Murrosikä pysähtynyt?

EnOleKunnossa

Onko mahdollista että murrosikä pystyy pysähtymään? Olen siis nyt 11 (kohta 12) -vuotias tyttö ja ongelmani on siis se että rintani ovat kasvaneet jo kohta 2- vuotta, eikä minulla ole ilmantunut myita merkkejä kuin hieman häpykarvoitusta ja valkovuotoa (noin 4-kuukautta). Rintojenikin kasvu tuntui stoppaavan siinä yhden vuoden jälkeen.

5

304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kehittymisen tahti on yksilöllinen. Olet vasta 12, joten sinulla ei ole vielä mitään syytä stressata kehittymisnopeuttasi "kellottaen". Anna itsellesi aikaa kasvaa ja olla vielä lapsi.

• Kotiäiti22

Hei! Älä huoli tyttöseni. Meidänkin kohta 18 vuotiaalla pojalla alkoi häpy karvat ja viikset kasvamaan siinä 11-12 ikäisenä. Mutta poika 13-14 vuotiaana minulle itkien aina tuli sanomaan että hänen sukukalleus ei vain kasva. Yritimme kaikkia keinoja. Vasta 15 vuotiaana pojan kalleus kasvoi ja pituudeksi se 15cm. Poika ollut iloinen aina siitä lähtien! Joten älä pelkää tyttöseni!!

• rinnaton-ylästeelainen

mie olin sinun ikänenkun mulle tuli patit rintoihin ja nyt oon täyttämässä 3 eikä mitään helkatin muutosta oo tapahtunu ja ärsytt mutta joo ymmärtisin että on normalia.

• Miss19

No onneks mää oon kehittyvä viellä, itseasiassa kehittyny jo. Enkä voi tolle sulle mitäää.

• Anonyymi

Ömm, no oon ite vasta 10😅 mutta kohta 11, ja rinnat alkanu kasvaa kovaa vauhtia ja valkovuotokin on jo alkanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?

Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä
      Maailman menoa
      226
      1644
    2. Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden

Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i
      Ikävä
      65
      1414
    3. Tulin ehkä vainoharhaiseksi

Oletko mies ollut kehenkään yhteyksissä minuun liittyen?
      Ikävä
      82
      1101
    4. Venäjän vuonna 2022 Ukrainalle tarjoama "rauhansopimus"

on tällainen: Ukraina julistaa puolueettomuutensa. Ukraina vähentää armeijan 50 tuhanteen ihmiseen, mukaan lukien puol
      Maailman menoa
      281
      953
    5. Oletko mustis hänestä

Miten paljon.
      Ikävä
      52
      906
    6. Iida Vainio tilittää Farmista - Paljastaa yllätyshaaveen Archie-rakkaan kanssa: "Me ei..."

Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen ovat kihloissa ja odottavat ensimmäistä yhteistä lastaan. Lue Iidan haas
      Suomalaiset julkkikset
      6
      901
    7. Se on viisi vuotta

Mihin se enää muuttuu? Viisi pitkää vuotta.
      Ikävä
      73
      883
    8. Kansa on on puhunut.

Ja pulinat pois. Amerikan kansa kyllästyi edelliseen 4 vuoteen. Demokratia toteutuu. Vaalivilppiä salaliittoteoriaksi ha
      Maailman menoa
      168
      876
    9. Joko Niinistökin hiukan ymmärtää että oli huono veto Suomelta tässä ajassa alkaa härnäämään Venäjää?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010801464.html "Niinistö varoitti Venäjän ja Naton yhteenotosta – näin hän komment
      Maailman menoa
      188
      868
    10. Juuri nyt: Ei soraääniä, Kunnanhallitus esitti sittenkin kivitipun ostoa.

Kunnanhallitus esittää valtuustolle, että kunta ostaisi Kivitipun 170 000 euron kauppahinnalla. https://ilkkapohjalaine
      Lappajärvi
      67
      859
    Aihe