Petri Paavola tekee virheitä

Varokaa_Paavolaa

Paavola tuttuun tapaan kirjoittaa uudesta skandaalista enkeleistä. Kun juttua lukee, Paavolan kirjoituksessa vilisee taas asiavirheet. Paavola kirjoittaa: "Eenokin kirjan opetuksen mukaan ihmiset luotiin tarkasti enkelien kaltaisiksi. Raamattu sanoo Jumalan luoneen ihmisen Jumalan kuvaksi ja kaltaiseksi, ei enkelien kaltaisiksi."

Raamatun mukaan enkeliä ei edes erota ihmisestä.

Hepr 13:2: Älkää unohtako osoittaa vieraanvaraisuutta, sillä jotkut ovat yösijan antaessaan tulleet majoittaneeksi enkeleitä.

Kun pelastunut ihminen pääsee taivaaseen, hänen ylösnousemusruumis on samanlainen kuin enkeleillä.

Mt 22:30: Ylösnousseet ovat kuin enkelit taivaassa

On päivänselvää, ettei Raamattu opeta palvomaan tai edes rukoilemaan enkeleitä. Jos ihmiset luotu Jumalan kuvaksi, niin miksei sitten myös edes osa enkeleistä?

Petri Paavola tekee koko ajan suuria asiavirheitä, mikä tekee hänestä epäluotettavan saarnamiehen. Ei ole mikään ihme, että Paavolaa arvostellaan koko ajan ankarasti.

33

449

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • He.Me

P.P. innostuu vähän liikaa ja ampuu yli, ihan niin kuin jokin suuri eksytysvaara olisi ilmassa. Tällaista linjaa noudattaa myös Hymy-lehti. Kaippa jotkut siitä sitten sellaista viihdettä saavat, että P.P:n artikkeleita viitsivät lukea. Asiavirheet syövät myös artikkelien uskottavuutta.

• helluntaderi

Ei mustakaan ihmistä luotu tarkasti enkelien kaltaisuuteen vaa Jumalan kuvaksi ja Jumalan kuvan kaltaisuuteen. Ihminen on ylösnousemuksessa kuin enkelit muttei oo luotu tarkasti enkelin kaltaisuuteen vaan Jumalan kuvan kaltaisuuteen. Tajuatko ton asian eron?

• sdfsdfsdfsdffsd

Eikös jotkut enkelit voi olla luotu myös Jumalan kuvaksi, jos jotkut enkelit ovat kuin ihmiset?

• lukisit.enemmän
        sdfsdfsdfsdffsd kirjoitti:

Eikös jotkut enkelit voi olla luotu myös Jumalan kuvaksi, jos jotkut enkelit ovat kuin ihmiset?

Raamattu ei opeta missään sellaista.

• helluntaderi

Eenokin kirja on pimeyden eksytys.

• lukisit.enemmän

Aloittaja, ole hyvä ja lue nyt edes vähän enemmän Raamattua, ennen kuin väität jotain toista virheistä !

13 Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
      14 Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?

Enkelit siis ovat oikeasti siis palvelevia henkiä, vailla ruumista, mutta he voivat ottaa ihmisen muodon siis, Jumalan tahdossa toki !

Ei siis pitäisi väittää toista valehtelijaksi, jos ei itse ole kyllin perehtynyt asioihin !

• dfgdgdfgdg

Niin aloituksessa on siteerattu Raamatusta kohtaa, jossa enkeli on ihmisruumiissa tavalla, jota ei erota toisesta ihmisestä. Pidän kuitenkin mahdollisena, että enkeleitä voi olla monenlaisia sellaisia, jotka ovat kuin ihmiset ja toiset toisenlaisia.

• lukisit.enemmän
        dfgdgdfgdg kirjoitti:

Niin aloituksessa on siteerattu Raamatusta kohtaa, jossa enkeli on ihmisruumiissa tavalla, jota ei erota toisesta ihmisestä. Pidän kuitenkin mahdollisena, että enkeleitä voi olla monenlaisia sellaisia, jotka ovat kuin ihmiset ja toiset toisenlaisia.

Niin sinä voit toki uskotella itsellesi ihan mitä vaan.

Mutta jos Raamatusta etsit Totuutta, niin totuus on se, että enkeli on henkiolento, eikä ihminen.

Ja ihminen taas ei voi muuttua enkeliksi !

• sdfsdfsdfsdffds
        lukisit.enemmän kirjoitti:

Niin sinä voit toki uskotella itsellesi ihan mitä vaan.

Mutta jos Raamatusta etsit Totuutta, niin totuus on se, että enkeli on henkiolento, eikä ihminen.

Ja ihminen taas ei voi muuttua enkeliksi !

Enkeli toki on henkiolento, mutta se voi ottaa ihmisen ruumiin ja toimia ihmisten keskuudessa. Raamatussa tämä asia on selvästi ja sinulla on vain jotain omia mielipiteitä asiasta.
        Mooseksen kirjan mainitsemat Jumalan pojat tulivat ihmisinä maan päälle, koska pystyivät antamaan naisille lapsia. Tämä oli syntiä ja lapsista tuli jotain jättiläisen tapaisia.

• lukisit.enemmän
        sdfsdfsdfsdffds kirjoitti:

Enkeli toki on henkiolento, mutta se voi ottaa ihmisen ruumiin ja toimia ihmisten keskuudessa. Raamatussa tämä asia on selvästi ja sinulla on vain jotain omia mielipiteitä asiasta.
        Mooseksen kirjan mainitsemat Jumalan pojat tulivat ihmisinä maan päälle, koska pystyivät antamaan naisille lapsia. Tämä oli syntiä ja lapsista tuli jotain jättiläisen tapaisia.

Lue nyt edes hieman tarkemmin, mitä toinen kirjoittaa, kiitos !

Minä kirjoitin edellä seuraavaa:

" Enkelit siis ovat oikeasti siis palvelevia henkiä, vailla ruumista, mutta he voivat ottaa ihmisen muodon siis, Jumalan tahdossa toki ! "

Nuo enkelit jotka vastoin Jumalan tahtoa yhtyivät ihmisen tyttäriin, lankesivat ja heistä ja heidän kohtalostaan Raamattu kirjoittaa seuraavaa:

Juud. 1:6 ja että hän ne enkelit, jotka eivät säilyttäneet valta-asemaansa, vaan jättivät oman asumuksensa, pani pimeyteen iankaikkisissa kahleissa säilytettäviksi suuren päivän tuomioon;

Eli enkelit noin toimien siis jättivät oman asumuksensa ja menettivät valta-asemansa.

Tosi on tuo mitä kirjoitit jättiläisistä:

1. Moos. 6:4 Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita.

Mutta tässä yhteydessä on hyvä ymmärtää, että ne jättiläiset hävitettiin vedenpaisumuksessa.

Jumala ei varmasti säilyttänyt Noan ja 7:n muun säästämänsä ihmisen joukossa jättiläisiä, eikä heidän jälkeläisiä.

• M..O.T

Paavola käyttää 1933 käännöstä, jossa on enkeleitä ihmisruumiissa, vai onko niin, että ovat maasta lunastettuja ihmisiä tekemässä enkelin kaltaisessa ylösnousemusruumiissa töitä maan päällä?

Matteus 11:
      10. Tämä on se, josta on kirjoitettu: 'Katso, minä lähetän enkelini sinun edelläsi, ja hän on valmistava tiesi sinun eteesi'.
      11. Totisesti minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukosta noussut suurempaa kuin Johannes Kastaja; mutta vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin hän.
      12. Mutta Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen.
      13. Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;
      14. ja jos tahdotte ottaa vastaan: hän on Elias, joka oli tuleva.

Matteus 17:
      1. Ja kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja hänen veljensä Johanneksen ja vei heidät korkealle vuorelle, yksinäisyyteen.
      2. Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään, ja hänen kasvonsa loistivat niinkuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niinkuin valo.
      3. Ja katso, heille ilmestyivät Mooses ja Elias, jotka puhuivat hänen kanssansa.
      4. Niin Pietari rupesi puhumaan ja sanoi Jeesukselle: "Herra, meidän on tässä hyvä olla; jos tahdot, niin minä teen tähän kolme majaa, sinulle yhden ja Moosekselle yhden ja Eliaalle yhden".

• lukisit.enemmän

Tutkitaan toista käännöstä, joka puhuu muuta:

King James
        27 This is he , of whom it is written, Behold, I send my MESSENGER before thy face, which shall prepare thy way before thee.

Siis viestin tuoja eikä enkeli !

Luuk. 7:28 Minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukossa yhtäkään suurempaa kuin Johannes; mutta vähäisin Jumalan valtakunnassa on suurempi kuin hän.

Eikä kukaan ole tullut taivaasta Raamatun mukaan kuin Jeesus !

Joten ihan pieleen koko juttu.

• M..O.T

King James
        27 This is he , of whom it is written, Behold, I send my MESSENGER before thy face, which shall prepare thy way before thee.

Luuk. 7:28 Minä sanon teille: ei ole vaimoista syntyneitten joukossa yhtäkään suurempaa kuin Johannes; mutta vähäisin Jumalan valtakunnassa on suurempi kuin hän.

Elia nousi tulisilla vaunuilla taivaaseen ja syntyi Johannes Kastajana takaisi maan päälle. Elia ja Mooses tulivat taivaasta alas kirkastusvuorelle.

Sinun juttusi meni ihan pieleen!!!

• näinhän.se.menee

King James

Sanoit: "Eikä kukaan ole tullut taivaasta Raamatun mukaan kuin Jeesus !", mikä näin ilmaistuna ei kerro kaikkea oikein. Oikaisen sinua.

Raamattu kertoo, kun Jeesus opettaa yleisöä taivaallisista. Hän tarkoittaa sitä, ettei yleisöstä kukaan tiedä, mitä taivaassa on, koska he eivät ole siellä käyneet. Jeesus on tullut taivaasta alas ja sen takia voi opettaa siitä, mitä siellä on.

Joh. 3:
        9 "Miten tämä kaikki on mahdollista?" Nikodemos kysyi. 10 Jeesus vastasi: "Etkö sinä, Israelin opettaja, ymmärrä sitä? 11 "Totisesti, totisesti: me puhumme mitä tiedämme ja todistamme siitä mitä olemme nähneet, mutta te ette ota vastaan meidän todistustamme. 12 Jos te ette usko, kun puhun teille tämän maailman asioista, kuinka voisitte uskoa, kun puhun taivaallisista! 13 Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika.

Taivaassa on käynyt ihmisiä, kuten Raamattu opettaa. Petri Paavola on kyseenalaistanut tämän asian, mutta hän on tässäkin asiassa väärässä. Raamattu on selväsanainen siinä, että ihmisiä on vieraillut taivaassa.

2 Kor 12:
        1 Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin kolmanteen taivaaseen. Oliko hän silloin ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala. 3 -- 4 Ja tästä miehestä tiedän, että hänet temmattiin paratiisiin ja hän kuuli sanoja, joita ihminen ei voi eikä saa lausua. Oliko hän ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.

Ilm 4:
        1 Sitten näin tämän: taivaan ovi oli auki, ja kuului sama ääni, jonka olin edellisellä kerralla kuullut -- kuin olisi torveen puhallettu. Se sanoi minulle: "Nouse tänne! Minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva." 2 Siinä samassa olin Hengen vallassa. Näin, että taivaassa oli valtaistuin ja sillä valtaistuimella istui joku, 3 joka loisti kuin jaspis ja karneoli. Valtaistuinta ympäröi sateenkaaren kaltainen smaragdinvärinen hohde.

• lukisit.enemmän
        näinhän.se.menee kirjoitti:

Sanoit: "Eikä kukaan ole tullut taivaasta Raamatun mukaan kuin Jeesus !", mikä näin ilmaistuna ei kerro kaikkea oikein. Oikaisen sinua.

Raamattu kertoo, kun Jeesus opettaa yleisöä taivaallisista. Hän tarkoittaa sitä, ettei yleisöstä kukaan tiedä, mitä taivaassa on, koska he eivät ole siellä käyneet. Jeesus on tullut taivaasta alas ja sen takia voi opettaa siitä, mitä siellä on.

Joh. 3:
        9 "Miten tämä kaikki on mahdollista?" Nikodemos kysyi. 10 Jeesus vastasi: "Etkö sinä, Israelin opettaja, ymmärrä sitä? 11 "Totisesti, totisesti: me puhumme mitä tiedämme ja todistamme siitä mitä olemme nähneet, mutta te ette ota vastaan meidän todistustamme. 12 Jos te ette usko, kun puhun teille tämän maailman asioista, kuinka voisitte uskoa, kun puhun taivaallisista! 13 Kukaan ei ole noussut taivaaseen, paitsi hän, joka on taivaasta tänne tullut: Ihmisen Poika.

Taivaassa on käynyt ihmisiä, kuten Raamattu opettaa. Petri Paavola on kyseenalaistanut tämän asian, mutta hän on tässäkin asiassa väärässä. Raamattu on selväsanainen siinä, että ihmisiä on vieraillut taivaassa.

2 Kor 12:
        1 Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin kolmanteen taivaaseen. Oliko hän silloin ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala. 3 -- 4 Ja tästä miehestä tiedän, että hänet temmattiin paratiisiin ja hän kuuli sanoja, joita ihminen ei voi eikä saa lausua. Oliko hän ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.

Ilm 4:
        1 Sitten näin tämän: taivaan ovi oli auki, ja kuului sama ääni, jonka olin edellisellä kerralla kuullut -- kuin olisi torveen puhallettu. Se sanoi minulle: "Nouse tänne! Minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva." 2 Siinä samassa olin Hengen vallassa. Näin, että taivaassa oli valtaistuin ja sillä valtaistuimella istui joku, 3 joka loisti kuin jaspis ja karneoli. Valtaistuinta ympäröi sateenkaaren kaltainen smaragdinvärinen hohde.

Et näköjään ymmärrä sitä, mistä tuossa "taivaassa käymisessä" on kyse !

Siinä on kyse siitä, että ihminen kuolisi ja sitten tulisi takaisin maan päälle elävänä ihmisenä !

Siis se on ihan eri asia kokonaan, kuin käydä "hengessä" taivaassa ja kuulla ja nähdä asioita, joita Herra haluaa Seurakunnalle jakaa !

Siis tämä kertoo hyvin sen asian, eli miten ihminen sen kokee ja ymmärtää, eli ei ymmärrä:

1 Minun täytyy kerskata; se tosin ei ole hyödyllistä, mutta minä siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin.
        2 Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen-oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
        3 Ja minä tiedän, että tämä mies-oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää-
        4 temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.

Mutta tällä siis ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että joku ihiminen olisi kuollut tai mennyt taivaaseen fyysisesti ja sitten palannut sieltä takaisin !

27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
        28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
        29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
        30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
        31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

Eli Jumala ei lähetä kuolleita tänne todistamaan, vaan kaikessa on kyse Uskosta, eli ei näkemisestä vaan Uskomisesta näkymättömiin:

2. Kor. 5:7 sillä me vaellamme uskossa emmekä näkemisessä.

Hepr. 11:1 Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.

24 Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
        25 Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.

Eli Jumalan suunnitelma ei ole se, että elämme näkyvissä vaan Uskossa !

Joh. 3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

Joh. 3:31 Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien.

Joh. 6:42 ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika, jonka isän ja äidin me tunnemme? Kuinka hän sitten sanoo: 'Minä olen tullut alas taivaasta'?"

Siis Taivaasta ei ole tullut alas kuin Jeesus, tämä on hyvin selvästi sanottu Raamatussa.

Joten taivaassa käynti ei ole raamatullista, muutoin kuin siis Hengessä käymisenä, kuten Apostolien kohdalla on todellisuus.

Enkä usko PP:n uskovan myöskään niin, etteikö Hengessä joku Taivaassa olisi käynyt !

Eli nyt joko ei ole asioita itse ymmärretty, tai sitten yritetään tahallaan väännellä toisen sanomisia ja kirjoituksia, jotta tämä saataisiin mustamaalattua ja siten tämän arvovaltaa horjutettua.

Minä en puolustele PP:tä, sillä kyllä itsekin näen joitakin vääriä oppeja hänellä, mutta se ei poista paljoa hyvää ja oikeaa opetusta, eikä tee siitä väärää !

Siis kukin me monessa kohtaa erehdymme, kukaan meistä ei omaa täydellistä oppia !

Mutta toki kaikin voimin meidän tulee etsiä Totuutta joka ikisessä opillisessa asiassa.

• lukisit.enemmän
        M..O.T kirjoitti:

Elia nousi tulisilla vaunuilla taivaaseen ja syntyi Johannes Kastajana takaisi maan päälle. Elia ja Mooses tulivat taivaasta alas kirkastusvuorelle.

Sinun juttusi meni ihan pieleen!!!

Kirjoitit "MOT" seuraavaa.

" Elia nousi tulisilla vaunuilla taivaaseen ja syntyi Johannes Kastajana takaisi maan päälle. Elia ja Mooses tulivat taivaasta alas kirkastusvuorelle. "

Elia ja Mooses eivät tulleet ELÄMÄÄN takaisin maan päälle, he vain ILMESTYIVÄT Jeesukselle ja opetuslapsille.

Äläkä nyt hyvä ihminen ala ihan reinkarnoitumista opettamaan uskoville, se kuuluu epäjumalan palveiljoille vain !

https://fi.wikipedia.org/wiki/Jälleensyntyminen

Siis Johannes Kastaja ei voinut millään olla ITSE Elia, vaan hän toimi Eliaan hengessä eli samassa hengessä siis.

Siis selvennän, eli kun sanotaan, että lain hengessä, niin tarkoitetaan siis samanhenkisyydessä eli lain hengessä toimimisesta.

Eli Jeesuksen edellä kulki siis Johannes Kastaja, joka oli väkevä profeetta kuten Elia, mutta Johannes ei siis ollut mikään reinkarnaation kautta ilmestynyt Elia !

Raamattu ei opeta Johannes Kastajasta sellaista, että Elia tuli Elisabetin kohtuun reinkarnaation kautta !!!

Kuinka joku voi seota näin pahasti ?

Rakennatko oppejasi vain parin jakeen varaan, siis jakeen, jota et itse edes kunnolla käsitä, kun et ymmärrä kokonaisuutta !

Eli Raamatun tietämyksesi on ihan olematon ja siksi eksyt näinkin pahasti.

• MikäOnIsäsi

"P.P. innostuu vähän liikaa ja ampuu yli, ihan niin kuin jokin suuri eksytysvaara olisi ilmassa."

Uskotko, että elämme lopunaikaa? Mikä oli ensimmäinen merkki? Mikä on maanjäristystä, sotia ja nälänhätää vaarallisempaa?

"Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta"." (Mt. 24:4-5)

"Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen," (2.Ts.2:11)

"Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja" (1.Tm. 4:1)

• M..O.T

Petri Paavola on juuri tämä mainitsemasi suuri eksytys. En kannata enkelten palvontaa ja on Paavolan kirjoituksissa joskus jotain oikein, mutta yleisesti ottaen Paavola on itse suuri eksyttäjä. Siitä on paljon näyttöä ja paljon keskusteluja myös Suomi24:lla. Paavola kirjoittaa koko ajan väärin monista asioista ja heti tekee suuria johtopäätöksiä. Minä olen löytänyt lukuisia pahoja virheitä hänen kirjoituksistaan. Se ei vakuuta.

• lukisit.enemmän
        M..O.T kirjoitti:

Petri Paavola on juuri tämä mainitsemasi suuri eksytys. En kannata enkelten palvontaa ja on Paavolan kirjoituksissa joskus jotain oikein, mutta yleisesti ottaen Paavola on itse suuri eksyttäjä. Siitä on paljon näyttöä ja paljon keskusteluja myös Suomi24:lla. Paavola kirjoittaa koko ajan väärin monista asioista ja heti tekee suuria johtopäätöksiä. Minä olen löytänyt lukuisia pahoja virheitä hänen kirjoituksistaan. Se ei vakuuta.

Nyt en enää yhtään ihmettele sitä, miksi väität PP:tä eksytykseksi jopa !

Siis jos ja kun, sinä uskot, jopa Elian reinkarnoituneen Johannes Kastajaksi !

Eli jos valhe on totuutta ja totuus valhetta, niin koko arviosi on totaalisen pielessä.

• M..O.T

Nyt en enää yhtään ihmettele sitä, miksi väität PP:tä eksytykseksi jopa !

Siis jos ja kun, sinä uskot, jopa Elian reinkarnoituneen Johannes Kastajaksi !

Eli jos valhe on totuutta ja totuus valhetta, niin koko arviosi on totaalisen pielessä.

Jeesus sanoi, että Johannes Kastaja oli Elia. Se lukee Raamatussa.

Malakian kirjassa lukee, että Jumala lähettää lopun ajoilla profeetta Elian maan päälle, joka Jeesuksen sanojen mukaan oli Johannes Kastaja.

Minun usko perustuu Raamattuun. Sinä taidat olla antikristuksen hengessä, koska pilkkaat Jumalan sanaa koko ajan.

• lukisit.enemmän
        M..O.T kirjoitti:

Malakian kirjassa lukee, että Jumala lähettää lopun ajoilla profeetta Elian maan päälle, joka Jeesuksen sanojen mukaan oli Johannes Kastaja.

Minun usko perustuu Raamattuun. Sinä taidat olla antikristuksen hengessä, koska pilkkaat Jumalan sanaa koko ajan.

Eli Raamatussa ei ole kuvakieltä missään, niinkö ?

Eli mitään ei tule tulkita Hengen avaaman Sanan kautta, vaan kaikki on selvää ja selvä sanaista ?

• lukisit.enemmän
        M..O.T kirjoitti:

Laitan sinulle pienen pähkinän, jotta näkisit sen, että tapasi tulkita Raamattua ei tule onnistumaan, vaan se vie sinut pahasti harhaan vain !

Sananl. 26:4 Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin.

Sananl. 26:5 Vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettei hän itseänsä viisaana pitäisi.

Siis nyt kysyn sinulta, että: Vastaatko tyhmälle hänen hulluutensa mukaan vai et ???

Yritä vastata tähän helppoon kysymykseeni, kiitos !

• nytjovanha

Oma kokemukseni enkeleistä on juuri sellainen että, heitä ei erottanut ihmisitä muu kuin se että he m.m. (3kpl) olivat ulkona pakkasella, valkoiset haalarit päällä. Normaalisti sellaisilla keleillä ei valkoisilla ohuilla haalareilla kuljeta. Keskustelimme hetken. He auttoivat minua. Maassa oli 5 markan seteli ja kysyin heiltä: "Onko tämä teidän"? "Löytäjä saa pitää" he vastasivat.

En ollut syönyt koko päivänä mitään ja olin pyörällä evankelioimissa. Menin kauppaan ja söin.
      Pian menin samasta paikasta uudelleen ohi ja siellä lumihangessa ei ollut edes yhden yhtäkään jalanjälkeä. Ei edes sen ulkorakennuksen oven edessä missä he olivat seisoneet. Ovi oli ollut lukossa kuulemma edellisestä kesästä asti, sanoi rakennuksen omistaja. Hän omisti rakennuksen ja vain hänellä on sinne avaimet. Ja heidät tavatessani ovet oli auki. Yksi heistä katsoi seinän vierustalla minua, koko ohikulkumatkan. Hän keskusteli kanssani.Muut kaksi touhusivat keskenään jotain.

Kerran sellainen oli kesällä aamulla aikaisin edessäni ja kohta enkeli oli edessäni kauempana vaikka ajoin itse pyörällä. Hän oli kävellen. Keskustelimme ystävällisesti hetken. Se oli HYVIN rohkaisevaa. Hän ei ollut mikään tavallinen ihminen. Sen tunsi heti. Sitten hän katosi.

Kolmas kerta oli kun olin juuri tulossa uskoon. En ottanut tarvittavaa rohkeaa asennetta. Vähän ennen sitä, hän tuli vain tyhjästä ja sanoi minulle: "oletko joku tyhmä", ja häipyi pois.Olinhan minä silloin vielä,tyhmä.

Ihan tavallisen näköisiä, mutta tilanne oli outo ja äkillinen.

Miksi he ovat minulle ilmestyneet ihmisen muodossa?
      Koska elämäni on aina ollut kaaosta, lapsesta asti. Orpoutta, pahoinpitelyä ja n.s. liiallista lihallista älykkyyttä, joka tekee elämäni vaikeaksi.(ÄO korkea).

Luulin kun tulen uskoon elämäni helpottuisi, mutta kaikkea vielä. Sittenhän ne ongelmat ovat oikein räjähtäneet silmilleni. Oman itseni kanssa taisteleminen ja ulkopuoliset.
      Mutta yks on varmaa:
      Jeesuksessa kristuksessa voimme voittaa maailman. Voimme pyhittyä ja kelvata Hänelle.
      Rohkaisua tulee jopa enkelien kohtaamisella.

• 1Moos18

ja 19 luvun Herran kolminaisuus myös ilmestyi ihmisen muodossa.

• ihanaenkel

Enkeli saattaa tulla jopa ierailulle ja Paavalin mukaan ei häntä ihmisestä erota.

• tekstuuri

Petri Paavola väittää kohukirjoituksessaan, ettei Raamattu mainitse Phanuel-nimistä enkeliä. Hän pitää sen nimen käyttöä merkkinä harhaopista.

Phanuel saattaa olla kuitenkin Raamatussa mainittu enkelin nimi.

Jaakob paini jonkun kanssa, joka alkukieli huomioon ottaen voisi olla joko Jumala, enkeli tai suuressa asemassa oleva ihminen. Hoosean kirja 12:5 täsmentää asian, että vastapuoli oli nimenomaan enkeli. Jaakob kyseli enkelin nimeä ja enkeli vastasi, että miksi Jaakobin pitää tietää hänen nimensä. Raamattu ei kerro keskustelusta enempää, mutta paikan Jaakob nimesi Penuel. Tästä on pääteltävissä, että enkeli lopulta kertoi nimensä Penuel.

Petri Paavolan artikkeli pitää sisällään epätarkkoja tietoja, jotka eivät kelpaa johtopäätösten perusteeksi. Tämä sama tauti vaivaa hänen muitakin artikkeleita.

• lukisit.enemmän

Lukisit heiman tarkemmin edes !

Etkä tekisi OMIA päätelmiäsi !

27 Ja hän sanoi hänelle: "Mikä sinun nimesi on?" Hän vastasi: "Jaakob".
        28 Silloin hän sanoi: "Sinun nimesi älköön enää olko Jaakob, vaan Israel, sillä sinä olet taistellut Jumalan ja ihmisten kanssa ja olet voittanut".
        29 Ja Jaakob kysyi ja sanoi: "Ilmoita nimesi". Hän vastasi: "Miksi kysyt minun nimeäni?" Ja hän siunasi hänet siinä.
        30 Ja Jaakob antoi sille paikalle nimen Penuel, "sillä", sanoi hän, "minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin, ja kuitenkin on minun henkeni pelastunut".

Tässä selvästi sanotaan, että Jaakob nimesi paikan sen mukaan, että hän oli mielestään nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin, vaikka siis kyse oli enkelistä !

Otetaan toinen käännös, eli King James:

30 And Jacob called the name of the place Peniel: for I have seen God face to face, and my life is preserved. [Peniel: that is, The face of God]

Eli tuossa käännöksessä on käännetty sana "Peniel" !!!

Tätä tämä on, kun ei asioita tutkita kunnolla, eikä niitä siten tiedetä kunnolla ja silti väitetään varmaksi Totuudeksi, niitä omia kehitelmiä ja oman pään tulkintoja !

Sitten vielä väitetään toista harhaopettajaksi, vaikka ITSE ollaan harhassa selvästi !!!

Eli "Peniel" EI OLLUT ENKELIN NIMI !!!

On se kumma kun pitää yrittää vaikka väkisin olla itse oikeassa, ja vääntää toinen vaikka väkisin valehtelijaksi, vaikka itse ei asioita kunnolla edes ole tutkittu ja ymmärretty !

• lukisit.enemmän

Lukisit heiman tarkemmin edes !

Etkä tekisi OMIA päätelmiäsi !

27 Ja hän sanoi hänelle: "Mikä sinun nimesi on?" Hän vastasi: "Jaakob".
        28 Silloin hän sanoi: "Sinun nimesi älköön enää olko Jaakob, vaan Israel, sillä sinä olet taistellut Jumalan ja ihmisten kanssa ja olet voittanut".
        29 Ja Jaakob kysyi ja sanoi: "Ilmoita nimesi". Hän vastasi: "Miksi kysyt minun nimeäni?" Ja hän siunasi hänet siinä.
        30 Ja Jaakob antoi sille paikalle nimen Penuel, "sillä", sanoi hän, "minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin, ja kuitenkin on minun henkeni pelastunut".

Tässä selvästi sanotaan, että Jaakob nimesi paikan sen mukaan, että hän oli mielestään nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin, vaikka siis kyse oli enkelistä !

Otetaan toinen käännös, eli King James:

30 And Jacob called the name of the place Peniel: for I have seen God face to face, and my life is preserved. [Peniel: that is, The face of God]

Eli tuossa käännöksessä on käännetty sana "Peniel" !!!

Tätä tämä on, kun ei asioita tutkita kunnolla, eikä niitä siten tiedetä kunnolla ja silti väitetään varmaksi Totuudeksi, niitä omia kehitelmiä ja oman pään tulkintoja !

Sitten vielä väitetään toista harhaopettajaksi, vaikka ITSE ollaan harhassa selvästi !!!

Eli "Peniel" EI OLLUT ENKELIN NIMI !!!

On se kumma kun pitää yrittää vaikka väkisin olla itse oikeassa, ja vääntää toinen vaikka väkisin valehtelijaksi, vaikka itse ei asioita kunnolla edes ole tutkittu ja ymmärretty !

Niin ja jos joku ei ymmärrä englantia, niin heille tiedoksi, että tuossa siis englanniksi luki:

[Peniel: that is, The face of God] =
        ["Peniel": Se tarkoittaa/on käännettynä, yhtä kuin, Jumalan kasvot]

Eli tuo sana "Peniel" ja sen merkitys, siis vahvistaa Jaakobin omat sanat:

• tekstuuri

Niin ja jos joku ei ymmärrä englantia, niin heille tiedoksi, että tuossa siis englanniksi luki:

Eli tuo sana "Peniel" ja sen merkitys, siis vahvistaa Jaakobin omat sanat:

Ei tämä sulje sitä vaihtoehtoa pois, että enkelin nimi oli juuri Penuel. Sitähän edellä pohdinkin.

Elian nimikin tarkoittaa Jumalan voimaa ja sitä todella käyttikin. Johannes tarkoittaa Jumala on armollinen ja Johannes Kastaja kastoi syntien anteeksisaamiseksi ne, jotka tunnustivat tehneensä väärin.

Minusta Paavola olisi pitänyt analysoida Penuel nimeä paremmin, jotta hän voisi väittää sen puuttuvan Raamatusta. Ei ole mahdoton ajatus, että enkelin nimi oli juuri se Penuel, jonka kasvot Jaakob sai nähdä.

• lukisit.enemmän
        tekstuuri kirjoitti:

Ei tämä sulje sitä vaihtoehtoa pois, että enkelin nimi oli juuri Penuel. Sitähän edellä pohdinkin.

Elian nimikin tarkoittaa Jumalan voimaa ja sitä todella käyttikin. Johannes tarkoittaa Jumala on armollinen ja Johannes Kastaja kastoi syntien anteeksisaamiseksi ne, jotka tunnustivat tehneensä väärin.

Minusta Paavola olisi pitänyt analysoida Penuel nimeä paremmin, jotta hän voisi väittää sen puuttuvan Raamatusta. Ei ole mahdoton ajatus, että enkelin nimi oli juuri se Penuel, jonka kasvot Jaakob sai nähdä.

Ihan niin kuin arvelinkin !

Vaikka asiat sinulle kuinka selvästi Raamatusta näytetään, sinä yhä vain vänkäät vastaan !

Eli et kykene myöntämään edes sitä, että olit väärässä.

Säälittävää touhua ja vänkäämistä vastoin Totuutta !

• tekstuuri

Ihan niin kuin arvelinkin !

Vaikka asiat sinulle kuinka selvästi Raamatusta näytetään, sinä yhä vain vänkäät vastaan !

Eli et kykene myöntämään edes sitä, että olit väärässä.

Säälittävää touhua ja vänkäämistä vastoin Totuutta !

Ai tälläkö väität kumonneen kaiken? Voi voi sinua. Sinä olet niin kiivas, ettei tästä tule rakentavaa keskustelua.

• lukisit.enemmän
        tekstuuri kirjoitti:

Ai tälläkö väität kumonneen kaiken? Voi voi sinua. Sinä olet niin kiivas, ettei tästä tule rakentavaa keskustelua.

Niin haluaisit jaarittelemalla saada oman valheesi totuudeksi, eli siis vänkäämällä.

Mutta jos pysytään siinä, mitä Raamattu oikeasti sanoo, niin sehän sanoin niin, että:

Eli enkeli EI SANONUT NIMEÄÄN !

Sitten Jaakob selvästi sanoo sen, että miksi hän antoi paikalla nimen Penuel !

Ja tämä King Jamesin käännös siis kertoo ja vahvistaa asian:

Mitään epäselvää ei jää, paitsi tietysti sille joka ei kestä olleensa väärässä, eli ei myönnä erehtyneensä, vaan ylpeydessään vain jää jankkaamaan vastoin Totuutta omia valheitaan.

Tälläisiä jankkajia ja "oikeassa olijoita" on paljon "kirjanoppineiden" joukossa, ja kokemuksesta tiesin jo ennelta senkin, että tämäkään jankkaaja ei myönnä olleeensa väärässä, sillä hänen ylpeytensä, ei sitä salli.

• paavolansivulta

Luuk 22:20 Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.

Hebr 7:12 Sillä pappeuden muuttuessa tapahtuu välttämättä myös lain muutos.

Jotkut sanovat, että vanhan liiton laki ei kumoutunut ja lain muutos tarkoittaa sitä, että kiveen kirjoitettu laki siirtyi kivestä ihmisen sydämeen, mutta laki on edelleen sama ja muuttumaton.

Herra Jeesus ei kumonnut lakia, vaan lihan ruumiissaan vaeltaen Hän täytti sen, eläen vanhan liiton järjestyksen mukaisesti täydellisesti. Herran Jeesuksen veren ja sovitustyön kautta tapahtui lain muutos, joka kumosi vanhan liiton sekä sen lakijärjestyksen. Lain muutos ei jättänyt voimaan vanhan liiton lakia syntiuhrista, vaan muutti sen. Eläimen veri syntiuhrina kumoutui, jonka tilalle tuli Herran Jeesuksen veressä syntiuhri syntien anteeksisaamiseksi.

Jos vanha liitto lakineen olisi edelleen sellaisenaan voimassa, niin silloin myös eläinsyntiuhrit olisivat voimassa. Herran Jeesuksen veressä, Hänen syntiuhrinsa kumosi ja poisti eläinsyntiuhrit kokonaan, koska lain muutos asetti voimaan Herran Jeesuksen syntiuhrin syntien anteeksisaamiseksi. Jos uskot koko vanhan liiton lain olevan voimassa sellaisenaan Uudessa Liitossa, niin silloin pilkkaat Herran Jeesuksen sovitusverta, etkä ole armon alla, vaan lain alla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      79
      4354
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      50
      3702
    3. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      51
      2541
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      344
      2041
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      140
      1789
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1715
    7. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1517
    8. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      13
      1511
    9. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      12
      1329
    10. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      46
      1263
    Aihe