Onko se omituiset opit?
Vai olisiko se korskea käyttäytyminen?
Vaiko se että he saattavat sittenkin olla oikeassa?
Mikä Jehovan todistajissa ärsyttää eniten?
39
610
Vastaukset
- oli-se-kauheaa
Minua ärsytti tai oikeastaan suututti se, että he olivat puheiltansa niin karkeita ja ilkeämielisiä. Minua ainakin haukuttiin lähes jatkuvasti ja mukan olin vuodesta 1976 lähtien jolloin olin vielä lapsi, mutta kyllä lastakin haukuttiin, arvosteltiin rankasti ja pahasti. Välillä olin pois tuosta uskosta ja sitten tyhmä menin uudestaan myöhemmin, mutta taas se pahansuopainen arvostelu haukkuminen ja ennakkoluuloisuus jatkui.
Kyllähän sitä haukkumista oli aika rankasti muistakin jopa oman seurakunnan sisällä olevia kohtaan. Koskaan en ole missään muualla nähnyt niin paljon piikittelyä, haukkumista, kateutta, ylimielisyyttä, pahansuopaisuutta ja heikompien polkemista kuin Jehovan todistajien parissa. Lähdin lopullisesti enkä ole saanut enää sellaista paskaa niskaani maailmassa keneltäkään ihmiseltä kuin Jehovan todistajilta. - 10net-vuodet
Kuulostaa vieraalta, olen kokenut paljon hyvyyttä ja rakkautta, vaikka ihmiset ovatkin epätäydellisiä. Ja itselläni on monikymmenvuotinen kokemus. Kyllä sitä ylimielisyyttä ja töykeyttäkin on koettu, pääasiassa niiltä joille haluaan kertoa hyvää uutista. Ja tällä sivustolla on sitä riittämiin.
- äitykkä
Minä olen pitänyt heitä hyvinä ihmisinä,eikä minua ole haitannut heidän käyntinsän ovellani.Jokaisella on Suomessa oikeus uskontoonsa.
- emmehaluariidellä
>>Vaiko se että he saattavat sittenkin olla oikeassa?<<
Tämä. Etenkin yhdistettynä siihen, ettei heiltä saa vastausta yhteenkään vaikeaan kysymykseen. Helppoihin kysymyksiin tulee kyllä vakiovastaus, mutta vaikeampia kysyttäessä vaihtoehdot ovat ohi vastaaminen, kysyjän syyllistäminen ja paikalta poistuminen, tai jopa kaikki nuo, tuossa järjestyksessä tarjoiltuna.- DLOL
Olen ollut ikäni todistaja, mutta en ole koskaan ottanut tehtäväkseni löytää vastauksia toisille.
Olen keskittynyt kannustamaan ottamaan henkilön oman raamatun esiin ja
sieltä, vaikka takana olevan sanalistan avulla löytämään vastauksen mihin tahansa itse haluamaansa kysymykseen. Niin tutkin Raamattua itsekin. Vertaillen käännöksiä.
Minulle pääasia on ollut saada henkilö vahvistamaan omaa suhdettaan Jehova-Jumalaan.
Siihen ei vieraat voi sekaantua. Mutta Jumalan sanan avulla se onnistuu.
Aposttolien teoissa 16:14 on hyvä kohta Lydia nimisestä naisesta, joka kuunteli Paavalia.
Jakeessa sanotaan Lydian olevan Jumalaan uskova ja JUMALA AVASI HÄNEN SYDÄMENSÄ
ymmärtämään täysin Paavalin puheen merkityksen.
Siihen ei henkilö itse, julistaja kykene vaikuttamaan, ellei ajankohta ja asenne ole oikea.
Kirjallisuus, jota kentällä käytetään auttaa löytämään useita raamatunkohtia, jotka
käsittelevät asiaa, josta ovenavaaja on kiinnostunut, mutta se auttaa vain näkemään Raamatun arvon. Kirjallisuus on vain apuväline Raamatun tutkimiseen.
Eikä kukaan enää vuosia tutki saman henkilön kanssa.
Nykyisin ohjataan lähinnä etsimään kysymyksiin vastauksia jw.org:sta.
Minä vain pidän enemmän paperilta luettavasta.
Oma osani siinä ei ole postinkantajan osaa kummempi. - ei_pelkkä_apuväline
DLOL kirjoitti:
Olen ollut ikäni todistaja, mutta en ole koskaan ottanut tehtäväkseni löytää vastauksia toisille.
sieltä, vaikka takana olevan sanalistan avulla löytämään vastauksen mihin tahansa itse haluamaansa kysymykseen. Niin tutkin Raamattua itsekin. Vertaillen käännöksiä.
Minulle pääasia on ollut saada henkilö vahvistamaan omaa suhdettaan Jehova-Jumalaan.
Aposttolien teoissa 16:14 on hyvä kohta Lydia nimisestä naisesta, joka kuunteli Paavalia.
Siihen ei henkilö itse, julistaja kykene vaikuttamaan, ellei ajankohta ja asenne ole oikea.
Kirjallisuus, jota kentällä käytetään auttaa löytämään useita raamatunkohtia, jotka
käsittelevät asiaa, josta ovenavaaja on kiinnostunut, mutta se auttaa vain näkemään Raamatun arvon. Kirjallisuus on vain apuväline Raamatun tutkimiseen.
Oma osani siinä ei ole postinkantajan osaa kummempi."Kirjallisuus on vain apuväline Raamatun tutkimiseen."
Turhan vaatimattomasti sanottu. Todellisuudessa Jehovan todistajien kirjallisuudessa kerrotaan pitkä, yksityiskohtainen (ei kuitenkaan rehellinen), löyhästi Raamattuun perustuva tarina, jossa Raamatusta poimitaan itselle sopivat kohdat, loput selitellään tai unohdetaan.
"Eikä kukaan enää vuosia tutki saman henkilön kanssa."
Miksi kenenkään kanssa pitäisi tutkia vuosia, tai edes kuukausia? Ennen asia hoitui huomattavasti nopeammin, esim. Ap.t. 16:30 Hän vei heidät ulos ja kysyi: "Herrat! Mitä minun on tehtävä, että pelastuisin?" 31 He vastasivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi." 32 He puhuivat sitten Herran sanaa hänelle ja koko talonväelle. 33 Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti. 34 Hän vei heidät kotiinsa ja kattoi heille ruokapöydän, ja yhdessä koko talonväkensä kanssa hän riemuitsi, kun nyt uskoi Jumalaan. - DLOL
ei_pelkkä_apuväline kirjoitti:
"Kirjallisuus on vain apuväline Raamatun tutkimiseen."
Turhan vaatimattomasti sanottu. Todellisuudessa Jehovan todistajien kirjallisuudessa kerrotaan pitkä, yksityiskohtainen (ei kuitenkaan rehellinen), löyhästi Raamattuun perustuva tarina, jossa Raamatusta poimitaan itselle sopivat kohdat, loput selitellään tai unohdetaan.
"Eikä kukaan enää vuosia tutki saman henkilön kanssa."
Miksi kenenkään kanssa pitäisi tutkia vuosia, tai edes kuukausia? Ennen asia hoitui huomattavasti nopeammin, esim. Ap.t. 16:30 Hän vei heidät ulos ja kysyi: "Herrat! Mitä minun on tehtävä, että pelastuisin?" 31 He vastasivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi." 32 He puhuivat sitten Herran sanaa hänelle ja koko talonväelle. 33 Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti. 34 Hän vei heidät kotiinsa ja kattoi heille ruokapöydän, ja yhdessä koko talonväkensä kanssa hän riemuitsi, kun nyt uskoi Jumalaan.Jos kanssaihmiseni lukee lehteä, jota en hyväksi, en mene riistämään sitä hänen käsistään.
Kun luen jw.org:on kirjallisuutta, en mielestäsi voi uskoa Jeesukseen sinun mielestäsi.
Niin kommenttisi ymmärsin.
Koirat haukkuu, karavaani etenee kuitenkin. - Eukkopaha
DLOL 13.9.2017 8:11
"Jos kanssaihmiseni lukee lehteä, jota en hyväksi, en mene riistämään sitä hänen käsistään."
-Miten pystyt todistamaan ?
Lahko rakennuttaa jäsenillään valtakunnansalilaitoksia, jotka jäsenistö luulee omikseen, mutta ne on lainhuudatettu erityiseen lahkon omistusseurakuntaan. Rakennuskustannukset jäsenistö maksaa, ja sen päälle vielä maksaa rakentamisesta velkaa lahkolle, toiseen kertaan siis. Tästä on Johanneksenpojan kotisivuilla selvitys. Ja kun valtakunnasaleja myydään, eivät sen kustantaneet saa sanoa mieltään kauppasumman käystöstä, puhumattakaan että saisivat sen itselleen, saisivat omansa.
"Kun luen jw.org:on kirjallisuutta, en mielestäsi voi uskoa Jeesukseen sinun mielestäsi."
Lahko kirjoittaa Jeesuksen enkeliksi, tämä on lahkolaisen vannottava, mutta se on Jeesuksen kieltämistä. Lyhimmiten se kristinopissa on Raamatun Joh. 1:1 "Sana oli Jumala", Jeesus oli Jumala. Tämä on vain yksi ero kristinopin ja vartiotorniuskonnon välillä.
"Koirat haukkuu, karavaani etenee kuitenkin. "
-Mitä tarkoitat ? Tiedätkö mistä siteerattu ? - DLOL
Eukkopaha kirjoitti:
DLOL 13.9.2017 8:11
"Jos kanssaihmiseni lukee lehteä, jota en hyväksi, en mene riistämään sitä hänen käsistään."
-Miten pystyt todistamaan ?
Lahko rakennuttaa jäsenillään valtakunnansalilaitoksia, jotka jäsenistö luulee omikseen, mutta ne on lainhuudatettu erityiseen lahkon omistusseurakuntaan. Rakennuskustannukset jäsenistö maksaa, ja sen päälle vielä maksaa rakentamisesta velkaa lahkolle, toiseen kertaan siis. Tästä on Johanneksenpojan kotisivuilla selvitys. Ja kun valtakunnasaleja myydään, eivät sen kustantaneet saa sanoa mieltään kauppasumman käystöstä, puhumattakaan että saisivat sen itselleen, saisivat omansa.
"Kun luen jw.org:on kirjallisuutta, en mielestäsi voi uskoa Jeesukseen sinun mielestäsi."
Lahko kirjoittaa Jeesuksen enkeliksi, tämä on lahkolaisen vannottava, mutta se on Jeesuksen kieltämistä. Lyhimmiten se kristinopissa on Raamatun Joh. 1:1 "Sana oli Jumala", Jeesus oli Jumala. Tämä on vain yksi ero kristinopin ja vartiotorniuskonnon välillä.
"Koirat haukkuu, karavaani etenee kuitenkin. "
-Mitä tarkoitat ? Tiedätkö mistä siteerattu ?Paljonko eukkopaha antaa jw.org rahoistaan? Tietääkseni se on vapaaehtoista.
Häiritseekö sinua lottojen ja vastaavien osto, ja muut turhat rahanmenot, joilla pilataan terveys? Entä kirkkoon ja muihin järjestöihin verona tai vapaaehtoisesti maksetut varat.
Oletko tyytyväinen verorahojesi käytöstä? Konventteihin ja salille voit mennä ilmaiseksi.
Sinulla on kai oikeus päättää, mihin itse roposi investoit. Anna toisille sama oikeus.
Olen nuoresta asti lukenut Omar Khajamin ja muiden runoja .
Luen kiinalaista ja intialaista terveydenhoitoa.
"Koirat haukkuu, karavaani jatkaa kulkuaan", ei taida kuvata karjalaisten vaellusta Suomeen. Sinä saat soveltaa sitä niin kuin sielusi sietää. - Uhkaamaton
Mikä siinä rahapuolessa on niin arkaa, että pitää siirtyä muihin puheenaiheeseen näin lahkofoorumilla.
Poistunpa hiukan siten itsekin ja siteeraan kristityn Raamattua:
Matt. 6 19 "Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle"
Näin ei lausunut enkeli, vaan, .... arvaatko ?
"Luen kiinalaista ja intialaista terveydenhoitoa."
-Verensiirtohoito on käytössä kaikissa maissa uskonnollisesta ja poliittisesta järjestelmästä riippumatta.
"Sinä saat soveltaa sitä niin kuin sielusi sietää."
-Mutta sinä vain siihen asti ettei mökötystuomio ole uhkaamassa - DLOL
Uhkaamaton kirjoitti:
Mikä siinä rahapuolessa on niin arkaa, että pitää siirtyä muihin puheenaiheeseen näin lahkofoorumilla.
Poistunpa hiukan siten itsekin ja siteeraan kristityn Raamattua:
Näin ei lausunut enkeli, vaan, .... arvaatko ?
"Luen kiinalaista ja intialaista terveydenhoitoa."
-Verensiirtohoito on käytössä kaikissa maissa uskonnollisesta ja poliittisesta järjestelmästä riippumatta.
"Sinä saat soveltaa sitä niin kuin sielusi sietää."
-Mutta sinä vain siihen asti ettei mökötystuomio ole uhkaamassaEn siirtynyt pois rahaasioista, vaan sanoin että kukin saa sijoittaa roponsa niinkuin itse parhaaksi näkee.
On se sitten muut uskonnolliset yhteisöt, sillä niiden pyörittämiseen tarvitaan rahaa.
Hyväntekeväisyyteen lahjoitetut rahat hupenevat välikäsiin ja pieni osa menee perille.
Moni uskovainen uhraa rahansa peelhin, lottoihin, toiveessa saada tuottoa sijoituksistaan.
Kukaan ei tule pakottamaan sinua rahoittamaan salin kunnossapitoa, rakennusta, mutta tiedät voivasi olla läsnä konventeissa ja kokouksissa koska vain haluat.
Kirjallisuudenkin saat ilmaiseksi Raamattua myöten Jehovan todistajilta jo vuosikymmeniä.
Ole hyvä vain ja ravitse itseäsi hengellisesti parhaaksi näkemälläsi tavalla :-D
Tuliko tarpeeksi raha-asioista, vaan jatketaanko vielä? - onkotaashuttua
DLOL kirjoitti:
En siirtynyt pois rahaasioista, vaan sanoin että kukin saa sijoittaa roponsa niinkuin itse parhaaksi näkee.
On se sitten muut uskonnolliset yhteisöt, sillä niiden pyörittämiseen tarvitaan rahaa.
Hyväntekeväisyyteen lahjoitetut rahat hupenevat välikäsiin ja pieni osa menee perille.
Moni uskovainen uhraa rahansa peelhin, lottoihin, toiveessa saada tuottoa sijoituksistaan.
Kukaan ei tule pakottamaan sinua rahoittamaan salin kunnossapitoa, rakennusta, mutta tiedät voivasi olla läsnä konventeissa ja kokouksissa koska vain haluat.
Kirjallisuudenkin saat ilmaiseksi Raamattua myöten Jehovan todistajilta jo vuosikymmeniä.
Ole hyvä vain ja ravitse itseäsi hengellisesti parhaaksi näkemälläsi tavalla :-D
Tuliko tarpeeksi raha-asioista, vaan jatketaanko vielä?Mainitsit että: Hyväntekeväisyyteen lahjoitetut rahat hupenevat välikäsiin ja PIENI OSA menee perille.
Onko sinulla jotain tutkimustulosta tai faktaa prosenteista?
Mikä on se pieni osa? - DLOL
onkotaashuttua kirjoitti:
Mainitsit että: Hyväntekeväisyyteen lahjoitetut rahat hupenevat välikäsiin ja PIENI OSA menee perille.
Onko sinulla jotain tutkimustulosta tai faktaa prosenteista?
Mikä on se pieni osa?Etsit vain syytä räävästellä.
Et voi olla niin tyhmä, että kuvittelet rahojen menevän oikeaan paikkaan!
Kyllä niistä kavalluksista on kirjoituksia vähää väliä ja myös tutkimuksia.
Tynnyrissäkö olet kasvanut? - onkotaashuttua
DLOL kirjoitti:
Etsit vain syytä räävästellä.
Et voi olla niin tyhmä, että kuvittelet rahojen menevän oikeaan paikkaan!
Kyllä niistä kavalluksista on kirjoituksia vähää väliä ja myös tutkimuksia.
Tynnyrissäkö olet kasvanut?S I I S !!!!
Onko sinulla jotain tilastotietoa mitä menee perille ja mitä ei?
KERRO! - ei_pelkkä_apuväline
DLOL kirjoitti:
Jos kanssaihmiseni lukee lehteä, jota en hyväksi, en mene riistämään sitä hänen käsistään.
Kun luen jw.org:on kirjallisuutta, en mielestäsi voi uskoa Jeesukseen sinun mielestäsi.
Niin kommenttisi ymmärsin.
Koirat haukkuu, karavaani etenee kuitenkin."Jos kanssaihmiseni lukee lehteä, jota en hyväksi, en mene riistämään sitä hänen käsistään.
Kun luen jw.org:on kirjallisuutta, en mielestäsi voi uskoa Jeesukseen sinun mielestäsi."
Logiikkasi ei avaudu minulle ollenkaan. Usko Jeesukseen miten haluat, mutta Vartiotorniseuran kirjallisuus kuitenkin perustuu vain näennäisesti Raamattuun, jota valikoidaan, tulkitaan ja selitellään omiin tarpeisiin, ja tulkinnatkin ovat muuttuneet matkan varrella vaikka kuinka monta kertaa. Raamattu puolestaan on ikivanhaa tarua, jossa on vain paikoitellen yhtymäkohtia todelliseen historiaan. - en.löydä
DLOL kirjoitti:
Oma osani siinä ei ole postinkantajan osaa kummempi."Olen keskittynyt kannustamaan ottamaan henkilön oman raamatun esiin ja
sieltä, vaikka takana olevan sanalistan avulla löytämään vastauksen mihin tahansa itse haluamaansa kysymykseen."
-Entä jos en löydä sieltä verioppia, karttamisoppia, 1914 oppia ja vastaavia? Nämä eivät oikeita oppeja vaan hyvin löyhästi perusteltua jehovantodistajien keksimää höpönhöpöä. - ei_pelkkä_apuväline
en.löydä kirjoitti:
"Olen keskittynyt kannustamaan ottamaan henkilön oman raamatun esiin ja
sieltä, vaikka takana olevan sanalistan avulla löytämään vastauksen mihin tahansa itse haluamaansa kysymykseen."
-Entä jos en löydä sieltä verioppia, karttamisoppia, 1914 oppia ja vastaavia? Nämä eivät oikeita oppeja vaan hyvin löyhästi perusteltua jehovantodistajien keksimää höpönhöpöä.Jehovan todistajat valmennetaan vetoamaan Raamattuun ja esittämään asia ikään kuin he itse olisivat päätyneet uskonkappaleisiinsa ja heidän "omatuntonsa" vaatisi heitä tekemään mitä tekevät. Tämä on Vartiotorniseuralta taitava silmänkääntötemppu, jolla opille saadaan raamatullista arvovaltaa, samalla kun vastuu toteutuksesta siirtyy rivijäsenelle itselleen ja ongelmatilanteissa järjestön johto voi pestä kätensä.
Tietenkään 1914-oppia ei Raamatusta löydy, kuten ei veren pilkkomistakaan, ja karttaminenkin koskee vain seurakuntayhteyttä, minkä Vartiotorni on ylitulkinnut täydelliseksi välien katkomiseksi. On täysin mahdoton ajatus, että joku voitaisiin valmentaa Jehovan todistajien kasteelle pelkästään Raamattua käyttäen. Jos esim. nimimerkki DLOL pitää "raamatuntutkistelua" jollekulle, se ei tule johtamaan Jehovan todistajien yhteyteen ilman Vartiotorniseuran julkaisujen tutkimista.
- koko_Raamattu
Turhilla väittelyillä ei saavuta mitään aikaan, mutta en tiedä mitään uskontoa, joilla Raamatun tuntemus olisi samaa tasoa. Jatkuva sen opiskelu on vahvistanut uskoa Raamattuun ja sen Tekijään. Ja Jumala on luvannut henkensä avuksi niille, jotka tutkivat sitä nöyrin ja vilpittömin mielin. Omin voimin emme pysty ymmärtämään sen syvällisiä opetuksia.
- emmehaluariidellä
Jos Raamatun tunnet, osaat ehkä kertoa ja perustella, mihin 70 vuoden jaksoon enkeli tässä viittaa?
Sak. 1:12 Sen kuultuaan enkeli lausui: "Herra Sebaot, kuinka kauan kestää, ennen kuin armahdat Jerusalemia ja Juudan kaupunkeja? Olethan ollut niille vihoissasi jo seitsemänkymmentä vuotta."
Jos et itse osaa, voit toki turvautua sellaiseen uskontoon, joka tuntee Raamatun mielestäsi parhaiten, ja lainata vastauksen heiltä. koko_Raamattu 12.9.2017 22:33
<>Turhilla väittelyillä ei saavuta mitään aikaan><
Väittely tarkoittaa jt-slangissa esimerkiksi tilannetta, jossa jt kohtaa vastuksen, jolle pelkää häviävänsä. Olen tämän kokenut muutaman kerran.
<>...mutta en tiedä mitään uskontoa, joilla Raamatun tuntemus olisi samaa tasoa. ><
No jos et itse osaa tyhjentävää vastausta, niin ilmaisit tietäväsi mahdollisesti ylivertaista raamatuntuntemusta omaavan, joka olisi nyt tarpeen:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14921855/1914-ja-tyhjentava-vastaaja-haussa
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14937788/vuosi-1914---osa-2
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14938674/vuosi-1914---osa-3
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14939017/vuosi-1914---osa-4
<>Jatkuva sen opiskelu on vahvistanut uskoa Raamattuun ja sen Tekijään.><
Juu, näin se mulla teki jehovantodistajana, tai siis niin luulin.
<> Ja Jumala on luvannut henkensä avuksi niille, jotka tutkivat sitä nöyrin ja vilpittömin mielin. ><
Eikös se mennyt niin, että Raamatun jumala vetää puoleensakin?
<>Omin voimin emme pysty ymmärtämään sen syvällisiä opetuksia. ><
Vt-seuran vaihtuvaisopetusten ymmärtäminen vaatii todella syvälliset selitykset vaihtuvaisopettajilta.
No se ärsyttää, kun ovat niin hyviä päästämään suolikaasua. Ja vielä ihan pokkana. Ja sitten se, kun heidän kaikki ennustuksensa ovat kirjaimellisesti toteutuneet. Harmakin, ja peräti monta kertaa.
kookoo2 13.9.2017 0:49
<>Ja sitten se, kun heidän kaikki ennustuksensa ovat kirjaimellisesti toteutuneet. Harmakin, ja peräti monta kertaa. ><
Se on ärsyttävän raamatullista, muistakaamme kuinka Mooses ohjeisti itseään kahdeksan sukupolvea nuorempaa oppipoikaansa Joosuaa ja niinpä amalekilaiset sitten tuhottiin sukupuuttoon kolmesti.- M7765678
Ei ärsytä mikään heissä. Eivät soittele ovikelloani enää. Näköjään viestini yhdelle saarnaajalle toimi ja on levinnyt heidän porukassaan. En haukkunut tai uhkaillut. Kerroin vaan että minulla on suora yhteys "yläkertaan" silloin kun sitä tarvitsen.
- MariusDeResor
DLOL 13.9.2017 12:20
" En siirtynyt pois rahaasioista, vaan sanoin että kukin saa sijoittaa roponsa niinkuin itse parhaaksi näkee."
-No ei ihan. Lapsenne, joille te ensin sanotte että pitää totella, te sitten sanotte, että maailmanloppu on pian, ja Jehovajumala on teille suopea, jos annatte lahjalaatikkoon jäätelörahanne. Näin esimerkkinä.
-Ja se raha-asia joka annettiin puheenaiheeksi oli Eukkopahan esille ottama:
"Lahko rakennuttaa jäsenillään valtakunnansalilaitoksia, jotka jäsenistö luulee omikseen, mutta ne on lainhuudatettu erityiseen lahkon omistusseurakuntaan. Rakennuskustannukset jäsenistö maksaa, ja sen päälle vielä maksaa rakentamisesta velkaa lahkolle, toiseen kertaan siis. Tästä on Johanneksenpojan kotisivuilla selvitys. Ja kun valtakunnasaleja myydään, eivät sen kustantaneet saa sanoa mieltään kauppasumman käystöstä, puhumattakaan että saisivat sen itselleen, saisivat omansa."
"Hyväntekeväisyyteen lahjoitetut rahat hupenevat välikäsiin ja pieni osa menee perille"
-Teillä ei sitten ole Jehovan siunausta toiminnassa. Kristillisistä yhteisöistä en ole tuollaista kuullut.
"Tuliko tarpeeksi raha-asioista, vaan jatketaanko vielä? "
-Sinun täytyy ensin aloittaa tuosta nimim. Eukkopahan esille ottamasta, ennenkuin voit jatkaa. - surkeaasakkia
Ylimielisyys!
Se enne kaikkea.
Ihan niinkuin Jeesuksen ajan fariseukset.
Just presiis. - påminnelse
Tulihan se jäätelörahakin taas esille. Olet paisutellut asian äärimmilleen. Jos joku Jehovaa rakastava lapsi panee lahjalaatikkoon joskus elämässään 2€, onko se jokin valtava rikos mielestäsi. Tuntuu aika naurettavalta ottaa edes esiin joitain jäätelörahoja. Jokainen asiasta tietävä ymmärtää, että myös Jt lapset saavat jäätelöä yhtä paljon, kuin muutkin lapset. Mutta kun täytyy tehdä kärpäsestä härkänen jonkun mielestä, ei voi mitään.
Toimiiko uskonto, missä olet mukana ilman rahaa? Maailmankuvasi on hyvin epärealistinen. Maksatko kirkollisveroa, vai annatko kymmenykset Mellerille, en tiedä. Molemmat otetaan kai ihan pakon kanssa. Se eroaakin tavoistamme. Ei pakoteta, eikä ole mitään tiettyä summaa, joka täytyy maksaa, ihan sen mukaan kun pystyy. Niinkuin leskikin Raamatun mukaan teki, mutta vaikka anti oli pieni, niin Jumala arvosti sitä niin paljon, että se kirjoitettiin Raamattuun .
Johanneksen pojat eivät kuulu Jehovan todistajiin, vaan niihin, jotka haluavat vahingoittaa mainettamme, joten se ei ole luotettava asiantuntija rakennusasioissa. Jos haluaa tietää niistä jotain, kysy itse todistajilta, heissä on henkilöitä, jotka ovat erityisesti perehtyneet rakentamiseen. Heillä on todellista tietoa asian ympäriltä. On sama, jos sinun asioistasi kysyttäisiin joltain joka haluaa vahingoittaa sinua. Hänkin tekisi varmaan kaikkensa, että maineesi joutuisi huonoon valoon.
Ymmärrit varmaan kirjoittajan (Dlol) esityksen hyväntekeväisyysrahoista tahallasi väärin, ja sovelsit ne todistajain lahjoituksiin. Tuskin niistä oli kysymys. Kertoo vain tavastasi vääristellä asioita.- DLOL
Tunnet varmaan sananlaskuista:"Joka hyvää tekee, se itse kostuu".
Sananlaskut 19:17 "Joka osoittaa suopeutta alhaiselle, lainaa Jehovalle, ja
Hän maksaa takaisin hänelle hänen tekonsa". Olen sen omassa lämässäni kokenut.
Kun kenttälaukkunsa ottaa, niin saa tuntea onnea, sillä tietää olevansa hyvässä työssä.
Se onnen tunne valahtaa suoraan mieleen ja sydämeen, eikä sitä voi verrata mihinkään muuhun. Viimeksi tänään vein "Vartiotornin" lehtikierroksella ja isäntä oli puhumassa aidan yli kaverilleen, joten pistin ne vain postilaatikkoon. Kun menin kaverusten ohi, isäntä hymyili niin ystävällisesti, että tiedän hänenkin ne lukevan. Ei vain vaimonsa, jonka kanssa olen jutellut.
Siinä oli minulle palkkaa, niin että se riittää pitkälle. Hyvä mieli raikkaassa syksyssä on lahja! - muutenhyvämutta
Jäätelövideo oli muuten ihan hyvä, mutta siinä unohtui mainita, että rahaa tarvitaan myös lasten hyväksikäytön peittelystä tuleviin sakkomaksuihin. Muita kohteita rahalle oli kyllä mainittu. Mitään salattavaahan järjestön sakkomaksuissa ei sinänsä ole, joten oli varmaan vaan päässyt unohtumaan?
- jotenkintuntuu
DLOL 13.9.2017 16:18
Snl 19:17. Joka vaivaista armahtaa, se lainaa Herralle, ja hän maksaa jälleen hänen hyvän tekonsa.
-Pelastusarmeija tarjoaa vaivaiselle saippuaa ja soppaa ja hengellisen sanoman.
Tarkoitit varmaan heitä ?
Matt. 6:19:n yhdistän jotenkin jäätelörahakerjääjiin.
- Matveilenko
påminnelse 13.9.2017 15:41
"Tulihan se jäätelörahakin taas esille. Olet paisutellut asian äärimmilleen"
-Kuinka sellainen paisuttelu tapahtuu ?
."Jos joku Jehovaa rakastava lapsi panee lahjalaatikkoon joskus elämässään 2€, onko se jokin valtava rikos mielestäsi"
-Tarkoitatko itse asiassa, että rikos tapahtuisi jo kerjätessä ?
"Tuntuu aika naurettavalta ottaa edes esiin joitain jäätelörahoja."
Etkö ole otettu, kun lahkolehtesi asia otetaan esille ? Etkö pelkää mökötystuomiota suhtautunmisestasi kun lehtesi hengellisyys-kerjäysasia kiinnostaa muitakin ?
" Niinkuin leskikin Raamatun mukaan teki, mutta vaikka anti oli pieni"
-Tarkoitatko, että UM-pamfletissa leskeltäkin kerjättiin ?
"Johanneksen pojat eivät kuulu Jehovan todistajiin, vaan niihin, jotka haluavat vahingoittaa mainettamme, joten se ei ole luotettava asiantuntija rakennusasioissa"
-Johanneksenpoika kuuluu samaan sarjaan Pasi Turusen kanssa, todistaja ei kykene osoittamaan yhtään virhettä Johanneksenpojan kotisivuilta.
" Jos haluaa tietää niistä jotain, kysy itse todistajilta"
-Sen olen tehnytkin, mutta sanovat tulleen kiire bussille. Mitä minä sellaisella vastauksella, paitsi että ymmärrän sen saaduksi ohjeeksi, koska se on toistuva.- ohohoh22
Mikä selitys, hohhoijaa
- ohohoho33
ohohoh22 kirjoitti:
Mikä selitys, hohhoijaa
Ihan hyvä ja totuuden mukainen, hohhoijaa.
- valehtelunMM
Jaa,mikä ärsyttää eniten?
VALEHTELU päin naamaa. Ihan naama peruslukemilla.
Esimerkkinä heidän tiedottajansa.
"Ei,ei,ei. Emme karta ei."- pettynyt__
Minäkin pitkään pidin Jehovan todistajia vähän omituisina, mutta jollain tapaa rehellisinä, suoraselkäisinä ja uskossaan lujina. Kattia kanssa, vähänpä tiesin. Tiedottaja valehtelee medialle päin näköä ja Vartiotorniseuran julkaisut ovat suoranaista huijausta, jossa mm. vääristellään logiikkaa ja lainataan lähteitä harhaanjohtavasti.
- kontsuk
Todisteet UT:n osalta puuttuvat joten "palautettu" vakuuttelu on valehtelua.
" Mitä tiedät Jehovan todistajista? (2 osumaa)
Uuden maailman käännöksessä Jumalan nimi on sitä vastoin palautettu niihin tuhansiin kohtiin, joissa se on alkutekstissä esiintynyt"
g16 nro 1 s. 7-9 - Herätkää! 2016
//wol.jw.org/fi/wol/s/r16/lp-fi?q=tuhansiin kohtiin&p=par&r=occ - enuskoheihin
Juuri näin. Hyvä esimerkki.
Voisikohan yhden Jehovan todistajien ärsyttävistä ominaisuuksista sanoa myös olevan: VILKAS MIELIKUVITUS jonka turvin he kuvittelevat saahaavansa linssiin suurta yleisöä?
Onneksi on netti, josta voi asiat tarkistaa. Paitsi jw.org. Sinne en koske pitkällä tikullakaan. - kontsuk
enuskoheihin kirjoitti:
Juuri näin. Hyvä esimerkki.
Voisikohan yhden Jehovan todistajien ärsyttävistä ominaisuuksista sanoa myös olevan: VILKAS MIELIKUVITUS jonka turvin he kuvittelevat saahaavansa linssiin suurta yleisöä?
Onneksi on netti, josta voi asiat tarkistaa. Paitsi jw.org. Sinne en koske pitkällä tikullakaan.Kyllä jw.orgissa hyvääkin on. Sieltä voi tarkistaa onko um raamattu käännetty oikein. Esim. Joh. 14:14 on jätetty minulta sana pois kun heidän opissaan Jeesukselta ei saa rukoilla.
Jw. orgista saa totuuden heidän väärennettyyn käännökseen.
//www.jw.org/en/publications/bible/kingdom-interlinear-greek-translation/books/
- niitseiv
Valehtelu ja epärehellisyys ärsyttää eniten
- JT-analyysia
"Onko se omituiset opit?" [1]
No jaa. Kyllähän nuo ärsyttävät. Ärsyttävätkö eniten? En osaa sanoa - tässä vaiheessa.
"Vai olisiko se korskea käyttäytyminen?" [2]
Ööh. No kaikki tapaamani ovat kyllä käyttäytyneet hyvin asiallisesti ja melko ystävällisesti. Käytös siis ei ainakaan ärsytä. Nyt puhun siis henkilökohtaisesti tapaamistani yksilöistä. Ainoa netissä JT:ksi epäilemäni puolestana käyttäytyy äärimmäisen veemäisesti, ja on ihan täysi kusipää. Hän sikailee tuolla kreationismipalstan puolella. En muuten tiedä mitä "korskea" tarkoittaa edes, enkä jaksa ottaa selvää.
"Vaiko se että he saattavat sittenkin olla oikeassa?" [3]
Hah! On varmaa, etteivät he ole oikeassa, joten ei voi ärsyttää se, että saattaisivat olla oikeassa. Minun näkemykseni on, että kaikki uskonnot ovat huuhaata, eikä JT-oppi tästä tuomiosta minun ajattelussani mihinkään pääse. Ja minun ajatteluni perustuu evidenssiin niin pitkälle kuin sitä ymmärrän, ja evidenssi ei tue noita paimentolaismyyttien mukaisia uskomuksia pätkääkään.
Yhteenvetoa:
Nyt siis tullaan siihen, että tarjoamistasi vaihtoehdoista ärsyttää eniten tuo kohta 1, vaikka sekään ei nyt mitenkään erityisen paljoa minua ärsytä. Tavallaan se kuitenkin nivoutuu yhteen tuon 3. kohdan kanssa siten, että ne oudot opit ovat sitä, että he ovat väärässä. Ja se väärässä oleminen ärsyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291701Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91546Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51260Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234