Ote päivästä

justbeing

Kauppareissu. Askelta toisen eteen, katse tiukasti maahan ettei vahingossakaan kenenkään tarvitse suuttua katsekontaktista. Yhtäkkiä näkökenttään ilmestyy pirteä koira, häntä vipattaen iloisesti tulossa tervehtimään. Itsellekin lävähtää kauan kadoksissa ollut hymy. Sekunnin murto-osa myöhemmin koira kiskaistaan talutushihnalla pois näkyvistä ja samalla jostain läheltä kivahtaa ihmisääni "Ei! Tänne!". Matka jatkuu, katse maassa. Kiitos haukku yrityksestä.

14

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haukut

      Koirat on ihania ❤. Aina verenpaine laskee, kun kohtaan koiran.

      • nohniino

        Poika se näki tissiwaowaowaon ja nyt verenpaine tuas kohillaa


    • koiraakiittäen

      Lemmikit ja eläimet ovat terapeutteja. Monelle lemmikki antaa kipinän jatkaa vaikka muuten ei jaksaisi ja kun pahin on ohi, niin jaksetaan taas ihan muutenkin. Eräs masentunut henkilö sanoi, että koira oli se joka pakotti pukemaan päivävaatteet ja siistiytymään ja lähtemään muutaman kerran ulos päivän aikana.
      Saattaa se olla diplomaatti ja puheenaihe parisuhteessakin kun se yhteinen alkaa olla muuten vähissä. Muistan aikoinaan miehen oudot vihjailut kun hän alkoi puhua että tuo koira on miellä se tekijä joka pitää yhdessä, kun sitä ei voi leikata puoleksi ja emme voi kumpainenkaan siitä luopua. Tietenkin se oli vitsi, mutta taisi jo silloin olla sanojalle muutakin. Ei hän voinut sitä matkoilleen ottaa ja minun se alun perin olikin. Kyllä se oli paljon yhteinen jujumme, mutta ei se sitten ihan avioliiton pelastajaksi riittänyt.

    • justbeing

      Päivät sujuvat hyvin, kiitos kysymästä pappi Elisabet (jonka kysymyksen ylläpito on jostain syystä nyt poistanut?). Yksinäisyys on oma valinta ja halusin aloituksessa vain jakaa kokemuksen yllättävän pirteän hauvan piristävästä vaikutuksesta. Vaikka koiran omistaja ei antanut hetken kestää kauan aikaa, saa tuon kohtaamisen muistelemisen yhä hymyn kasvoille. Mukavia päiviä kaikille!

      • Kiva kuulla! Kertomuksesi on minusta hyvä esimerkki siitä, että jokainen päivä ja pienikin kohtaaminen voi olla merkityksellinen.
        Aina ei tarvita suureellisia asioita. Minä luen viestistäsi myös sen, että osaat olla kiitollinen. Se on mielestäni hieno ominaisuus.

        Kaikkea hyvää ja siunausta elämääsi toivottaen
        pappi Elisabet


      • porsaanteurastaja

        Allahu Akbar Elisabeth


    • mäkriz

      Kiva että pappi Elisabeth kirjoittaa palstalle.

      • Merjaonparempi

        Merja diakoni kirjoittaa paremmin. Elisabet kommentoi vain helppoja ketjuja.


    • elämänohimeneviähetkiä

      Eihän se ollut pelkkä yritys haukulta. Se antoi sen, minkä sait. Ilon pilkahduksen elämäsi hetkeen. Niin me kaikki teemme. Tulemme ja menemme. Aina meitä ohjaa jokin tai joku.
      Koirat on kyllä huvittavia olentoja. Jotenkin melko välittömiä vouhottajia.
      Syövät ruoan tähteet ja ovat aina kaveria.

    • toinentapa

      Elä nyt suutu, mutta miksi "katse tiukasti maassa"?

      Kokeilepa jos hymyilisit ja olisit ystävällisen näköinen. Ilahduttaisi jotain toista ja ilahtuisit itsekin!

      Itse olen ruvennut hymyilemään toisille ihmisille, siis esim vanhuksille (en siis flirttaile). Olen huomannut että useimmiten tulee hymy takaisin. Niin moni on varmaan yksinäinen ja selvästi ilostuvat kun joku hymyilee.

      Tuo väitteesi että "ettei vahingossakaan kenenkään tarvitse suuttua katsekontaktista.", on muuten hyvin outo. Tavallaan itsellesi puolustus että tekisit jopa "hyvän työn" kun et muka suututtele toisia. Höpö höpö.

      Nostahan katseesi ja huomaa että muut ovat ihmisiä, hymyile ja ole ystävällisen näköinen.

      Hymyä sinulle ja hali minulta!

      • SuhteellistaOn

        Se riippuu ihan hymyilijästä että ilahduttaako se kohdetta vai ei. Jos pitkä komea mies hymyilee naisille, niin se ilahduttaa ja piristää päivää. Jos taas hymyilijä on lyhyt ruma mies, niin naisen päivä menee pilalle kun joku ruma pervo virnistelee hänelle.


    • fgerg

      Minä en kyllä kehtaa hymyillä edes yksikseni..

    • harvahammas

      Yritäpä!

      Aamulla kun ensimmäisen kerran meet vessaan ja naama ei ihan vielä ole meikissä, niin huikkaapa peilikuvallesi että "hei söpöläinen" ja hymyile.

      Jo tulee muutenkin nauru perään, jos on vaikka vähänlaisestikin huumoria!
      Itelläni on vielä hyvin harvat hampaat, tuo vain lisää hymyä huuleen.

      Niinpå lähti päivä iloisella mielellä käyntiin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe