Auton vaihtoa havittelemassa, jotakin 2010 mallisen tyyppistä Skodaa ehkä. Vaimolla on ollut 6-vaihteinen DSG-automaatti-Fabio pari vuotta. On mukava ajaa ja toimii kuin unelma.
Haluaisin mielelläni samanlaisen märkäkytkimellä (ei kuivaa, kestävyyden takia) ja 6-vaiihteisella lootalla (nää kuulemma kestää) olevan automaatin. Mutta mistä sellaisen pysty ytunnistamaan, kun käytettyjen autojen ilmoituksia lukee?
Eivät nuo kukaan kerro vaihteiden määrää, eikä varsinkaan kytkimen tyyppiä. Autoliikkeisiin kun soittaa, niin eivät ne osaa sanoa puhelimessakaan, mikä kytkintyyppi kyseisessä Skoda-mallissa on.
Onkohan jokin tietty vuosimalliväli tai kenties tarkka tyyppinumero, joka Skodassa kertoisi vaihteiden lukumäärän ja myös kytkimen tyypin?
Mistä tunnistan onko 6-vaihteinen DSG-loota
17
8139
Vastaukset
- DSG-Fabia
Soita merkkihuoltoon ja kerro rekisterinumero. Aivan satavarmasti pystyvät kertomaan vaihteiston tyypin jos haluavat.
Epäilen vahvasti "äitisi" Fabian DSG:n olleen 7-vaihteinen kuivakytkimillä. Nimittäin 6-vaihteisen DSG:n vääntömomentin kesto on jotain 350Nm ja sellaisia on asennettu vähintään 2-litraisten moottorien yhteyteen. Pienempien koneiden vääntömomentit ovat alle 250Nm ja sellaisen kestää ensinmainittukin. Fabiassa on tuskin ollut 2-litrainen moottori. - Asiasta.uutisoi.Seiska
Fabio-fitness 6 v. dsg:t ovat Allerin Suomi24-erikoismalleja, joita valmistettiin erityisesti Seiska-lehden lukijakilpailun palkinnoiksi.
(Suomi24 kuuluu Aller-konserniin)- KyykmanillaKytkinLuistaa
Ai Kyykman edition?
- Rakastan.kyykmania
KyykmanillaKytkinLuistaa kirjoitti:
Ai Kyykman edition?
Hmmm...miksi ihmeessä ihmiset haluavat sotkeentua VAG yhtymän tuotteisiin?
- HOLISTI74.91
tätä asiaa kaikki terveet ihmiset ihmettelevätkin. olisiko jotain tekemistä sadomasokismin kanssa......?????
- Auttoi-pikkasen
>> Epäilen vahvasti "äitisi" Fabian DSG:n olleen 7-vaihteinen kuivakytkimillä. Nimittäin 6-vaihteisen DSG:n vääntömomentin kesto on jotain 350Nm ja sellaisia on asennettu >>
Tätä kannattaakin epäillä, koska suhteellisen selvästi sanoin avausviestissä että kyse oli 6-portaisesta lootasta, ja siinähän on tosiaan märkäkytkin.
Fabian koneena on 1.6 litrainen, jossa heppoja muistaakseni 105 paikkeilla. Pikkuautoksi kulkee sillä aika mukavasti.
>>Soita merkkihuoltoon ja kerro rekisterinumero. Aivan satavarmasti
pystyvät kertomaan vaihteiston tyypin jos haluavat.>>
Olen seuraillut noita myynti-ilmoituksia jo useita viikkoja, ja aina pitäisi saada selville mikä vaihteisto missäkin on. Ei nuo merkkiliikkeiden puhelinpalvelutkaan kovin innokkaana varmaan halua vastailla tällaisiin kyselyihin. Samalla puhelulla pitäisi 3 eri rekisterin perusteella tietoja selvittää.
Onkohan mitään muuta paikkaa mistä (puhelimitse tai netissä) asia selviää, vaikka rekisterinumeron perusteella?
Eikö vuosimallista ja tarkasta Skodan mallista pysty päättelemään vielä mitään? Onko kellään tietoa milloin 6-portaiset lootat muuttuivat 7-portaisiksi, mistä vuosimallista eteenpäin? Eli milloin 6-portaiset lootat loppui?- HOLISTI74.91
Vaihteissa portaat.. ajatella.
- DSG-Fabia
Edellisen kommenttini kirjoitin pelkästään muistinvaraisesti ja perustuu yleiseen tietooni Volkswagen konsernin tekniikoista. Tietoa löytyy myös wikipediasta, ole hyvä!: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Škoda_Fabia
Sieltä löytyy Fabiassa käytetyt vaihteistotkin. Toisen sukupolven Fabiassa on käytetty DSG-vaihteistoista vain 7-vaihteista, tyyppimerkinnältään DQ200! 1,6l 77kW:n moottorin kanssa on ollut tarjolla ollut myös 6-vaihteinen automaatti, mutta se ei ole DSG, vaan Tiptronic, tyyppimerkinnältään AQ250.
6-vaihteinen DSG on tyypiltään DQ250 ja sitä löytyy Octaviasta ja Superbista.
Olin siis oikeassa!
- Taloudentuho
Dsg 6/7 Ei kannata. Ostaa missään nimessä ,juuri siksi ne on halpoja ja liikkeetkään ei mielellään ota niitä vaihdokiksi, koska vastaavat käytetyn vioista jonkun aikaa. Osahan on sitten kiertänyt sitä vastuuta joillain vastuuvapauslausekkeilla näiden DSG-vaihteistojen suhteen eli asiakkaan pitää allekirjoittaa lappu, jossa ilmoittaa tietävänsä kyseisen vaihteiston vika-alttiudesta ja liike ei ota vikavastuuta. Kuluttajaviranomaisen mukaan ei ole päteva paperi mutta ala näistä nyt sitten raastuvassa tappelemaan...Toki jos on varaa laittaa 6000-10000e vaihteiston korjaukseen, niin ei siinä mitään.
- Ominaisuuksia
Toi dsg laatikko sisältää myös tukun siedettäviä ominaisuuksia.
Peruuttamisen vaikeus,ylämäkeen tai raskas kärry perässä lähes mahdotonta.
Kova hiipimis taipumus
Epäloogiset nykivät vaihdot tietyllä nopeudella.- läpämläpämlöpömlöpöm
Ookko ihan tosissas? No et tietenkään. Kuha kertoilet bensiksen juttuja.
- Paperia-ei-tarvita
> Osahan on sitten kiertänyt sitä vastuuta joillain vastuuvapauslausekkeilla näiden
> DSG-vaihteistojen suhteen eli asiakkaan pitää allekirjoittaa lappu, jossa ilmoittaa
> tietävänsä kyseisen vaihteiston vika-alttiudesta ja liike ei ota vikavastuuta.
Olen kysynyt parin eri Skoda-vaihtoauton kohdalla, että pitääkö joku tällainen paperi allekirjoittaa. Molemmat liikkeet ovat sanoneet että ei tarvitse. Normaali 6 kk takuu tulee aina, kuten kaikkien vaihtoautojen kohdalla.
Eihän se 6 kk kovin pitkälle auta minkään vaihtoautmerkin kohdalla. Mutat ei niitä pidempiäkään taida saada?
Taitaa siis tuokin yllä ollut "tieto" olla jossakin Nissanin tai Fiatin myyntimiesten osastolla keksittyä juttua. Siksi Skoda tai Passat vaihdokki on edelleen täällä hakusessa.- TSI2012
Yksi autoliike (vaihtoauto-joppari lähinnä) jotain paperia tarjoili jonkin Volkkarin myynti-ilmoituksessa pari vuota sitten. Siitä on iloa riittänyt, kun Suomi24-palstalla on jaettu "tietoa" Volkkareiden ongelmista.
Takuu on lisäturvaa, virhevastuuta sen pituus tai lyhyys ei poista.
- portaaton.paras
Miksi se vaihtoautojobbari sellaista paperia vaati allekirjoittamaan jos ei laatikossa olisi ollut jotain , mikä olisi saattanut todennäköisesti tulla kalliksi ja lisätä kuluja,niin miksi?
Seitsenportaisen dsg laatikon erottaa kuusiportaisesta, kun se nykäisee seitsemän kertaa ja kytkinremppa tehdään jo seitsemänkymmenen tuhannen kohdalla jakopään vaihdon kanssa samoihin aikoihin.- AikuistenOikeasti
Miksi oi miksi? Saahan sitä vaatia vaikka maksamaan autosta pyydetyn hinnan kahteen kertaan.
Ei tuollaisilla papereilla joppareiden elinkeinoa ole tarkoitus laillisesti tukea. Samanlainen myyjän vastuu kaikilla tai lappu luukulle. - DSG-broblem
AikuistenOikeasti kirjoitti:
Miksi oi miksi? Saahan sitä vaatia vaikka maksamaan autosta pyydetyn hinnan kahteen kertaan.
Ei tuollaisilla papereilla joppareiden elinkeinoa ole tarkoitus laillisesti tukea. Samanlainen myyjän vastuu kaikilla tai lappu luukulle.Ei sitten ole mikään ihme, jos eivät jobbarit ole erityisen kiinnostuneita DSG-autoista, kun siitä laatikosta pitää ottaa jotain vastuuta ja maine on mikä on, niin kyllä se pistää miettimään ku ei pelkkää perävalotakuutakaan voi antaa.
- ifisK
Automaatti-INTTÄJÄT ,OSTAKAA remmivetoinen volvo tai daf .
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 545309
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap233437Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei281572Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei1921463- 761066
MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna24988Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee49897Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel259826Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..35788Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.71779