Jätän uppoavan laivan

brightfuture84

Edellisestä palkastani verojen jälkeen käteen 42%. Minusta tuossa ei oikeasti ole enää mitään järkeä. Olen Suomen talkoisiin antanut melkoisen rahallisen panoksen ja todennut sen olevan sijoituksena äärimmäisen huono. Nyt onkin omalta osaltani aika jättää kotimaani ja lähteä katsomaan mitä maailmalla on tarjottavana.

Toivotaan että syntyisi mahdollisimman pian 2-3 uutta Nokiaa, mikään muu ei Suomea enää pelasta. Rikkailta ei voi enää kiskoa enempää.

Nämä vain omia ajatuksiani, saatan olla myös väärässä eikä tarkoitukseni ole loukata ketään. Tsemppiä niille kovatuloisille jotka vielä jaksatte jäädä talkoisiin!

13

332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rupea_duunariksi

      Taisipa kuitenkin jäädä nettoa vielä paljon enemmän kuin duunarin bruttokaan on. Tienaa vähemmän, niin pääset vähemmillä veroilla, mutta kyllä siinä nettokin pienenee.

    • kannustaja

      tervemenoa. Sudaniinko menet, vai minne

    • entinenRiistoverotettu

      Minäkin jätin soutajan paikkani uppoavassa veneessä, kiitos verottajan, mutta en maata vaihda, viihdyn täällä muuten, rahaa ja omaisuutta on riittävästä mukavaan omavaraiseen elämään. Suomessa pääsee tosiaan helpommalla, kun ei tienaa liikaa (tee työtä), saa tukia ja jää enemmän aikaa tehdä mitä itse haluaa.

    • verojarunsaasti

      Et sitten maininnut että palkastasi vähennettiin autoetu. Minullekin jäi siihen aikaan kun oli parempi palkka eikä veron vähennyksiä. Auto maksoi minulle nettona 700 euroa kuukaudessa.
      Nykyään paljon pienempi palkka eikä autoetua niin vero on 25% ja käteenjäävä palkka sama kuin ennen.

    • paedlswlddö

      Hyppää täällä oravanpyörästä vex😊

    • EihänSitäVoi

      https://yle.fi/uutiset/3-9914402

      Kyllä valtionvarainministeriössä tiedetään paljonkin, mutku mutku...

      - poliitikot vissiin ajattelikin, että parempi panostaa nouhin navanalusasioihin yms. sukupuolineutraaleihin vessoihin. Saahan siinä menossa näkyvyyttäkin paremmin.

    • toteaja-

      mitäpä ihminen ei tekisi vältelläkseen veroja. alkaa vapaaehtoisesti elämään köyhyysrajalla.

      • kenelle.raadat.orjaseni

        Elämä on palkkatyön tekemistä varten, ei työn tekeminen elämistä varten?

        Kahdeksasta neljään uutta autoa varten,
        kahdeksasta neljään isompaa asuntoa varten,
        kahdeksasta neljään uutta Applea ja uusia vaatteita ja ulkomaanmatkoja varten,
        kahdeksasta neljään kohdusta hautaan.

        Ei kiitos.

        Ja kyllä, elän omillani enkä yhteiskunnan tukiaisilla, joten unohda ne sossu-vässyköinnit.


    • veroveikko87

      Hyvä kommentti, minä ryhdyin minimalistiksi. Osaksi verotuksenkin takia,se on pahojen voimien luoma.

      Moni asia jää tekemättä monella ihmisellä verotuksen takia, valitettavasti.

      • JottaSilleen

        Toisaalta on monta sellaista asiaa mitä voi tehdä verotuksen ansiosta: koulunkäynti, lääkärissä käynti, maanteitä pitkin ajelu, rikosilmoituksen teko, kansallispuistoissa samoilu, katuvalojen valossa kävely, pururadalla lenkkeily...


      • käykskatteeks
        JottaSilleen kirjoitti:

        Toisaalta on monta sellaista asiaa mitä voi tehdä verotuksen ansiosta: koulunkäynti, lääkärissä käynti, maanteitä pitkin ajelu, rikosilmoituksen teko, kansallispuistoissa samoilu, katuvalojen valossa kävely, pururadalla lenkkeily...

        Minä myös olen ilmoittautunut talkoisiin.

        Rahat on siirretty ulkomaille. (Myin asuntoni ja nyt olen vuokralla)Sieltä sitten käyn nostamassa (lentoreittiä sinne löytyy useita päivässä) tarvittaessa käteistä. Sitten paluu Suomeen ja työttömänä tietenkin.

        Kun tuli firmaan saneeraus ja alettiin etsiä vapaaehtoisia lähtijöitä, nostin käteni pystyy oitis."Minä,minä".
        Nyt nostelen anssipäivärahaa, joka minun työtuloillani on kohtuullinen.

        Ja kun ikää on jo tarpeeksi, ei ole MITÄÄN pelkoa työllistymisestä.
        Karenssiaika on jo mennyt ja nyt elelen vain loikoisasti päivärahoillani.

        Muutaman vuoden päästä eläkkeelle. (4v) Vaimo vähän myöhemmin.
        Joten ei olisi paremmin voinut käydä.

        Terveisiä vaan hallituksen ministereille.
        Minua ette saa enää töihin. Minun säästöni riittää eläkeikääni saakka. Ja jos alatte uhkailemaan työpaikalla, muutan pois koko Suomesta. Kyllä 38 vuotta oravanpyörää riittää.

        No, niin. Nyt on katseltu juppihippien töihin lähtöä ikkunasta. On aamukaffeen ja donitsin aika. Sitten jatkan loikoilemista. Ehkä tänään puen päälleni ja lähden lenkille. Ehkä lähibubiin ottamaan yhdet-2 tuoppia, niihin aikoihin kun muut juovat töissänsä iltapäiväkahveet.


      • parempaaelämää
        JottaSilleen kirjoitti:

        Toisaalta on monta sellaista asiaa mitä voi tehdä verotuksen ansiosta: koulunkäynti, lääkärissä käynti, maanteitä pitkin ajelu, rikosilmoituksen teko, kansallispuistoissa samoilu, katuvalojen valossa kävely, pururadalla lenkkeily...

        ...jatkoa listaan, saat elättää veroillasi kymmeniä tuhansia tänne eläteiksi ulkomailta tulleita nuoria miehiä, maksaa EU:n kautta tukiaisia pankeille, laiskoille itä- ja eteläeurooppalaisille, elättää ja aseistaa afrikkalaisia sotapäälliköitä kehitysapurahoilla, ylläpitää erittäin kallista, näennäistä kaksikielisyyttä (pakkoruotsi ym), maksaa ylisuuren, kyttäävän ja holhoavan virkakoneiston kuluja, elättää mustalaisia ja muita elinikäisiä loisia. ym ym.
        Tuota kaikkea inhottavaa paskaa, joka toimii itseä ja koko maapalloa vastaan, ei voi enää yhtään pidempään rahoittaa omalla työllään, sellainen aiheuttaa jo henkistä pahoinvointia.
        Se on nyt loppu omalta osalta.
        Kestämistä niille, jotka joutuvat joka vuosi polkemaan aina vaan kovempaa oravanpyörässä, jotta pystyy maksamaan jatkuvasti kiristyvät verot.


      • yZrts1
        käykskatteeks kirjoitti:

        Minä myös olen ilmoittautunut talkoisiin.

        Rahat on siirretty ulkomaille. (Myin asuntoni ja nyt olen vuokralla)Sieltä sitten käyn nostamassa (lentoreittiä sinne löytyy useita päivässä) tarvittaessa käteistä. Sitten paluu Suomeen ja työttömänä tietenkin.

        Kun tuli firmaan saneeraus ja alettiin etsiä vapaaehtoisia lähtijöitä, nostin käteni pystyy oitis."Minä,minä".
        Nyt nostelen anssipäivärahaa, joka minun työtuloillani on kohtuullinen.

        Ja kun ikää on jo tarpeeksi, ei ole MITÄÄN pelkoa työllistymisestä.
        Karenssiaika on jo mennyt ja nyt elelen vain loikoisasti päivärahoillani.

        Muutaman vuoden päästä eläkkeelle. (4v) Vaimo vähän myöhemmin.
        Joten ei olisi paremmin voinut käydä.

        Terveisiä vaan hallituksen ministereille.
        Minua ette saa enää töihin. Minun säästöni riittää eläkeikääni saakka. Ja jos alatte uhkailemaan työpaikalla, muutan pois koko Suomesta. Kyllä 38 vuotta oravanpyörää riittää.

        No, niin. Nyt on katseltu juppihippien töihin lähtöä ikkunasta. On aamukaffeen ja donitsin aika. Sitten jatkan loikoilemista. Ehkä tänään puen päälleni ja lähden lenkille. Ehkä lähibubiin ottamaan yhdet-2 tuoppia, niihin aikoihin kun muut juovat töissänsä iltapäiväkahveet.

        "Rahat on siirretty ulkomaille. (Myin asuntoni ja nyt olen vuokralla)Sieltä sitten käyn nostamassa (lentoreittiä sinne löytyy useita päivässä) tarvittaessa käteistä. Sitten paluu Suomeen ja työttömänä tietenkin"

        Tuossa on kyse joko lapsellisesta trollauksesta tai vahva-asteisesta älyllisyyden karenssista, sillä tuollainen kuvio on viranomaisille hyvin läpinäkyvä ja toimet tarvittaessa helposti jäljitettävissä, sillä nykyisin kaikesta jää todistettava jälki. Vai että oiken lentomatka, jotta saisi hieman käteistä haettua ...

        Taloudellisetsikin älyllisempää olisi sijoitaa asuntomyynnin rahat vaikka vakavaraisten yrityksien osakkeisiin vuosittaista osinkoa tuottamaan ja sitten diilailla ammatti- ja eläkeasioiden kanssa ihan virallisia direktiivejä noudatten.

        "On aamukaffeen ja donitsin aika. Sitten jatkan loikoilemista. Ehkä tänään puen päälleni ja lähden lenkille. Ehkä lähibubiin ottamaan yhdet-2 tuoppia, niihin aikoihin kun muut juovat töissänsä iltapäiväkahveet."

        Niin, tuo kertookin suunnilleen kaiken kommetoija elämänkulttuurillisesta ja älyllisestäkin profiilista ... sad.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2003
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1725
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      58
      1629
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe