Suuresti ihmetyttää, mitä nuo "vertailuindeksit" oikeasti ovat, joihin Nordean osakerahastoja verrataan. Esim. mulla on Nordea pohjoisamerikka-osakerahastoa. Tuottokuvaajassa esitetään indeksi, mutta kun vertaan sitä esim. S&P 500 tai DOW 30-indeksiin, niin joku tässä mättää. S&P 500 on esim. noussut yhtenään puolen vuoden aikana, mutta tuo mun rahaston vertailuindeksi on vaan laskenut.
Luulisi sen tavoitteena olevan indeksin muistuttavan kyllä S&P 500 tai DOW 30-indeksiä. Ja tiedän kyllä, että tama ko. rahasto on aktiivinen rahasto, mutta silti ihmetyttää näin suuren poikkeaman syntyminen tänä vuonna.
Vertailuindeksit Nordean osakerahastoissa
Untamo444
1
150
Vastaukset
- hkuyh
Tarkista, missä valuutassa indeksit lasketaan. Euromääräistä rahastoa pitää tietysti verrata euromääräiseen indeksiin. Onko sinun katsomasi indeksi dollareissa? USD/EUR valuuttojen arvojen vaihtelut ovat tänä(kin) vuonna vaikuttaneet suuresti tuottoihin.
Toinen tarkistettava asia, onko osingot mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1171534
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881357Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1481164- 671020
- 40990
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V113969Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.59945- 69924
- 97897
- 73881