Parannusehdotukset!

RoboOntti

Sisällöltään omaa paikkakuntaa parantavat tai jollain muotoa viihtyisyyttä lisäävät ehdotukset tähän ketjuun.

Sarkastiset, kyyniset, negatiiviset, kyyniset ja epätoivoisen toivottomat vastaukset mielellään sinne ketjuun johon kuuluvatkin, eli siis ei tänne. Kiitos.

27

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos.aloituksesta

      Minä ainakin lupaan tehdä päivittäin parhaani, että Outokumpu olisi jatkossakin hyvä paikka elää ja asua.
      Teen sen työssäni ja vapaa-ajallakin.

    • Viikatteenteroittaja

      Palanut liiketalo tontti siivottava ja pusikoitunut yleisilme raivattava.

    • Talkoot.pystyyn

      Siitä lähdetään. Eikö vain?

    • Pieniä

      Tehdään jokainen pieniä muutoksia joka päivä!

      • KERÄILYTALOUS

        MINÄ MIETIN,MINÄ MIETIN,MINÄ MIETIN !!! Uuden elämän ensimäistä päivää taas Outokumnmussa.Tehdä mielekäitä päiviä joista tulee mielekäitä viikkoja.Ei ole Urheilijaksi että niin paljon menisi aikaa Urheiluun.Tai kirkon mieheksi.Turha tehdä minun numeroa yhdestä kirkossakäynnistä.Parasta kuitenkin on Outokummussa IHMISET.Jotain yhteiskuntaa tukevaa toimintaa aina pikkuisen kuitenkin.Tulevaisuus on nykyisen nuorison.
        Olen eläkkeellä.Elämä on aika jännä seikailu ollut.Olen asunut monella paikkakunnalla.Paras niistä on ollut OUTOKUMPU.Syksyllä on ihan kaunista POHJOIS-KARJALASSA.


    • Ottopoeka

      Pusikot pois, yleisen siisteyden nostaminen, yleisen ilmapiirin parantaminen... Siinä aluksi muutama ehdotus jotka ei vaikea toteuttaa eikä maksakaan paljon.

      Talkoot ym riittää toteutukseen ja kaupunki jakaa jätesäkkejä ym tarvikkeita tekijöille...

      • OUDOTKUVIOT

        Viihtyisyyttä lisäävinä tekijöinä haluaisin mainita että yksilökeskeisessä yhteiskunnassa tarvitsemme toisiamme.Turha rakennella kynnyksiä.Sukupolvien välisiä kuiluja.Puoluekantoja.Sairauksia.Mielipide-eroja erilaisista asioista.Ne on vaan asiakysymyksiä.
        Seksuaalisuuntauksia tai mitä nyt tästä yhteiskunnasta löytyy.Mitä kylillä puhutaan ei pidä ajatella vaan kävellä omia polkujaan.Elämässä on pyrittävä eteenpäin !Sitten kun on hyvässä asemassa ja tulee Outokummun keskustaan henkilö voi ylpeänä sanoa
        "MINÄ KUULUN KARTSALLE " .


      • KOLMIOMITTAUSTORNI

        Tarvitaan Outokummussa varmaan monessakin paikassa henkilöitä jotka elää välillä aina TULEVAISUUDESSA.Mielluummin työaikana.
        Se on Outokummun salainen ase että eri ryhmittymät pärjää ihan hyvin.


      • EETTERINUKUTUS

        Perusasiat kun pidetään kunnossa nuorison peruskoulutus ja hyvinvointi. He kyllä tietää sen jälkeen ammatilisen suuntauksen.Ei heitä tarvitse pahemin neuvoa.Syytä olla kuitenkin
        ammatinvalinta palvelut. Toivottavasti kaikkia nyt ei ihan kouluteta JOHTAJIKSI.Tarvitaan monenlaista ammattihenkilökuntaa.Tulevaisuutemme näyttää hyvältä.


      • MAIHINNOUSUTAKKI

        TARVITAAN NIITÄ HENKILÖITÄ JOTKA NÄKEE TULEVAISUUTEEN !
        MITEN SELVITÄÄN. MARKKINAT ON RAUDAN LUJAT.


    • Yritän.parhaani

      Omalta osaltani lupaan tehdä parhaani itse. En odota että muut tekee.
      Lupaan vähentää myös muiden arvostelua. Siitä ei tule kuin paha mieli.

      • VALOAMMUS

        Kaupunginvaltuusto on valittu. Valta luovutettu heille äänestämällä. Kaupungilla on TAVOITEOHJELMA. Mitä halutaan.Tiilisestä Outokummusta marmorinen,ALIHANKINTAA,
        KAUPPAA,TIETO TAITOA.TEOLISUUSKYLÄÄ.TAIDETTA, SUUNNITTELUA.Tai jotain vaihtoehtoista.Toimimalla näin pääsemme siihen.
        Minä en saa vaikuteita. En halua olla tietokoneen kanssa naimisissa.En lueskele helvintinmoisen 20 vuoden lukemisen jälkeen. En juurikaan juttele ihmisten kanssa.Makaan sohvassa ja työstän ajatuksia.Alan klo 15 soitella tunnin välein älymystön kanssa. Syön hyvin.


    • 99966658

      Suuri parannus olisi jos Heikki Laukkanen jätetään rauhaan hän ei päässyt valtuustoon ym.. Morkkaamalla häntä vuosikaupalla vaalien jälkeen kyseiset henkilöt tuovat suuren tyhmyytensä julki..
      Järjen jättiläiset rauhoittukaa te olette tyhmyytenne tuoneet julki ja se me uskomme...

      • Hesensakki

        Hessun tyytymättömät työläiset purkaa tuntojaan.
        Ei kukaan ota vakavasti heitä.


      • VALOAMMUS

        Heikki Laukkanen nyt ei tällä palstalle kuulu.Olisi kyllä ihan mukava tavata kyseinen herra.
        Käsitääkseni palstalla haluttiin parannusehdotuksia.Nimimerkit Keräilutalous,Oudot Kuviot,Kolmiomittaustorni,Eetterinukutus,Maihinnousutakki,Valoammus, On minun juttujani.
        Ideointi on tämmöistä.Jos jokin toimii sitä kannattaa harkita oliko se toimivajuttu.
        KAIKKI OUTOKUMMUN PUOLESTA !


    • VALOAMMUS

      TAVOITEOHJELMA= KEHITYSSTRATEGIA.

    • Letkunpätkä

      Esitän tässä ja nyt sen parhaan parannusehdotuksen Okun tulevaisuutta ajatellen: LIITYTÄÄN JOENSUUHUN...
      Jokainen miettikööt mielessään, mitä hyvää siitä suraisi?? Jokainen miettikööt mielessään, mitä pahaa siitä seuraisi??

      • pikkutuhma_

        Jooo. Valtuutettuja kohta enemmän kuin asukkaita.


    • Gjkgdh

      Myytään energilämpöyhtöi

    • OlenRobotti

      Sisällön mennessä asiattomaksi tai sisällöltään sekavaksi on hyvä palata ensimmäiseen viestiin, mistä tässä ketjussa keskustellaankaan?

      Kirjoitustaito on myös suositeltavaa, jos ei kirjainten järjestys tai oma viesti ole ihan selvillä, suosittelen keskustelemaan vielä kaverin kanssa, onko asia sellainen joka tuo lisää arvoa toisille tai jollakin muotoa parantaa elämisen laatua ja kannattaa täten julkaista?

    • Yläveivi

      Minä luulen, etten tarvitse oikeinkirjoitusohjeita edes Olenrobotilta, enkä muiltakaan. Osaan kirjoitaa nimeni ja osoitteeni ja näissä hommissa se riittää, vai riittääkö?
      Tyhmyyden ylistys on yhtä hienoa ja älykästä kuin jälkiviisaus. Molemmissa tapauksissa kirjoittaja tuntee itsensä todella tarpeelliseksi taitajaksi ja sinuiksi itsensä kanssa.
      Tämän sinuksi tulemisen ylevän tunteen olen monta kertaa kokenut lukiessani näitä tämän osaston kyhäelmiä puhumattakaan jälkiviisaudesta, joka on helmaynneistä hekumallisin ja pirullisin.
      Eikuin vain tekstit oikeinkijoitustarkastajalle syyniin!

    • SALKOPALLO

      Siitä vaan tekstiä palstalle.
      Kyllä sen jokin Kaupungintalolla lukee.
      Jokin juttu voi vielä toimia käytännössä.

    • QuantumLeap

      Keskustakadun muuttaminen yksisuuntaiseksi, runsaasti pysäköintitilaa ja jalankulkijaystävällinen keskusta. Samoin tilantuntua tulee ja avaruutta.

      Tulevaisuus ei tule itsestään, se täytyy rakentaa.

      • INDIKAATTORI

        Nuorisolla lahjakuutta.Minne se suuntauntuu aika näyttää !


      • Catorii
        INDIKAATTORI kirjoitti:

        Nuorisolla lahjakuutta.Minne se suuntauntuu aika näyttää !

        Nuorista suurin osa lähtee leivän ja opiskelujen perään muualle ja tuskin takaisin tulevat, joku harva jää paikkakunnalle jatkamaan eloaan kun mahdollisuudet työpaikkoihin rajalliset. Teollisuutta on mutta se ei kiinnosta kaikkia nuoria, palvelut ja terveydenhuolto ym työllistää myös jonkin verran..


      • EhdotusVain

        Siistille paikkakunnalle joku muukin vois haluta, onko nuorilta tiedusteltu miten täällä olis mukavampi ja viihtyisämpi elää. Mitä tänne saadaan mitä muualta puuttuu?


      • VALOKAAPELIIN

        Viihtyisyyttä lisäävänä tekijänä uskoisin on ratkaiseva on sopeuntumisnumero.Kun sopeuntumisnumero on kiitettävä henkilö on onnellinen ja eväät on viihtyä kaikkialla Suomessa.Ei jokin liikenneratkaisu tai rakennusprojekti.Minä käytin aikaa onnelisuuden etsimiseen 10 vuotta.Outokummussa ollaan oltu nyt pitkään ja nautittu elämästä.
        Yksilökeskeisessä yhteiskunnassa ratkaisut on yksilökeskeisiä.
        Se oli minun tieni !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1706
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1411
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      95
      751
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe