Toyota, tylsien autojen aika on ohi

Anterosson

Vain saksalaiset jatkavat tylsien laatikoidensa valmistamista.

https://tekniikanmaailma.fi/autot/toyota-ottaa-tosissaan-lupauksensa-etta-tylsien-autojen-aika-ohi/

21

201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • h.anuri

      Susi ruma on oikea sana.

    • missähän.viipyy

      Tule sitten uudestaan kehumaan, kun Tojo on tehnyt Euroopan markkinoille edes Passatin tai C-Mersun veroisen mallin.

    • pelkkää.puhetta

      Aina voi lupailla, mutta tojon tekeminen on ollut aina kovin heikkoa. Tällä hetkellä Avensiksen tehokkaimmasta bensakoneesta löytyy vähemmän vääntöä edes pienessä piikissä 4.400 rpm kuin VW pienimssä 1.0TSIssä koko alueella 1.500-3.500rpm.

      tojon jännittävin uutuus C-HR kiihtyy nollasta sataan 13 sekuntia. On siinä työmaata muokata imagoa kun totuus on tämä. Siin' ei pari lehtijuttua auta. Pitää myös tehdä puheet täyttäviä autoja.

      Tässä vähän näytettä siitä miten Toyotan huipputuotekin jää jalkoihin kun vastaan tulee oikeasti menevät autot.
      https://www.youtube.com/watch?v=m5_AKjDdqaU

      • trollerson

        Eipä juuri kukaan välitä noista "oikeasti menevistä" höpöautoista, joilla ei tee mitään käytännössä. Niiden myynti on aivan marginaalista.

        Siinä sitä Bugattin omistajan arkea kun mopopojatkin ajaa ohi että heilahtaa:
        https://www.youtube.com/watch?v=JIXnzO_FBmw

        Toyotan todellinen huipputuote lienee Land Cruiser 200:

        https://www.youtube.com/watch?v=l07HPA3gsxE

        Eurooppalaisilla ei ole tarjota oikein mitään saman tasoista. Land Rover nyt vähän hätyyttelee, mutta niilläkin laatuongelmat jättää aika paljon toivomisen varaa ja vähän fokus liikaa näyttämisessä sen sijaan, että oikeasti toimiva laite.


      • en.tarvitse.traktoria
        trollerson kirjoitti:

        Eipä juuri kukaan välitä noista "oikeasti menevistä" höpöautoista, joilla ei tee mitään käytännössä. Niiden myynti on aivan marginaalista.

        Siinä sitä Bugattin omistajan arkea kun mopopojatkin ajaa ohi että heilahtaa:
        https://www.youtube.com/watch?v=JIXnzO_FBmw

        Toyotan todellinen huipputuote lienee Land Cruiser 200:

        https://www.youtube.com/watch?v=l07HPA3gsxE

        Eurooppalaisilla ei ole tarjota oikein mitään saman tasoista. Land Rover nyt vähän hätyyttelee, mutta niilläkin laatuongelmat jättää aika paljon toivomisen varaa ja vähän fokus liikaa näyttämisessä sen sijaan, että oikeasti toimiva laite.

        kymmenen vuotta vanha video vielä vanhemmasta traktorista. Aivan helvetin kallis turhake maassa jossa tiet on asvaltoitu.


      • trollerson
        en.tarvitse.traktoria kirjoitti:

        kymmenen vuotta vanha video vielä vanhemmasta traktorista. Aivan helvetin kallis turhake maassa jossa tiet on asvaltoitu.

        Heheh, Veryon kylläkin on vanhempi automalli, mitä tämä Land Cruiser tässsä.

        Toisaalta ei ainakaan minulle tuo mallin ikä sinäänsä merkitse mitään, mitäpä sitä hyvää muuttamaan . . .

        Sehän menee niin, että 70% isoista muutoksista yleensä on epäonnistuneita.

        Paljon paremmaksi osoittautunut tapa kehittää tuotetta, on kehittää sitä pienin askelin, pitkässä juoksussa, jolloin pystytään seuraamaan sitä yhden pienen muuttujan vaikutusta.

        Jos vaikka auto suunnitellaan kokonaan tyhjästä uusiksi vähän väliä, lähinnä se merkitsee sitä, että joko edellinen generaatio oli surkea, tai suunnittelijat ei tiedä mitä ne on tekemässä.

        No oikeasti kyse toki on bisneksestä ja "muodista". Uudet automallit pyrkii tekemään entisestä mallista vanhan oloisen, jotta ihmiset saadaan vaihtamaan uudempaan. Tai sitten kyse voi olla tuotannollisista tekijöistä, tehostetaan tuotantoa ja jaetaan enempi komponentteja muiden mallien kanssa. Tuotteena se uusi malli ei välttämättä ole loppukäyttäjälle oleellisesti parempi.

        Tosiasiassa autotekniikassa esim. ei ole tapahtunut mitään älyttömän merkittäviä uudistuksia pitkiin aikoihin. Merkittävin, pienin askelin parantunut asia viimeaikoina on ollut turvallisuus, ja ehkä nyt aivan viimeaikoina päästöt ja taloudellisuus.

        Esim. lentokoneissa, missä tuota muotikiertoa ei ole, mallien vaihtuminen on vähän lähempänä sitä todellista tekniikan kehitystahtia, tyyliin yksi mallisukupolvi voi palvella 50 vuotta.


      • aina.ruostuu

        "Sehän menee niin, että 70% isoista muutoksista yleensä on epäonnistuneita."

        Taisit keksiä tämän aivan omasta päästäsi. Todella typerä väite. Jo sellainen perusasia kuin auton korrakenne on edistynyt joka vuosikymmen merkittävästi. Esimerkiksi voi ottaa vaikka Avensiksen ja Passatin, Vanha Avensis on noin sata kiloa raskaampi kuin Passat. Selkeää hyötyä.
        Eikä vanha ikäja hidas uudistuminen takaa mitään onnistumista, katsopa vaikka näitä tojon runkoja. edellisessä sukupolvessa oli aivan samat ongelmat. Ei muilla merkeillä ole vastaavia ruosteongelmia.

        https://www.youtube.com/watch?v=-vIfiwZJ-Gg


      • trollerson
        aina.ruostuu kirjoitti:

        "Sehän menee niin, että 70% isoista muutoksista yleensä on epäonnistuneita."

        Taisit keksiä tämän aivan omasta päästäsi. Todella typerä väite. Jo sellainen perusasia kuin auton korrakenne on edistynyt joka vuosikymmen merkittävästi. Esimerkiksi voi ottaa vaikka Avensiksen ja Passatin, Vanha Avensis on noin sata kiloa raskaampi kuin Passat. Selkeää hyötyä.
        Eikä vanha ikäja hidas uudistuminen takaa mitään onnistumista, katsopa vaikka näitä tojon runkoja. edellisessä sukupolvessa oli aivan samat ongelmat. Ei muilla merkeillä ole vastaavia ruosteongelmia.

        https://www.youtube.com/watch?v=-vIfiwZJ-Gg

        Korirakenne ei olekaan edistynyt isoin harppauksin, vaan pikkuhiljaa pienin askelin. Itsekantava kori on jo 100 vuotta vanha keksintö, autoissa yleistyi 60-luvun jälkeen ja sitten sitä on pikkuhiljaa paranneltu.

        Siinä merkittävimpiä kehityksen ajureita on vimme vuosikymmenet ollut turvallisuus.

        Uusia kehityksen mahdollistaja taas ovat olleet CAD ja tietokonesimulaatiot joita on ollut laajemmalti käytössä viimeistään 80-luvulta lähtien, joiden avulla niinikään on saatu painoa vähemmäksi, säilyttäen sama lujuus muuten. Mutta on painoa vähennetty viime aikoina paljon myös materiaalivalinnoilla.

        Esim. alumiinin käyttö tällä hetkellä yleistyy muttei se mikään uusi materiaali ole, on se alumiinin keveys tiedetty jo iät ja ajat.

        Onhan noita ruosteongelmia vähän väliä vaikka millä merkillä, esim. Mersulla nyt viimeisen kymmenen vuoden aikana ollut viimeksi. En tiedä johtuuko laadunhallinnan pettämisestä, vai onko vaan kustannuksia yritetty optimoida vähän liian pitkälle.

        "Eikä vanha ikäja hidas uudistuminen takaa mitään onnistumista"

        Ei hidas, vaan kyse on jatkuvasta uudistumisesta, mutta yleensä pienin askelin. Sille on olemassa sana "Kaizen" japaniksi, eli jatkuva kehittäminen. Toyotalla laajasti sovellettu periaate, jota nykyään käyttää melkein kaikki autonvalmistajat ja kovasti sitä sovelletaan muillakin aloilla.

        Totta, ikä ei yksin takaa yhtään mitään, oli uusi tai vanha. Mutta jos halutaan teknisen ratkaisun olevan luotettava, niin onnistumisen takaa jo varmasti toimivaksi tiedetyn ja testatun teknologian soveltaminen. Uusi teknologia on yleensä epävarmaa. Yleensä kun vaaditaan korkeampaa luotettavuutta, niin peruslähtökohta on, että tekniikka on hyvin tunnettua ja testattua.


    • 5345345

      Tässhän voisi kohta harkita bemarin ostamista kun ohjaus ei enää veteleä käsille joka urassa. Asiakkaat ovat puhuneet ja tempoileva ohjaus sai väistyä.
      Vielä jos bemari saisi aikaan koneita mitkä pysyy koossa. 2L dieselien nokkaketjuyläätyksiin en halua käsiäni koska varsinkin kun tiedän mikä on tehtaan suhtautuminen asiaan.

    • PenetraattoriX
    • paljon_kehitettävää

      Ei Toyotat muutu vähemmän tylsiksi pelkillä julistuksilla. Pitäisi tuoda markkinoille hyvin muotoiltuja ja kunnollisilla moottoreilla varustettuja malleja, joilla on myös ilo ajaa. Priuksen ja C-HR:n kaltaiset hirvitykset eivät ole hyvin- vaan ylimuotoiltuja. Sellaiset vanhenevat käsiin äkkiä. G86:ssa klassisine urheiluautomuotoineen ja maukkaine ajo-ominaisuuksineen on vähän yritystä, mutta voimalinja on kuin moposta.

      • tarkkana.kuin.porkkana

        Toyotat on hyviä puuhasteluautoja, Ajaessakaan ei tule aika pitkäksi, kun pitää koko ajan vahtia kaistalla pysymistä.


    • NewDesign

      Aloittaja on oikeassa, tylsät autot jäävät historiaan, uusi autonostajasukupolvi haluaa uutta ja näyttävää ja siihen Toyota panostaa. Uutta muotoilua tulee vauhdilla ja saksalaiset kanttiautovalmistajat jäävät rannalle ruikuttamaan .
      Toinen juttu on se, että suorituskyky ei enää ole uusille ostajille mikään kiinnostuksen kohde, nyt paino on kulutuksessa ja päästöissä ja niissä Toyota on kuningas.

      • eipäs.keksitä.omiaan

        Tojohönöt vetelevät näitä juttuja aina aivan omasta päästään. "Kulutus- ja päästökunigas"-tojo oli TM:n hybriditestissä kaikkein hitain ja samaan aikaan sillä oli suurin kulutus. Siinä kuninkuutta.
        Korealaiset pyyhkivät tojoilla lattiaa miten halusivat.


      • Dardswoo

        Minulla on ollut C-HR toukokuusta lähtien ja keskikulutus on 4,6 litraa. En ymmärrä, mistä puhut.


      • Fakta.vs.selitykset

        TM hybridivertailu. Kaksi korealaista, kaksi tojoa. Suurin nulutus mitattiin C-HR:lle.
        Samoin talviautotestissä moitittiin tojon suurta kylmäkulutusta.
        Tästä mitatusta faktasta puhun.


      • Hidas.mutta.janoinen
        Dardswoo kirjoitti:

        Minulla on ollut C-HR toukokuusta lähtien ja keskikulutus on 4,6 litraa. En ymmärrä, mistä puhut.

        Miltä muuten tuntuu chrn räjähtävä kiihtyvyys 13 sekkaa nollasta sataan?
        Olisi hauska päästä kokeilemaan miltä tuntuisi tuollainen aikamatka 80-luvulle.
        Silloin ajoin Escortilla joka oli noin hidas. Sen jälkeen on ollut vähän parempaa alla.


      • OikeaaTietoa
        Hidas.mutta.janoinen kirjoitti:

        Miltä muuten tuntuu chrn räjähtävä kiihtyvyys 13 sekkaa nollasta sataan?
        Olisi hauska päästä kokeilemaan miltä tuntuisi tuollainen aikamatka 80-luvulle.
        Silloin ajoin Escortilla joka oli noin hidas. Sen jälkeen on ollut vähän parempaa alla.

        Trollilla on aina omat rankat valheensa. tässä oikeaa tietoa:

        Moottori Hybridi, bensiinimoottori 1 798 cm³, 4 sylinteriä, portaaton automaattivaihteisto, etuveto. Teho polttomoottori: 72 kW (98 hv), 5200 r/min
        sähkömoottori: 53 kW
        yhteisteho: 90 kW Vääntö polttomoottori: 142 Nm (3600 r/min)
        sähkömoottori: 163 Nm Kiihtyvyys 0—100 km/h 11s Huippunopeus 170 km/h EU-kulutus (l/100km) 3,5 (kaup.) / 4,1 (maant.) / 3,9 (yhd.) CO2-päästöt 87 g/km Mitat pituus: 4360 mm, leveys: 1795 mm, korkeus: 1555 mm, akseliväli: 2640 mm, tavaratila: 377 l, omamassa: 1460 kg

        Tämä on mahtava. Autoon luotetaan:

        Takuu 3 v./100 tkm., hybridijärjestelmälle 10 v./300 tkm.


      • mainoskarjaa
        OikeaaTietoa kirjoitti:

        Trollilla on aina omat rankat valheensa. tässä oikeaa tietoa:

        Moottori Hybridi, bensiinimoottori 1 798 cm³, 4 sylinteriä, portaaton automaattivaihteisto, etuveto. Teho polttomoottori: 72 kW (98 hv), 5200 r/min
        sähkömoottori: 53 kW
        yhteisteho: 90 kW Vääntö polttomoottori: 142 Nm (3600 r/min)
        sähkömoottori: 163 Nm Kiihtyvyys 0—100 km/h 11s Huippunopeus 170 km/h EU-kulutus (l/100km) 3,5 (kaup.) / 4,1 (maant.) / 3,9 (yhd.) CO2-päästöt 87 g/km Mitat pituus: 4360 mm, leveys: 1795 mm, korkeus: 1555 mm, akseliväli: 2640 mm, tavaratila: 377 l, omamassa: 1460 kg

        Tämä on mahtava. Autoon luotetaan:

        Takuu 3 v./100 tkm., hybridijärjestelmälle 10 v./300 tkm.

        Yksikään varteenotettava (luotettava) taho ei ole saanut C-HR-hybridiä kiihtymään 0-100km/h 11 sekuntiin, eikä kulutusta alle 5 litran!
        Jos noihin Toyota mainostamiin lukuihin uskot, olet hyväuskoinen hölmö.


      • 80-luvun.arvoja
        OikeaaTietoa kirjoitti:

        Trollilla on aina omat rankat valheensa. tässä oikeaa tietoa:

        Moottori Hybridi, bensiinimoottori 1 798 cm³, 4 sylinteriä, portaaton automaattivaihteisto, etuveto. Teho polttomoottori: 72 kW (98 hv), 5200 r/min
        sähkömoottori: 53 kW
        yhteisteho: 90 kW Vääntö polttomoottori: 142 Nm (3600 r/min)
        sähkömoottori: 163 Nm Kiihtyvyys 0—100 km/h 11s Huippunopeus 170 km/h EU-kulutus (l/100km) 3,5 (kaup.) / 4,1 (maant.) / 3,9 (yhd.) CO2-päästöt 87 g/km Mitat pituus: 4360 mm, leveys: 1795 mm, korkeus: 1555 mm, akseliväli: 2640 mm, tavaratila: 377 l, omamassa: 1460 kg

        Tämä on mahtava. Autoon luotetaan:

        Takuu 3 v./100 tkm., hybridijärjestelmälle 10 v./300 tkm.

        Paperiarvoja ja samoja rampoja tojo-poneja joilla lexuksiakin mainostetaan. Joku tojohönö menee sekaisin kun eteen lyödään monia lukuja yhtä aikaa ja pieni mieli menee sekaisin.
        Ei vaan oikeasti kulje mihinkään. Kaikki kellolla tehdyt mittaukset kertovat saman tarinan


    • eijapanialaista

      Tojota ei ole tylsä, sillä se jaksaa yllättää joka mutkassa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4964
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3257
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1395
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1235
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      71
      929
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe