Mitä jos Pielisentielle ilmestyisi KARHU?

TuohinenTuppiJa

Mitä tapahtuisi jos se karhu tulisi vaikkapa tammikuulla, keskiyöllä, keskustaan ja söisi jonkun? Mitä tekisitte? Menisittekö kadulle ja huutaisitte; "Nyt saatana lopetat sen ahmimisen"?

Tuo edellä kerrottu on vain alku eräälle paljon pidemmälle tarinalle ja ihan silkkaa satuilua, mutta tuo alkukin on jotensakin juonevasti (aivan, niin minä kirjoitin - juonevasti) kerrottu ja tarinan loppu on yhtä lailla mainiota luettavaa, kuten koko ketjun aloitus. Epäilen, ettei tähän tule vastauksia, ellei joku ihan tyhmyyttään...
Ihmettelenkin miksi minä tänne näitä kirjoittelen. Sehän on kuin heittäisi helmiä sioille. Senpä vuoksi en kerro enempää.

10

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omglollmao

      WTF?

    • Jotakinyritit

      Juoneva foliohattu,karhu nukkuu talviunta.

      • verokarhu.vainoo

        Verokarhu ei nuku vai kuis se on.


      • Täällä verokarhut menee talveksi etelään, niin pysyvät paremmin hereillä.


    • Jatkokertomus

      Aloitus oli hyvä. Odotan innolla jatkoa jännittävälle tarinalle.

    • Mikäliesatuilija

      Aloittaja ei sitten jatkanut tarinaa. Taidat olla surkea isottelija.

    • LiekaKulttuuri

      Jos Pielisentietä ilmestyisi karhu, lieksalaiset valittaisivat että se saa sossusta kaiken ilmaiseksi. 🐻

      • Karhur

        No se varmaan aloittaisi helpoimmasta ruuasta : Ahmisi mamut alkupaloiksi ja painuisi talviunille.


      • Liekaaaaa

        Jos Pielisentiellä olisi karhu, perikset piiloutuisivat peräkammareihin eivätkä uskaltaisi tulla ulos ennen kuin äiti antaa luvan.


    • Mielestäni aloitus on ihan kelvollinen monessa suhteessa. Siinä on selkeästi annettu lukijalle sopivaa tilaa ajatuksensa lennolle. Aloitus on arvoituksellinen, sillä kuten jo huomasimme, siinä langetettiin pienoinen ansa tuohon karhun talviuneen. Joku siihen jo lankesikin. Mielestäni aloittajan vivahteikkuus viittaa juuri johonkin vertauskuvaan, ei niinkään oikeaan karhuun. Tuo verokarhu ja budjettikeskustelu ovat ajankohtaisia ja sikäli asiayhteydeltään sopivia. Myös Pielisentien yrittäjien nykyahdingosta voi olla kyse.

      Aloittaja ei hätäile jatkokertomuksillaan. Hän todennäköisesti seuraa ja analysoi, miten muut suhtautuvat ja lähtevät keskusteluun mukaan. Uskon hänellä kuitenkin kerrottavaa vielä olevan. Parasta näissä olisi se, että keskustelu olisi ketään syyttämätöntä ja silti voimakkaasti kantaa ottavaa, hieman huumorilla vielä maustettua.

      Tunnustan ja tunnistan myös itseni ihmettelevän, miksi minä näitä tänne kirjoittelen. Senkin tunnustan, kuten olette huomanneet, että joskus tammenterhojen keräilyn sijasta nautiskelen tammitynnyrissä jalostettuja ihmisen tiedonjanon suhteen tarpeettomia nestemäisiä tuotteita. Hyi häpeän, häivytys, siis itselleni. Mielenkiinnolla odotan jatkoa aloittajalta.

      PS. Karhu ei pollea syönyt;)
      https://www.youtube.com/watch?v=8muy42pHZZc

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe