w212 nelivedot

erwrerew234

ostaisin mielelläni w212 nelivedon...250cdit:t vielä aika harvinaisia Suomessa. 200cdi:tä olisi paljon. Mutta miksi niitä ei ole nelivetoisena?

Monen muunkin, kuin MB:n, merkin kannattaisi tehdä neliveto ihan valittavaksi lisävarusteeksi olipa moottori/vaihteisto mikä tahansa.

15

3435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turhapuro_

      Neliveto on autossa turhake. Poissulkien todelliset maasturit. -Nelivetoinen auto on talvikelillä jopa vaarallisempi kuin normi etu- tai takapotkuinen. Lisänä vielä kalliimpaa vika-altista tekniikkaa.

      • 4matic

        Kerrotko millä tavalla se neliveto on vaarallisempi kuin vajaaveto?


      • nelivetooneriveto

        ihan täyttä paskaa. olen ajanut pääasiassa quattroilla. aivan parasta. talviolosuhteissa suomessa pitäisi kieltää vajaavetoiset autot. risteyksissä sutataan jumissa, pieneen väliin puikataan eikä päästä sitten etenemään kunnolla. jopa kaupungeissa vajaavetosilla jäädään jumiin koviin nousuihin huonolla kelillä (mutta en koskaan ole nähnyt että nelivetoisella.)


    • E220_CDI

      Aiemmin Keski-Euroopassa nähtiin neliveto vain vähentämässä sutimista märällä tiellä, joten sitä tarjottiin vain tehokkaiden moottorien kanssa.

      Mersullakin mieli muuttuu vähitellen. W211 on nelivetoisena vähintään kuusisylinterinen, W212 4Matic on saatavana myös nelisylinterisenä. Seuraavassa vaiheessa W205 ja W213 4Matic ovat tarjolla edeltäjiään vaatimattomilla moottoreilla.

      Suomen tarjonnalla ei ole 4Maticin ostossa paljon merkitystä, Saksastahan Mersut ostetaan.

    • niinpähän

      Täällä haikaillaan vain halpismersuja. Samaa mieltä Harvia -saunakiukaan omistajan kanssa: itselleni kelpaa vain yli 300.000 ecun mersu.

      • bmw-kusikuski

        Painu vittuun bemari kuski. Mee änkeen pientä munaas sinne penispumppuun.


    • Mihin

      Mihin tarvit nelivetoa? Itsellä 9 vuotta jo takaveto enkä muuta kaipaa. Vetää painavan veneen rampilta mennen tullen, hoitaa talvet ilman ongelmaa ja säästää 500-1000e vuodessa polttoainelaskussa verrattuna nelivetoon. Mihin Suomessa tarvitaan nelivetoa, ellei ole huonosti auraamatonta mökkitietä pitempää pätkää kuljettavana?

    • kfkkckk
      • on_se_niin

        Pikkupoikien kirjoituksia taas. Neliveto on turha normi henkilöautossa. Sen minkä liukkaalla kelillä niissä liikennevaloissa voittaa, häviää kun ajaa kauemmas pöpelikköön valheellisen turvallisuuden tunteen takia. Kas kun fysiikan lait tulee vastaan ja se nelivetokaan ei tarvittaessa pysähdy eikä ohjaudukkaan yhtään paremmin kuin takaveto.


      • 4matic
        on_se_niin kirjoitti:

        Pikkupoikien kirjoituksia taas. Neliveto on turha normi henkilöautossa. Sen minkä liukkaalla kelillä niissä liikennevaloissa voittaa, häviää kun ajaa kauemmas pöpelikköön valheellisen turvallisuuden tunteen takia. Kas kun fysiikan lait tulee vastaan ja se nelivetokaan ei tarvittaessa pysähdy eikä ohjaudukkaan yhtään paremmin kuin takaveto.

        Höpö höpö, jos on kädetön niin kyllähän silloin mennään pöpelikköön oli veto mikä tahansa. Mutta kun tiedostaa auton ominaisuudet, niin ei silloin mitään ongelmia ole.
        Samahan se on nastarenkaidenkin kanssa, kun luullaan että ne tekevät kesäkelin.
        Nelivetoahan ei voi suositella kädettömälle tumpelolle, olisi sama kuin antaisi sivarille konekiväärin käteen.
        Tehokas, mutta niin vaarallinen osaamattoman kädessä.


      • kopodikopodi
        4matic kirjoitti:

        Höpö höpö, jos on kädetön niin kyllähän silloin mennään pöpelikköön oli veto mikä tahansa. Mutta kun tiedostaa auton ominaisuudet, niin ei silloin mitään ongelmia ole.
        Samahan se on nastarenkaidenkin kanssa, kun luullaan että ne tekevät kesäkelin.
        Nelivetoahan ei voi suositella kädettömälle tumpelolle, olisi sama kuin antaisi sivarille konekiväärin käteen.
        Tehokas, mutta niin vaarallinen osaamattoman kädessä.

        No tulihan se sieltä kun vähän potki. -Väitän, että suurin osa autoilijoista on nimenomaan loppujen lopuksi niitä kädettömiä tumpeloita jotka kuitenkin pitävät itseään keskivertoa parempina kuskeina. Joten ei ehkä kannattaisi ulosmitata sillä nelikolla niitä vähäisiäkään sompamiehen tai -naisen taitojaan. Oikeesti taitavia ratin pyörittäjiä onkin sitten aika vähän eikä sekään taito tosi paikan tullen aina riitä.


      • E220_CDI
        kopodikopodi kirjoitti:

        No tulihan se sieltä kun vähän potki. -Väitän, että suurin osa autoilijoista on nimenomaan loppujen lopuksi niitä kädettömiä tumpeloita jotka kuitenkin pitävät itseään keskivertoa parempina kuskeina. Joten ei ehkä kannattaisi ulosmitata sillä nelikolla niitä vähäisiäkään sompamiehen tai -naisen taitojaan. Oikeesti taitavia ratin pyörittäjiä onkin sitten aika vähän eikä sekään taito tosi paikan tullen aina riitä.

        Juuri kädettömyyteni vuoksi vierastan etuvetoon kyhättyjä kytkeytyviä nelivetoja, jotka ovat vielä vaikeampia ajaa kuin etuvetoiset, jotka nekin ovat jo riittävän vaikeita rimpuloita.

        Mutta en hoksaa, mitä erityistä asennetta quattron tai xDriven tapainen hyvä katuauton neliveto tarvitsisi? Kumpikin toimii normaalisti ratista kääntyvän tasapainoisen takavetoisen tapaan, mutta vielä rauhallisemmin ja helpommin.

        Henkilöautojen vain hyvin kevyesti takapainoinen 4Matic on minun makuuni liian etuvetoinen ja lisäksi Mersun joissain malleissa käyttämät keskilaatikon lukot lisäävät samaa puskemistaipumusta, joten 4Maticia joudun ajamaan liukkaalla korostetun varovasti, koska en vaan osaa ajaa nelivetoista. Jäistä mökkitietä ajan nopeammin omalla takavetoisellani. Mutta helpoimpien nelivetoisten kanssa ei tarvita mitään neliveto-osaamista, koska niitä voi ajaa aivan kuten vajaavetoista, joka tosin kaasun paikalluksella myös liikkuu eikä vain sudi.

        Tiedän kyllä tutkimuksesta, joka osoittaa nelivedot kolarimagneeteiksi, ja olin hyvin yllättynyt nähdessäni myös nuo mielestäni helpoimmat nelivedot yhtä usein kolarin aiheuttajiksi kuin kytkeytyvät kaarretasapainoaan edestakaisin heiluttavat kiikkulaudat. Ehkä kuljettajien valikoituminen pitää hyvätkin Audit aurausmerkkien ulkopuolella?


      • fsdfsd3r33

        Kymmeniä vuosia nelivetoisilla ajaneena, eikä itsellä kertaakaan sellaisella ole kolaria tai ojaan ajoa. Takapotkulla....Sierra, Hiace, BMW 316...jokaisella kerran.

        Quattrolla on nypitty muita ojasta.


    • Anonyymi

      Joopa joo.. 12 vuotta putkeen ajeltu vanhalla jatkuvalla nelikolla, A8 quattro iso raskas
      pitkä ja leveä,kunnon lumikelissä mieli tekee aina vähän heitellä peräpäätä luisuun!
      On helppo ja rauhallinen hallittava vertaa mihin tahansa etu tai taka vetoiseen.
      Ei ole koskaan käsistä karannut,normi rauhallista ajellessa kulkee kuin kesäkuivalla.

    • Anonyymi

      Nyt taaas pohjoisessa kelit jäiset. Tuo meidän liittymä isommalle tielle on sellainen jyrkkä nousu ja siinä on pakko pysähtyä jotta näkee voiko tulla tielle. Siinä sutii jumissa monet autot. mutta quattrolla mennään siitä melkein kuin kesällä vaikka perässä oli muun muassa noin 800kg vedettävää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6323
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4066
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2476
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1458
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe