Onko mahdollista että murrosikä pystyy pysähtymään? Olen siis nyt 11 (kohta 12) -vuotias tyttö ja ongelmani on siis se että rintani ovat kasvaneet jo kohta 2- vuotta, eikä minulla ole ilmantunut myita merkkejä kuin hieman häpykarvoitusta ja valkovuotoa (noin 4-kuukautta). Rintojenikin kasvu tuntui stoppaavan siinä yhden vuoden jälkeen.
Murrosikä pysähtynyt?
5
304
Vastaukset
Kehittymisen tahti on yksilöllinen. Olet vasta 12, joten sinulla ei ole vielä mitään syytä stressata kehittymisnopeuttasi "kellottaen". Anna itsellesi aikaa kasvaa ja olla vielä lapsi.
- Kotiäiti22
Hei! Älä huoli tyttöseni. Meidänkin kohta 18 vuotiaalla pojalla alkoi häpy karvat ja viikset kasvamaan siinä 11-12 ikäisenä. Mutta poika 13-14 vuotiaana minulle itkien aina tuli sanomaan että hänen sukukalleus ei vain kasva. Yritimme kaikkia keinoja. Vasta 15 vuotiaana pojan kalleus kasvoi ja pituudeksi se 15cm. Poika ollut iloinen aina siitä lähtien! Joten älä pelkää tyttöseni!!
- rinnaton-ylästeelainen
mie olin sinun ikänenkun mulle tuli patit rintoihin ja nyt oon täyttämässä 3 eikä mitään helkatin muutosta oo tapahtunu ja ärsytt mutta joo ymmärtisin että on normalia.
- Miss19
No onneks mää oon kehittyvä viellä, itseasiassa kehittyny jo. Enkä voi tolle sulle mitäää.
- Anonyymi
Ömm, no oon ite vasta 10😅 mutta kohta 11, ja rinnat alkanu kasvaa kovaa vauhtia ja valkovuotokin on jo alkanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?
Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä2261644Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i651414- 821101
Venäjän vuonna 2022 Ukrainalle tarjoama "rauhansopimus"
on tällainen: Ukraina julistaa puolueettomuutensa. Ukraina vähentää armeijan 50 tuhanteen ihmiseen, mukaan lukien puol281953- 52906
Iida Vainio tilittää Farmista - Paljastaa yllätyshaaveen Archie-rakkaan kanssa: "Me ei..."
Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen ovat kihloissa ja odottavat ensimmäistä yhteistä lastaan. Lue Iidan haas6901- 73883
Kansa on on puhunut.
Ja pulinat pois. Amerikan kansa kyllästyi edelliseen 4 vuoteen. Demokratia toteutuu. Vaalivilppiä salaliittoteoriaksi ha168876Joko Niinistökin hiukan ymmärtää että oli huono veto Suomelta tässä ajassa alkaa härnäämään Venäjää?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010801464.html "Niinistö varoitti Venäjän ja Naton yhteenotosta – näin hän komment188868Juuri nyt: Ei soraääniä, Kunnanhallitus esitti sittenkin kivitipun ostoa.
Kunnanhallitus esittää valtuustolle, että kunta ostaisi Kivitipun 170 000 euron kauppahinnalla. https://ilkkapohjalaine67859