Eli siis
Kaverini tekee aina sillä lailla, että kun hän ei halua puhua jostain tietystä asiasta, niin hän sanoo että: "Ei puhuta tästä, ahdistaa." Ja kyseessä on joku pieni asia. En sano, että häntä ei voisi ahdistaisi ollenkaan, koska hänellä ei ole diagnoisoitu ahdistuneisuushäiriötä, mutta hän käyttäytyy aivan täysin normaalisti sen jälkeen.
Minulla on diagnosoitu yleistynyt ahdistuneisuus- ja paniikkihäiriö.
Ahdistukseni on todella vaikeaa. Olen monta kertaa oksentanut ja pyörtynyt, koska minua on ahdistanut niin paljon (ei ole tapahtunut paniikkikohtauksien aikana)
Hän tietää kuinka vaikea minun ahdistus on, joten tuntuu ihan niin kuin hän vähättelisi mitä tuntisin sanomalla, että häntä ahdistaa kun hän ei halua esim. puhua jostain asiasta. Tai käyttää sanaa "ahdistus // ahdistaa" liian helposti/ns. väärissä tilanteissa.
Onko minulla oikeus sanoa tästä hänelle, että tämä häritsee minua vai olenko häiriintynyt turhasta tai pienestä?
Ahdistuksen vähättely?
5
599
Vastaukset
- toisinpäin
Kuulostaa paremminkin siltä, että sinä vähättelet hänen ahdistustaan. Jos et vähättelisi, ymmärtäisit ettei hän halua puhua ahdistavista asioista.
- jbvkjvkvjl
Niinpä onkin. Kiitos vastauksesta, suhtautumukseni asiaan muuttui.
- Vainäin
Että kun joku ei siis halua selvittää asioita ja kuunnella mitä toisella on sanottavaa voi vedota johonkin ahdistukseen kun ei esimerkiksi halua kuulla totuutta.
- toisinpäin
Joo ei mitään, kiitos, että selventi.
- dedida
Joskus ei ole valmis kohtaamaan vaikeita asioitaan ja pelkää sitä tunnekuohua, mikä tulisi, (mahdollisesti jopa paniikkihäiriö), jos antaa ajatuksissaan tilaa ahdistusta aiheuttaville tekijöille.
Ihminen joskus mieluummin torjuu koko ahdistuksen tai välttelee sitä, kunnes pystyy tai on valmis kohtaamaan ne ongelmat. Ihminen suojelee itseään tavallaan.
Ahdistuksessa ihminen tekee paljon ajattelutyötä. Lähes alinomaa. Pyörittelee ajatuksia päässän löytääkseen itse ratkaisun. Jonain päivän on valmis jakamaan asian jonkun toisen kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446