Kuopion keskustan kattoparkin hörhöt

Adjöö

Tuossa eilen (21.9.) iltapäivästä kävin Kuopion keskustan Puijonkadun Tokmannin kattoparkissa. Jo kuuden (6) minuutin lipullisen ajan kanssa tuli ongelmia, vaikka lupailtiin tunnin ajalta ilmaista pysäköintiaikaa asioiville.

Pysäköin jokseenkin keskelle entistä Anttilan kattotasanteen pysäköintialuetta ja lähelle keskeisintä lippuautomaattia. Eipä mennyt kuin noin neliminuuttinen niin takaa ilmestyi oikealle viereen pysäköityneen auton leveän takamuksen omaava Elvis. Hän paiskasi ovensa kovalla voimalla päin autoni oikeaa kylkeä. Olin pysäköinyt autoni luvallisesti ja ruudun keskelle. Eipä liene ollut hörhöllä oma auto käytössä.

Autostani noustuani ja kysyttyäni Elvikseltä syytä moiseen, sain vastauksekseni, että: ”olin pysäköinyt liian lähelle hänen autonsa viereen. Tuohon aikaan iltapäivästä oli kuulemma tyhjää tilaa autokattoparkissa vaikka kuinka paljon pysäköidä. Olin kuitenkin pysäköinyt autoni ruutuun oikein, josta myös hänelle muistutin…”. Tarkalleen ottaen olin vielä pysäköintiruutuni vasemmassa laidassa. En päässyt pidempään keskusteluun asiasta, kun keski-ikäinen mieshenkilö pakeni paikalta. Sain Kuopion Tokmannilta yhteystiedot asian jatkoselvittelyyn, mutta kiinteistöä valvova Securitas pesi asiassa kätensä. Securitasilla oli muuten erinomaisen huono asiakaspalvelu. Kiitos nyt edes siitä.

Kuopion keskustan Puijonkadun Tokmannin kattoparkissa kannattaa olla kännykamera hollilla, jotta saa hepulimiehiset oven paiskojat kuriin.

Lienee heitemanni saanut potkut töistä tai jäänyt aamulla vaille p*****tä. Autolla liikkui, vaikka suosittelen häntä hommaamaan hyvin tehoavaa psyykelääkettä.

Kuopion keskustan Puijonkadun Tokmannin kattoparkissa kannattaa olla kännykamera hollilla, jotta vastaavanlaiset hepulimiehiset oven paiskojat voi saada kuriin.

Ei ikinä Tokmannille – eikä Securitasille.

17

1569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niskaan

      Ihan yleinen vaiva ainakin täällä Kuopiossa. Jos on suora kylkinen auto niin tasan saat ovea kylkeen. Aja siis erilleen, muista autoista kauemmaksi. Itsellä halpa ja vanha auto, mutta sekös uudempia lommokylkiä vi#%$taa niin että pitää paukuttaa kyljet p@$&aksi.

    • kävellenkeskustaan

      Eipä sitä valvota muutenkaan, pennut rullalautailee parkkitasanteella ja viettävät aikaansa portaikossa syöden, roskaten ja nussien. Ei kannata jättää autoa sinne kun valvonta on tätä luokkaa, pysäköintivirhe maksu tosin napsahtaa välittömästi jos sattuu myöhästymään.

    • hfjyfjhf

      Ei liity kuopioon mitenkään.

    • Karisiira

      Autoparkki laskuttaa tuossa parkissa pysäköintiaikaa. Ilmeisesti sillä Securitasin ”valvottavalla” autoparkkitasanteella ei kukaan mitään valvo, vaikka valvontakamera alaluiskassa onkin. Lienee lapsosten leikkikamera, jotta voidaan sanoa parkkipaikkaa valvottavan. Eli poliisistakaan tuskin on apua, jos valvontakamerakuvaa ei löydy.

      Polkupyöräileviä ja rullalautailevia pentuja tuolla tasanteella tosiaan pörisee usein. Mithän ne muuten siellä tekevät? Luulisi parempiakin leikkipaikkoja kaupungista löytyvän.

      • Tuotanoin123

        Securitas taitaa vartioida kiinteistöä, ei pysäköintiä. Pysäköinninvalvojat on erikseen.


      • Adjöö
        Tuotanoin123 kirjoitti:

        Securitas taitaa vartioida kiinteistöä, ei pysäköintiä. Pysäköinninvalvojat on erikseen.

        Kuopion keskustan Tokmannilta myymäläpäällikön numerosta kehotettiin ottamaan yhteyttä Securitasiin, koska kiinteistönvalvonta kuuluu heillle.


      • Tuotanoin123
        Adjöö kirjoitti:

        Kuopion keskustan Tokmannilta myymäläpäällikön numerosta kehotettiin ottamaan yhteyttä Securitasiin, koska kiinteistönvalvonta kuuluu heillle.

        No niinhän minä tuohon äsken kirjoitin.


    • ksdlfjdsfjsjkfsl

      Mullakin on kokemusta siitä että kun autoa lommotetaan kaupan parkkipaikalla niin valvontakameroista ei ole apua kun autoni on mukamas sattunut olemaan juuri kameran katvealueella... ettei vain vartija itse olisi lommottanut autoani vaikkapa ostoskärryjonoa siirrellessä eikä vaan halunnut tunnustaa :/
      Vittu että on säälittäviä paskahousuja seassa tässä rehellisten ja suoraselkäisten ihmisten maineisessa Suomessa, ei ole Miestä sen vertaa että vastaa teoistaan, korvaa aiheuttamansa vahingon joko omasta pussista tai vakuutuksesta. Ja sanon tämän ihan syntymäsuomalaisena enkä minä, vanhempani tai tiedossa olevat esivanhemmatkaan ole mitään maahanmuuttajia.

      • Adjöö

        Kyllä Suomi on muuttunut paljon viimeisen kymmenen vuoden aikana. Eivät ole perusarvot kuten rehellisyys enää kunniassa. Päinvastoin. Kaikki mulle nyt ja heti -arvot ovat nyt Suomen pop.

        Näitä vastaavanlaisia elviksiä näkee. Kuopion keskustan Tokmannin parkkialueelle kannattaa piirrellä suuremmat parkkiruudut näille paikallis-elviksille. Olen miettinyt, mistä tuon elviksen naama oli tuttu.


    • 54grthjyggyuty

      Minulle sattui keväällä Päivärannan Citymarketin luona kohtaaminen jonkun sekavan tyypin kanssa. Ajoin Citymarketin parkkipaikkaa eteenpäin löytääkseni tyhjän paikan autolle. Parkkipaikkaa ei löytynyt sisääntulokohdan keskimmäiseltä väylältä ja ollessani jo marketin sisääntuloaulan kohdalla käännyin hiljaa vasemmalle mennäkseni etsimään parkkipaikkaa toiselta parkkikäytävältä. Olin jo kääntynyt melkein kokonaan, kun oikealta puolen samaan kohtaan tuli joku vihreällä henkilöautolla. Käännyin hänen edestään ja ajoin ensimmäiseen tyhjään parkkipaikkaan. Vihreä auto tuli parkkiin puolestaan viereiselle tyhjälle paikalle. Tilanteessa ei aluksi näyttänyt olevan mitään erikoista. Onnistunut navigointi ja parkkeeraus. Vihreässä autossa oli kaksi matkustajaa. Kuski tuli ulos ja sanoi kovalla äänellä kumppanilleen, että häntä vituttaa tuollaiset ajajat, jotka tulevat häneen eteensä. Itse tiesin ajaneeni täysin normaalisti. En paukauttanut kenenkään eteen vaan olin kääntymässä jo ennenkuin tyyppi ajoi paikalla.

      Ko. kaheli ei vaikuttanut olevan humalassa vaan ääni oli sammaltava, kuten huumehörhöillä. Sanoin sille, että ota rauhallisesti, ei ole mitään hätää. Tyyppi sammalti takaisin, että hänellä on hermot kireällä nyt. Sama tyyppi käveli marketin ovella olevalle pankkiautomaatille. Siellä sitten alkoi manaamaan kaverilleen, ettei muista edes pankkikortin tunnusnumeroa.

      En ole ihan varma, oliko sama tyyppi vastaavasti kesällä satamassa liikenteessä valkealla pakettiautolla. Kävelin toisella puolella katua, joten näin vain vilauksen kuskin puolesta autoa.
      Siellä tyyppi pysäytti auton keskelle risteystä ja alkoi huutelemaan muille risteyksen kulkijoille
      taas kerran sammaltavalla äänellä. Muut vaan huutelivat sille että painu vittuun siitä.

      Että sellaista..

    • Mistä_näitä_sikiää_

      Jaha joku mielensä pahoittaja taas liikenteessä. Ota se karvahattu välillä pois päästä, kun noin kiehuu.

      Talon nimi on Vihtori. Kattoparkki on P-Vihtori. Tokmannilla ei ole mitään tekemistä kattoparkin kanssa. Sama kuin olisit käynyt urputtamassa alakerran suutarille. Talon omistaa Citycon. Olisit ottanut yhteyttä Cityconiin.

      Ja sen ruostekasan voit ajaa romuttamolle. Saat siitä rahaa vaikka bussilippuun.

      • mistäoletsiennyt

        Karvahattu päässä voit ajaa kattoparkille jotta voisi sinut tuntea.


      • erottuvatjoukosta

        Eiköhän sellaiset kaverit tunnista ilman hattuakin :)


      • Lada.1200
        erottuvatjoukosta kirjoitti:

        Eiköhän sellaiset kaverit tunnista ilman hattuakin :)

        Niin, karvahattu-ukoilla on yleensä Lada 2105, varakkaimmilla ehkä jopa se korotetulla kromimaskilla oleva 2107.


      • EiAudeilletarkoitettu
        Lada.1200 kirjoitti:

        Niin, karvahattu-ukoilla on yleensä Lada 2105, varakkaimmilla ehkä jopa se korotetulla kromimaskilla oleva 2107.

        Muutama lommo Ladassa ja karvahattu kuuluu asiaan mutta eipähän jää Lada kattoparkin ylösajoväylälle sutimaan kuten monet volkkarikonsernin tuotteet DSG-vaihteistoineen. Liian monta Audia ja volkkaria on paikalliset hinausliikkeet sieltä käyneet pelastamassa.


      • dskfksdjkkdsl

        Se oli aika vittumainen se entisen Anttilan kattoparkin luiska, kapea, pimeä ja jyrkkä sekä pitkäkin vielä. Siinä kun joutui mäkilähdön tekemään niin etuvetoinen manuaalivaihteinenkin herkästi laulatti renkaita niin että koko tunneli raikui :D


    • Vänkyräukko

      Jouduin maksamaan pysäköintivirhemaksun Kuopion keskustassa vuosi sitten. Oma vikahan se oli tietenkin kun en muistanut laittaa kiekkoa ikkunaan. Maksoin maksun mutta sen koommin en ole keskustassa käynyt kirjastoa lukuun ottamatta. Enkä maksanut pysäköinnistä. Enkä tule lanttiakaan laittamaan pysäköintiin. Ennen käytin toriparkkia vaan se loppui. On sitä virhemaksulla erikoiset seuraukset. Ihmisen mieli voi joskus toimia näinkin. Kuulin työkaverilta että hän sai sakot Motonetin parkkipaikalla ja lopetti asioimisen kyseisessä liikkeessä. Toinen työkaveri joutui maksamaan Kalpan pelin aikana virhemaksun ja lopetti suivaantuneena peleissä käynnin. Rahaahan tässä loppupelissä säästyy aktiivisen pysäköinninvalvonnan seurauksena.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      357
      4086
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1507
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      200
      1287
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe