Oletko syntinen?

jamitkähänsynnit

Uskovaiset möykkää kovasti saanensa synnit anteeksi jumalanpojan uhrin kautta?

63

533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huonoa.käytöstä

      Möykkää?

    • Arvaten

      Ateistit eivät tee syntiä vaan pahoja tekoja, oikein pahasta ei selviä nuhteella.

    • Oonhan.suomalainen

      Tähän maahan on tuotu nykyiset uskonnot n.1000 luvun jälkeen. Pöyristyttävintä on että ne tuotiin miekalla ja verellä valloittajan toimesta, sekä orjuudella alkuperäisten kansan luonnon-uskomusten sijaan. Vielä 1600-luvulla alkuperäiskansan naisia poltettiin ja hukutettiin noitina. Jalkapuu tuomiot kirkkojen oven pielessä olivat vielä yleisiä 1800-luvun loppupuolellakin. Olen ateisti ja ylpeä siitä että en kuulu tuohon väkisin alistettuun ja nöyryytettyyn "uskovaisten" ryhmittymään. Oikean ja väärän voi erottaa myös ateisti ja monesti tuntuu että paljon selkeämmin kuin ns. uskovaiset, mistä esim. käy nykyiset terroristit.

    • inhatyyppi

      Kyllä täällä päähänpinttymästäsi ollaankin saatu lukea. Ole mikä olet, mutta pidä se omana tietonasi.

      • aivan-synnitön-olen

        inhatyyppi

        Tarkoitatko ruunea? Hänellä on näissä uskonasioissa joku trauma, kuten Kahvipirtistä, jossa ei osata keskustella, siis syntiä siellä tehdään, koska kehutaan omista tekemisistä?DD

        Kyllä tähänikään olisi pitänyt syntikin tulla tiedoksi itselle ja minulle ainakaan ei ole kukaan tullut möykkäämään synneistäni, saati, että nuo toiset syntiset olisivat saaneet syntinsä anteeksi?!D


      • Huutavanäänikorvessa
        aivan-synnitön-olen kirjoitti:

        inhatyyppi

        Tarkoitatko ruunea? Hänellä on näissä uskonasioissa joku trauma, kuten Kahvipirtistä, jossa ei osata keskustella, siis syntiä siellä tehdään, koska kehutaan omista tekemisistä?DD

        Kyllä tähänikään olisi pitänyt syntikin tulla tiedoksi itselle ja minulle ainakaan ei ole kukaan tullut möykkäämään synneistäni, saati, että nuo toiset syntiset olisivat saaneet syntinsä anteeksi?!D

        Älä nyt Ruunea tähän sotke! Täällä riekkuu tuo yksi, jolle on tullut päähänpinttymäksi vuosi 1155 tai jokin muu vähän sinnepäin, jolloin Piispa Henrik kastoi väkipakolla koko suomalaisen kulttuurin kristinuskoon ja orjuutti kansamme sadoiksi vuosiksi.
        Häntä ei mitenkään haittaa, että piispa Henrikistä ei ole historiatietoja olemassa, vaan hän on yhtä vakuuttava kuin joulupukki. Jos ruotsalaiset eivät olisi valloittaneet näitä vähäisiä suomalaisia heimoja, joita tuolloin Suomen niemellä asusti, niin idästä oli tulossa kreikkalasikatolinen usko, ja ko. historiankirjoittaja seisoisi Uspenskissa suitsutusastia ja kynttilä kourassa.
        Hän täällä möykkää, mutta en nyt oikein tiedä, synneistäänkö mahtaa ääntä pitää. Ei niitä ateistit edes tee.


      • röteetpapinpuvut
        Huutavanäänikorvessa kirjoitti:

        Älä nyt Ruunea tähän sotke! Täällä riekkuu tuo yksi, jolle on tullut päähänpinttymäksi vuosi 1155 tai jokin muu vähän sinnepäin, jolloin Piispa Henrik kastoi väkipakolla koko suomalaisen kulttuurin kristinuskoon ja orjuutti kansamme sadoiksi vuosiksi.
        Häntä ei mitenkään haittaa, että piispa Henrikistä ei ole historiatietoja olemassa, vaan hän on yhtä vakuuttava kuin joulupukki. Jos ruotsalaiset eivät olisi valloittaneet näitä vähäisiä suomalaisia heimoja, joita tuolloin Suomen niemellä asusti, niin idästä oli tulossa kreikkalasikatolinen usko, ja ko. historiankirjoittaja seisoisi Uspenskissa suitsutusastia ja kynttilä kourassa.
        Hän täällä möykkää, mutta en nyt oikein tiedä, synneistäänkö mahtaa ääntä pitää. Ei niitä ateistit edes tee.

        On siinä idänuskonnossa krameemat puitteet.. Komeat kirkot sisältä.. Eivät mlykkää homojen ja mamujen puolesta!


      • Ei.hän.vihaa.hurreja
        Huutavanäänikorvessa kirjoitti:

        Älä nyt Ruunea tähän sotke! Täällä riekkuu tuo yksi, jolle on tullut päähänpinttymäksi vuosi 1155 tai jokin muu vähän sinnepäin, jolloin Piispa Henrik kastoi väkipakolla koko suomalaisen kulttuurin kristinuskoon ja orjuutti kansamme sadoiksi vuosiksi.
        Häntä ei mitenkään haittaa, että piispa Henrikistä ei ole historiatietoja olemassa, vaan hän on yhtä vakuuttava kuin joulupukki. Jos ruotsalaiset eivät olisi valloittaneet näitä vähäisiä suomalaisia heimoja, joita tuolloin Suomen niemellä asusti, niin idästä oli tulossa kreikkalasikatolinen usko, ja ko. historiankirjoittaja seisoisi Uspenskissa suitsutusastia ja kynttilä kourassa.
        Hän täällä möykkää, mutta en nyt oikein tiedä, synneistäänkö mahtaa ääntä pitää. Ei niitä ateistit edes tee.

        Heh heh äläs muuta, vielä hän kerkiää heh heh


    • omia_kuvitelmia

      Heikostipa olet asioita seurannut koulun uskontotuneilla. Ei siellä tuollaista kerrota. Omia keksintöjäsi.

      • Koulua.käynyt

        Siis mitä ei kerrota?


    • Synnintuntoon tulleet julistautuvat usein ateisteiksi, se ikäänkuin helpottaa syntitaakkaa.

    • sattuumukaminuunenem

      Uskovaisten touhu..Kiihko uskovainen isukki hakkaa remmillä lapsen persettä siniseksi..

    • Voi.hyssykät

      Voiko kukaan kertoa miten voidaan hurahtaa uskoon, tuleeko se kuin salama kirkkaalta taivaalta..pam pam vähänaikaa on kuin puulla päähän lyöty sitten vähitellen heräilee ja huomaa lukevansa raamatusta luomiskertomusta aatamamista ja eevasta paratiisissa.

      • javierahat

        Olen seurannut... Tuhoo ihmisen ja parisuhteen..


      • Lypsyttäjät

        Rahat kyllä, yrittävät testamentin avulla, tästä on havaito mutteivat onnistuneet.


    • elämääonkaikkitää

      En ikinä ajattele tällaisia asioita.

    • Havainnu

      Jokaisen uskovaisen sisimmässä asuu vihainen ja säälimätön persu.

    • Tuoontosi

      Raamatun sanan mukaan,,kaikki olemmesyntiä tehneet!,jaolemmeJumalan kirkkautta vailla..

    • UskotaiäläJeesukseen

      Ja Raamatun sanan mukaan,,,syntien anteeksi anto...on Jeesuksessa,,,,ja vain Hänessä..usko Herraan Jeesukseen,,,ja sinä pelastut,,,ja jopa sinun huonekuntasikin.voit vain voittaa ....

    • reppuriika

      Kuka oletkin aloituksen takana, niin sinäkin voit tulla uskoon ja kokea että olet päässyt Jumalan yhteyteen ja saanut syntisi anteeksi. Alkaa olla jo kiire kun tätä vuosikymmentä astelet. En tiedä vaikka Ruune on tämän taiteilut. Minä ole päättänyt rukoilla Ruunen puolesta päivittäin että hänkin saisi kokea elämässä rakkautta ja hyvää ja että ei häntäkään ole luotu turhaan tänne elämään.

      • vainomataivot

        Olen pääsyt uskonoista eroon ja melkein uskovaisitakin! Hirveää seurata ihmisen tuhoutuminen uskonnolla!


      • reppuriikka kirjoitti näin;

        " En tiedä vaikka Ruune on tämän taiteilut. Minä ole päättänyt rukoilla Ruunen puolesta päivittäin että hänkin saisi kokea elämässä rakkautta ja hyvää ja että ei häntäkään ole luotu turhaa tänne"

        Pian saamme todisteen, autaako rukous Ruunea? Oletan, että "reppuriikka" selittää asian näin, että liian myöhään alkoi rukoilemisensa, mikäli Ruune ei ala toipumaan tuosta alakulostaan.

        Minä en usko noihin rukouksiin, mutta kaikkea hyvää reppuriikan uskolle.


      • makriina.ek
        Kristiina23 kirjoitti:

        reppuriikka kirjoitti näin;

        " En tiedä vaikka Ruune on tämän taiteilut. Minä ole päättänyt rukoilla Ruunen puolesta päivittäin että hänkin saisi kokea elämässä rakkautta ja hyvää ja että ei häntäkään ole luotu turhaa tänne"

        Pian saamme todisteen, autaako rukous Ruunea? Oletan, että "reppuriikka" selittää asian näin, että liian myöhään alkoi rukoilemisensa, mikäli Ruune ei ala toipumaan tuosta alakulostaan.

        Minä en usko noihin rukouksiin, mutta kaikkea hyvää reppuriikan uskolle.

        .... ja kaikkea hyvää Ruunelle.
        Snookerkin on taas menossa Eurosportilla. Selby hävisi eilen, ja joku muukin vanhan kaartin edustaja. Paas katsoen!


    • oma-kokemus-asiasta

      alotukseen lukematta muita vastauksia:

      Jokainen ihminen on " syntinen " siis jokainella ihmisellä on perisynti, ihmisessä asuu hyvä ja paha,
      mutta jeesuksen kautta ihminen voi elää hyvää elämää, koska jeesus on kuollu kaikkien puolesta,
      jeesus suojelee ja varjelee ihmisiä tekemästä pahoja asioita,
      jeesus suojelee kaikessa kun muistaa pyytää ja rukoilla,
      antaa menestystä jopa taloudellista huolenpitoa,
      ihminen voi hyvin kun lapsenlailla uskoo jumalaan jeesukseen ja pyhäänhenkeen,
      ihminen saa uskon vain jumalata, jeesukselta hartaasti pyydettynä, rukoile usein,
      usko ei koskaan tule ihmisestä i t s es t ä ä n, usko on l a h j a ihmiselle jumalata,
      jos ihmiselle tulee vilpittön halu tulla luojan luo, rukoile jeesusta,
      kun uskoo jeesukseen löytää turva ja rauha elämäänsä ,
      rukoile jeesusta, huuda jeesuksen puoleen ,
      kun hädänki keskellä huutaa apua jumalalta, jeesukselta
      niin kummakyllä yllättäin apu tulee jossain muodossa, a i n a ,
      on valtavasti ommia kokemuksia ihmeistä, suojelusta, varjelusta pelastamisesta,
      jopa taloudellisista yllätyksistä,
      aina kun enenvanhaan oli rahastaki tiukaa, kun lapset oli pieniä, aina vaistomaisesti rukoilin auta pelasta a i na selvittiin ihan keikesta, kuin ihmeen kaupalla,
      ihminen saa uskon vain lahjaksi , hartaasti oikeesti pyytämällä jumalata,
      kaikki mitä ihminen saa elämältä on lahja jumalata,
      jumalan siunaamaa suojelua ja varjelua,

      usko tekee vapaaksi,,, kiitos siitä jumalalle,

      • eiitsepetos

        Nähnyt kammottavasti ettei rukoukset auta.. Henki vain häiriintynyt lisää.. En ole tavannut yhtään onnellista uskovaista!


    • Vanhastaan.muistelen

      Uskooko luterilainen oppi perisyntiin? Eikö se kuulu katolilaisuuteen?

    • Se.siitä

      Ei mieltä voi kääntää rukoilemalla järjellä ajatteleva.pitää jumalalan olemassa oloa mahdottomuutena kun ei ole näyttöä, vedotaan jeesukseen siitäkään ei ole mitään todistetta oliko jumalan lähettämä saatto olla kiertelevä uskon julistaja muka kuoli meidän tähtemme koska jumalalla ei ollut muuta keinoa muka ?

      • onuskontoja

        Ja mitä ne miljardit muut?


      • Se.siitä

        Jaa muut, ihmisellä on aivot toisilla paremmat tyhmillä huonommat kun ei ole kauhalla annettu ei voi paljon vaatia.


    • Oliko Jeesus homo vain Maria Magdalena hänen naisensa?

      • "Oliko Jeesus homo vain Maria Magdalena hänen naisensa"

        No, wau", tulipa sinullekin ongelma, olisko se Jeesus sittenkin "napaissut" Maria Magdaleenan kanssa? Tästähän on julkaistu jo useita kirjoja, että tämän Jeesuksen jälkeläisiä elää edelleen meidän keskuudessamme.

        Graalinmalja on ilmeisesti edellen hakusessa?

        Koska olet mies, niin kuis´ olisit toiminut ihanan naisen edessä, joka pesee jalkasi?, Mutta ethän sinä ollut Jumalan poika, joten heillä lienee jotain eroa?

        Tuomitsiko jo silloin Jumala synniksi kajota naiseen pojaltaan?


    • Mitäpeliä

      Missä ne jumalat luuraa kun eivät tule esille ja selvittele välejään? Isiksen jumala käskee tappamaan vääräuskoiset ja evlut. jumala seisoo tumput suorina eikä tee mitään kun omia uskovaisia naisia teurastetaan, mitäs peliä tämä on evlut. jumalalta. Voisiko joku evlut. uskovainen antaa järjellisen selityksen.?

      • Eijunalauta

        Valitan. Jos sitä ei ole omien korviesi välissä niin kukaan muu ei voi auttaa. Järjestäkin on turha tuollaisella tekstillä puhua, jotta veivaa vain muita pelejä ja jätä vaikeammat aiheet siihen asti kunnes kehitysaste riittää.


      • Mitäpeliä
        Eijunalauta kirjoitti:

        Valitan. Jos sitä ei ole omien korviesi välissä niin kukaan muu ei voi auttaa. Järjestäkin on turha tuollaisella tekstillä puhua, jotta veivaa vain muita pelejä ja jätä vaikeammat aiheet siihen asti kunnes kehitysaste riittää.

        Olisin toivonut asiallista vastausta kysymyksiini, mutta ei tunnu olevan evlut. jumalan kannattajia palstalla. ?


      • Etsisisältäsi

        Jos se oli mielestäsi epäasiallinen vastaus, niin taisi jäädä tajuamatta tarkoitus ja sisältö.


      • Pikavastaukset
        Mitäpeliä kirjoitti:

        Olisin toivonut asiallista vastausta kysymyksiini, mutta ei tunnu olevan evlut. jumalan kannattajia palstalla. ?

        Oliko kysymys jostakin kohtaa asiallinen? "Misä ne jumalat luuraa.... jne"
        Sait juuri sellaisen vastauksen kuin olit tilannutkin.


    • kunedespiispatjapapit

      Kun edes piispat olisivat meidän puolella. Mutta kun vaan hyysäävät laittomasti maassa olevia . ja käskevät meidän sopeutua, suvaita ja rakastaa ja auttaa ja elättää näitä laittomasti maassa oleviakin.

      • Älä.masennu

        Se on sitä lähimmisen rakkautta, matuja ei tarvitse työntää uskon asioihin.


    • sinähänuskottai

      Uskovaiset hakkaa remmillä lapsiinsa uskontoa, perseet sinisenä..

    • Tässä.totuus

      Kirjoituksia luettuani totean, palstalaiset ovat etupäässä pakanoita eivät edes muinaisuskovia usko ukkoylijumalaan, ahtiin vedessä olijaan. Muinais-suomalaisilla oli jumalia joka tarkoitukseen nyttemmin eivät usko edes hallituksen tekemisiin ja vihaavat matuja, alas olemme vajonneet jollei pojasta polvi parane se turmion tie, haista paska kansa.

      • Taisivat vanhat jumalat olla parempia, nykyiset keräävät vain rahaa ja omaisuutta hölmöltä kansalta.


    • minkänäkee

      Realismi parasuskonto...

    • Kaikkein syntinen on uskonnot, heillä on vain tappaminen tai rahan keruu mielessä!!!

      • Ootko.samaa.mieltä

        Mulla on harvoin raha mielessä, käytän sitä kun on pakko eine kaupasta anna ilmaiseksi ja rahaa saa kortilla nostaa tai maksaa kassalla muuten on raha saman tekevää eikä se hevillä lopu.


    • Uskoelää

      Voit vai voittaa jos uskot...mitään et siinä häviä......mutta jos et....ja oletkin pielessä atte teoroineisi,,niin mahiksesi ovat puhdas nolla..jos taas uskikset ovat pielessä,,mitä hävitään? Ei sitten mitään..vain jokunen maallinen ns. Ilo on jäänyt kokematta..mutta puhtain mielin nukutaan.

      • itsepetoksessa

        Raskasta on uskovan elämä..


      • onnellinen-uskovainen
        itsepetoksessa kirjoitti:

        Raskasta on uskovan elämä..

        Uskovaisen elämä on ihanaa,
        se on kuin taivas olisi jo maanpäällä,
        usko tekee ihmisen täysin vapaaksi, luojan armosta, suojeluksessa,

        muistakaa,
        usko ei koskaan tule ihmisestä itsestään,
        siis sinä itse et voi ryhtyä uskovaiseksi ellei sinulla ole asia sydämessäsi jumala jeesus kirkastunu, jumalan armosta,
        vaan usko on suuri lahja jumalalta,

        uskon saa jokainen joka rukoilee
        pyytää aidosti sitä jumalalta jeesukselta,

        teeskentely on turhaa, ei onnistu mikään jos teeskentelee,
        jumala näkee sen ja kaiken teeskentelyn varmasti,
        jumala näkee aivan kaiken sinun ajatuksistasi, aivan kaiken hyvät ja pahat ajatuksesikin,
        tietää jo etukäteen kuinka sinun käy elämässä,

        siis jumalaa , jeesusta ei ikinä voi huijata, ei ikinä,

        mutta ihminen voi rukoilla ja pyytää armoa ja uskonlahjaa jumalalta jeesukselta,
        usko tulee yllättäin elämääsi jos jumala näkee sinut oikeesti hyväksi,


      • uskovaisiaseuratessani
        onnellinen-uskovainen kirjoitti:

        Uskovaisen elämä on ihanaa,
        se on kuin taivas olisi jo maanpäällä,
        usko tekee ihmisen täysin vapaaksi, luojan armosta, suojeluksessa,

        muistakaa,
        usko ei koskaan tule ihmisestä itsestään,
        siis sinä itse et voi ryhtyä uskovaiseksi ellei sinulla ole asia sydämessäsi jumala jeesus kirkastunu, jumalan armosta,
        vaan usko on suuri lahja jumalalta,

        uskon saa jokainen joka rukoilee
        pyytää aidosti sitä jumalalta jeesukselta,

        teeskentely on turhaa, ei onnistu mikään jos teeskentelee,
        jumala näkee sen ja kaiken teeskentelyn varmasti,
        jumala näkee aivan kaiken sinun ajatuksistasi, aivan kaiken hyvät ja pahat ajatuksesikin,
        tietää jo etukäteen kuinka sinun käy elämässä,

        siis jumalaa , jeesusta ei ikinä voi huijata, ei ikinä,

        mutta ihminen voi rukoilla ja pyytää armoa ja uskonlahjaa jumalalta jeesukselta,
        usko tulee yllättäin elämääsi jos jumala näkee sinut oikeesti hyväksi,

        Olen huomannut ihan eri jutun?


      • missä-eri-juttu
        uskovaisiaseuratessani kirjoitti:

        Olen huomannut ihan eri jutun?

        Missä ?


      • uskovainen-
        onnellinen-uskovainen kirjoitti:

        Uskovaisen elämä on ihanaa,
        se on kuin taivas olisi jo maanpäällä,
        usko tekee ihmisen täysin vapaaksi, luojan armosta, suojeluksessa,

        muistakaa,
        usko ei koskaan tule ihmisestä itsestään,
        siis sinä itse et voi ryhtyä uskovaiseksi ellei sinulla ole asia sydämessäsi jumala jeesus kirkastunu, jumalan armosta,
        vaan usko on suuri lahja jumalalta,

        uskon saa jokainen joka rukoilee
        pyytää aidosti sitä jumalalta jeesukselta,

        teeskentely on turhaa, ei onnistu mikään jos teeskentelee,
        jumala näkee sen ja kaiken teeskentelyn varmasti,
        jumala näkee aivan kaiken sinun ajatuksistasi, aivan kaiken hyvät ja pahat ajatuksesikin,
        tietää jo etukäteen kuinka sinun käy elämässä,

        siis jumalaa , jeesusta ei ikinä voi huijata, ei ikinä,

        mutta ihminen voi rukoilla ja pyytää armoa ja uskonlahjaa jumalalta jeesukselta,
        usko tulee yllättäin elämääsi jos jumala näkee sinut oikeesti hyväksi,

        Tuohon voin lisätä,
        olen yhtä syntinen kuin te kaikki muutki,
        mutta olen saanu uskonlahjan jo lapsuudessa,
        myöhemmin se on vain vahvistunu,
        elämässä on ollu paljon vaara tilanteita,
        kuin ihmeenkaupalla olen aina selvinny hengissä,
        uskon aina, luoja on suojellu, muuten pelastumiset ei olisi ollu mahdollisia,
        luoja on antanu taloudellista mammonaa ,
        loistavat korkeasti koulutetut lapset jälkeläisineen,
        nyt elämä on loppusuoralla, elämän halu on kadonnu,
        puoliso nukkuu nurmen alla,
        oma terveys on alkanu reistaileen,
        en ole pyytäny parantamaan vaivojani,
        päinvastoin kysyn milloin pääsen pois,
        kuinka se tapahtuu, sitä pyydän että se olisi äkki-kuolema,
        no, se jää vielä arvoitukseksi,
        siihen asti koitan jotenki selviytyä päivästä toiseen,
        kuitenkin kiitollisena luojalle kaikesta mitä olen saanu,
        harmi vaan ku olen heikko,
        minussa on paljon heikkouksia,
        tietenki on myös vahvuuksia paljon, niitä nyt erittelemättä,
        -- yleisellä tasolla voi sanoa,
        ei ole ainuttakaa ihmistä joka ei olisi syntiä tehny jossain muodossa,
        niin minäki, mutta ihminen on vain ihminen,
        vain jeesus oli täydellinen, synnitön,
        jeesus kuoli meidän syntiemme tähden, minuki, sinunki, teidän,
        ei olis elämää ilman uskonlahjaa,
        koskaan ei ihminen ole yksi
        jokin korkeampi voima on aina läsnä vaikka sitä ei näe eikä kuule,
        sen vaan jotenki vaistoaa,
        koskaan en ole kärsiny yksinäisyydestä vaikka olenki yksin,


    • realiteettiä

      Minä olen "syntinen " jos kaikki elämälle myönteinen on sitä . Koskaan en ole pyytänyt anteeksi enkä pyydä sillä olen sanomiseni takana .

    • Säkissä.ja.tuhkassa

      Uskon, että Jumala on juuri sellaisen ihmisen tukena, joka tekee mitä on päättänyt ja seisoo sanojensa takana. Pystypäin.
      Liiallinen Oiminöolensyntinenraukka - asenne ei tunnu rehelliseltä edes kanssaeläjän mielestä.

    • jootaiei

      Minkähän uskontosuunnan mukaan tarkoitat että täytyisi tunnustaa synnit, ne kun voivat olla eri uskonnoissa täysin päinvastaisia keskenään.

    • Ei.uskova

      Ei uskoa ei ajattele syntiä, hänen mielestään se voisi olla tehdä jotain lainvastaista tai toimia hyväksyttyjen tapojen vastaisesti moraalittomasti.

    • Kun sielu irtoaa ruumiista kuoleman hetkellä niin ihminen näkee eletyn elämänsä takaperin, siis nykyhetkestä syntymään. Jotkut ovat tämän nähneet jo elämänsä aikana, jonkin kriisin hetkellä. Vesa-Matti Loiri on kertonut tämänkaltaisista.

      • Näin.ymmärrän

        Tarkoitat sielulla, aivotoiminta irtautuu kehosta, se ei voi tapahtua, aivotkin kuolevat ajatus katoaa el sielulla ei ole olomuotoa.


      • syntinen-uskovainen-
        Näin.ymmärrän kirjoitti:

        Tarkoitat sielulla, aivotoiminta irtautuu kehosta, se ei voi tapahtua, aivotkin kuolevat ajatus katoaa el sielulla ei ole olomuotoa.

        Muutama vuosi sitten, kun puolisoni kuoli,
        muutamaa tuntia aikasemmin kuolemaa kun istuin hänen vieressä,
        tunsin voimakkaan tunteen siitä
        että huoneessa oli joku muukin kuin minä,
        se näkymätön lämpö tai henki leijaili siinä sängyn ympärillä,
        aivan kuin olisin voinu kosketella sitä,
        se oli erittäin vahva tunne,
        teki hyvin hyvin hyvin nöyräksi,
        tiesin että se vei puolisoni menessään,
        oletan, taivaan-kotiin, jumalan luo,
        suru ja sieluni kipu viiltää vieläki puolisoni poismenon vuoksi,


      • Kukkua.kans

        Aivan oikein, ihmisen elävä aivotoiminta tuo tuntemuksia taas kuolleen ajatumaailma ei lähde leijailemaan jonnekkin tuonpuoleiseen, kuollut on totaallisesti kuollut kun sydän lakkaa toimimasta. Päätön kana lentää sekin johtuu jostain muusta tosin outo mikä saa sen liikehtimään.


      • reppuriika
        syntinen-uskovainen- kirjoitti:

        Muutama vuosi sitten, kun puolisoni kuoli,
        muutamaa tuntia aikasemmin kuolemaa kun istuin hänen vieressä,
        tunsin voimakkaan tunteen siitä
        että huoneessa oli joku muukin kuin minä,
        se näkymätön lämpö tai henki leijaili siinä sängyn ympärillä,
        aivan kuin olisin voinu kosketella sitä,
        se oli erittäin vahva tunne,
        teki hyvin hyvin hyvin nöyräksi,
        tiesin että se vei puolisoni menessään,
        oletan, taivaan-kotiin, jumalan luo,
        suru ja sieluni kipu viiltää vieläki puolisoni poismenon vuoksi,

        Sinulle syntinen-uskovainen. Enkeli tuli ja vie puolisosi taivaankotiin. Kyllä meitä saattaja tulee vastaan.


    • Vain2vaihtoehtoa

      Kuka näkee,,mitä näkee,,,mutta yksi asia on varma,,,Jumalan tulet näkemään,ja hän on se ,joka sanoo viimeisen,sen painavan sanan,,,sinulle,,minulle,meille kaikille,,toivon omalla kohdallani sen olevan lauseen,,,,,,Mene Herrasi iloon...on toinenkin mahdollisuus,se kauhein vaihtoehto,jota en soisi yhdellekkään.

    • Vähän.toisellaista.uskoa

      Minun maailmani on evoluuttinen, siinä elämä jatkuu jälkipolvissa, ilman evoluutiota ei olisi elämää.

      • Uskoa.tämäkin

        Olen samaa mieltä kanssasi. Yksikään ihminen ei ole koskaan jatkanut elämäänsä oman kuolemansa jälkeen. Kun ihminen tai joku muu eläin tuhkataan ja tuhka ripotellaan luontoon niin tuhka voi lannoittaa kukkasia ym.kasvustoa. että tässä mielessä "elämä" jatkuu toisessa muodossa, mutta ei koskaan ihmisenä. Jälkipolvet jatkavat omaa elämäänsä ja heihin periytyy jotain meistä, niin kuin kirjoitat. Mutta jälkipolvetkin ovat omia yksilöitä jne. Onko tällainen ajattelu syntiä niin kuin aloittaja kysyy, niin en koe tehneeni syntiä ketään enkä mitään kohtaan.


    • Pyhä.kirja

      Ei se mitään möykkäämistä ole, se on totuus joka on kerrottu Raamatussa. Kun vaan se avautuisi jokaiselle ihmiselle, kysymyksessä on äärettömän arvokas armon sana ihmisille että hän pelastuisi.
      Ihmisellä on sielu, henki ja ruumis. Ruumis on vain kuori jossa elämä asuu. Tuo elävä sielu, henki erkanee kuoleman hetkellä jokaisesta ihmisestä ikuiseen elämään ja ruumis jää maanpäälle maatumaan.
      Kaikesta tästä Raamattu kertoo mitä ihmisen elämä sisältää syvimpään asti. Raamatussa Luoja kertoo luodulleen mitä elämä on täällä maanpäällä aina syntymästä kuolemaan asti ja mitä se on kuoleman jälkeen.
      Ihmisten kirja, Jumalan ilmoitus Raamattu, opas Jumalalta luomalleen ihmiselle. Lue niin ymmärrät ja kuolema ei ole sinulle kauhistus, sinulla on toivoa juuri Jeesuksen ristinkuoleman tähden, sinun syntiesi sovitukseksi. Jokainen on syntinen ja Jumalan kirkkautta vailla sanoo Sana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe