Kun mitä ilmeisimmin tuota väliä ei olisi ollut pakko purjehtia tuossa kelissä, niin miksi sinne kuitenkin lähdettiin?
Naista pelottaa silmin nähden, ja mies työntää nettiin videota olosuhteilla mässäillen.
Kaipa tuo sitten vain kuuluu mieseläimen biologiaan, että täytyy olla typerä. Sillä selittyvät miesten korkeat tapaturmaluvutkin.
Tiedättekö purjehtijoita, joilla on halu näyttää?
https://youtu.be/roLIEIjsd18
Taas yksi miehinen suorittaja
48
853
Vastaukset
- jopajotakin
Kauhuissaan oleva nainen taitaa siinä lueskella aikansa kuluksi. Minkähän väriset lasit pitäisi olla, että tulisi se pelko näkyviin.
- Kukonlento
Varsin heikosti osaat lukea ilmeitä ja eleitä, jos et huomaa, kuinka nainen taistelee pelkoa vastaan. Tuossa yksi esimerkki. Sekä eleistä että ilmeestä näkee, että pahaa tekee.
https://youtu.be/roLIEIjsd18?t=1m39s Eikös Välimerellä ole usein kovia tuulia. Oyster 53 taitaa vielä olla turvallinen vene noissa keleissä, 20-25 m/s, eli ei edes kunnolla myrsky.
- Hurjaa
Aallon väli ja muotokin on melko leppoisa vaikka vs Airiston selkä, 15-18m sekunnissa lännen puoleiset tuulet jossa rouhean terävät ja korkeat aallot, lyhyellä aallon välillä...
- maininikii
PAH, Porkkalanselällä on kovempi keli joka päivä. ja mulla ei ole 53 jalkasta..
- seppomartti
Minusta nainen ei ole kauhuissaan eikä keli mitenkään erikoinen, vaikka kuvassa ja videossa aina aallot pienenee. Avotuulessa ihan purjehdittavaa. Ei yhtään murtuvaa aaltoa kannelle. Yksi roiske sprayhoodiin. Jos ei ole tottunut sellaiseen niin Bnifacion salmessa olisi ihan hyvää suojaakin ihan lähellä. Alue on Mistraln vaikutuksen reuna-aluetta. Ehkä sellainen oli yllättänyt.
- normaali-keli
Ihan normaalia aallokkoa tuo on purjeveneelle. Eihän purjepaatit ole tarkoitettu tyynelle kelille.
Purjeilla kuljetaan tuulessa, ja moottoriveneillä tyynessä.
Pohjanmerellä on pahempaa keliä:
https://www.youtube.com/watch?v=igYtacaFKdA- Trawleristi
kait riippuu moottoriveneestä...itse mieluummin lämpimässä ja suojassa köröttelen isossa aallokossa jos kelit on kohdillaan.
- normaali-keli
Trawleristi kirjoitti:
kait riippuu moottoriveneestä...itse mieluummin lämpimässä ja suojassa köröttelen isossa aallokossa jos kelit on kohdillaan.
Nimenomaan, "jos kelit on kohdallaan": Saa olla aika iso moottorivene, että sillä pärjää samankokoisessa aallokossa, kuin avomerikelpoiset purjeveneet.
Tuollainen 7-8 m. aallokko on isoa purjeveneellekkin, muttei vielä vaarallista. Sen sijaan esim. n. 10 metrisellä moottoriveneellä joutuisi todennäköisesti ajamaan kieli keskellä suuta myötä, tai vastatuuleen tyhjäkäyntinopeutta. - trawleristi
normaali-keli kirjoitti:
Nimenomaan, "jos kelit on kohdallaan": Saa olla aika iso moottorivene, että sillä pärjää samankokoisessa aallokossa, kuin avomerikelpoiset purjeveneet.
Tuollainen 7-8 m. aallokko on isoa purjeveneellekkin, muttei vielä vaarallista. Sen sijaan esim. n. 10 metrisellä moottoriveneellä joutuisi todennäköisesti ajamaan kieli keskellä suuta myötä, tai vastatuuleen tyhjäkäyntinopeutta.Sulla on rajoittunut ja ahdas mieli käsiteelle "moottorivene", löytyy liuta moottorivene brändejä, joilla on turvallista ajaa "keleissä jotka ovat kohdillaan" ja ovat suunniteltu pitkille matkoille tai halutessa pallon kiertoon...
Aloita tutustuminen vaikka tunnetuimmasta (isosti markkinoitu) brändistä joka on valtameri luokkaa...tuossa heidän pienin malli 40 jalkaa http://www.nordhavn.com/models/40/
Lisää merkkejä löytyy googlettamalla!!!
P.S Omassa trawlerissa kieli voi olla suussa normaalisti, sillä autopilotti ohjaa kipparia nopeammin ja tarkemmin isojenkin aalto liikkeiden korjauksia, voin keskittyä tähystämään, navigoimaan ja chillailemaan lämpimässä kuunnellen lempimusiikkia, moottorin ääntä ei juuri kuule, sillä tämän luokan veneissä kaikki on rakennettu varsin laadukkaasti kustannuksia pihtaamatta, joka tietysti näkyy hankintahinnassa ja jälleenmyyti arvona vielä pitkään.
Tuollaisiin 7-8 metrin aaltoihin Itämeren alueilla ei joudu, kuin omaa tyhmyyttään ja sama pätee vähän muillakin alueilla, sillä fiksu kippari seuraa sääikkunoita ja tekee ratkaisuja niiden perusteella riippumatta käyttövoimasta ja aluksesta.
Nämä purje tai moottori alukset kestävät enemmän kelejä, kuin kippari ja miehistö, jotka ovat heikoin lenkki aluksissa! - Olikotuo.vitsi
trawleristi kirjoitti:
Sulla on rajoittunut ja ahdas mieli käsiteelle "moottorivene", löytyy liuta moottorivene brändejä, joilla on turvallista ajaa "keleissä jotka ovat kohdillaan" ja ovat suunniteltu pitkille matkoille tai halutessa pallon kiertoon...
Aloita tutustuminen vaikka tunnetuimmasta (isosti markkinoitu) brändistä joka on valtameri luokkaa...tuossa heidän pienin malli 40 jalkaa http://www.nordhavn.com/models/40/
Lisää merkkejä löytyy googlettamalla!!!
P.S Omassa trawlerissa kieli voi olla suussa normaalisti, sillä autopilotti ohjaa kipparia nopeammin ja tarkemmin isojenkin aalto liikkeiden korjauksia, voin keskittyä tähystämään, navigoimaan ja chillailemaan lämpimässä kuunnellen lempimusiikkia, moottorin ääntä ei juuri kuule, sillä tämän luokan veneissä kaikki on rakennettu varsin laadukkaasti kustannuksia pihtaamatta, joka tietysti näkyy hankintahinnassa ja jälleenmyyti arvona vielä pitkään.
Tuollaisiin 7-8 metrin aaltoihin Itämeren alueilla ei joudu, kuin omaa tyhmyyttään ja sama pätee vähän muillakin alueilla, sillä fiksu kippari seuraa sääikkunoita ja tekee ratkaisuja niiden perusteella riippumatta käyttövoimasta ja aluksesta.
Nämä purje tai moottori alukset kestävät enemmän kelejä, kuin kippari ja miehistö, jotka ovat heikoin lenkki aluksissa!Hohhhoijjaa.!!! Kyllähän tuolla pallon kiertää, jos vetää perässään polttoaineproomua. tai käy tankkailemassa lisää lientä joka mantereella. Omilla vakiotankeillaan tuo paatti ei taatusti ylitä Tyyntä Valtamerta, saati kierrä maapalloa Ja näyttää mastotkin olevan sen verran tynkiä, ettei niihin paljon purjeita vedellä.
Moottoripurret on erikseen, niillä voi yrittää pallon kiertoa ilman välitankkauksia. - trawleristi
Olikotuo.vitsi kirjoitti:
Hohhhoijjaa.!!! Kyllähän tuolla pallon kiertää, jos vetää perässään polttoaineproomua. tai käy tankkailemassa lisää lientä joka mantereella. Omilla vakiotankeillaan tuo paatti ei taatusti ylitä Tyyntä Valtamerta, saati kierrä maapalloa Ja näyttää mastotkin olevan sen verran tynkiä, ettei niihin paljon purjeita vedellä.
Moottoripurret on erikseen, niillä voi yrittää pallon kiertoa ilman välitankkauksia.Mastot tynkiä, ei niihin mitään rättejä viritellä, oli puhe moottori veneistä!!! Range näytti olevan 3450 mailia yhdellä tankkauksella 6 solmua teoriassa, että kyllä sillä useita lätäköitä voi ylitellä.... ja tästä voit katsoa tuon Nordhavn 40 paatin mailman ympäri kiertämisen artikkelin ja reitin, että se siitä VITSISTÄ, toivottavasti nauratti makeasti!!!
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0ahUKEwi86q3r-rXWAhXHJZoKHSelBw8QFgg4MAI&url=https://www.nordhavn.com/news/articles/SD_07-01_ATW.pdf&usg=AFQjCNH6phBLWcgWqrFYVWVDNLS0TgtILg
Miksi pitäisi yhdellä tankkauksella koko maapallo kiertää, ei yksikään purjehtijakaan tankillisella pärjää rundilla.
Omalla trawlerillani en pääse tankillisella, kuin 2450 mailia max, mutta riittää mukavasti Itämerellä ja sen naapuri maiden kiertelyyn. Onneksi mahdollisuus lisätä helposti tankkeja, niin mahdollista lähteä maailmalle, kun aika koittaa...purjehtien en kyllä lähtisi, se aika on jo taakse jäänyttä elämää, mutta kokemusta löytyy siitäkin lajista yli 20v joten on hieman pohjaa vertailla alus tyyppien merikelpoisuutta "keleissä cruisaamiseen"
Tämän vuoden pääristeily oli 75 vuorokautta pitkä, konetunteja 290 ja maileja 1700 ja kyllä siihen osui kohtuullisia "kelejäkin" matkan aikana, muttei tietysti mitään 7-8 metrin aaltoja.
Tuossa on sulle filmi jossa voit tutustua, kun 40 jalkainen nordhavn pistelee pallon ympäri reilussa tunnissa , mukavaa matkantekoa...
YouTube https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwiuyMOC97XWAhUBAZoKHa1rDw4QuAIILDAA&url=https://www.youtube.com/watch?v=CEb9XUjofE8&usg=AFQjCNHHvCc-jFZ2UnnHbx9L4RfVEmnPqQ - Pullamössö.ajelua
trawleristi kirjoitti:
Mastot tynkiä, ei niihin mitään rättejä viritellä, oli puhe moottori veneistä!!! Range näytti olevan 3450 mailia yhdellä tankkauksella 6 solmua teoriassa, että kyllä sillä useita lätäköitä voi ylitellä.... ja tästä voit katsoa tuon Nordhavn 40 paatin mailman ympäri kiertämisen artikkelin ja reitin, että se siitä VITSISTÄ, toivottavasti nauratti makeasti!!!
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0ahUKEwi86q3r-rXWAhXHJZoKHSelBw8QFgg4MAI&url=https://www.nordhavn.com/news/articles/SD_07-01_ATW.pdf&usg=AFQjCNH6phBLWcgWqrFYVWVDNLS0TgtILg
Miksi pitäisi yhdellä tankkauksella koko maapallo kiertää, ei yksikään purjehtijakaan tankillisella pärjää rundilla.
Omalla trawlerillani en pääse tankillisella, kuin 2450 mailia max, mutta riittää mukavasti Itämerellä ja sen naapuri maiden kiertelyyn. Onneksi mahdollisuus lisätä helposti tankkeja, niin mahdollista lähteä maailmalle, kun aika koittaa...purjehtien en kyllä lähtisi, se aika on jo taakse jäänyttä elämää, mutta kokemusta löytyy siitäkin lajista yli 20v joten on hieman pohjaa vertailla alus tyyppien merikelpoisuutta "keleissä cruisaamiseen"
Tämän vuoden pääristeily oli 75 vuorokautta pitkä, konetunteja 290 ja maileja 1700 ja kyllä siihen osui kohtuullisia "kelejäkin" matkan aikana, muttei tietysti mitään 7-8 metrin aaltoja.
Tuossa on sulle filmi jossa voit tutustua, kun 40 jalkainen nordhavn pistelee pallon ympäri reilussa tunnissa , mukavaa matkantekoa...
YouTube https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwiuyMOC97XWAhUBAZoKHa1rDw4QuAIILDAA&url=https://www.youtube.com/watch?v=CEb9XUjofE8&usg=AFQjCNHHvCc-jFZ2UnnHbx9L4RfVEmnPqQNiin jos on tarpeeksi kahisevaa taskussa, ni kyllähän sitä palloa kiertelee vaikka kuinka monta kertaa moottoripaateilla. Se nyt vaan ei ole enää sitten purjehdusta. Tämä kun sattuu olemaan purjehduspalsta. Painu muille palstoille täältä romuinesi wittuilemasta..
Sillon kun puhutaan maailmaympäripurjehduksesta, mennään maapallo ympäri ilman maissa käymistä. Tuossa tytössä on enemmän munaa kuin teissä "pullamössöneideissä" .
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jessica_Watson - trawleristi
Pullamössö.ajelua kirjoitti:
Niin jos on tarpeeksi kahisevaa taskussa, ni kyllähän sitä palloa kiertelee vaikka kuinka monta kertaa moottoripaateilla. Se nyt vaan ei ole enää sitten purjehdusta. Tämä kun sattuu olemaan purjehduspalsta. Painu muille palstoille täältä romuinesi wittuilemasta..
Sillon kun puhutaan maailmaympäripurjehduksesta, mennään maapallo ympäri ilman maissa käymistä. Tuossa tytössä on enemmän munaa kuin teissä "pullamössöneideissä" .
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jessica_WatsonEi voi olla totta, että ottaa noin paljon luonnon päälle, kun moottoriveneelläkin voi kiertää maailmaa. Ja mitä kenenkin rahat tähän asiaan kuuluu, kun ollaan veneily palstalla
Tyttö on kyllä minustakin pro, kova suoritus...
Ja kaikki lähti liikkeelle, kun joku (sinäkö) sanoi moottoriveneiden sopivan ainoastaan tyynellä ajoon!!! - merirosvo-vaara
trawleristi kirjoitti:
Sulla on rajoittunut ja ahdas mieli käsiteelle "moottorivene", löytyy liuta moottorivene brändejä, joilla on turvallista ajaa "keleissä jotka ovat kohdillaan" ja ovat suunniteltu pitkille matkoille tai halutessa pallon kiertoon...
Aloita tutustuminen vaikka tunnetuimmasta (isosti markkinoitu) brändistä joka on valtameri luokkaa...tuossa heidän pienin malli 40 jalkaa http://www.nordhavn.com/models/40/
Lisää merkkejä löytyy googlettamalla!!!
P.S Omassa trawlerissa kieli voi olla suussa normaalisti, sillä autopilotti ohjaa kipparia nopeammin ja tarkemmin isojenkin aalto liikkeiden korjauksia, voin keskittyä tähystämään, navigoimaan ja chillailemaan lämpimässä kuunnellen lempimusiikkia, moottorin ääntä ei juuri kuule, sillä tämän luokan veneissä kaikki on rakennettu varsin laadukkaasti kustannuksia pihtaamatta, joka tietysti näkyy hankintahinnassa ja jälleenmyyti arvona vielä pitkään.
Tuollaisiin 7-8 metrin aaltoihin Itämeren alueilla ei joudu, kuin omaa tyhmyyttään ja sama pätee vähän muillakin alueilla, sillä fiksu kippari seuraa sääikkunoita ja tekee ratkaisuja niiden perusteella riippumatta käyttövoimasta ja aluksesta.
Nämä purje tai moottori alukset kestävät enemmän kelejä, kuin kippari ja miehistö, jotka ovat heikoin lenkki aluksissa!En kyllä itse lähtisi pelkällä moottorilla varustetulla veneellä kiertämään maapalloa. Polttoaineen saantiin ei ole ihan itsestäänselvyys varsinkaan tietyissä maailmankolkissa.
Ja todennäköisyys tulla ryöstetyksi on paljon suurempi jollain isolla moottoriristeilijällä, kuin pikku purjeveneellä. Kyllä merirosvot näkee jo kaukaa, kenen veneestä löytyy mahdollisesti rahaa. Pienellä budjetilla purjehtijat ovat tavallaan suojassa heiltä, koska käteistä ei yleensä juurikaan löydy , ainakaan suuria summia.. merirosvo-vaara kirjoitti:
En kyllä itse lähtisi pelkällä moottorilla varustetulla veneellä kiertämään maapalloa. Polttoaineen saantiin ei ole ihan itsestäänselvyys varsinkaan tietyissä maailmankolkissa.
Ja todennäköisyys tulla ryöstetyksi on paljon suurempi jollain isolla moottoriristeilijällä, kuin pikku purjeveneellä. Kyllä merirosvot näkee jo kaukaa, kenen veneestä löytyy mahdollisesti rahaa. Pienellä budjetilla purjehtijat ovat tavallaan suojassa heiltä, koska käteistä ei yleensä juurikaan löydy , ainakaan suuria summia..Eikös se käy muutenkin hemmetin tylsäksi, kun moottori ja autopilotti tekee kaiken työn. Ainakin itseä alkaa moottoriveneellä ajelu kyllästyttämään jo siinä puolen tunnin jälkeen. Ja jos keskellä Atlanttia moottori sammuu, eikä enää lähde käyntiin, niin mitäs sitten teet? Miksi ihmeessä veneilijä ei haluaisi veneeseensä mastoa, vaikka sopivalla reitinvalinnalla ei joudu luovimaan ollenkaan? Mitä siitä hyötyy, ettei ole laitattanut mastoja veneeseensä?
- matkanteko
Moottoriveneen edestakainen jatkuva puolelta toiselle keikkuminen se vasta epämukavaa on. Purjevene menee vakaasti vinossa.
- liutaonyksi
trawleristi kirjoitti:
Sulla on rajoittunut ja ahdas mieli käsiteelle "moottorivene", löytyy liuta moottorivene brändejä, joilla on turvallista ajaa "keleissä jotka ovat kohdillaan" ja ovat suunniteltu pitkille matkoille tai halutessa pallon kiertoon...
Aloita tutustuminen vaikka tunnetuimmasta (isosti markkinoitu) brändistä joka on valtameri luokkaa...tuossa heidän pienin malli 40 jalkaa http://www.nordhavn.com/models/40/
Lisää merkkejä löytyy googlettamalla!!!
P.S Omassa trawlerissa kieli voi olla suussa normaalisti, sillä autopilotti ohjaa kipparia nopeammin ja tarkemmin isojenkin aalto liikkeiden korjauksia, voin keskittyä tähystämään, navigoimaan ja chillailemaan lämpimässä kuunnellen lempimusiikkia, moottorin ääntä ei juuri kuule, sillä tämän luokan veneissä kaikki on rakennettu varsin laadukkaasti kustannuksia pihtaamatta, joka tietysti näkyy hankintahinnassa ja jälleenmyyti arvona vielä pitkään.
Tuollaisiin 7-8 metrin aaltoihin Itämeren alueilla ei joudu, kuin omaa tyhmyyttään ja sama pätee vähän muillakin alueilla, sillä fiksu kippari seuraa sääikkunoita ja tekee ratkaisuja niiden perusteella riippumatta käyttövoimasta ja aluksesta.
Nämä purje tai moottori alukset kestävät enemmän kelejä, kuin kippari ja miehistö, jotka ovat heikoin lenkki aluksissa!Vai löytyy oikein liuta pallonkiertomoottoriveneitä. Miksi sitten on esittää ainosataan Nordhavn? Aiheesta kun on ollut keskustelua monta kertaa, eikä mitään muuta vastausta kukaan ole antanut.
- LiudanJatkoa
liutaonyksi kirjoitti:
Vai löytyy oikein liuta pallonkiertomoottoriveneitä. Miksi sitten on esittää ainosataan Nordhavn? Aiheesta kun on ollut keskustelua monta kertaa, eikä mitään muuta vastausta kukaan ole antanut.
1.Kadley Krogen
2. Fleming Yatch
3. De Feever
4. Selene yatch
5. Elling
6. Diesel duck
7. Watson
8. Ocean Alexander
9. Grand Alaskan
10. Seahorse
Riittäisikö liudaksi, lisää löytyy? Kuten jo alussa mainitsin NH esimerkkinä, koska siitä helpoiten löydettävissä sankari tarinoita matkoista, johtuen heidän markkinointi strategiastaan hyödyntää asiakkaidensa matkoja... - toinen.liuta
LiudanJatkoa kirjoitti:
1.Kadley Krogen
2. Fleming Yatch
3. De Feever
4. Selene yatch
5. Elling
6. Diesel duck
7. Watson
8. Ocean Alexander
9. Grand Alaskan
10. Seahorse
Riittäisikö liudaksi, lisää löytyy? Kuten jo alussa mainitsin NH esimerkkinä, koska siitä helpoiten löydettävissä sankari tarinoita matkoista, johtuen heidän markkinointi strategiastaan hyödyntää asiakkaidensa matkoja...Varmaan joillakin noista on pidempää matkaa tehty ja todella harvoja poikkeuksia lukuunottamatta yksittäisiä matkoja. Mutta käytännöllisyydestä saisi käsityksen, jos laittaisi vastaavan liudan purjevenemalleja, jotka tarkoitukseen sopivat. Siinä listassa kun olisi kun numerointi olisi tuhansissa tai kymmenissä tuhansissa. Jos vielä tekee kustannuksista jonkinlaisen kriteerin, jäisi matkanteko moottorilla pankkiireille rajatuksi. Siksi en ole sattunut maailman merillä tapaamaan ensimmäistäkään matkamoottoriveneilijää. Se vain on monestakin syystä äärimmäisen harvinaista. Eihän edes Itämeren eteläreunalla käytännössä tapaa suomalaisia moottoriveneitä, vaikka se on vielä aivan lähialuetta.
Moottoriveneen esittely etsimällä tuollaista "liutaa" vaihtoehtona purjeveneelle matkantekoon on sama kuin esittelisi yhtä pitkän listan purjeveneitä vaihtoehdoksi vauhtiveneilyyn. Kyllähän AC-katit jo panee kampoihin muille kuin tosi muskeliveneille ja Vestas sekä muut vastaavat pärjäävät nopeudessa niillekin. - EiJaksaVääntääTurhasta
toinen.liuta kirjoitti:
Varmaan joillakin noista on pidempää matkaa tehty ja todella harvoja poikkeuksia lukuunottamatta yksittäisiä matkoja. Mutta käytännöllisyydestä saisi käsityksen, jos laittaisi vastaavan liudan purjevenemalleja, jotka tarkoitukseen sopivat. Siinä listassa kun olisi kun numerointi olisi tuhansissa tai kymmenissä tuhansissa. Jos vielä tekee kustannuksista jonkinlaisen kriteerin, jäisi matkanteko moottorilla pankkiireille rajatuksi. Siksi en ole sattunut maailman merillä tapaamaan ensimmäistäkään matkamoottoriveneilijää. Se vain on monestakin syystä äärimmäisen harvinaista. Eihän edes Itämeren eteläreunalla käytännössä tapaa suomalaisia moottoriveneitä, vaikka se on vielä aivan lähialuetta.
Moottoriveneen esittely etsimällä tuollaista "liutaa" vaihtoehtona purjeveneelle matkantekoon on sama kuin esittelisi yhtä pitkän listan purjeveneitä vaihtoehdoksi vauhtiveneilyyn. Kyllähän AC-katit jo panee kampoihin muille kuin tosi muskeliveneille ja Vestas sekä muut vastaavat pärjäävät nopeudessa niillekin.Hyvää pitkänmatkan veneilyä kaikille sitä harrastaville alustyypistä riippumatta!
P.S Pää asia, että jokainen on tyytyväinen ja voi luottaa omaan alukseensa, omaa tavan ajatella ja toimia merillä noudattaen hyvää merimies tapaa. Tämä kuitenkin ratkaisee turvallisuuden ja mukavuuden loppupeleissä... - Osa.laivoja
LiudanJatkoa kirjoitti:
1.Kadley Krogen
2. Fleming Yatch
3. De Feever
4. Selene yatch
5. Elling
6. Diesel duck
7. Watson
8. Ocean Alexander
9. Grand Alaskan
10. Seahorse
Riittäisikö liudaksi, lisää löytyy? Kuten jo alussa mainitsin NH esimerkkinä, koska siitä helpoiten löydettävissä sankari tarinoita matkoista, johtuen heidän markkinointi strategiastaan hyödyntää asiakkaidensa matkoja...Melkein kaikki luettelon veneet,, tai oikeastaan osan voi luokitella laivoiksi maksaa 6-7 numeroisen summan.
Jos aluksella on pituutta yli 25m, ja hintalapussa lukee n. 5 - 10 milj. euroa, voidaanko enää puhua "moottoriveneestä" ?? - Mitä.Seuraavaksi
Osa.laivoja kirjoitti:
Melkein kaikki luettelon veneet,, tai oikeastaan osan voi luokitella laivoiksi maksaa 6-7 numeroisen summan.
Jos aluksella on pituutta yli 25m, ja hintalapussa lukee n. 5 - 10 milj. euroa, voidaanko enää puhua "moottoriveneestä" ??Miksi sitten katsoit isoimmasta päästä aluksia, noilla valmistajilla kyllä löytyy kokoluokassa 40-60 jalkaa veneitä. Omakin paatti vain 40 jalkaa ja hinta tällä hetkellä valmistajan ilmoittamana ainoastaan 730 000$ rahti ALV 24 ja jos haluaa säästää, niin tullaa Saksan kautta jossa vero vain 19%, eli kaukana sinun esittämistä 5 - 10 milj. euroa.
40 nordhavn Englannissakin tällä hetkellä myynnissä alle 400 000€ ja n.100 000€ budjetilla löytyy jo aluksia EU alueelta jolla voi lähteä minne mieli tekevi. http://www.yachtworld.fi/veneet/2007/Nordhavn-40-2663882/country.englanti#.WcT015VrzIU
Itse käsitän "moottorivene" termin siten, jotta Matti Teikäläinen voi päälliköidä alle 24m konealustaan ilman pätevyystodistusta Itämeren alueilla ja kun vaaditaan pätevyys, muuttuu alus "laivaksi" meriteiden säännöissä ne kuitenkin säilyvät samalla statuksella konealus.
Voitko avata oman käsityksesi "moottorivene" - Osa.laivoja
Mitä.Seuraavaksi kirjoitti:
Miksi sitten katsoit isoimmasta päästä aluksia, noilla valmistajilla kyllä löytyy kokoluokassa 40-60 jalkaa veneitä. Omakin paatti vain 40 jalkaa ja hinta tällä hetkellä valmistajan ilmoittamana ainoastaan 730 000$ rahti ALV 24 ja jos haluaa säästää, niin tullaa Saksan kautta jossa vero vain 19%, eli kaukana sinun esittämistä 5 - 10 milj. euroa.
40 nordhavn Englannissakin tällä hetkellä myynnissä alle 400 000€ ja n.100 000€ budjetilla löytyy jo aluksia EU alueelta jolla voi lähteä minne mieli tekevi. http://www.yachtworld.fi/veneet/2007/Nordhavn-40-2663882/country.englanti#.WcT015VrzIU
Itse käsitän "moottorivene" termin siten, jotta Matti Teikäläinen voi päälliköidä alle 24m konealustaan ilman pätevyystodistusta Itämeren alueilla ja kun vaaditaan pätevyys, muuttuu alus "laivaksi" meriteiden säännöissä ne kuitenkin säilyvät samalla statuksella konealus.
Voitko avata oman käsityksesi "moottorivene"Wiki sanoo: "... Laivan ja veneen erosta ei tiettävästi ole virallista määritelmää, mutta erään näkemyksen mukaan pituudeltaan yli 24-metrisiä aluksia on syytä pitää laivoina, koska niiden kuljettamiseen vaaditaan Suomessa tutkinto..."
Saahan sitä kierrellä palloa ihan millä lystää, mutta itse en arvosta pätkääkään sellaista pallonkiertäjää, joka polttaa fossiilisia polttoaineita kymmeniä tuhansia litroja ainoastaan sen takia että pääsee omin silmin näkemään maailmaa. En ole mikään viherpiipertäjä, mutta silti wituttaa tuollaiset saaatanan luonnonvarojen tuhlaajat, jotka ei ajattele lapsia, ja tulevia sukupolvia !! - siinä.se.liuta
LiudanJatkoa kirjoitti:
1.Kadley Krogen
2. Fleming Yatch
3. De Feever
4. Selene yatch
5. Elling
6. Diesel duck
7. Watson
8. Ocean Alexander
9. Grand Alaskan
10. Seahorse
Riittäisikö liudaksi, lisää löytyy? Kuten jo alussa mainitsin NH esimerkkinä, koska siitä helpoiten löydettävissä sankari tarinoita matkoista, johtuen heidän markkinointi strategiastaan hyödyntää asiakkaidensa matkoja...Tässä sumun hälvenemistä odotellessa katsoin tuota liutaa tarkemmin:
1. Kadley Krogen, p.o. Kadey Krogen, lista ainoa alle 50 jalkaisissa vaatimukset täyttävä
2. Fleming Yatch, pienin malli 55', 4 kn nopeudella pitkälle
3. De Feever, p.o. DeFever, alle 50' 1000-1500 mpk, yhtä mallia lukuunottamatta eivät vakuuta valtamerille
4. Selene yatch, yli 50' mallit ehkä valtameren yli kituuttaen
5. Elling, hieno, mutta polttoainetta max 100 h ajoon säästöliekillä
6. Diesel duck, sekalainen valikoima siellä täällä tehtyjä yksilöitä, joukossa muutama kelvollinen
7. Watson, vain laivoja
8. Ocean Alexander, pienin malli 70'
9. Grand Alaskan, pienin malli 56', säästellen valtameren yli
10. Seahorse, sekalainen valikoima, monet samoja kuin "Diesel Duck"
Jäljelle liudasta jäi käytännössä Nordhavn ja Kadey Krogen muille kuin pankkiireille. Eikä nuokaan mitään jokapojan ulottuvilla olevia ole. Montako tarvitaan liutaan? Ja jos kustannuspuolella pysytään, kuluu pallonkierrossa polttoaineeseen rahaa parin pallonkiertoon sopivan purjeveneen hinnan verran. Siinä niitä käytännön syitä, miksi oikeastaan jokainen pallon kiertänyt moottorivene alkaa olla uutiskynnyksen ylittävä tapaus. - ggtt
mitä hemmentin romuja oot listannut?!?!?
- eiRiitäVarmastiVieläkään
siinä.se.liuta kirjoitti:
Tässä sumun hälvenemistä odotellessa katsoin tuota liutaa tarkemmin:
1. Kadley Krogen, p.o. Kadey Krogen, lista ainoa alle 50 jalkaisissa vaatimukset täyttävä
2. Fleming Yatch, pienin malli 55', 4 kn nopeudella pitkälle
3. De Feever, p.o. DeFever, alle 50' 1000-1500 mpk, yhtä mallia lukuunottamatta eivät vakuuta valtamerille
4. Selene yatch, yli 50' mallit ehkä valtameren yli kituuttaen
5. Elling, hieno, mutta polttoainetta max 100 h ajoon säästöliekillä
6. Diesel duck, sekalainen valikoima siellä täällä tehtyjä yksilöitä, joukossa muutama kelvollinen
7. Watson, vain laivoja
8. Ocean Alexander, pienin malli 70'
9. Grand Alaskan, pienin malli 56', säästellen valtameren yli
10. Seahorse, sekalainen valikoima, monet samoja kuin "Diesel Duck"
Jäljelle liudasta jäi käytännössä Nordhavn ja Kadey Krogen muille kuin pankkiireille. Eikä nuokaan mitään jokapojan ulottuvilla olevia ole. Montako tarvitaan liutaan? Ja jos kustannuspuolella pysytään, kuluu pallonkierrossa polttoaineeseen rahaa parin pallonkiertoon sopivan purjeveneen hinnan verran. Siinä niitä käytännön syitä, miksi oikeastaan jokainen pallon kiertänyt moottorivene alkaa olla uutiskynnyksen ylittävä tapaus.1. Kadley krogen 42 ollan samaa mieltä
2. Voit käydä katsomassa fleming venture 1 ja 2 seikkailuja joissa atlannin ylityksiä. http://flemingyachtseurope.com/venturer-magazine/
3. De feever 2200nm https://boatmo.com/boats-for-sale/1991-defever-long-range-cruiser/
4. No kitkuttaen ja hammasta purren
5. Eling E4 kolme veneen retkikinta ylitti atlannin...https://www.passagemaker.com/web-extras/elling-e4#!
6. Ok, ei vääntöä
7. Jos alle 50 http://realtrawlers.com/index.php?option=com_content&view=article&id=34&Itemid=72jalkaa laiva niin laitetaan vaihturiksi vaikkaLord Nelsson Vitory Tug 49 joka nyt myynnissä ja tämä yksilö ylittänyt Atlannin (voi tehdä 2200nm 7kn 6 solmulla veikkaus 3000nm) https://www.devalk.nl/en/yachtbrokerage/452158/LORD-NELSON-49-VICTORY-TUG.html
8. Oikeassa uusien Osean A suhteen. Vanhoja löytyy alkaen alle 40 jalkaa tässä vaikka yksi esimerkki 50 jalkaisesta kantama noin 2500nm http://www.yachtworld.com/boats/1980/Ocean-Alexander-50-Pilothouse-2676759/Mathews/VA/United-States#.WcjayZVrzIU
9. Grand alaska nykyään aikaisemmin grand banks alaskan( firmasta erkantui tunnetumpi brändi grand bänks) ensimmäisiä tuotanto veneet olivat pienempiä 45 ja 49 https://www.devalk.nl/en/yachtbrokerage/39202/Grand-banks-alaskan-49.html
10. Jeps, annetaan vaihturiksi 3 uutta nimeä euroopasta
10,1No Limits 54 kantama 2700nm ja ylittänyt atlannin https://www.passagemaker.com/cruiser-reviews/no-restrictions-hollands-no-limit-ships-proves-that-search-rescue-craft-have-a-stable-place-in-cruising-boats#!
10,2 altena blue water 14,5m -17,5m kokoja, tässä esim 58 http://www.elburgyachting.nl/sp/s5354nl.htm
10,4 Long Range cruiser 58, Suomalais taustaisen suunnittelema 58 jalkainen hollantilais valmisteinen 7 solmua 5000nm 0,8l/nm http://www.artnautica.com/designs/long-range-cruiser-58
Mutta hienoa, että olet jo huomannut näitä löytyvän, joka poika ei pitkälle matkalle edes lähde, joka poika käy pisimmillään Maarianhaminassa ja hurjimmat hieman pidemmällä ja vain harvat koko massasta vielä pidemmällä.
Toiseksi Suomessa joka poika itse päättää peruskoulun jälkeen miten elämänsä pelimerkkejä kerää tai kiinnostaako keräillä, omilla valinnoillaan ja teoilla on tässä merkitystä, kateellinen ei kannata olla jos jollain pelimerkkejä enemmän, kuin toisella, raha ei kasva puussa kenelläkään...
- Aallokko69
Videon kuvauksessa kirjoitetaan, että aallokko on 7-8-metristä. Täällä taas kirjoitetaan, että ihan normaali keli purjeveneille.
Vähän syntyy vaikutelma, että joku valehtelee. Siihen en ota kantaa, että kuka. - vakaata
Kuten näkyy, painokölipurjevene menee purjeillaan vaḱaasti ja mukavasti kallellaan, moottorivene keikkuisi puolelta toiselle ja tuolla kaatuisi.
- heikkopäinen
Juuri tuosta syystä minä jätin mv-hommat jo nuorena miehenä ja rupesin seiloriksi. Ei vaan fysiikka kestänyt sitä rynkytystä ja keikkumista.
- Aistinelin
Menisikö tuo nyt ihan purjeillaan ainakaan pelkästään. Muuan aistinelimeni kertoo toisen videon perusteella muuta.
https://www.youtube.com/watch?v=eKhnowrkP4w&t=0s - trawleristi
Pitkän matkan moottoriveneissä käytetään stabilisaattoreita keikkumisen hillintään, lähinnä hydraulisia evät pohjassa tai paravanes tyyppisiä joita tuossa aikaisemmin kaveri luuli purje mastoiksi. Paravanes tyyppiset stabilisaattorit lasketaan veneen kummallekkin kyljelle mastojen avulla ja levyjä uitetaan ja tämä vakauttaa menoa, lisää myös kulutusta hieman.
Lisäksi löytyy myös muita stabilisaattoreit kuten gyrot ja uutuutena tällainen systeemi
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=video&cd=7&ved=0ahUKEwis07rN_7XWAhXjF5oKHSELCksQtwIIOTAG&url=https://www.youtube.com/watch?v=0dxNaS8p1rI&usg=AFQjCNE0t-0Rl_SSUHO6E7ix4VmqUALPJw
No joka tapauksessa löytyy systeemejä joilla veneen saa vakautettua heilumisesta! - evät.moottorit
Kyllähän on avutonta yrittää stabiloida moottoriveneen kulkua evälaitteilla, kun purjeveneen mastot purjeineen ja köli tekevät sen luonnollisesti ja automaattisesti vieden venettä eteenpäin ilmaisen tuulen avulla mukavasti ja vakaasti.
- Misiki
Miksi tuokin kaveri sitten ajoi moottorilla?
- purjeet_vievät
Ei tuossa olisi mitään hyötyä moottorilla ajamisesta.
- MammaMaria2
Moottorilla se kuitenkin ajaa, minkä näkee videosta, jossa ei ole musiikkia.
https://www.youtube.com/watch?v=eKhnowrkP4w&t=0s - turhaa.olisi
Ehkä se on generaattorin moottorin ääni, tai moottori käynnissä vain akkujen lataamiseksi välillä. Tuulessa on niin paljon ylimääräistäkin voimaa että purjeita on reivattu pienemmmäksi joten ei moottorilla ajamisessa olisi järkeä.
- hiilijalanjälki
turhaa.olisi kirjoitti:
Ehkä se on generaattorin moottorin ääni, tai moottori käynnissä vain akkujen lataamiseksi välillä. Tuulessa on niin paljon ylimääräistäkin voimaa että purjeita on reivattu pienemmmäksi joten ei moottorilla ajamisessa olisi järkeä.
Voi siinä ollakin, saa paremman nousukulman ja akkuja ladattua..
- seppomartti
turhaa.olisi kirjoitti:
Ehkä se on generaattorin moottorin ääni, tai moottori käynnissä vain akkujen lataamiseksi välillä. Tuulessa on niin paljon ylimääräistäkin voimaa että purjeita on reivattu pienemmmäksi joten ei moottorilla ajamisessa olisi järkeä.
Tuolla pariskunnalla on useampia videoita. Aallon korkeus kerrotaan kaksinkertaiseksi. Dieseli yleensä jyristää vaikkei sillä ole merkitystä propulsiossa, koska tuulessa on enemmän energiaa. Kierrosluvusta voisi arvata, että on liian korkea agregaatiksi. Jää arvoitukseksi miksi diesel on käynnissä avotuulissa.
- pölöjät
samapa tuo onko paatti kellallaan vai ryskyttää, seilaiset kelit pitää jättää väliin! veneilyn pitäisi olla nautinto!
- seppomartti
Tuskin olette purjehtineet tai moottoriveneilleet 7-8m aallokossa sivutuuleen. Aallot murtuisivat istuinlaatikkoon ja kaatumisen riski olisi ilmeinen. Siitä tuossa esimerkkivideossa ei ole kyse.
- 3236y
Videon laittanut kaveri on aktiivinen cruisersforumilla. Ei kai tuo vaimo kovin pelokkaalta vaikuta ja kerrotun mukaan ei sitä ollutkaan. Vaikka on iso ja laadukas, niin tyhmää minunkin mielestäni lähteä moiseen keliin (kuvauksen mukaan yrittivät kahden rintaman väliin, joten kai riski kelistä oli tiedossa).
- trawleristi
Tässä mukava video purjevene vs moottorivene CE-A sertillä ilman vakaajia. Ei niiden heilumisessa paljoa eroa ole? Ja tuo moottorivene on itse oikaiseva, mitä kaikki purjeveneet ei ole.
https://www.youtube.com/watch?v=r6cvhSjzI8E- 2230
Katso alussa pikku purkkari menee niin tasasesti... Plattiksella nyt ei kannata millään mennä..
Kyllä moottoriveneessä oksettaa ihan eri tavalla. - älä.unta.nää
Motari keikkui holtittomasti purjeveneeseen verrattuna, välillä näkyi ikkunasta merenpohjaa, välillä taivasta, horisontti vilahteli siinä välillä. Ja kerran taisi kuvaaja pudota penkiltä. Vastatuuleen meno tietenkin melkoista ryskettä, jos nopeutta piti yllä. Ja kaikki liikkeet miehistö koki pari metriä pidemmän vipuvarren päässä purjehtijoihin verrattuna. Kaikki liikkeet motarissa tapahtuivat myös selkeästi suuremmalla kulmanopeudella ja siis myös -kiihtyvyyksillä. Huomasti sentään laittaa kysymysmerkin oman havaintosi perään heilumisista, tiesit ilmeisesti tulkinneesi näkemääsi toiveuniesi mukaisesti.
Sisällä näkyi selvästi, ettei motarissa pystynyt tuossa kelissä ottamaan jääkapista kaljaa saamatta sisältöä syliinsä, puhumattakaan mistään tarjoiluista. Vastaavasti purjeveneessä kaikki toimii myös kulussa.
Motareista itseoikaisevia on taatusti paljon alle prosentti. Suunnilleen yhtä harvinaisia ovat purjeveneet, jotka eivät ole itsoikaisevia. Monirungot asia erikseen ja niitähän on molemmissa. - KaljoissakoOot
älä.unta.nää kirjoitti:
Motari keikkui holtittomasti purjeveneeseen verrattuna, välillä näkyi ikkunasta merenpohjaa, välillä taivasta, horisontti vilahteli siinä välillä. Ja kerran taisi kuvaaja pudota penkiltä. Vastatuuleen meno tietenkin melkoista ryskettä, jos nopeutta piti yllä. Ja kaikki liikkeet miehistö koki pari metriä pidemmän vipuvarren päässä purjehtijoihin verrattuna. Kaikki liikkeet motarissa tapahtuivat myös selkeästi suuremmalla kulmanopeudella ja siis myös -kiihtyvyyksillä. Huomasti sentään laittaa kysymysmerkin oman havaintosi perään heilumisista, tiesit ilmeisesti tulkinneesi näkemääsi toiveuniesi mukaisesti.
Sisällä näkyi selvästi, ettei motarissa pystynyt tuossa kelissä ottamaan jääkapista kaljaa saamatta sisältöä syliinsä, puhumattakaan mistään tarjoiluista. Vastaavasti purjeveneessä kaikki toimii myös kulussa.
Motareista itseoikaisevia on taatusti paljon alle prosentti. Suunnilleen yhtä harvinaisia ovat purjeveneet, jotka eivät ole itsoikaisevia. Monirungot asia erikseen ja niitähän on molemmissa.Miten niin, etkö nähnyt videossa, kun tekivät oikaisutestin?
Heilunta ja paukutus moottoriveneessä on paljon nopeudesta kiinni. Jos saman kokoinen moottorivene menee nopeampaa kuin purjevene, niin aivan varmasti se heiluukin paljon enemmän. Purjeveneessä voi tehdä testin, ajaa kovassa aallokossa purjeilla ja ottaa sitten purjeet pois ja ajaa moottorilla. Purjeveneen heilunta muuttuu heti paljon nopeammaksi ja sekavammaksi, paljon inhottavammaksi. Kun purjeet ovat vedossa muuten kuin myötäisellä, sivuttaisheilunta jää melkein kokonaan pois.
- enkaljoissa.tunnenasian
KaljoissakoOot kirjoitti:
Miten niin, etkö nähnyt videossa, kun tekivät oikaisutestin?
Tarkoitat kai, että heilukoon vaikka 180 astetta, ei haittaa, ihan mukavaa? Holtiton heiluminen kun ei missään tapauksessa tarkoita, etteivätkö heilahdukset oikenisi. Senhän ne tekevät ja saman tien jatketaan samaa vauhtia toiselle puolen. Siksi ei kameramieskään pysynyt penkillään vertailutestissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta2503562Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2621240Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin591188- 841026
Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes93970eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.93915Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä56906- 168854
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin117850Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki14804