Aloitan itkemisen jos joku toruu minua

Wolfygirl

Siis olen koulussa ja ja hyvä esimerkki on se jos meidän pitää tehdä tehtäviä ja mie en osaa jotain tehdä mie alan piirtämään jotain miun vihkoon odottaessani, että joku miun kavereista tulee siihen tehtävään jos mulle sanotaan että alappas tekemään niitä tehtäviä tai tee niitä tehtäviä yms mie alan yleensä itkemään hiljaisesti yrittäen samalla peittää sen. Tai jos olen myöhästynyt, jäänyt läksyt tekemättä yms. Ja miun pitäis selittää se enemmällä kuin parilla sanalla mulla alkaa itkettämään ja hävettämään ihan kauheasti ja jos en ala itkemään sen kuulee miun äänestä että pidättelen itkua. Sitten vielä se, että jos joku korottaa ääntä miun lähellä huudoksi niin mulla alkaa silloinkin itkettään , ihan myös kotonakin.
Onko kenelläkään mitään hajua mistä tuo voisi johtua ja mitä sen estämiseksi voisi tehdä?

5

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulimieleen

      Oletko oppinut saamaa lohtua ja paijaamista itkemisen kautta erityisesti lapsena.

      • Wolfygirl

        En ainakaan erityisesti muista saaneeni


    • tulimieleen

      Jos sinua vaivaa tämä itkuherkkyys, niin juttelemaan terkkarin tai koulukuraattorin kanssa. Teitä varten heidät on laitettu sinne.

    • KoitaPärjätä

      Mä vähän veikkaisin, et sä oot vaan muuttumassa naiseks, ja toi kehon uudistunu hormonitpiminta pistää sun pakan vähä sekasin? :D
      Eiköhän se siitä helpota ku naiseks muuntumisprosessi on ohi.
      Noi oppimisvaikeudet ei kyl välttämättä siitä johdu, mut niistä kannatta jutella kuraattorin tai terkan kanssa, jos et meinaa pysyä muitten perässä. Jos ne alkais vaikka tukiopetusta saamaan, ni jos sit alkas sujumaan paremmin ku saat keskitetympää opastusta niihin tehtäviin. Ja ei sitä hävetä kannata, vaikka siitä jotku ilkeiliski. Hävettävämpäähän sekin luulis olevan et kiellät ton tarpeen (jos nyt edes tarviit sitä? Mä en voi tota tietää, mut kyllä ne terkka ja/tai kuraattori kyllä kertoo sit) ja sit sähläät vaan koko kouluvuoden ja jäät pahimmassa tapauksessa vielä luokalles. Ei senkään luulis kiinnostavan?

    • Kyllä toruminen kaikkia itkettää, etenkin jos lapsuudessa on moitittu paljon tai annettu piiskaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      439
      2024
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      207
      1730
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      184
      1478
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1471
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      50
      1167
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      2
      1134
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      132
      1078
    8. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1006
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      978
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      34
      976
    Aihe