Miten kieltä opiskeleemaan ulkomaille 3-4kk ajaksi

Inka87----

Olen 30v ja minun pitää kehittää kielitaitoani sekä toisaalta vain lomailla, ottaa irtiotto oravanpyörästä. Irtiotto jonka voisin perustella myös järjellä, sillä minun täytyy kehittää kielitaitoa. Mitään ihmeellistä en odota ulkomailta vaan arkea ja kielen opettelua. Täytysi olla jokin luonteva kontakti paikallisiin, että väkisin oppisi kieltä. Luonnistuisiko se vapaaehtoistyössä, kielimatkalla (ef tms.)? Ideoita? Pelkän lomailun merkeissä ei tule tarpeeksi kontakteja. Asumiseen ottaisin jonkun kohtuuhintaisen vuokra tms. asunnon.

3

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähäepäselvää

      Mitä täsmällisesti ottaen tarkoitat kielitaitosi kehittämisellä? Mitä kieltä olisi tarkoituksesi kehittää?

    • WorkingHoliday

      Vaikea tosiaan antaa tarkempia ideoita, kun ei ole tietoa mitä kieltä haluaisit parantaa ja mikä kolkka maailmassa sinua kiinnostaa.

      Noin yleisesti, jos haluat Eurooppaa kauemmaksi ja kehittää englannin kielen taitoasi, voisit miettiä Working Holiday -viisumia, joita suomalaiset saanee Australiaan, Uuteen Seelantiin ja Kanadaan (Kanadassa voinee kehittää myös ranskan kielen taitoja, jos haluaa). Tuolla viisumillahan saa viipyä maassa koko vuoden ja tehdä kaikenlaisia pikkutöitä matkailun ohessa. Näiden viisumeiden maksimi ikäraja taitaa olla nykyään 35v, joten kannattaa ottaa selvittelyn alle jos kiinnostaa.

      http://travels.kilroy.fi/retket-aktiviteetit/working-holiday

    • Inka87-----

      Kiitos vastauksista. Tarkoitus olisi englannin kieltä oppia, joten esimerkiksi Iso-britannia tai USA olisivat mukavia kohteita. USA erityisesti kiinnostaa, erityisesti etelän lämpöiset osat. Työskentely voisi olla mukavaa, mutta jos koko aika menee omenoiden keräilyyn, missä välissä ehdin kieltä opettelemaan. Tietysti töidin lomassa pakosti tulee ihmisiin törmättyä ellei se ole jotain yksilötyötä kuten lannan lapiointia. Säästöillä voisi elää kohtuullista elämää 3-6kk ajan eli palkkaa ei edes tarvitse

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      453
      4907
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1752
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1488
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1367
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1248
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1020
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      904
    Aihe