Vuokra

tuleva vuokralainen?

Hei! olen ajatellut siirtää omat hevoseni (2 kpl) täysihoidolle, koska aikani ei enää riitä hoitamaan niitä itse kotitallissa. Meilläpäin on paljon talleja ja hintahaitari melkoinen. Haluaisin mielipiteitä teiltä, mitä te maksaisitte ja minkälaisesta tallista. Minun vaatimukseni ovat ratsastuskenttä miel. valaistu, täysihoito ja kokopäivätarhaus sään mukaan. Ei tartte olla mitään luxusluokkaa tallin mutta hoidon hyvää kuitenkin. Onko esim. 230 euroa liian vähän??

4

351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suokki

      tallilla missä mä käyn ni siel maksaa vissiit täysihoito 250e/kk....se on hyvä talli ja laitsat on hyvät...kanttii kattoo minkänlainen "ilmapiiri" siel on ja et miten hoitaa niit hevosii ettei lyö tai mitään vastaavaa jos vähän näykkäsee.....siel mis käyn ni siel yks tyyppi LYÖ niit jos vähä näykkäs.....onneks se ei käy enää siel.....

    • lilia

      oma hevoseni on ainakin täysihoidossa ratsastustallilla jossa on 200€/kk. Jos annan hevoseni välillä tuntilaisten käyttöön niin vuokra on vain n. 100-150€ (riippuu siitä kuinka paljon olen hevosta tunneille antanut, yleensä vaan pari tuntia viikossa). Käytössä on maneesi ja kenttä... tilavat tarhat, laitumet ja karsinat. Mun mielestä tuo 200€ on aika hyvä hinta, mutta yleensähän tallivuokra on kalliimpi...

    • Molly Weasley

      Kysyntä ja tarjonta määräävät paljon hintaa. Riippuu kovasti missä päin Suomea asut.
      Myöskin muut puitteet nostavat / laskevat hintaa.
      Minkälainen talli? Karsinoiden koko / kunto? Juokseva vai kannettava vesi? Mikä ruokinta sisältyy hintaan? Kuuluuko karsinoiden siivous? Onko tallilla muita "extroja" esim. lämmin satulahuone tai loimien kuivatusta varten lämmitetty tila? Pesumahdollisuutta hevoselle? Onko kenttä oikeasti kenttä vai pellolle tasattu alue jota kentäksi kutsutaan? Tarhojen kunto / koko?
      Mitä enemmän omistaja on panostanut ulkoisiin puitteisiin, sitä enemmän hänen pitää saada katetta vuokrassa. Reilulla parilla sadalla en kovin kummoisia oloja lähtisi hakemaan, katto pään päälle ja sapuskat eteen - mutta minä ja heposeni asustelemmekin täällä pääkaupunkiseudulla ja makselemme täällä "normaaleja" hintoja eli 330€/kk. Ja olen sitä mieltä, että pääsemme vielä aika halvalla :)

    • Jensson

      Tallilla missä ite käyn täyshoito on 300€/kk, paitsi jos hevonen voi käydä tunnilla niin hinta laskee sitä mukaan. Talli on todella hyvällä paikalla aivan mielettömän suuret laitumet ja tarhat. Omistaja on tietoinen ammatistaan ja ilmapiiri todella hyvä. Jokaiselle hevoselle suunnitellaan ruokinta "henkilökohtaisesti", jotta se olisi sopiva jokaiselle. Ajattelin vaan kertoa millaista tuo meidän tallin 300€/kk sisältää :).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3148
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1713
    3. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    4. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      81
      1222
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1139
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1138
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1010
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe