Olen huono englanissa onko teillä mitään vinkejä

Joninerppo

Terve minä olen todella huono englanissa en osaa puhua sitä yhtään ja ymmärtäminen on hankalaa mutta kirjoittus sujuu ihan ok. Onko teillä mitään vinkejä englannin puhumisen ja ymmärtämiseen.

4

555

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • InoueKami

Nosiis itse olen huono kirjottamaan ja on hankala puhuessa muodostaa järkevänkuulosia lauseita mutta siitä huolimatta kirjoittelen ja joskus höpöttelen englanniksi. vinkkini: katso ohjelmia missä puhutaan englantia ilman tekstitystä, käännä puhelimen asetuksista ja tietokoneen asetuksista kielet englanniksi, ja itse vielä teen niin että ajattelen kaiken englanniksi päässäni, kuulostaa hölmölle mutta on toiminu eli kun sitä kieltä käsittelee joka päivä niin siinä kehittyy.

• Käynyt

Muutama kuukauden pätkä tai yksi pidempi asumisjakso englantia puhuvassa maassa tekee ihmeitä. Englantia, kuten mitä tahansa kieltä, oppii vain puhumalla. Oman kokemukseni mukaan kuukausi on lyhin aika, joka toimii ainakin kielikurssilla.

• Kielenhuoltaja

Ei tuo suomen kielen taitosikaan ole kovin hääppöinen.

• PartaHyväksi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      294
      2983
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2343
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2017
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      118
      1784
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1719
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1385
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      65
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1223
    Aihe