ketipinorista....

jiol

Elikka olen töissä käyvä ahdistuneisuushäiriöinen yksilö. Mulla on aina ollut tuo nukkuminen ongelmana johon sain parisen vuotta sitten ketipinorin. Ensin annos 25mg, ja nyt se on 100mg. Eli tässä parin vuoden aikana annostus noussut 25 -> 100mg. No nyt psykiatrilta tuli uus ehdostus kun tämä ahdistuneisuus ei oikein ota terapioista huolimatta talttuakseen että alkaisin aamuisin ottamaan tuon 100mg ja iltaisin 200-300mg. Haluaisin kuulla kokemuksia tästä? Mulla normaalilääkityksenä ollut vuosia cibralex 20mg. Olen päivittäin ottanu myös opamoxia jota nyt yrittänyt tiputtaa. Alotus ollut 15 -> 37,5mg -> 30-27,5mg /vrk. Olen siis vasta alottanut tosta 37,5mg vähentämisen.
Olen tosiaan uniongelmista kärsinyt koko ikäni ja tuo ketipinor ollut ehdottomasti paras. Toleranssi kasvanut tosi hitaasti ja ei aiheuta mulla mitään tokkuraisuutta. Mietin tässä vaan että jos aamuannostus olisi tuo mitä nyt illalla ja ilta annostu 2-3 kertainen. En itse ole kovin halukas siihen että alan syömään päivisin niitä nappeja jotka tuovat unen, saatikka että päivisin olisin jotenkin kujalla tjtn. Vaikka syön tuota opamoxia ei mulla siitä tule mitenkään sekavaa oloa. Se vain hioo ahdistukselta sen terävimmän kärjen jolloin kestää tietyt asiat paremmin. Ja siis haluan vain kuulla kokemuksia tohon ketipinoriin liittyen? en saarnoja opamoxista, tiedän jo itsekkin.

10

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soltabu

      Ketipinorin varsinaiset vaikutukset alkavat kunnolla vasta tuolla 300mg annoksella. Hyvin monelle sen luokan lääkkeet on suorastaan karmivia, mutta jos ne sopii niin mikäs siinä.

      Sikäli ihmetyttää, että kun on ketipinoria ja opamoxia yhtä aikaa käytössä, että vieläkin ahdistaa. Joillakin Cipralex voi aiheuttaa ahdistusta, senhän voi kokeilla korvata monille ahdistuspotilaille ja usein ahdistuneille vanhuksillekin paremmin sopivalla lääkkeellä, kuten suussa liukenevilla Remeron Soltab -tableteilla (tai muilla geneerisillä versioilla mirtatsapiinista. Molemmat on halvempia kuin Cipralex.

      Vaikutus riippuu aivan täysin henkilöstä, mutta usein Remeron Soltab on ollut ahdistuneille ja etenkin univaikeuksista kärsiville masentuneille mieluisampi vaihtoehto. Monien mielestä myös hieman SSRI:tä tehokkaampi, mutta päinvastaisiakin mielipiteitä tietysti löytyy. Unettava vaikutus tosin on suhteellisen kiistaton.

    • vaikuttaa-siltä

      että lääkkeet ovat aiheuttaneet lopullisen kummallisuuden.

      Aloita logoterapiakuntouitus, jonkun hyvän ammattilaisen avulla, koska sinulla tulee vuosien vieroitus noista myrkyistä.

      Tai omahan on asiasi.

      • ketipinor400mg

        Itselläni on unettomuuteen määrätty ketipinor 400 mg ja peratsin 8 mg. Molempia olen käyttänyt 9 vuotta ja unettomuudesta kärsinyt 17 vuotta. Tiedän että annos on suuri mutta pienempi annostus ei riittänyt. Omasta kokemuksesta voin sanoa että uni tulee puolessa tunnissa ja jos on vähänkin väsynyt niin vaikuttaa heti. Olen yrittänyt olla joskus ilman mutta en saa unta. Kun olen ottanut lääkkeet niin kyllä sillä taju lähtee. Mutta en valita koska mä tartten ainakin sen 9 tuntia unta putkeen eli en kaipaa niitä 15 minuutin unenpätkiä ja jatkuvaa heräilyä.

        Ketipinor ei ole minulle aiheuttanut minkäänlaisia sivuoireita. Väsymystä ei lasketa, koska sillä on tarkoitus saada unta. Päivisin mulla ei ole olut mitään ongelmia. Olen lukenut miten monella on zombi olo, mutta omalta kohdalta voin sanaoa , että jos en saa nukuttua niin silloin mulla on valvotun vuorokauden jälkeen zombi olo. Mielummin sitten lääkkeitä kuin valvomista jonka seurauksena tulee pahoinvointia ja olo on kuin krapulassa. En muuten juo alkoholia ollenkaan.

        Käyn muutaman vuodein välein maksa- ja munuaiskokeissa juuri lääkkeitten takia. Ja ikinä ei ole ollut mitään poikkeavuuksia normaaliarvoihin. Kävin tossa vähän aikaa sitten perusverikokeissa ja nekin olivat normaalit.


      • Jaa-mitä-työtä
        ketipinor400mg kirjoitti:

        Itselläni on unettomuuteen määrätty ketipinor 400 mg ja peratsin 8 mg. Molempia olen käyttänyt 9 vuotta ja unettomuudesta kärsinyt 17 vuotta. Tiedän että annos on suuri mutta pienempi annostus ei riittänyt. Omasta kokemuksesta voin sanoa että uni tulee puolessa tunnissa ja jos on vähänkin väsynyt niin vaikuttaa heti. Olen yrittänyt olla joskus ilman mutta en saa unta. Kun olen ottanut lääkkeet niin kyllä sillä taju lähtee. Mutta en valita koska mä tartten ainakin sen 9 tuntia unta putkeen eli en kaipaa niitä 15 minuutin unenpätkiä ja jatkuvaa heräilyä.

        Ketipinor ei ole minulle aiheuttanut minkäänlaisia sivuoireita. Väsymystä ei lasketa, koska sillä on tarkoitus saada unta. Päivisin mulla ei ole olut mitään ongelmia. Olen lukenut miten monella on zombi olo, mutta omalta kohdalta voin sanaoa , että jos en saa nukuttua niin silloin mulla on valvotun vuorokauden jälkeen zombi olo. Mielummin sitten lääkkeitä kuin valvomista jonka seurauksena tulee pahoinvointia ja olo on kuin krapulassa. En muuten juo alkoholia ollenkaan.

        Käyn muutaman vuodein välein maksa- ja munuaiskokeissa juuri lääkkeitten takia. Ja ikinä ei ole ollut mitään poikkeavuuksia normaaliarvoihin. Kävin tossa vähän aikaa sitten perusverikokeissa ja nekin olivat normaalit.

        teet ???


      • ketipinor400
        Jaa-mitä-työtä kirjoitti:

        teet ???

        Olen ollut työkyvyttömyyseläkkeellä yli 6 vuotta. Olen koulutukseltani kokki ja lähihoitaja. 17 vuotta sitten kun olin palkkatöissä kotipalvelussa niin mulla oli diagnosoitu keskivaikea masennus ja paniikkihäiriö. Voit varmaan kuvitella mitä on vetää roolia noiden diagnoosien kanssa. Noiden jälkeen sain ahdistuneisuushäiriö diagnoosin. Voin sanoa että palkkatöiden on hemmetin vaikeaa kun kärsii edellä mainituista sairauksista. Eli menin töihin. Sain potkut. Aloitin 7 vuotta kestävät kuntoutustoimenpiteet. En kuntoutunut. Kokeiltiin erilaisia masennuslääkkeitä. Eivät tehonneet. Unettomuuteen kokeiltiin aluksia tenoxia ja imovanea. Eivät tehonneet. Ketipinor ja peratsin ovat tehonneet. Se että olen työkyvyttömyyseläkkeellä ei johdu ketipinorista vaan ihan muista syistä eli ahdistuneisuushäiriöstä ja kohtalaisesta masennuksesta. Olen tehnyt siivoustöitä (palkatta) mutta sekään ei tehnyt musta työkykyistä. Jos epäilet että ketipinorilla on osuutta niin voin sanoa ettei ole. Jos mä alkaisin kertomaan omaa historiaani niin siitä tulisi romaani.

        Mutta voin sanoa että aivoni toimivat ihan hyvin. Eikä mulla ole mitään tunne-elämän ongelmia. Kuten monilla muilla ketipinorin käyttäjillä on.


      • jaavainiin
        ketipinor400 kirjoitti:

        Olen ollut työkyvyttömyyseläkkeellä yli 6 vuotta. Olen koulutukseltani kokki ja lähihoitaja. 17 vuotta sitten kun olin palkkatöissä kotipalvelussa niin mulla oli diagnosoitu keskivaikea masennus ja paniikkihäiriö. Voit varmaan kuvitella mitä on vetää roolia noiden diagnoosien kanssa. Noiden jälkeen sain ahdistuneisuushäiriö diagnoosin. Voin sanoa että palkkatöiden on hemmetin vaikeaa kun kärsii edellä mainituista sairauksista. Eli menin töihin. Sain potkut. Aloitin 7 vuotta kestävät kuntoutustoimenpiteet. En kuntoutunut. Kokeiltiin erilaisia masennuslääkkeitä. Eivät tehonneet. Unettomuuteen kokeiltiin aluksia tenoxia ja imovanea. Eivät tehonneet. Ketipinor ja peratsin ovat tehonneet. Se että olen työkyvyttömyyseläkkeellä ei johdu ketipinorista vaan ihan muista syistä eli ahdistuneisuushäiriöstä ja kohtalaisesta masennuksesta. Olen tehnyt siivoustöitä (palkatta) mutta sekään ei tehnyt musta työkykyistä. Jos epäilet että ketipinorilla on osuutta niin voin sanoa ettei ole. Jos mä alkaisin kertomaan omaa historiaani niin siitä tulisi romaani.

        Mutta voin sanoa että aivoni toimivat ihan hyvin. Eikä mulla ole mitään tunne-elämän ongelmia. Kuten monilla muilla ketipinorin käyttäjillä on.

        "Olen ollut työkyvyttömyyseläkkeellä"
        "aivoni toimivat ihan hyvin. Eikä mulla ole mitään tunne-elämän ongelmia."
        "Jos epäilet että ketipinorilla on osuutta niin voin sanoa ettei ole."

        joo. joo. joo. joo. joo. joo.


      • ketipinor400
        jaavainiin kirjoitti:

        "Olen ollut työkyvyttömyyseläkkeellä"
        "aivoni toimivat ihan hyvin. Eikä mulla ole mitään tunne-elämän ongelmia."
        "Jos epäilet että ketipinorilla on osuutta niin voin sanoa ettei ole."

        joo. joo. joo. joo. joo. joo.

        No ehkä mussa on jotain pahasti vialla kun nautin elämästä. On näköjään väärin että tunnen eri tunteita. Pitäisköhän lopettaa ketipinor ja alkaa valvomaan ja elämään zombina valvomalla joka vuorokausi. Tekee tuo valvominen niin hyvää elimistölle ja päänupille. Suosittelen lääkevastaisille valvomista ja hyvää järjenjuoksua valvomisen avulla.


      • Oikea_lääke_kelpais

        Mä olen myös kärsinyt aina unettomuudesta mutta asia on hoitunut ottamalla mieto bentso tarvittaessa. Nyt ta-lääkärit ei enää sit anna vaan yrittää tuputtaa tota samaista skitso ja bibo lääkettä. Yök.


    • psyyke-eläkeläinen

      Lääkäri määräsi Ketipinor lääkityksen.
      Aamu 100mg.Päivä 100mg.Ilta 300mg.
      Nyt olen saanut vähennettyä pois päivälääkkeen ja illasta pois 100mg.

    • Mitämitähäh

      Noissa sääntöjen vastaisissa ja ihmetyksekseni poistetuissa viesteissä oli linkki lokakuun liitteen juttuun siitä miten suomessa vaietaan ketipinorin vaaroista!
      Googlaamalla löytyy jos kiinnostaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1535
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe