Umpilisäke tulehtunut?

Ankkuri12345

Mä en yleensä ikinä laitan tänne viestiä tai alota keskusteluu mut ny on pakko. Siis mulla alko eilen ehkä 18.30(?) ihan jäätävä vatsakipu, siis sellanen että se kipu lamaannutti mut ihan täysin. No sängyllä sitte tuskissani makasin hetken aikaa, no se kipu rupes helpottaa. Ei siinä sitte kauaa mennykkää ku siirsin mun jalkaa (en pystyny sen loppukohtauksen aikana ees jalkoi siirtää) ni se alko uudelleen se kipu. Mut nyt se kipu oli kokonaan navan alla oikealla puolella ja osittain myös ihan tuolla lonkkaluun vieressä. Oksetti kans tosi paljon. Taas makailin varmaan lähemmäs 2 tuntia sängyssä ja se kipu rupes olemaan enemmänki sellasta aaltoilevaa, se meni ja tuli. No ei siinä, aattelin et jos menisin vaan nukkumaa ni aamulla se kipu olis pois varmaa. No ei. Yöllä ku käänsin kylkee ni rupes sattuu taas niin saakelisti tohon vatsaan et nousin hetkeks ihan vaan istumaan ja itkemään kivusta. Siinä sitte jossai vaiheessa nukahin uudelleen. No aamulla ku heräsin, kipuu ei tuntunu enää ollenkaa. Aattelin et joo lähen kouluun. Meillä on koht koeviikko ja sinne pitäis mennä ettei jää kursseista jälkeen. Laitoin sitte vaatteet päälle ja se sama kipu tuli taas, paaaaaljon lievempänä kylläki. No siinä urheena muijjana jatkoin aamutoimia, laitoin koulukamat valmiiks yms.. sitte menin tupakille. Se kipu voimistu taas yhtä suureksi mitä se oli eilen illalla. Aattelin hetken et vitsi nyt pitää lähtee päivystykseen. (Oon siis sellane ihminen, et en todellakaan haluu käydä lääkärissä ellei oo kuolemanhätä, Tääki asia on sellane et musta tuntuu et ne hoitajat ja lääkärit nauraa mut pihalle sieltä ja tuhlaan vaan niiden aikaa..) tulin kuitenki taas tähän sänkyyn makaa ja rupee taas kipu lähtee. Siis tuntuu siel koko ajan sellane pieni kipu mutta ei todellakaa nii paha ku mitä umppari potilailla yleensä. Ei oo kuumetta eikä oo oksennusta tullu. Mitä hittoo mun pitäis tehä? Kouluun jätin kyl menemättä. En haluis mennä lääkäriin, koska siellä on ihan 10000% varmasti potilai jokka tarvii apuu.

2

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soitaheti

Soita omaan terveyskeskukseen. Todennäköisesti kutsuvat sinut sinne tänään.
      Jos se on umpilisäke, se kannattaa hoitaa välittömästi. Puhjennut umpisuoli on paljon pidempi juttu kuin tulehtuneen hoito.

• Menejo

Nyt on aivan väärä ajattelumalli sulla, ei se ole muilta pois jos itse tarvii apua, kun ne kumminkin hoitaa kaikki potilaat ketkä ovesta tulee sisään. Nyt rohkeesti vaan lääkäriin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe