Jouko Pihon unisanoma syytöksestä vapautumisesta

Jouko Pihon 8.9.2017 saama unisanoma

Sain viime yönä unessani englanninkielisen sanan, jonka merkitystä en ole tiennyt aiemmin.

Niinpä minun piti aamulla katsoa sanakirjasta, mitä se sana tarkoittaa suomeksi.

Sana oli ”exonerate”, joka on suomeksi ”vapautua syytöksestä”.

Koen, että tulevina päivinä Jumala tahtoo vapauttaa ihmisiä ja varsinkin uskovia vääristä syytöksistä.

Odotan tällaista vapautumista myös omalle kohdalleni. Minuahan on jo vuosia syytetty hoitoa tarvitsevaksi hulluksi, itserakkaaksi narsistiksi ja harhaoppiseksi.

Jumala tietää, miten on ja mikä on totuus. Kaikki syyttäjät, haukkujat ja nimittelijät joutuvat vielä tekemään tiliä sanoistaan.

Jos tämä koskee sinua aiheetta syytettynä, usko, että oikeudenmukainen Jumala ei ole unohtanut asiaasi, vaan hän tuo sinulle oikeuden.

Jos tämä koskee sinua veljiesi ja sisariesi syyttäjänä, muista, että syyttäjä on pian itsekin syytettynä kuten valtakunnansyyttäjä Matti Nissinen.

Kaiken väärän syyttämisen takana on Saatana, joka on itse se suurin pääsyyttäjä. Tämä on sikäli ristiriitaista, että kaikkein pahin rikollinen on samalla kaikkein innokkain muiden syyttäjä. Mutta ei kestä enää kauaa aikaa, niin tämä ihmiskunnan ja Jumalan vihollinen saa oman tuomionsa.

Me voimme kuitenkin olla vapaita kaikista aiheettomista syytöksistä, jos meillä on puhdas omatunto ja Jeesuksen verellä puhtaaksi pesty sydän.

10

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jobinpostia
      8.8.2017 21:40

      Ilm.16:11. Biblia (1776). Ja pilkkasivat taivaan Jumalaa kipuinsa ja haavainsa tähden, ja ei tehneet parannusta töistänsä. Olisi, kiva tietää tämän erään nimi?

      --------------------------------------------------------------------------------------

      "...ei tehneet parannusta töistänsä. Olisi, kiva tietää tämän erään nimi? "

      ........

      Herran rauhaa ja armoa !
      ...................................................

      Johanneksen ilmestys 16

      10. Ja viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle, ja sen valtakunta pimeni; ja he pureskelivat kielensä rikki tuskissansa
      11. ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät tehneet parannusta teoistansa.

      ........

      JUMALA VAATII PARANNUSTA - SILLÄ - JOS EI PARANNUSTA TAPAHDU - NIIN...

      ONNETTOMUUS KOHTAA - NIITÄ PENSEITÄ - JOTKA ITSE ITSENSÄ KOROTTANEET...

      SAMAT - Raamatun - SÄÄNNÖT KAIKILLE...

      ........

      JEREMIA 23

      30. Katso, sentähden minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka varastavat minun sanani toinen toiseltansa.
      31. Katso, minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka ottavat sanansa omalta kieleltään, mutta sanovat: 'Se on Herran sana'.
      32. Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.

    • Sanakirjaa

      Sanakirja "exonerate" tarkoittaa myös, vapautuu vastuusta.

      • vastuuvappaus

        Exonerate voi siis tarkoittaa vastuuvapautta:"En voi taata profetioiden ja näkyjen oikeellisuutta."


    • eero.k.86

      Herramme Jeesus ei joutunut vain syytetyksi, vaan tuomituksi ja surmattavaksi, syyttömänä.
      Jospa aloittajan näkemä uni tarkoittaa, että pitäisi antaa anteeksi? Ja katsoa peiliinkin? Jokainen kun erehtyy sanoissaan, ja voi Jumalan edessä olla syyttäjänä, väärän todistuksen lausujana, lähimmäisestään? Onko aloittaja itse täydellinen? Ellei, uni saattaa olla muistutus?

    • Anonyymi

      Aloittajalle:

      On tarkoitetuksellista, että aloittaja puhuu "syytöksistä".
      Sellaista ei ole lainkaan kaikki.
      Julkisen kristityn tulee alistua koetteluun, arvosteluun ja nuhteluun.
      Se ei ole syytttämistä, eikä syytöksiä.

      Mutta?
      Jos jollakulla on huono oamtunto? Siis syyllisyyden tunto, huono omatunto, selvittämättömiä asioita ja syntejä? Silloin kehotus, nuhde, varoitus tulkitaan "syytökseksi". Kysymus on henkilön sisällisestä kokemuksesta.

      Aloittaja ei ole mikään erikoistapaus? Jota ei saisi nuhdella.

      Jos hän kokee sen syyttämisenä, pitää mennä peilin eteen.

      Aloittajaa on nuhdeltu ja arvosteltu. Aiheesta ja syystä.

    • Anonyymi

      JOS piholla olisi puhdas omatunto? Ei hän välittäisi mistään syyttelyistä?
      Mutta - mutta?
      Se onkin oma sisin joka syyttää, muistuttaa... eikä sitä pääse pakoon?

    • Anonyymi

      Aloitus paljastaa totuude. Piho ei ole antanut anteeksi herjaajilleen, niinkuin Jeesus käski. KUN antaa anteeksi, vapautuu. Ei tarvitse huudella että voi voi kun minua haukutaan? Kova läksy on? Antaa anteeksi niille, jotka ovat rikkoneet?
      Paljonko? 70- X 7, päivässä, sanoo Jeesus. Se on 490 kertaa päivän mittaan.

      Siinäpä piholla ja kaikilla läksy jota opistella?

      Koska, jos ei anna SYDÄMESTÄÄN anteeksi -- mitä Jeesus siitä?

      Matteus 18:28-35.

      Piho on jäänyt kaunan ja kateruuden vankilaan.

    • Anonyymi

      Miksi kukaan uskoisi sinua? Olethan jäänyt lukuisia kertoja kiinni valehtelusta ja herjaamisesta. Ei kukaan ota tuollaista ihmistä tosissaan.

    • Anonyymi

      Laitan parisen näkökulmaa aloituksen asiaan.

      Jouko Piho on itse antanut aihetta arvosteluun. Julkisuuskipeä ja huomionhakuinen toiminta.
      Pihon tulisi jo ammattinsa nojalla ymmärtää, että niinkuin opettaja on esimerkkinä oppilaille, niin julkisuudessa asioita tuova voi samoin olla esimerkkinä ja hyvänä mallina, toisille uskoville. Paavali opettaa sellaista. 1 Tim 4:12 -16

      ”Älköön kukaan nuoruuttasi katsoko ylen, vaan ole sinä uskovaisten esikuva puheessa, vaelluksessa, rakkaudessa, uskossa, puhtaudessa.
      Valvo itseäsi ja opetustasi, ole siinä kestävä; sillä jos sen teet, olet pelastava sekä itsesi että ne, jotka sinua kuulevat.”

      Millaista mallia ja esimerkkiä Piho on tuonut?

      Olisi ja on kummaa, että hän valittaa ja surkuttelee? Ei ole mitään täydellisiä pyhimyksiä ja profeettoja, joita ei voisi koetella?

      Jumala pitää huolen jokaisesta, joka pysyy Sanassa. Joka taas eksyy ja harhautuu omille teilleen, on ansainnut Herran nuhteet.

    • Anonyymi

      Piho kirjoittaa aloituksessaan, 2017


      ”Jumala tietää, miten on ja mikä on totuus. Kaikki syyttäjät, haukkujat ja nimittelijät joutuvat vielä tekemään tiliä sanoistaan.”

      Nyt? On vuosi 2021. Itse Piho tekee nyt julkista tiliä sanoistaan, valheprofetioista.
      Näin on kirjoitettu;

      ”Näin on siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme.” Room 14:12

      Piho kaiketi oletti, että kaikki muut tekevät tiliä sanoistaan, mutta hän on kaiken yläpuolella, perfecto?

      Mutta? Kuten Sana opettaa, Jumala aloittaa puhdistavat tuomionsa Jumalan Huoneesta.
      1 Piet 4:17.

      Ja siellä Hän aloittaa siivouksensa niistä, jotka PUHUVAT, profetoivat, opettavat.
      Nyt on Jumala käymässä väärien profeettojen ”kimppuun”.

    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      370
      4599
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      85
      1865
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1610
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      214
      1403
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1400
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1371
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1357
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe