TV-tikku Minttiin

hdmi-tv

DVB-T fm, pitäis vissiin olla jku SDR-radio ajuri.
Saako exe-päätteisen laitettua suljettuna ajurina?

18

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .exe kuullostaa joltain Windows jutulta.

    • TvOnPc

      Ehkä jos kertoisit tikun tarkan merkin ja mallin, niin voitaus yrittää auttaa paremmin.

      Itse en osaa Radio juttuja, mutta useampikin USB DVB-T tikku on tullut omistettua ja tv-puolta käyttettyä.

    • juna.men.just

      Netistä löytyy tuhansittain nettiradioita joita voi kuunnella selaimella tai nettiradiosoittimella joten vähän tuntuu hassulta kuunnella niitä jollain rähjäisellä TV-tikulla.

      • mites.ois.nii

        Tollane IMSI-catcher oli mielessä, löytyykö neuvoja?


      • TvOnPc

        Ehkä aloittaja haluaa vain nähdä TV-kanavia, mutta nimitykset eivät ole hallussa?

        Ehkä koneessa ei ole pääsyä internettiin aina. En tiedä mikä vittu siinä on "hassua"

        Emme voi tietää.

        Jos sinulla ei ole aikaa auttaa, mutta sulla on aikaa räkyttää jotain ihan muuta, niin tee se jossain muualla.

        Voit jakaa ja huvitella "rähjäiset" vinkeilläsi johonkin muuhun suuntaa.

        Viestin aloittajalle:

        Merkki ja malli, jos tulis tietoon, niin päästäis eteen päin.

        Terveisin: Debian käyttäjä ikuisesti.


      • juna.men.just
        TvOnPc kirjoitti:

        Ehkä aloittaja haluaa vain nähdä TV-kanavia, mutta nimitykset eivät ole hallussa?

        Ehkä koneessa ei ole pääsyä internettiin aina. En tiedä mikä vittu siinä on "hassua"

        Emme voi tietää.

        Jos sinulla ei ole aikaa auttaa, mutta sulla on aikaa räkyttää jotain ihan muuta, niin tee se jossain muualla.

        Voit jakaa ja huvitella "rähjäiset" vinkeilläsi johonkin muuhun suuntaa.

        Viestin aloittajalle:

        Merkki ja malli, jos tulis tietoon, niin päästäis eteen päin.

        Terveisin: Debian käyttäjä ikuisesti.

        Miksiköhän sinä persettäsi revit?


      • juna.men.just

      • TvOnPc
        juna.men.just kirjoitti:

        Miksiköhän sinä persettäsi revit?

        Ihan outoa linkkiä.

        En revi persetäni minnekään. Yritin vain auttaa jos telkkaria USB tikun kautta katsomaan. Satuu sitä ja 14 vuoden linuksen ja vain linuksen käyttö olemaan takana.

        Miksipä en auttaisi toisia? Autan mielellään muita.

        En tajua sinunkaltaisien sekundaari-ihmisten kysymyksiä ja olemassaoloja?


        Muistakaa, että jotkut meistä kunnioittaa Linuxin sisintä, eli auttamisenhalua.

        14 vuotta pelkkää Linux eloa. Vetäkääpä siitä.

        Itse tykkään auttaa muita enkä nähdä maailmaa SODAN TANTEREILLA.

        Debian minulle, muut sinulle, mutta pidetään yhtä Ubuntu ja Mint uusavuttomat :)

        Ite olin siellä 2004 kassa, joten tiedän.

        Omaa on puolustettava, mutta muistakaa, että se jota nytkin sodit. On sinun puolella.

        Rauhaa ja rakkautta.

        Debian user. 14 vuoden takaa.

        No mutta jos on tarve saada tv-näkymään, niin pyydä apua. Radio hommissa en osaa auttaa.


      • trollollll

        Trolli mikä lie?


      • linuxuser
        TvOnPc kirjoitti:

        Ihan outoa linkkiä.

        En revi persetäni minnekään. Yritin vain auttaa jos telkkaria USB tikun kautta katsomaan. Satuu sitä ja 14 vuoden linuksen ja vain linuksen käyttö olemaan takana.

        Miksipä en auttaisi toisia? Autan mielellään muita.

        En tajua sinunkaltaisien sekundaari-ihmisten kysymyksiä ja olemassaoloja?


        Muistakaa, että jotkut meistä kunnioittaa Linuxin sisintä, eli auttamisenhalua.

        14 vuotta pelkkää Linux eloa. Vetäkääpä siitä.

        Itse tykkään auttaa muita enkä nähdä maailmaa SODAN TANTEREILLA.

        Debian minulle, muut sinulle, mutta pidetään yhtä Ubuntu ja Mint uusavuttomat :)

        Ite olin siellä 2004 kassa, joten tiedän.

        Omaa on puolustettava, mutta muistakaa, että se jota nytkin sodit. On sinun puolella.

        Rauhaa ja rakkautta.

        Debian user. 14 vuoden takaa.

        No mutta jos on tarve saada tv-näkymään, niin pyydä apua. Radio hommissa en osaa auttaa.

        sieltä ne tulee samaa kautta sekä tv, että radiokanavat...


      • nznzndnd

      • Debian-on-paska
        TvOnPc kirjoitti:

        Ihan outoa linkkiä.

        En revi persetäni minnekään. Yritin vain auttaa jos telkkaria USB tikun kautta katsomaan. Satuu sitä ja 14 vuoden linuksen ja vain linuksen käyttö olemaan takana.

        Miksipä en auttaisi toisia? Autan mielellään muita.

        En tajua sinunkaltaisien sekundaari-ihmisten kysymyksiä ja olemassaoloja?


        Muistakaa, että jotkut meistä kunnioittaa Linuxin sisintä, eli auttamisenhalua.

        14 vuotta pelkkää Linux eloa. Vetäkääpä siitä.

        Itse tykkään auttaa muita enkä nähdä maailmaa SODAN TANTEREILLA.

        Debian minulle, muut sinulle, mutta pidetään yhtä Ubuntu ja Mint uusavuttomat :)

        Ite olin siellä 2004 kassa, joten tiedän.

        Omaa on puolustettava, mutta muistakaa, että se jota nytkin sodit. On sinun puolella.

        Rauhaa ja rakkautta.

        Debian user. 14 vuoden takaa.

        No mutta jos on tarve saada tv-näkymään, niin pyydä apua. Radio hommissa en osaa auttaa.

        Kyllä tuo on Debian käyttäjä, ne on kaikki tollasii tyhmiä.


    • Ostawindows

      Ei ne linuxissa toimi.

      • win-hölynpöly

        Kiva kun tulit näin sunnuntai-iltana osoittamaan osaamattomuutesi.


    • Usein riittää, kun lataa oikean firmwaren (yleensä) kansioon /lib/firmware.

      – Ota se TV-tikku irti USB:stä.

      – Pane tikku takaisin.

      – Avaa Pääte.

      – Käynnistä dmesg ja lue, mitä se kertoo koneen kaipaavan USB-tikkuun liittyen (virheilmoitukset). Vaikka jotain .fw -päätteistä firmwarea.

      – Netistä etsimään moista firmwarea. Video4Linux on aika ilmeinen paikka, mistä TV-tikkujen firmwareja saa ladattua.

      – Löydetty tiedosto pitää ehkä purkaa, jotta siitä saa ulos sen .fw -päätteisen filun.

      – Firmware siirretään kansioon /lib/firmware.

      – Ota USB-tikku irti ja taas kiinni.

      – Vilkaise dmesg:stä, että ei enää herjaa.

      – Jo pelaa.


      Jos vika on jossain muualla, lue dmesg:n uloste tarkkaan tai kerro ongelmastasi selkeämmin.

      • kiitos.avusta

        Tuli paljon hyviä neuvoja ja linkkejä, yritän selviytyä :D


    • Winillätoimii

      Ei taida tikku vieläkään toimia :) :) :)

      Hihhihihohohooo...

    • Samoja tikkuja myydään eri piireillä. Itse olen katsonut TV:tä TV-kortilla siitä asti kun YLE siirtyi digiaikaan. Ja Linuxilla siitä syystä koska Windows ei toiminut. Kaapelikortteja ei oikein saanut ja tikkuja vielä vähemmän. Hyvin tuki löytyy YLE:n lähetyksille - myös kaapelissa. Monelle tikulle ja kortille on tuki käännetty kerneliin. Mitään ajuria ei tarvitse asentaa. Jos jaksaa säätää Kodi on yksi monipuolisimmista. TV:tä voi katsoa myös vlc, mplayer, ... ja tietysti myös verkon yli jos verkko löytyy kotona. Esim. dmesg kertoo miten tikku tunnistetaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1658
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      110
      1254
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1192
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      86
      1097
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      912
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      835
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      819
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      798
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      748
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      682
    Aihe