Kompostorin osto vuokralaisen asia?

Senmoinen

Asun vuokralla omakotitalossa. Alueella ei kierrä biojäteauton reitti. Kumpi kustantaa kompostorin, minä vai vuokranantaja? Lain mukaan komposti pitäisi tällä taloudella olla, ja esim. ojaan dumppaaminen on ympäristörikos.

9

1014

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onko.vaikeeta

Miksi otsikon perässä on kysymysmerkki vaikka tekstissä ei ole kysymystä?

• faktanen

"Kumpi kustantaa kompostorin, minä vai vuokranantaja? " ....mielestäni tämä on kysymys tekstissä. Otsikko on erillinen kysymys, tomppeli, eeikä se velvoita kysymystä tekstiin....

• toope.aloittaja
        faktanen kirjoitti:

"Kumpi kustantaa kompostorin, minä vai vuokranantaja? " ....mielestäni tämä on kysymys tekstissä. Otsikko on erillinen kysymys, tomppeli, eeikä se velvoita kysymystä tekstiin....

Otsikossa ei ole kysymystä, on vain kysymysmerkki.

• NickNailer

Osta tarjouksesta Lidelin kompostori. Se ei ole paras mahdollinen, mutta toimii ja maksaa noin 30 euroa.

Meillä on niitä useita mm. sen vuoksi , että vahin sukupolvi tykkää käyttää kesämökillä PuuCeetä vaikka "vesiklosettikin" on.

• faktanen

Lideli? Vai Lidl? Myyneekö tämä pulju kompostoreita, en itse ole ainkaan koskaan siellä moisia nähnyt.

• NickNailer

Myy.

Tarjoukset kiertävät.

VINK VINK: Itse katson Saksan sivuista, mitä Suomeen tulee parin viikon päästä.

• 1_höpsistä

Ei omakotitalossa tarvi lain perusteella olla kompostoria. Toistaiseksi biojätteen saa pientalossa laittaa sekajätteeseen. Eli vuokralainen ostaa jos haluaa kompostorin. Voihan sen vuokrantantajakin ostaa jos haluaa, mutta mikään pakko ei ole.

• waserdtfyguhvjikl

Olis kyllä aika jännä tietää mikä laki "vaatii" jokaiseen taloon kompostorin? En ole kyllä aikaisemmin moista omakotitaloasujana kuullut.

• Muistaakseni jossain kunnissa on kompostit kiellettyjä. Niillä kun ruokkii rottia. Pienessä taloudessa kompostori ei toimi talvella. Toki jos hyvät lämpöeristykset ja kenties lämmitinkin. Joku hepponen teräsverkko tai muovi ei pidätä rottia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      413
      9112
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      189
      3710
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      20
      2173
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      86
      1367
    5. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1125
    6. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      66
      1122
    7. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1100
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      1095
    9. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      108
      1084
    10. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55