkin adventtikirkon kuukausipalkkaiset jäsenet ovat sen ymmärtäneet, että tätä ei tule kaikesta uskon vähenemisestä huolimatta tapahtumaan, niin tämän kortin käyttäminen on hieman riskaabelia puuhaa.

        Koska kun se almanakka ja kello on jumalia kohtaan yhtä armoton kuin meitäkin, niin kun almanakka menee eteenpäin ja se jumalan sukulainen ei saa niitä halvatun piikkareita irti lähtötelineistään, niin ongelmia siitä syntyy täällä kuolevaisten keskuudessa.

        Usko vain vähenee vähenemistään ja jumalan poika koettaa epätoivoisesti saada piikkareita irti telineistään, mutta pikaliima vie jumalasta voiton, niin se alkaa kääntyä uskontoa vastaan sukupolvi sukupolvelta yhtä pahemmin.

        Siksihän luterilaiset, katoliset yms eivät ole käyttäneet jäljellä olevien uskon vahvistuksena enää vuosikymmeniin sitä korttia, että lopun ajat ovat lähellä tämän johdosta, kun ne lopun ajat ovat aivan yhtä kaukana kuin ennenkin, eli jossain miljardien vuosien päässä, kun Aurinko viimein sammuu.

        Totta. Luterilaisessa paasauksessa ei koskaan puhuta mistään Jeesuksen toisesta tulemisesta tai maailmanlopusta. Siinä keskitytään kuoleman odotukseen ja palkkioon "taivaassa". Helvetti taas usein mielletään vain "eroksi jumalasta".

        Vain kiihkeimmät fundislahkot meuhkaavat maailmanlopusta ja Jeesuksen kostosta.


      • iloinen_naurajaa kirjoitti:

        Totta. Luterilaisessa paasauksessa ei koskaan puhuta mistään Jeesuksen toisesta tulemisesta tai maailmanlopusta. Siinä keskitytään kuoleman odotukseen ja palkkioon "taivaassa". Helvetti taas usein mielletään vain "eroksi jumalasta".

        Vain kiihkeimmät fundislahkot meuhkaavat maailmanlopusta ja Jeesuksen kostosta.

        >>> Totta. Luterilaisessa paasauksessa ei koskaan puhuta mistään Jeesuksen toisesta tulemisesta tai maailmanlopusta. Siinä keskitytään kuoleman odotukseen ja palkkioon "taivaassa". Helvetti taas usein mielletään vain "eroksi jumalasta".

        Vain kiihkeimmät fundislahkot meuhkaavat maailmanlopusta ja Jeesuksen kostosta. >>>

        Kyllähän esim. kristinuskon evoluutiossa kelpoisimmat ovat jo vuosikymmeniä sitten ymmärtäneet tosiasiat ja mukauttaneet opinkappaleita vastaamaan todellisuutta.

        Sitten ovat ne, jotka tulevat karsiutumaan evoluution karussa todellisuudessa, eli vaikkapa lahkot, jotka ovat valinneet yhä saarnata jonkin jumalan paluusta tänne ihan fyysisenä, konkreettisen tapahtumana.

        Koska sitä ei tule tapahtumaan koskaan, niin sukupolvi sukupolvelta nämä yhteisöt tulevat näivettymään ja lopulta katoavat uskontojen kartalta tyystin, lukuunottamatta ehkä muutamia pieniä sisäsiittoisia ryhmiä, jotka eivät tule koskaan ymmärtämään tosiasioita.

        Katolinen kirkko ymmärsi tosiasiat yllättävän myöhään, ottaen huomioon heidän kokemuksensa esim Galileon ajalta, eli joidenkin on vain vaikeampi oppia kuin toisten, vaikka omaa jo kokemusta menneisyydestään.

        Tosin käytännössä he olivat jo tosiasiat hyväksyneet aiemmin, mutta niiden virallinen myötäminen vei aika kauan.

        http://www.independent.co.uk/news/world/europe/pope-francis-declares-evolution-and-big-bang-theory-are-right-and-god-isnt-a-magician-with-a-magic-9822514.html

        Ja kun tämän sanoo ääneen, niin tokihan sitten jonkin taikaukon konkreettisen paluun opettaminen lähitulevaisuudessa ylhäältä avaruudesta on täysin mahdotonta, joten sen tilalle pitää keksiä jotain muuta, jolla pidetään maksavien asiakkaiden kiinnostus yllä jne.

        Adventtikirkolla on vain tuo helevetin seitsemäs luomispäivä, niin heidän on toki pakko hirttäytyä typeryyteen, joka koituu heidän kohtalokseen, muta minkäs teet kun uskonto on syntynyt USA:ssa 1800-luvulla, niin eipä nyt paljoa muuta voi odottaakaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1628
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      101
      1200
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1182
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      85
      1083
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      892
    6. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      819
    7. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      82
      802
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      788
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      73
      714
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      682
    Aihe