Elikka olen töissä käyvä ahdistuneisuushäiriöinen yksilö. Mulla on aina ollut tuo nukkuminen ongelmana johon sain parisen vuotta sitten ketipinorin. Ensin annos 25mg, ja nyt se on 100mg. Eli tässä parin vuoden aikana annostus noussut 25 -> 100mg. No nyt psykiatrilta tuli uus ehdostus kun tämä ahdistuneisuus ei oikein ota terapioista huolimatta talttuakseen että alkaisin aamuisin ottamaan tuon 100mg ja iltaisin 200-300mg. Haluaisin kuulla kokemuksia tästä? Mulla normaalilääkityksenä ollut vuosia cibralex 20mg. Olen päivittäin ottanu myös opamoxia jota nyt yrittänyt tiputtaa. Alotus ollut 15 -> 37,5mg -> 30-27,5mg /vrk. Olen siis vasta alottanut tosta 37,5mg vähentämisen.
Olen tosiaan uniongelmista kärsinyt koko ikäni ja tuo ketipinor ollut ehdottomasti paras. Toleranssi kasvanut tosi hitaasti ja ei aiheuta mulla mitään tokkuraisuutta. Mietin tässä vaan että jos aamuannostus olisi tuo mitä nyt illalla ja ilta annostu 2-3 kertainen. En itse ole kovin halukas siihen että alan syömään päivisin niitä nappeja jotka tuovat unen, saatikka että päivisin olisin jotenkin kujalla tjtn. Vaikka syön tuota opamoxia ei mulla siitä tule mitenkään sekavaa oloa. Se vain hioo ahdistukselta sen terävimmän kärjen jolloin kestää tietyt asiat paremmin. Ja siis haluan vain kuulla kokemuksia tohon ketipinoriin liittyen? en saarnoja opamoxista, tiedän jo itsekkin.
ketipinorista....
10
594
Vastaukset
- soltabu
Ketipinorin varsinaiset vaikutukset alkavat kunnolla vasta tuolla 300mg annoksella. Hyvin monelle sen luokan lääkkeet on suorastaan karmivia, mutta jos ne sopii niin mikäs siinä.
Sikäli ihmetyttää, että kun on ketipinoria ja opamoxia yhtä aikaa käytössä, että vieläkin ahdistaa. Joillakin Cipralex voi aiheuttaa ahdistusta, senhän voi kokeilla korvata monille ahdistuspotilaille ja usein ahdistuneille vanhuksillekin paremmin sopivalla lääkkeellä, kuten suussa liukenevilla Remeron Soltab -tableteilla (tai muilla geneerisillä versioilla mirtatsapiinista. Molemmat on halvempia kuin Cipralex.
Vaikutus riippuu aivan täysin henkilöstä, mutta usein Remeron Soltab on ollut ahdistuneille ja etenkin univaikeuksista kärsiville masentuneille mieluisampi vaihtoehto. Monien mielestä myös hieman SSRI:tä tehokkaampi, mutta päinvastaisiakin mielipiteitä tietysti löytyy. Unettava vaikutus tosin on suhteellisen kiistaton. - vaikuttaa-siltä
että lääkkeet ovat aiheuttaneet lopullisen kummallisuuden.
Aloita logoterapiakuntouitus, jonkun hyvän ammattilaisen avulla, koska sinulla tulee vuosien vieroitus noista myrkyistä.
Tai omahan on asiasi.- ketipinor400mg
Itselläni on unettomuuteen määrätty ketipinor 400 mg ja peratsin 8 mg. Molempia olen käyttänyt 9 vuotta ja unettomuudesta kärsinyt 17 vuotta. Tiedän että annos on suuri mutta pienempi annostus ei riittänyt. Omasta kokemuksesta voin sanoa että uni tulee puolessa tunnissa ja jos on vähänkin väsynyt niin vaikuttaa heti. Olen yrittänyt olla joskus ilman mutta en saa unta. Kun olen ottanut lääkkeet niin kyllä sillä taju lähtee. Mutta en valita koska mä tartten ainakin sen 9 tuntia unta putkeen eli en kaipaa niitä 15 minuutin unenpätkiä ja jatkuvaa heräilyä.
Ketipinor ei ole minulle aiheuttanut minkäänlaisia sivuoireita. Väsymystä ei lasketa, koska sillä on tarkoitus saada unta. Päivisin mulla ei ole olut mitään ongelmia. Olen lukenut miten monella on zombi olo, mutta omalta kohdalta voin sanaoa , että jos en saa nukuttua niin silloin mulla on valvotun vuorokauden jälkeen zombi olo. Mielummin sitten lääkkeitä kuin valvomista jonka seurauksena tulee pahoinvointia ja olo on kuin krapulassa. En muuten juo alkoholia ollenkaan.
Käyn muutaman vuodein välein maksa- ja munuaiskokeissa juuri lääkkeitten takia. Ja ikinä ei ole ollut mitään poikkeavuuksia normaaliarvoihin. Kävin tossa vähän aikaa sitten perusverikokeissa ja nekin olivat normaalit. - Jaa-mitä-työtä
ketipinor400mg kirjoitti:
Itselläni on unettomuuteen määrätty ketipinor 400 mg ja peratsin 8 mg. Molempia olen käyttänyt 9 vuotta ja unettomuudesta kärsinyt 17 vuotta. Tiedän että annos on suuri mutta pienempi annostus ei riittänyt. Omasta kokemuksesta voin sanoa että uni tulee puolessa tunnissa ja jos on vähänkin väsynyt niin vaikuttaa heti. Olen yrittänyt olla joskus ilman mutta en saa unta. Kun olen ottanut lääkkeet niin kyllä sillä taju lähtee. Mutta en valita koska mä tartten ainakin sen 9 tuntia unta putkeen eli en kaipaa niitä 15 minuutin unenpätkiä ja jatkuvaa heräilyä.
Ketipinor ei ole minulle aiheuttanut minkäänlaisia sivuoireita. Väsymystä ei lasketa, koska sillä on tarkoitus saada unta. Päivisin mulla ei ole olut mitään ongelmia. Olen lukenut miten monella on zombi olo, mutta omalta kohdalta voin sanaoa , että jos en saa nukuttua niin silloin mulla on valvotun vuorokauden jälkeen zombi olo. Mielummin sitten lääkkeitä kuin valvomista jonka seurauksena tulee pahoinvointia ja olo on kuin krapulassa. En muuten juo alkoholia ollenkaan.
Käyn muutaman vuodein välein maksa- ja munuaiskokeissa juuri lääkkeitten takia. Ja ikinä ei ole ollut mitään poikkeavuuksia normaaliarvoihin. Kävin tossa vähän aikaa sitten perusverikokeissa ja nekin olivat normaalit.teet ???
- ketipinor400
Jaa-mitä-työtä kirjoitti:
teet ???
Olen ollut työkyvyttömyyseläkkeellä yli 6 vuotta. Olen koulutukseltani kokki ja lähihoitaja. 17 vuotta sitten kun olin palkkatöissä kotipalvelussa niin mulla oli diagnosoitu keskivaikea masennus ja paniikkihäiriö. Voit varmaan kuvitella mitä on vetää roolia noiden diagnoosien kanssa. Noiden jälkeen sain ahdistuneisuushäiriö diagnoosin. Voin sanoa että palkkatöiden on hemmetin vaikeaa kun kärsii edellä mainituista sairauksista. Eli menin töihin. Sain potkut. Aloitin 7 vuotta kestävät kuntoutustoimenpiteet. En kuntoutunut. Kokeiltiin erilaisia masennuslääkkeitä. Eivät tehonneet. Unettomuuteen kokeiltiin aluksia tenoxia ja imovanea. Eivät tehonneet. Ketipinor ja peratsin ovat tehonneet. Se että olen työkyvyttömyyseläkkeellä ei johdu ketipinorista vaan ihan muista syistä eli ahdistuneisuushäiriöstä ja kohtalaisesta masennuksesta. Olen tehnyt siivoustöitä (palkatta) mutta sekään ei tehnyt musta työkykyistä. Jos epäilet että ketipinorilla on osuutta niin voin sanoa ettei ole. Jos mä alkaisin kertomaan omaa historiaani niin siitä tulisi romaani.
Mutta voin sanoa että aivoni toimivat ihan hyvin. Eikä mulla ole mitään tunne-elämän ongelmia. Kuten monilla muilla ketipinorin käyttäjillä on. - jaavainiin
ketipinor400 kirjoitti:
Olen ollut työkyvyttömyyseläkkeellä yli 6 vuotta. Olen koulutukseltani kokki ja lähihoitaja. 17 vuotta sitten kun olin palkkatöissä kotipalvelussa niin mulla oli diagnosoitu keskivaikea masennus ja paniikkihäiriö. Voit varmaan kuvitella mitä on vetää roolia noiden diagnoosien kanssa. Noiden jälkeen sain ahdistuneisuushäiriö diagnoosin. Voin sanoa että palkkatöiden on hemmetin vaikeaa kun kärsii edellä mainituista sairauksista. Eli menin töihin. Sain potkut. Aloitin 7 vuotta kestävät kuntoutustoimenpiteet. En kuntoutunut. Kokeiltiin erilaisia masennuslääkkeitä. Eivät tehonneet. Unettomuuteen kokeiltiin aluksia tenoxia ja imovanea. Eivät tehonneet. Ketipinor ja peratsin ovat tehonneet. Se että olen työkyvyttömyyseläkkeellä ei johdu ketipinorista vaan ihan muista syistä eli ahdistuneisuushäiriöstä ja kohtalaisesta masennuksesta. Olen tehnyt siivoustöitä (palkatta) mutta sekään ei tehnyt musta työkykyistä. Jos epäilet että ketipinorilla on osuutta niin voin sanoa ettei ole. Jos mä alkaisin kertomaan omaa historiaani niin siitä tulisi romaani.
Mutta voin sanoa että aivoni toimivat ihan hyvin. Eikä mulla ole mitään tunne-elämän ongelmia. Kuten monilla muilla ketipinorin käyttäjillä on."Olen ollut työkyvyttömyyseläkkeellä"
"aivoni toimivat ihan hyvin. Eikä mulla ole mitään tunne-elämän ongelmia."
"Jos epäilet että ketipinorilla on osuutta niin voin sanoa ettei ole."
joo. joo. joo. joo. joo. joo. - ketipinor400
jaavainiin kirjoitti:
"Olen ollut työkyvyttömyyseläkkeellä"
"aivoni toimivat ihan hyvin. Eikä mulla ole mitään tunne-elämän ongelmia."
"Jos epäilet että ketipinorilla on osuutta niin voin sanoa ettei ole."
joo. joo. joo. joo. joo. joo.No ehkä mussa on jotain pahasti vialla kun nautin elämästä. On näköjään väärin että tunnen eri tunteita. Pitäisköhän lopettaa ketipinor ja alkaa valvomaan ja elämään zombina valvomalla joka vuorokausi. Tekee tuo valvominen niin hyvää elimistölle ja päänupille. Suosittelen lääkevastaisille valvomista ja hyvää järjenjuoksua valvomisen avulla.
- Oikea_lääke_kelpais
Mä olen myös kärsinyt aina unettomuudesta mutta asia on hoitunut ottamalla mieto bentso tarvittaessa. Nyt ta-lääkärit ei enää sit anna vaan yrittää tuputtaa tota samaista skitso ja bibo lääkettä. Yök.
- psyyke-eläkeläinen
Lääkäri määräsi Ketipinor lääkityksen.
Aamu 100mg.Päivä 100mg.Ilta 300mg.
Nyt olen saanut vähennettyä pois päivälääkkeen ja illasta pois 100mg. - Mitämitähäh
Noissa sääntöjen vastaisissa ja ihmetyksekseni poistetuissa viesteissä oli linkki lokakuun liitteen juttuun siitä miten suomessa vaietaan ketipinorin vaaroista!
Googlaamalla löytyy jos kiinnostaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311374
- 103889
- 75723
- 51615
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15543ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..35432Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;182401- 26399