Huollon tarve

Nykyaikaisissa autoissa huoltovälit tuntuvat pitenevän joka malliuudistuksen yhteydessä. Toyota laahaa jäljessä lyhyillä huoltoväleillään. Onko Toyotan tekniikka niin paljon muita huonompaa, että se tarvitsee paljon enemmän huoltoa, vai onko kyseessä jälkimarkkinoinnin tuoma runsas rahavirta (houkutus autonmyyjille)? Auton omistajan kannalta lyhyt huoltoväli on pelkästään huono asia - lisäkuluja ja ylimääräistä vaivannäköä.
Ilmianna
Jaa

61 Vastausta



Huollot ovat merkittävä riesa, mutta kokonaiskustannuksiin vaikuttaa paljon huollon hinnoittelu. Kaikki huollot eivät ole saman hintaisia!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
0 VASTAUS:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Monilla autoilla on 30.000 km huoltoväli. Mikään öljy ei viskositeetiltaan ja muilta voiteluominaisuuksiltaan pysy kunnossa tuota kilometrimäärää. Suomessa asiaan vaikuttaa syys- ja talviaikaakin, jolloin öljyyn kondensoituu vettä. Autonvalmistajat eivät vain ajattele pohjoisisa olosuhteita.

Jos vaihdattaa öljynsä 30.000 km välein, kone on pilalla ennen aikojaan. Se ei ole moottorista kiinni, vaan öljyn väsyminenhän sen vaihtovälin sanelee. Jotkut jopa käyttävät öljyä, jonka valmistaja suosittelee vahtoväliksi 15.000 km ja vaihtavat kuitenkin 30.000 km:n välein. Kehittyneemmässä moottorissa myös voitelun vaatimukset ole korkeammat. Mutta saadaanhan sillä tietysti maailman autolehtien mm. Tekniikan Maailman testissä ylläpitokuluja alaspäin, kun ei tarvitse monesti vuodessa käyttää huollossa. Näyttää muka hyvältä.

Auton käsikirjassa monesti kyllä mainitaan, että vaikka huoltoväli on 30.000 km, öljynvaihtoväli on 15.000 km ja vaikeissa olosuhteissa 10.000 km. Pitäisi vaan lukea tarkemmin.

Monet eivät tajua, että öljynvaihto on halvin koneremontti. Säästät muka öljyissä, mutta korjaat kalliisti.

Toyota ei leiki öljyillä ja pitkillä huoltoväleillä. Siksi sen autot kestävät.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
8 VASTAUSTA:
Öljyt kestävät nykyään ajoa helposti yli50tkm, jos autolla ajetaan paljon.
LL-autoja on ollut jo vuosikymmeniä ja hurjia kilsoja niillä ajetaan ilman ongelmia, ongelmat ovat vain tietämättömien päässä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
herääNykyaikaan kirjoitti:
Öljyt kestävät nykyään ajoa helposti yli50tkm, jos autolla ajetaan paljon.
LL-autoja on ollut jo vuosikymmeniä ja hurjia kilsoja niillä ajetaan ilman ongelmia, ongelmat ovat vain tietämättömien päässä.
Minulla on 1.6 bensaturbon öljytilavuus 5,8 litraa ja vaihtoväli 25 tkm. Ei ole tarvinnut vaihtoväleillä lisäillä eikä pelätä öljyn huonontumista. Mikähän on Tojon 1.2T:ssä öljytilavuus?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
autosta.kiinni kirjoitti:
Minulla on 1.6 bensaturbon öljytilavuus 5,8 litraa ja vaihtoväli 25 tkm. Ei ole tarvinnut vaihtoväleillä lisäillä eikä pelätä öljyn huonontumista. Mikähän on Tojon 1.2T:ssä öljytilavuus?
öljy on jo 10000 km jälkeen mustaa ohutta litkua jonka haluaa vaihtaa ensi tilassa. Sitäpaitsi eihän se ole edes kallista, itse vaihdettuna alle kolmekymppiä. Ja ero vanhaan öljyyn on selkeä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Minulla_taas kirjoitti:
öljy on jo 10000 km jälkeen mustaa ohutta litkua jonka haluaa vaihtaa ensi tilassa. Sitäpaitsi eihän se ole edes kallista, itse vaihdettuna alle kolmekymppiä. Ja ero vanhaan öljyyn on selkeä.
Sinun autosi kone on jo selvästi harva, puhaltaa pakokaasuja männänrenkaiden ohi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Minulla_taas kirjoitti:
öljy on jo 10000 km jälkeen mustaa ohutta litkua jonka haluaa vaihtaa ensi tilassa. Sitäpaitsi eihän se ole edes kallista, itse vaihdettuna alle kolmekymppiä. Ja ero vanhaan öljyyn on selkeä.
Kuka nyt nykyään viitsii vaihtaa itse öljynsä. Riittää kun auton huollattaa 20-30tkm välein silloin kun auto sitä pyytää. Itse vaihdettiin ja öljyjä joskus 70- luvulla ja korjattiin autoa sitten kun se hajoili.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
setäMiehenNostalgiaa kirjoitti:
Kuka nyt nykyään viitsii vaihtaa itse öljynsä. Riittää kun auton huollattaa 20-30tkm välein silloin kun auto sitä pyytää. Itse vaihdettiin ja öljyjä joskus 70- luvulla ja korjattiin autoa sitten kun se hajoili.
Tojo pihasaunan taakse ja keulaa ylös, äkkiäkös TI-mies ne öljyt ja suodattimen vaihtaa. Sitten iltahämärissä jäteöljyt lähimmän huoltsikan roskikseen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
herääNykyaikaan kirjoitti:
Öljyt kestävät nykyään ajoa helposti yli50tkm, jos autolla ajetaan paljon.
LL-autoja on ollut jo vuosikymmeniä ja hurjia kilsoja niillä ajetaan ilman ongelmia, ongelmat ovat vain tietämättömien päässä.
Ei mikään öljy kestä lyhyttä pätkäajoa 30 000 km. Tulee väkisin töhnää öljyn sekaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
setäMiehenNostalgiaa kirjoitti:
Kuka nyt nykyään viitsii vaihtaa itse öljynsä. Riittää kun auton huollattaa 20-30tkm välein silloin kun auto sitä pyytää. Itse vaihdettiin ja öljyjä joskus 70- luvulla ja korjattiin autoa sitten kun se hajoili.
autosta.kiinni kirjoitti: "Minulla on 1.6 bensaturbon öljytilavuus 5,8 litraa ja vaihtoväli 25 tkm. Ei ole tarvinnut vaihtoväleillä lisäillä eikä pelätä öljyn huonontumista."
Öljymäärä viittaa MB180- autoon, jossa vaihtoväli on 1 vuosi vähilläkin kilometreillä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Toyotan merkkihuollot tulee aina kalliimmiksi kuin kilpailijoiden huollot ja tästä on todisteet jokaisen autovertailun yhteydessä joissa lasketaan merkkihuoltojen hinnat tiettynä ajanjaksona ja parilla eri ajomäärällä rajoitettuna ja nuo hinnat on saatu suoraan merkkiliikkeen huollosta.
Alla Teron paras ja epätoivoisin veto jota hän monistaa viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen,
eli Toyotan merkkihuolto on parempi kuin pari Pärnästä ja tämä on tutkittu kerran ja Turussa, melko kattavaa ja pätevää tulosta, hehee.
"Toyota-merkkihuolto oli ylivoimainen Tekniikan Maailman testissä."

https://www.toyota.fi/toyota/laatu/TM_huoltovertailu.json
Ilmianna
Jaa
Moottorien kehitys on ollut nopeaa ja niiden viimeistely ja materiaalit parantunut, sekä voiteluaineet ovat parantuneet huimasti. Myös polttotapahtuma on saatu erittäin puhtaaksi ja se edesauttaa öljyn kestoa. Yleensä kun puhutaan näitä pitkistä huoltoväleistä, niin kirjoittaja ei tiedä asiasta oikein mitään. Näissä mainostetuissa 30tkm/2 vuotta huoltoväliautoissa on käytännössä muuttuva huoltoväli joka voi olla vain luokkaa 15tkm/reilu vuosi. Autoissa on lukuisia antureita ja parametreja joita tietokoneet seuraavat ja ottavat huomioon myös käynnistysten määrä ja ympäristön olosuhteet ja laskee näistä sopivan huoltovälin. Vain paljon ja pitkiä matkoja ajavan huoltovälit on tuo täysi 30tkm ja peruspaavolla jotain muuta.
Typerää on huollattaa autoaan ihan turhaa ja maksaa siitä ylimääräistä, sillä se ei paranna sen kastoa tai jälleenmyyntiarvo mitenkään. Nykyään autot lähtevät kiertoon 2-5 vuoden välein ja miksi maksaa siitä että teoreettisesti autoon voitaisiin saada vuosi lisää ikää kun kitenkin ne halutaan pois kierrosta paljon aiemmin ja siihen olemme jo menossa politiikan suomilla iloilla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Teroille on noituutta, että auto itse voisi tietää milloin olisi paras aika sitä huollattaa. Asia on täysin heidän kokemuspiirinsä käsityskykynsä yläpuolella.
Autoista puhuttaessa sellaista ei ole olemassakaan mitä luottomyyjä tai marmorin takana istuva huoltoneuvoja ei hänelle ole kertonut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mitä nämä anturit ovat ja missä autoissa. "Autoissa on lukuisia antureita ja parametreja joita tietokoneet seuraavat ja ottavat huomioon myös käynnistysten määrä ja ympäristön olosuhteet ja laskee näistä sopivan huoltovälin. Vain paljon ja pitkiä matkoja ajavan huoltovälit on tuo täysi 30tkm ja peruspaavolla jotain muuta."
Onkohan siellä muuta kuin allakka ja matkamittari?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Nyt tuli autoon huoltoilmaisin. Huoltoväli tippu 20thkm. 13thkm. A.200 ja toinen yli 300.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Niinpä, setämies ei sitten paljon vuodessa ajele ja siksi autoon asennettujen antureiden ja parametrien mukaan pitää auto huoltaa. Jos ajaisit muutakin kuin markettimatkat ja kesäiset torimatkat, niin tuli tuo 20tkm helposti täyteen, siellä parametreissa on se aikarajakin joka on ilmeisesti 1vuosi tuossa tapauksessa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kyllä tojossakin on pidempiä huoltovälejä jos tekniikka sen sallii. Tosin silloin tojon pellin alla on PSAn tai BMW nykyaikainen kone.
Ei tojokaan huollata autoaan turhan tiuhaan jos kone on suunniteltu oikein, tojollain ajetaan mahdollisimman pitkään huoltojen välillä. Tojon bensakoneet vaan ovat niin aataminaikuisia että niitä on pakko huollattaa usein.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Täällä tämä tietäjä iänikuinen jakaa tyhmyyttään. Kaikki markkinoilla olevat bensa ja dieselkoneet ovat perustekniikaltaan aivan samanlaisia. Ei se turboahtimen lisääminen muuta sitä perustekniikkaa miksikään. Ainoastaan imusarjaan tulee paine alipaineen sijaan. Tosin materiaalivalinnoissa on isoja eroja, kuten surullisen kuuluisista VW-jakopäistäkin muistamme. Lisäksi öljyn kulutus ko. merkillä on ollut samalla tasolla kuin muilla merkeillä loppuun ajetuissa koneissa. Silloin tietysti se öly vaihtuu itsestään automaattisesti, kun viikottain pitää lisäillä.
Mitä hienompaa tekniikkaa moottori sisältää sitä kovemmat vaatimukset on öljyillä. Kuten jo mainitsinkin ei VW- ketjujakopää kestänyt huollosta huolimatta. Olisiko pitänytänyt huoltaa useimmin? Eihän öljyn syönti ole VW-autoissa vika vaan ominaisuus 4 litraa tuhannella, vai miten se oli siinä teipatussa Audissakin?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Niin, noissa ketjuongelmaisissa oli vika ketjussa ja sen toimittajassa, ei tekniikassa.
Taas iski Terolle hätä ja heti pitää keksiä ja kaivaa vanhoja menneitä juttuja kilpailijasta, noloa.
Onhan Toyotallakin ongelmia airbageissa, monissa antureissa, ruosteessa, öljyn kulutuksessa, kansipahvissa....... jne........
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
pyytää.öljyä kirjoitti:
Täällä tämä tietäjä iänikuinen jakaa tyhmyyttään. Kaikki markkinoilla olevat bensa ja dieselkoneet ovat perustekniikaltaan aivan samanlaisia. Ei se turboahtimen lisääminen muuta sitä perustekniikkaa miksikään. Ainoastaan imusarjaan tulee paine alipaineen sijaan. Tosin materiaalivalinnoissa on isoja eroja, kuten surullisen kuuluisista VW-jakopäistäkin muistamme. Lisäksi öljyn kulutus ko. merkillä on ollut samalla tasolla kuin muilla merkeillä loppuun ajetuissa koneissa. Silloin tietysti se öly vaihtuu itsestään automaattisesti, kun viikottain pitää lisäillä.
Mitä hienompaa tekniikkaa moottori sisältää sitä kovemmat vaatimukset on öljyillä. Kuten jo mainitsinkin ei VW- ketjujakopää kestänyt huollosta huolimatta. Olisiko pitänytänyt huoltaa useimmin? Eihän öljyn syönti ole VW-autoissa vika vaan ominaisuus 4 litraa tuhannella, vai miten se oli siinä teipatussa Audissakin?
Oljynsuodattimen tulisi kehittyä putsaamaan pakokaasun takaisinkierrätyksen aiheuttaman nokeentumisen. Eikä vedenpoisto-ominaisuuskaan haittaisi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
pitemmät öljynvaihtovälit ovat tuoneet öljynkulutusongelman ja moottorivauriot jo pienillä ajokilometreillä, surullisen kuuluisa tästä on varsinkin vw konserni jonka autoissa ei moottorit kestä edes 50 000km ajoa. tyhmäkin ymmärtää että 30tkm öljynvaihtoväleillä moottorin imusihti menee tukkoon likaisesta öljystä ja öljy ei kierrä, sihdistä ei sakka lähde irti öljynvaihdossa vaan ainoastaan mekaanisesti öljypohja irroittamalla, mitä huoltotoimenpidettä ei tosin yhdessäkään vw huollossa noudateta vaikka siitä laskutetaan, kuitenkin vw autojen huollot ovat järkyttävän kalliita vaikka suurin osa huolloista jätetäänkin tekemättä. eihän kukaan ole nykyään niin köyhä ettei ole 50€ laittaa rahaa öljynvaihtoon suodattimineen ja täyssynteettisine öljyineen???? no ehkä vw konsernin romuilla ajavat VOIVAT olla niin köyhiä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
10 VASTAUSTA:
Työssäkäyvälle aika on rahaa ja kun ajaa suht tuoreella kalustolla niin huoltoleimat ovat välttämättömyys auton jälleenmyyntarvon kannalta. Omatoimihuollot sopivat kyllä vanhoilla katiskoille joilla ei ole enää mitään arvoa muutenkaan, mutta tuoreempi kaluston arvo putoaa paljon jos leimat puuttuvat. Esimerkiksi tojon hybrideissä akkutakuu ja muutkin takuut katoavat samantien kun leima puuttuu. Näin myös kaikilla muilla merkeillä.

Jos ajaa esim 30.000km niin pitäisi sotkea kaksi työpäiväävuodessa huoltojen kanssa. Sopii ehkä jouto-ukoille, mutta ei uraihmiselle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Niin..sijaisautolla ajelee kun oma huollossa..ja voi kauhia jos 2 päivää joutuu vuodessa vähän miettimään..välihuollossa menee alle tunti ja toisessa pikkasen päälle 2 tuntia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ei.turhia.mutkia kirjoitti:
Työssäkäyvälle aika on rahaa ja kun ajaa suht tuoreella kalustolla niin huoltoleimat ovat välttämättömyys auton jälleenmyyntarvon kannalta. Omatoimihuollot sopivat kyllä vanhoilla katiskoille joilla ei ole enää mitään arvoa muutenkaan, mutta tuoreempi kaluston arvo putoaa paljon jos leimat puuttuvat. Esimerkiksi tojon hybrideissä akkutakuu ja muutkin takuut katoavat samantien kun leima puuttuu. Näin myös kaikilla muilla merkeillä.

Jos ajaa esim 30.000km niin pitäisi sotkea kaksi työpäiväävuodessa huoltojen kanssa. Sopii ehkä jouto-ukoille, mutta ei uraihmiselle.
Aikataulunsa sitominen huollon aikatauluun on tosiaan ongelma. Kustannuksista ja kokonaistaloudellisuudesta voi aina väitellä, mutta aikatauluongelmat ovat vastuullisessa asemassa työskenteleville merkittävä asia. Sijaisauto on toki mahdollisuus, jos työskentelypaikkakunta pysyy samana, mutta joutuessaan pikakomennukselle esim. Taiwaniin, ei sijaisautomahdollisuus auta yhtään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Nythän Tero puhuu mitä suurinta paskaa. Lähes kaikki ammattiajossa olevat autot kestävät suuria kilometrejä ja kas kummaa, niissä on myös pitkät huoltovälit.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kyykman on ahkerasti lukenut jälleen, mutta kun se tietotaito ei tue luetun ymmärtämistä, niin tuollaista turhaa ja tyhmää tuhertamista nuo jututkin on taas kerran ja kokoajan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
äläKuseOmaanNilkkaasi kirjoitti:
Nythän Tero puhuu mitä suurinta paskaa. Lähes kaikki ammattiajossa olevat autot kestävät suuria kilometrejä ja kas kummaa, niissä on myös pitkät huoltovälit.
Öljykannukin tulee heti liikkestä mukaan... vokkeloiden tuorevoitelu toimii tunnetusti tehokkaasti niin dieseleissä kuin bensakoneissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Rockeweller_ kirjoitti:
Aikataulunsa sitominen huollon aikatauluun on tosiaan ongelma. Kustannuksista ja kokonaistaloudellisuudesta voi aina väitellä, mutta aikatauluongelmat ovat vastuullisessa asemassa työskenteleville merkittävä asia. Sijaisauto on toki mahdollisuus, jos työskentelypaikkakunta pysyy samana, mutta joutuessaan pikakomennukselle esim. Taiwaniin, ei sijaisautomahdollisuus auta yhtään.
Näitä asioita on turha selittää näille tyhjäntoimittajille. Eivät ne osaa nähdä nokkaansa tai essonbaaria pidemmälle. T
yöelämää on tullut nähtyä reilut 30 vuotta erilaisissa projektitehtävissä ja tähänmennessä en ole vielä yhtäään tojoa nähnyt kollegalla. Aikataulun joutuu jokatapauksessa sovittelemaan työn ja perheen välillä, ei siihen halua yhtään ylimääräistä venkslausta auton takia. Kaikki kun eivät pyöri pelkästään kodin, kirkonkylän ja essonbaarin väliä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
laajemmalla.säteellä kirjoitti:
Näitä asioita on turha selittää näille tyhjäntoimittajille. Eivät ne osaa nähdä nokkaansa tai essonbaaria pidemmälle. T
yöelämää on tullut nähtyä reilut 30 vuotta erilaisissa projektitehtävissä ja tähänmennessä en ole vielä yhtäään tojoa nähnyt kollegalla. Aikataulun joutuu jokatapauksessa sovittelemaan työn ja perheen välillä, ei siihen halua yhtään ylimääräistä venkslausta auton takia. Kaikki kun eivät pyöri pelkästään kodin, kirkonkylän ja essonbaarin väliä.
Ei kotipihallaan öljyjä Tojoonsa vaihtavat paljon yöelämässä käy. Viru Valget ja rapakaljat haetaan S-bonus laivamatkallaTallinnasta ja juodaan muijalta salaa puuliiterin takana.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Rockeweller_ kirjoitti:
Aikataulunsa sitominen huollon aikatauluun on tosiaan ongelma. Kustannuksista ja kokonaistaloudellisuudesta voi aina väitellä, mutta aikatauluongelmat ovat vastuullisessa asemassa työskenteleville merkittävä asia. Sijaisauto on toki mahdollisuus, jos työskentelypaikkakunta pysyy samana, mutta joutuessaan pikakomennukselle esim. Taiwaniin, ei sijaisautomahdollisuus auta yhtään.
ai sää kuskaat omaa autoa ulkomaankomennuksilla, vai onko taiwan=toijala
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
joojoojoopajoo kirjoitti:
ai sää kuskaat omaa autoa ulkomaankomennuksilla, vai onko taiwan=toijala
Mene provoileen muualle.
Toisilla on oikeasti tärkeämpiä asioita kuin joku henkilöauto ja autosta huolehtiminen. Lexuksen lentokenttähuoltopalvelu on merkittävä etu, jota terot eivät ymmärrä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
On teillä ongelmat..järjenjättiläiset ei osaa nyt tuommoisia yksinkertaisia juttuja järkätä.
Täälläkait hakevat auton huoltoon jos ei itse pääse tuomaan.
Ja onkait minulla sukulaisia ja tuttaviakin joita ruukataan auttaa vuoroin jos apua tarvii..
Ilmianna
Jaa
Ei ne siitä max. 30tkm/2v. ole mihinkään kasvaneet, vaikka malleja on tullut lisää ja vuosia kulunut. Jopa Toyota on lähtenyt rohkeasti kasvattamaan huoltoväliä, vaikka niiden öljytilavuus on kuin mopossa, melko rohkeaa noin huonosti viimeistelyltä tekniikalta.
Ilmianna
Jaa
Öljynvaihto pari kertaa vuodessa ja riittää halvempilaatuinenkin öljy, mitä maksaa turhasta huippulaatuinenkin öljy menettää vuodessa ominaisuutensa. Ovat pelkkää lisäaineistettua mönjää, eivät ne mitään huippuöljyjä öljyjä enää ole. Tarrat vaan kanisterissa erilaiset. Melikuvilla taas myydään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Auton kokonaiskulut ovat min 30 snt/km ja täällä ulistaan muutamasta öljylitrasta ja niiden hinnasta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
onko.tiukkaa kirjoitti:
Auton kokonaiskulut ovat min 30 snt/km ja täällä ulistaan muutamasta öljylitrasta ja niiden hinnasta.
Täällä puhuttiin huoltoväleistä, eikä pelkästä öljynvaihdosta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jos sullakin olisi joskus uusi ja nykyaikainen auto, niin voisit testata mitä halpisöljyt tekee muutamassa vuodessa. Noihin Toyoohin ja varsinkin vanhoihin on ihan sama mitä öljyä sinne tunkee, sen verran isoilla toleransseilla ne on tehty, vähän kuin ruohonleikkurienkin moottorit.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hauskjaToyoSetiä kirjoitti:
Jos sullakin olisi joskus uusi ja nykyaikainen auto, niin voisit testata mitä halpisöljyt tekee muutamassa vuodessa. Noihin Toyoohin ja varsinkin vanhoihin on ihan sama mitä öljyä sinne tunkee, sen verran isoilla toleransseilla ne on tehty, vähän kuin ruohonleikkurienkin moottorit.
Juuri noin! Toyotalla ei ole edes omia luokituksia öljyille, toisin kuin isoilla Eurooppalaisilla edelläkävijöillä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
"Niin, noissa ketjuongelmaisissa oli vika ketjussa ja sen toimittajassa, ei tekniikassa. "

Eikö vikavaagenilla vastuu yletykkään alihankkijoihin ja tavaran toimittajiin?
Kyllä se ketju vaan on osa tekniikkaa ja täysin ala-arvoista vikavaageneissa. Ja leimat piti olla huoltokirjassa kohillaan jotta yleensä suostuttiin keskustelemaan jostain vastaantulosta, vaikka itseltäsikin pääsi lipsahtamaan että vika oli itse ketjussa . Siis ei mitään tekemistä huollon kanssa muuta kuin vaastuun pakoilu. Sitäpaitsi ei todellakaan ole mikään vanha asia kun noita on liikenteessä pilvin pimein. Ei se ongelma ole minnekkään hävinnyt. Sitten kun kaikki nuo susimoottorit ovat paalissa, niin ehkä vasta silloin. Vastuusta valmistaja ja maahantuoja ovat tietysti jo venkoilleet ulos kun takuukin on vain maailman lyhyin 2 vuotta!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
VW on korjannut ja vaihtanut vialliset ketjut jo vuosia sitten ja nykyiset moottorit ovat pääosin hihnalla ja muutenkin parannettu entisestään.
Sinulla taitaa olla suuria vaikeuksia ymmärtää asioita ja kokonaisuuksia, vai eikö tiedot riitä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
TrumpFaktojaTerolla kirjoitti:
VW on korjannut ja vaihtanut vialliset ketjut jo vuosia sitten ja nykyiset moottorit ovat pääosin hihnalla ja muutenkin parannettu entisestään.
Sinulla taitaa olla suuria vaikeuksia ymmärtää asioita ja kokonaisuuksia, vai eikö tiedot riitä?
VW-mootorit taas remmivetoisella jakopäällä, josta muut ovat jo vuosia sitten luopuneet??? Ei taatusti tule kestämään koko auton käyttöikää niinkuin laadukas ketju esim. Toyotassa. Kuinka hyväuskoinen idiootti pitää olla että uskoo VW-satuja hihnan kestävyydestä? Kyllä se kiinalaisen ketjunkin piti olla huoltovapaa ja kestää koko auton käyttöikä. Toisin kävi, ei kaikilla kestänyt edes surkean lyhyttä takuuaikaa. Eikä takaisinkutsusta tietoakaan vastuuta ottamaan. Autoalan laajamittaisimmasta huijaamisesta kylläkin kärähti. Oli ikäänkuin piste i:n päälle kusetuksen alalla! Eikö siinä ole kokonaisuuden ymmärrystä riittävästi kun ei ole oma lehmä ojassa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
koko.kokonaisuus kirjoitti:
VW-mootorit taas remmivetoisella jakopäällä, josta muut ovat jo vuosia sitten luopuneet??? Ei taatusti tule kestämään koko auton käyttöikää niinkuin laadukas ketju esim. Toyotassa. Kuinka hyväuskoinen idiootti pitää olla että uskoo VW-satuja hihnan kestävyydestä? Kyllä se kiinalaisen ketjunkin piti olla huoltovapaa ja kestää koko auton käyttöikä. Toisin kävi, ei kaikilla kestänyt edes surkean lyhyttä takuuaikaa. Eikä takaisinkutsusta tietoakaan vastuuta ottamaan. Autoalan laajamittaisimmasta huijaamisesta kylläkin kärähti. Oli ikäänkuin piste i:n päälle kusetuksen alalla! Eikö siinä ole kokonaisuuden ymmärrystä riittävästi kun ei ole oma lehmä ojassa?
Väärin. Monet ovat palanneet hienoihin, koska ne kestävät vähintään 10vuotta/210tkm. Ei ne ketjut se enempiä kestä. Ketjuja kun löytyy, mutta muusta syystä kuin kesto.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Olen tässäkin ketjussa yrittänyt vängätä ja vääntää omaa missiotani Vw-konsernin paskalaatua puolustaen ja Tojotaa solvaten niin että yli puolet ketjun viesteistä on lähtöisin omalta koneeltani. No onhan se noloa ja lapsellista mutta minkä minä taudilleni skitsofrenialle mahdan. Vapisen ja tärisen kyllä siihen malliin ettei tästä sairaalaan lähtö taida olla kaukana.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hönö poistatti todisteet omasta skitsofreniastaan. esiintyi samassa viestissä kahdena eri persoonanaan. Taitaa olla kuula jo aika himmeä.

Lyhennelmä nolosta viestistään. joka löytyy tuolta
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14976804/tama-on-aivan-hirvea-jarkytys-ja-pettymys!

"Sinähän olet Tojota-trollipoju joka ei ole insinööriä edes nähnyt. Eiväthän ne tule yh-äippääsi pa*emaan kun vaativat naisiltaankin vähän tasoa.
.
.
.Heippa Terskius teille kaikille jotka ihmettelevät intoani solvata ja trollata näillä autopalstoilla.
Kaikki johtuu yh-äipästäni jonka ns. elämänhallinta on ollut kaikki nämä kuluneet 30 vuotta ollut vähän hakusessa. Niinpä meillä on lappanut kaikenlaista kapakasta tänne raahattua sakkia äippääni pa*emassa. "

PS: Tämän poistattaminen ei auta, ilmestyy uudestaan ja uudestaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
päätelkää.itse kirjoitti:
Hönö poistatti todisteet omasta skitsofreniastaan. esiintyi samassa viestissä kahdena eri persoonanaan. Taitaa olla kuula jo aika himmeä.

Lyhennelmä nolosta viestistään. joka löytyy tuolta
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14976804/tama-on-aivan-hirvea-jarkytys-ja-pettymys!

"Sinähän olet Tojota-trollipoju joka ei ole insinööriä edes nähnyt. Eiväthän ne tule yh-äippääsi pa*emaan kun vaativat naisiltaankin vähän tasoa.
.
.
.Heippa Terskius teille kaikille jotka ihmettelevät intoani solvata ja trollata näillä autopalstoilla.
Kaikki johtuu yh-äipästäni jonka ns. elämänhallinta on ollut kaikki nämä kuluneet 30 vuotta ollut vähän hakusessa. Niinpä meillä on lappanut kaikenlaista kapakasta tänne raahattua sakkia äippääni pa*emassa. "

PS: Tämän poistattaminen ei auta, ilmestyy uudestaan ja uudestaan.
Minä vapisen ja tärisen kiihkosta koska onnistuin yhdistämään kaksi itsestäni kertovaa juttua. Pahin mitä minulle nyt voi enää sattua, on se ettei kukaan ilmoitakaan noloa koontiani asiattomaksi ja se jää todisteeksi skitsofreniastani, noloudestani ja äärimmäisestä lapsellisuudestani.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tojota-trollipoju kirjoitti:
Minä vapisen ja tärisen kiihkosta koska onnistuin yhdistämään kaksi itsestäni kertovaa juttua. Pahin mitä minulle nyt voi enää sattua, on se ettei kukaan ilmoitakaan noloa koontiani asiattomaksi ja se jää todisteeksi skitsofreniastani, noloudestani ja äärimmäisestä lapsellisuudestani.
Nolo yritys taas kerran. Kerran Tojo-Hönö, aina Tojo-Hönö.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Vai ketääkö tojo kun tuoreet öljyt voitelee?

http://www.moottorihiomo.fi/moottorin-oljynkulutus.html

ammattilaiset sanoo että longlife turmelee moottorin.

Kuka tietää mikä on oikein? Luulis että ne jotka avaa moottorit?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Yhden firman mainos, todella vakuuttava yleisfakta, hihii Kyykman.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/485605-asiantuntija-autoja-ei-enaa-suunnitella-20-vuoden-kayttoa-varten-nama-viat-voivat

Eli toyota ja pitkäntakuun kiahyny on köyhän autot...Vain huollot tarvii tehä verrattuna VW kn autoihin
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Toyota suunnitellaan viiden vuoden käyttöön.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Huoltoilmaisin auton kojetaulussa on aivan perseestä. Vaihdan auton öljyn joka kevät, mutta huoltovaloa ei saa nollattua kuin vasta 30 000 km ajon jälkeen. Vaikka ajan alle 10 000 km vuodessa, auton valmistaja kiusaa minua tuollaisilla jakoavaimen kuvilla. Jarrut korjaan aina kun palat tai levyt näyttävät huonoilta. Kädettömille on ilmeisesti tarkoitettu nämä merkkivalot.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Merkkivalot ovat meille nykyaikaisille ihmisille joilla on muutakin tekemistä kuin rassailla vanhoja käyttöautoja. Kyllä nuo huoltovälit saa nollailtua ihan eri nappien ja virta-avaimen yhdistelmillä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kyllä muutakin tekemistä löytyy, mutta minun ei kannata viedä rahaa merkkihuoltoon tai edes nyrkkipajaan. Ostan säästyneillä euroilla bensaa ja rahaa jää muuhun viihteeseen.
On monia automerkkejä, johon ei ole mitään helppoja nollauskeinoja. tämä nykyinen auto antaa nollata sitten, kun huoltojakoavain on ilmestynyt mittariston näyttöön. Itse haluaisin nollata aina öljynvaihdon jälkeen. Mittariston viiksestä saa paineltua näkyviin 30 000km huollon jälkeen ajetut kilometrit, mutta nyt ei siitä ole mitään hyötyä, kun auto ei noteeraa mitenkään öljynvaihtoa. Fiatissakaan ei ollut muuta keinoa kuin ajaa jonnekin nollaamaan se jakoavainvalo. Opelin virta-avain, trippinuppi kikkaa ei ole kaikissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Pitkissä huoltovälit sä on se hyvä puoli, että voi itse valita huollattaako autonsa turhan usein jos ei ymmärrä nykyaikaa tai sitten toimii huoltoon aikainen mukaan
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Pitkän huoltovälin auton saa huollattaa niin usein kun haluaa. No problems.

Tojo on pakko käyttää merkkihuollossa 15tkm välein tai takuu raukeaa. Jos ajaa esim 30-40 tkm vuodessa niin tojo on tosi perseestä huoltojen suhteen.

Toki vanhoilla paskoilla vähän ajavat ti-miehet elävät täysin eri maailmassa kuin uusilla autoilla paljon ajavat. Kaksi eri maailmaa ja eri säännöt.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
niin mutta kun mä diggaan ukkiani, adolf hitleriä eli hitukkia! mä diggaan kaikkea mitä Hitler teki, kaasutti miljoonia ihmisiä kuten vag yhtymä tekee tänäkin päivänä, mä diggaan kaikkea natsikonsernia, volksvakenia ja skodaa, mä diggaan, mä haluun digata natsismia!!! jos natsit sanoo että volksvakeniin voi öljyt vaihtaa 30 000km välein niin mä uskon, mä haluun uskoa natseja!!! minulla ei ole muita uskoja eikä muita jumalia kuin natsit ja hitukki!!!!!
Ilmianna
Jaa
Toyotan hybrid malleihin voi moottoriöljyt vaihtaa 60-80tkm välein, riippuen miten paljon polttomoottori pyörii. sehän on hybridin ideakin. mitäs trollit tähän sanoo? jää skodan 30tkm öljynvaihdot kauas taakse, ei ihmekkään miksi skodan ja volkkarin vuosihuolto on niin järkyttävän kallis, 922€/vuosi kun Toyotan Hybrid malleilla 179€/vuosi johon kuuluu öljynvaihdot, uudet tuulilasinpyyhkimet ja jarrutesti dynamometrillä.
Ilmianna
Jaa
Ja nyt herää keskusteluun 275tkm ajetun Rav 2.0 aut. -04 kuskikin.. haluaa laadusta puhua.
No, mitä tuosta nyt on valittamista muutakuin että bensaa menee talvella enemmän kuin kesällä. Jokainen vipstaaki ja hantaaki toimii edelleen hyvin, laatikko ja moottori erinomaisesti ja sähköt loistavasti. Pienet ärsyttävät lamppu tmv. sulakeviat jne. loistavat poissaolollaan. Se nimittäin korpeaa jos on jotain pikku vilunkia koko ajan. 4wd on siis mallia Hiace eli koko ajan päällä ilman poiskytkentämahdollisuutta jne. Taisi jaappanin pojat tehdä auton joka on hiukka ylispeksattu kestävyydeltään eli hankala on hajottaa ajamalla vaikka möyrisi syvemmässäkin mutalammikossa tai lumikasassa. Vähän sama kuin Land Cruiser 2001 4.2. diesel. Siihen kestää elinikä ajaa se puhki, tämän saa paaliin varmaan huonolla pidolla 600-700tkm kohdalla. Ja muista ny vw-audi-bmw-rellu-voortipoju että tällä ei ihan persaukinen voi ajella pitkään koska bensa maistuu. Merkkihuollon öljynvaihto 15th välein suodattimella maksaa 78€. Muuten huolletaan 45tkm välein á 285€. Vastapainona on mielenrauhaa ja erittäin alhaiset korjauskustannukset, kun mikään ei hajoa. Se on synonyymi laadulle. Rahan, jonka hukkaat auton turhiin korjauksiin, vaihtoihin ja lisävarusteluun, tietenkin fiksu sijoittaisi ja kustantaisi elonsa laadukkaasti eläkkeelläkin. Mutta tuskin sä.
Ilmianna
Jaa
VW autoissa rahantarve ainakin
30 l kun alkaa menemään öljyä moottoriin longlifessä niin on rahat tiukilla.
Ilmianna
Jaa
Saako lonklaif öljyä halvemmalla jos ostaa koko tynnyrin kun sitä kuluu niin paljon veeveessä että ihan kyrsii?
Ilmianna
Jaa
Toyotan kohtuullinen katsastusmenestys perustuu tiheään huoltoväliin. Ikävä kyllä se on siitä huolimatta melko lyhytikäinen auto.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Huollon tarve

Nykyaikaisissa autoissa huoltovälit tuntuvat pitenevän joka malliuudistuksen yhteydessä. Toyota laahaa jäljessä lyhyillä huoltoväleillään. Onko Toyotan tekniikka niin paljon muita huonompaa, että se tarvitsee paljon enemmän huoltoa, vai onko kyseessä jälkimarkkinoinnin tuoma runsas rahavirta (houkutus autonmyyjille)? Auton omistajan kannalta lyhyt huoltoväli on pelkästään huono asia - lisäkuluja ja ylimääräistä vaivannäköä.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta