https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/lue/suorat_sanat/psykologi_vesa_nevalainen_kiusaaja_on_tahallaan_ilkea
Psykologi Vesa Nevalainen: Kiusaaja on tahallaan ilkeä, se on hänen luonteensa
Psykologi Vesa Nevalainen: Kiusaaja on tahallaan
205
1597
Vastaukset
Tämä pitää paikkansa muutenkin hyvässä artikkelissa :
"Siinä onkin kiusaajan heikko kohta: hän on huono eläytymään toisen osaan. Hän on heikko, sillä vahvan ihmisen ei tarvitse nostaa itsetuntoaan toisten kustannuksella."- näinsennä
Kaikki empatiakyvyttömät eivät ole kiusaamiseen taipuvaisia, osa voi olla asseja tai muutoin sosiaalisessa kanssakäymisessään vajaakehittyneitä ja vaikka itsetunto olisikin hyvä, muut voivat kokea vuorovaikutuksen tahallisena oman minuuden korostamisena.
Mikä teidän mielestänne tällä palstalla on sitä kiusaamista?
Mitä minä olen nähnyt, niin ne tökeröt/typerät/voimattomat kiusaamisyritykset (nimenomaan yritykset) kohdistuvat täällä melkein yksiin ja samoihin vakinikkeihin ja tulevat puskista aina eri nikein; Hunksz sitä Hunksz tätä, Tellukka sitä Tellukka tätä, korppis sitä korppis tätä, yksilesken sitä yksilesken tätä, siili sitä siili tätä ...
Tehokeinoina vielä vakinikkien nimimerkin vääristeleminen milloin miksikin.
Nyt sitten tietysti puolustaudutaan, niinkuin kiusaaja yleensä tekeekin, että "sitä saa mitä tilaa" ja mitäs on semmonen kun on, omaa syytään ...- tiukka.on.pipo
Minä tilasin verkkomyymälästä lippiksen ja kaksi pipoa. Sain ja en mitä tilasin.
Kyllä vain pipoista toinen oli kutistuneempi kuin oma pääni.
Mutta koska minulta puuttuu kiusaamisen jalo taito, en alkanut kiusata verkkomyymälää, ja huomasin että pipohan on myös venytyskelpoinen.
Palautevittuiluun rahkeeni riittävät kiitettävästi, mutta tässä kohtaa se ei ollut tarpeellista, olenhan saattanut ruksata pipon väärän koon lokerosta. 20 euron vuoksi en viitsi totuutta penkoa.
Mutta alkaa kiusaamaan tai vittuilemaan jotakin nettikirjoittajaa, olkoon hänen nimimerkkinsä tuttu tai tuntematon, haiskahtaa järjen pörssikurssin pahalta notkahdukselta. tiukka.on.pipo kirjoitti:
Minä tilasin verkkomyymälästä lippiksen ja kaksi pipoa. Sain ja en mitä tilasin.
Kyllä vain pipoista toinen oli kutistuneempi kuin oma pääni.
Mutta koska minulta puuttuu kiusaamisen jalo taito, en alkanut kiusata verkkomyymälää, ja huomasin että pipohan on myös venytyskelpoinen.
Palautevittuiluun rahkeeni riittävät kiitettävästi, mutta tässä kohtaa se ei ollut tarpeellista, olenhan saattanut ruksata pipon väärän koon lokerosta. 20 euron vuoksi en viitsi totuutta penkoa.
Mutta alkaa kiusaamaan tai vittuilemaan jotakin nettikirjoittajaa, olkoon hänen nimimerkkinsä tuttu tai tuntematon, haiskahtaa järjen pörssikurssin pahalta notkahdukselta.No joo.
Ja sitten ovat vielä erikseen ne vittuilijoille vittuilijat ja vituilijoita sormella ojentelevat...
On meitä täällää moneen malliin.
Vähän samanlaista touhua kuin pöpilässä, missä toinen toisistaan kuiskutellaan; kato, tuo on ihan pöpi.- hmpff
Kyllä, samaa mieltä siitä, että henkilökohtaisuuksiin meneminen on nettikiusaamista.
Yleensä tulee ikään kuin koston kierre, yksi haukkuu toista joka haukkuu takaisin, joka haukkuu sekä sitä ensimmäistä että häntäkin joka tuli puolustumaan, jne....
Sinänsä jokainen voi niin halutessa katkaista kierteen ja olla haukkumatta takaisin. hmpff kirjoitti:
Kyllä, samaa mieltä siitä, että henkilökohtaisuuksiin meneminen on nettikiusaamista.
Yleensä tulee ikään kuin koston kierre, yksi haukkuu toista joka haukkuu takaisin, joka haukkuu sekä sitä ensimmäistä että häntäkin joka tuli puolustumaan, jne....
Sinänsä jokainen voi niin halutessa katkaista kierteen ja olla haukkumatta takaisin.Juuri siksi täällä ei mitään oikeaa henkilökohtaista kannata jakaakaan. Kun ei anna, ei anna aseita henkilökohtaisuuksiin.
siilenämää kirjoitti:
Juuri siksi täällä ei mitään oikeaa henkilökohtaista kannata jakaakaan. Kun ei anna, ei anna aseita henkilökohtaisuuksiin.
Näinkö on kohdallasi. Mitään oikeaa henkilökohtaista et ole palstalla jakanut?
Onko kaikki kannanottosi lainattu Wikistä?korpikirjailija kirjoitti:
Näinkö on kohdallasi. Mitään oikeaa henkilökohtaista et ole palstalla jakanut?
Onko kaikki kannanottosi lainattu Wikistä?On, ja muista linkeistä.
siilenämää kirjoitti:
On, ja muista linkeistä.
Jo vain ymmärrän usein ihmettelenkin kun ei ole virheitä ja teksti ihan asiaakin.
Kun olet itsesi, keittiöpsykologi sisälläsi lataa tunnekuohussa mitä sylki suuhun tuo.Tellukka<
Mielestäni täällä ei edes pysty kiusaamaan, syystä että kenenkään ei ole pakko olla kiusattuna.
Kirjoitin yleisesti, kiusaaminen koulussa tai työpaikalla on halpamaista ja tuomittavaa, uhrin on melkein pakko kestää, paitsi koulua tai työpaikkaa vaihtamalla.
Nimimerkit jotka luettelit sinä mukaan lukien, eivät ole kiusaajia, paitsi eräs on kehunut olleensa koulu-ja työpaikkakiusaaja.
Tiedä hänestäkään, on häntäkin haukuttu täällä, joten kestää myös itse samaa mitä odottaa toisilta.
Nämä nimimerkit saavat lokaa niskaansa, mutta se vierii pois kuin vesi hanhen selästä.- muistetaan
Onhan sitä kaikenlaista kiusaamista Tellukka ja mustat nikithän niitä kiusaajia on. Mutta onhan sekin hyvä ettet sinä eikä Hunksz ole koskaan kiusanneet ketään kirjoittajaa. Ei ole sinultakaan yhtään rienausta tullut. Ei edes silloin kun pari päivää putkeen täällä homoista kirjoittelit.
mielikki.mummo kirjoitti:
Tellukka<
Mielestäni täällä ei edes pysty kiusaamaan, syystä että kenenkään ei ole pakko olla kiusattuna.
Kirjoitin yleisesti, kiusaaminen koulussa tai työpaikalla on halpamaista ja tuomittavaa, uhrin on melkein pakko kestää, paitsi koulua tai työpaikkaa vaihtamalla.
Nimimerkit jotka luettelit sinä mukaan lukien, eivät ole kiusaajia, paitsi eräs on kehunut olleensa koulu-ja työpaikkakiusaaja.
Tiedä hänestäkään, on häntäkin haukuttu täällä, joten kestää myös itse samaa mitä odottaa toisilta.
Nämä nimimerkit saavat lokaa niskaansa, mutta se vierii pois kuin vesi hanhen selästä."mielikki.mummo"
Ainakin minä toivoisin tänne jotain kiusauksesta neutraalia kommentoijaa.
Kiusattua tai kiusaajaa.
Tähän asti näytän olevani ainoa neutraali, joka ymmärtää kiusaamisen ja sen syyt täydellisesti.
Ilman typeriä, tunteellisia purkauksia.
H.mielikki.mummo kirjoitti:
Tellukka<
Nämä nimimerkit saavat lokaa niskaansa, mutta se vierii pois kuin vesi hanhen selästä.Eikö sellainen kunten antaa loan juosta pois kuin hanhen selästä ole terveen ihmisen merkki. Mitäpä sitä tosissaan ottamaan tuntemattomien kirjoituksia.
korpikirjailija kirjoitti:
Eikö sellainen kunten antaa loan juosta pois kuin hanhen selästä ole terveen ihmisen merkki. Mitäpä sitä tosissaan ottamaan tuntemattomien kirjoituksia.
Pitää olla varma itsestään ja terve mieleltään niin ei piittaa moisesta.
Valitettavasti on ihmisiä jotka vaikuttavat syntyneen uhriksi, kiusaajilla on tarkka vainu löytää oikea uhri.- hmpff
siilenämää kirjoitti:
Juuri siksi täällä ei mitään oikeaa henkilökohtaista kannata jakaakaan. Kun ei anna, ei anna aseita henkilökohtaisuuksiin.
Henkilökohtaisuuksilla ajattelin enemmän että tartutaan toisen persoonallisuuteen. Ilman sitä on vaikeaa kirjoittaa. Joskus riittää että on olemassa niin jo tulee haukut :))
Mä kokisin sen ite vaikeaksi kirjoittaa, jos ei saisi omasta elämästä kirjoittaa. Varsinkin jos on jotain mitä on jo itse työstänyt, ei haittaa vaikka joku vähän ravistaakin. Tietty sellaisia tietoja en halua tänne, millä minut voisi tunnistaa livessä. mielikki.mummo kirjoitti:
Pitää olla varma itsestään ja terve mieleltään niin ei piittaa moisesta.
Valitettavasti on ihmisiä jotka vaikuttavat syntyneen uhriksi, kiusaajilla on tarkka vainu löytää oikea uhri."mielikki.mummo"
Onko kohde syyllinen vai uhri?
Et kai vaan ole puolueellinen jotenkin?
H.hunksz kirjoitti:
"mielikki.mummo"
Ainakin minä toivoisin tänne jotain kiusauksesta neutraalia kommentoijaa.
Kiusattua tai kiusaajaa.
Tähän asti näytän olevani ainoa neutraali, joka ymmärtää kiusaamisen ja sen syyt täydellisesti.
Ilman typeriä, tunteellisia purkauksia.
H.Minua kiusattiin koulussa joten tiedän jotain asiasta.
Kiusaaminen johtui uskovaisesta kodistani, en saanut pukeutua enkä ollut kuten muut ikäiseni, herätin huomiota ja jouduin kestämään ilkkumista. Se sattui silloin kovasti, siksi puolustan kiusattuja.
Olin lisäksi hiljainen ja arka, sekin oli uskonnon syytä, minut oli peloteltu helvetillä niin että ihme kun kestin.
Minua on nykyisin lähes mahdotonta kiusata, ainakaan kasvokkain, täällä voi tietysti yrittää.
Ehkä nykyinen vahvuus johtuu siitä että jouduin kestämään tuollaista ja selvisin kaikesta, en epäröi mennä kiusatun puolelle enemmistöä vastaan.
Ei minun tarvitse korottaa ääntäni riittää kun kerron mitä mieltä olen.
Joskus myös kiusatusta tulee kiusaaja, olen nähnyt esimerkin, onneksi ei minusta tullut vaikka kaikki on aina mahdollista.mielikki.mummo kirjoitti:
Minua kiusattiin koulussa joten tiedän jotain asiasta.
Kiusaaminen johtui uskovaisesta kodistani, en saanut pukeutua enkä ollut kuten muut ikäiseni, herätin huomiota ja jouduin kestämään ilkkumista. Se sattui silloin kovasti, siksi puolustan kiusattuja.
Olin lisäksi hiljainen ja arka, sekin oli uskonnon syytä, minut oli peloteltu helvetillä niin että ihme kun kestin.
Minua on nykyisin lähes mahdotonta kiusata, ainakaan kasvokkain, täällä voi tietysti yrittää.
Ehkä nykyinen vahvuus johtuu siitä että jouduin kestämään tuollaista ja selvisin kaikesta, en epäröi mennä kiusatun puolelle enemmistöä vastaan.
Ei minun tarvitse korottaa ääntäni riittää kun kerron mitä mieltä olen.
Joskus myös kiusatusta tulee kiusaaja, olen nähnyt esimerkin, onneksi ei minusta tullut vaikka kaikki on aina mahdollista."mielikki.mummo"
Hienoa.
Kuulostaa että olet kasvanut aikuiseksi.
Etenkin on hienoa että et alkanut moittia vanhenpiasi.
Tuskinpa he alkoivat uskoa voidakseen saattaa lapsiaan kiusauksiin.
H.muistetaan kirjoitti:
Onhan sitä kaikenlaista kiusaamista Tellukka ja mustat nikithän niitä kiusaajia on. Mutta onhan sekin hyvä ettet sinä eikä Hunksz ole koskaan kiusanneet ketään kirjoittajaa. Ei ole sinultakaan yhtään rienausta tullut. Ei edes silloin kun pari päivää putkeen täällä homoista kirjoittelit.
Mitä lienen kirjoitellut homostelusta joskus, niin samaa mieltä olen vieläkin, että homot ovat seksuaalisesti vammaisia. En kiusaa muitakaan vammaisia ihmisinä.
Ollut luultavasti sellainen ketju, jossa homostelua on yritetty änkyttää normaaliksi seksuaalisuudeksi. Minulla on oikeus omaan mielipiteeseeni siitä ja yhtä lailla oikeus tuoda mielipiteeni julki siitäkin asiasta niinkuin sinullakin ilman että se luetaan kiusaamiseksi.
Yhtä lailla voisin sinua pitää kiusaajana, jos et ole siitä asiasta samaa mieltä minun kanssani ja kerrot sen.hmpff kirjoitti:
Henkilökohtaisuuksilla ajattelin enemmän että tartutaan toisen persoonallisuuteen. Ilman sitä on vaikeaa kirjoittaa. Joskus riittää että on olemassa niin jo tulee haukut :))
Mä kokisin sen ite vaikeaksi kirjoittaa, jos ei saisi omasta elämästä kirjoittaa. Varsinkin jos on jotain mitä on jo itse työstänyt, ei haittaa vaikka joku vähän ravistaakin. Tietty sellaisia tietoja en halua tänne, millä minut voisi tunnistaa livessä.Kaikki mitä kirjoitat täällä omasta elämästäsi on julkista sillä hetkellä kun painat lähetänappia ja silloin se on vapaasti kaikkien käytettävissä.
Turha itkeä jälkeenpäin, jos on itse kirjoittanut tänne sellaista, mistä ei sen jälkeen saisi muistuttaa.- hmpff
Tellukka kirjoitti:
Kaikki mitä kirjoitat täällä omasta elämästäsi on julkista sillä hetkellä kun painat lähetänappia ja silloin se on vapaasti kaikkien käytettävissä.
Turha itkeä jälkeenpäin, jos on itse kirjoittanut tänne sellaista, mistä ei sen jälkeen saisi muistuttaa.Olen kanssasi samaa mieltä. Toisinaan täällä saa lukea sellaistakin, mitä ei ole itse paljastanut.
hmpff kirjoitti:
Olen kanssasi samaa mieltä. Toisinaan täällä saa lukea sellaistakin, mitä ei ole itse paljastanut.
Joo niin.
No sellaistahan olen täällä lukenut paljonkin itsestäni, hieman huvittuneena.hmpff kirjoitti:
Mä kokisin sen ite vaikeaksi kirjoittaa, jos ei saisi omasta elämästä kirjoittaa. Varsinkin jos on jotain mitä on jo itse työstänyt, ei haittaa vaikka joku vähän ravistaakin. Tietty sellaisia tietoja en halua tänne, millä minut voisi tunnistaa livessä.Kuten joskus kirjoitin ja kirjoituksestani on tullut legenda. Elämä valheiden verkssa.
Valheidenverkko solmuväliltään alle
30 mm niin pienekin totuudet jäävät sen sisälle.- hmpff
Kuten joskus kirjoitin ja kirjoituksestani on tullut legenda. Elämä valheiden verkssa.
Valheidenverkko solmuväliltään alle
30 mm niin pienekin totuudet jäävät sen sisälle.Onneksi olkoon, harvemmin kukaan pääsee legendaksi jo eläessään.
En silti ymmärrä mitä tuolla legendaarisella kirjoituksella haet. Itelläni sellainen mielipuoli, että uskon että harvempi kuitenkaan valehtelee. Uskon että tavallisempaa on, että jättää kertomatta, koska se on niin paljon helpompaa. Ihminen on peruslaiska. Valehtelun verkkoon jää yleensä itse pussiin.
Voin tietenkin rehellisenä ihmisenä kertoa sinulle, ja vain sinulle, että olen minä täällä valehdellut. Ylläpidolle, useampi kerta kun rekisteröin nikin. Tällä hetkellä en ole valehtelun verkossa. Jos päättäisin rekkautua uudestaan, taidan taas valehdella.
Mutta. Ihmisillä on tapana olettaa muiden käyttäytyvän sen mukaan kuin toimii itse. hmpff kirjoitti:
Onneksi olkoon, harvemmin kukaan pääsee legendaksi jo eläessään.
En silti ymmärrä mitä tuolla legendaarisella kirjoituksella haet. Itelläni sellainen mielipuoli, että uskon että harvempi kuitenkaan valehtelee. Uskon että tavallisempaa on, että jättää kertomatta, koska se on niin paljon helpompaa. Ihminen on peruslaiska. Valehtelun verkkoon jää yleensä itse pussiin.
Voin tietenkin rehellisenä ihmisenä kertoa sinulle, ja vain sinulle, että olen minä täällä valehdellut. Ylläpidolle, useampi kerta kun rekisteröin nikin. Tällä hetkellä en ole valehtelun verkossa. Jos päättäisin rekkautua uudestaan, taidan taas valehdella.
Mutta. Ihmisillä on tapana olettaa muiden käyttäytyvän sen mukaan kuin toimii itse.Joo, epärehelliset ulos facesta.
- SehänSopiiTeille
Luettelit juuri kiusaajien joukon. jaa ja muut ei saisi sitten mitenkään puolustautua?
- pylykerö
Koska me muut kiusaamme noin rajusti Tellukkaa ja Hunkzia, mitäpä jos antaisimme heidän jutustella täällä kahdestaan viikko tai pari ? Annetaan heidän luoda ihanteellinen keskustelu, ehkä opimme heiltä jotain.
- näinsennä
Veikkaisin tuohon debattiin ennemminkin telluskaa kuin hunksia.
- pylykerö
näinsennä kirjoitti:
Veikkaisin tuohon debattiin ennemminkin telluskaa kuin hunksia.
Olisiko jokin muu palsta jossa me muut jutustelisimme pari viikkoa ?
Ehkä me vanhat oppisimme hyvää keskustelutaitoa näiden kahden, Tellun ja Hunkin näytteestä. Ehkä emme sovi mainostenjakajalle jos nimimerkit muuttuvat. Oli miten oli, tehdäänkö paussi ? - näinsennä
pylykerö kirjoitti:
Ehkä me vanhat oppisimme hyvää keskustelutaitoa näiden kahden, Tellun ja Hunkin näytteestä. Ehkä emme sovi mainostenjakajalle jos nimimerkit muuttuvat. Oli miten oli, tehdäänkö paussi ?Mikä paussin tekeminen, mutta jos haluat pitää taukoa, ei siihen tarvitse lupaa kysellä.
- näinsennä
näinsennä kirjoitti:
Mikä paussin tekeminen, mutta jos haluat pitää taukoa, ei siihen tarvitse lupaa kysellä.
Onhan niitä suljettuja keskusteluryhmiä vaikka kuinka, facebookissa esimerkiksi, tämä kuitenkin vapaa foorumi osallistua tai olla osallistumatta rekisteröityneenä tai ilman, ihan miten itsekukin parhaaksi katsoo.
- pylykerö
näinsennä kirjoitti:
Mikä paussin tekeminen, mutta jos haluat pitää taukoa, ei siihen tarvitse lupaa kysellä.
Luit vain osan ehdotuksestani. Tarkoitin, että me muut olisimme "oppilaina", hiljaisina lukijoina pari viikkoa. Kouluttajamme keskustelisivat sopivalla tavalla.
Minä en ole Fb:ssa, mutta muiden hommien lomassa olisi joskus jotain mukava jutustella. Miksi pitäisi olla mielensäpahoitussivuja etenkään Ikäryhmissä ? Voihan halukkaat laittaa nokkelan heittelysivun sitä haluaville. - näinsennä
pylykerö kirjoitti:
Luit vain osan ehdotuksestani. Tarkoitin, että me muut olisimme "oppilaina", hiljaisina lukijoina pari viikkoa. Kouluttajamme keskustelisivat sopivalla tavalla.
Minä en ole Fb:ssa, mutta muiden hommien lomassa olisi joskus jotain mukava jutustella. Miksi pitäisi olla mielensäpahoitussivuja etenkään Ikäryhmissä ? Voihan halukkaat laittaa nokkelan heittelysivun sitä haluaville.Onpas vitsikästä. Siis palsta omaehtoisen itsesensuurin opiskelulle. Ylläpidolle voi toki tehdä ehdotuksia foorumin käytänteistä, mutta en itseasiassa usko, että tämmöisenä säilyy.
- pylykerö
näinsennä kirjoitti:
Onpas vitsikästä. Siis palsta omaehtoisen itsesensuurin opiskelulle. Ylläpidolle voi toki tehdä ehdotuksia foorumin käytänteistä, mutta en itseasiassa usko, että tämmöisenä säilyy.
Tarkoitin sitä, että te nokkelat keskustelisitte omassa piirissänne. Olen niin lukuisat kerrat huomannut miten ärsytän Hunksia ja joitakin muitakin. Minulle ei ole selvinnyt mikä niin kauheasti ärsyttääminun jutuissani, että täytyy nälväistä.
Luulisi nimenomaan tämän S24 olevan kaikille avoin.
Saattaa olla, että ylläpidolle joskus viestitänkin, mutta en vielä.
Huom. aloitus ei tullut minulta. pylykerö kirjoitti:
Tarkoitin sitä, että te nokkelat keskustelisitte omassa piirissänne. Olen niin lukuisat kerrat huomannut miten ärsytän Hunksia ja joitakin muitakin. Minulle ei ole selvinnyt mikä niin kauheasti ärsyttääminun jutuissani, että täytyy nälväistä.
Huom. aloitus ei tullut minulta.Miten sinä vot ärsyttää mustana nikkinä, olet mauton ja hajuton.
Miten sinä vot ärsyttää mustana nikkinä, olet mauton ja hajuton.
"korpikirjailija"
Saat minulta seiso-peukun.
H.- pylykerö
Sekö minussa ärsyttää ? Olen mauton ja hajuton. Olen iloinen kun sanotte syyn rehellisesti, ei heittelemällä.
Ennen jonkin lehden palstalla oli monenlaisia osioita ja ketjuja. Uskoakseni meitä oli joka lähtöön. Osa haisi, osa ei. Hymyhymiö Sinulle korppis. - näinsennä
pylykerö kirjoitti:
Huom. aloitus ei tullut minulta.Sama se on millä palstalla tahansa, pitää osata olla provosoitumatta, vaikka tämmöinen 'turhanpäiväinen' keskusteluryhmä ajaa keskinäiseen nokitteluun helpommin kuin jos on selvä teema missä pysyä. Toistuvan häiriköinnin takana luultavasi ihan muita syitä kuin varsinainen keskustelu, mutta mielipiteitä on moneen lähtöön, eikä kaikille niin vakavaa.
- tavan.tallaaja
Taitaa olla niin, että sisäpiirin sininikkiset nauttivat siitä, kun pääsevät tallaamaan mauttomia ja hajuttomia. Eipä he omiaan tallaa.
Joskus oli mustanikkisille tehtyjä aloituksiakin, rauhallisempia 😘 hunksz kirjoitti:
"korpikirjailija"
Saat minulta seiso-peukun.
H.Ajan oloon alan ymmärtää sinua paremmin tässä akkalaumassa on niin monta eritason näkijää, tietäjää ja osaajaa. En silti tule musiikkiketjuihisi sillä musiikki keskusteluna EVVK.
pylykerö kirjoitti:
Sekö minussa ärsyttää ? Olen mauton ja hajuton. Olen iloinen kun sanotte syyn rehellisesti, ei heittelemällä.
Ennen jonkin lehden palstalla oli monenlaisia osioita ja ketjuja. Uskoakseni meitä oli joka lähtöön. Osa haisi, osa ei. Hymyhymiö Sinulle korppis.Lue oikein. Olet mauton ja hajuton miksi ketään ärsyttäisit.
tavan.tallaaja kirjoitti:
Taitaa olla niin, että sisäpiirin sininikkiset nauttivat siitä, kun pääsevät tallaamaan mauttomia ja hajuttomia. Eipä he omiaan tallaa.
Joskus oli mustanikkisille tehtyjä aloituksiakin, rauhallisempia 😘Päivän paras 😂😂😂
pylykerö kirjoitti:
Ehkä me vanhat oppisimme hyvää keskustelutaitoa näiden kahden, Tellun ja Hunkin näytteestä. Ehkä emme sovi mainostenjakajalle jos nimimerkit muuttuvat. Oli miten oli, tehdäänkö paussi ?Ketkä me? Tällaisella avoimella palstalla milloin tullaan ja mennään ilman sen kummempaa "ryhmää". Siis ketä ovat me? Jokainenhan voi tulla tai jättää tulematta.
Ajan oloon alan ymmärtää sinua paremmin tässä akkalaumassa on niin monta eritason näkijää, tietäjää ja osaajaa. En silti tule musiikkiketjuihisi sillä musiikki keskusteluna EVVK.
"korpikirjailija"
Ei sinun tarvitse.
Vanhenpana ne tunteet tuppaavat väljehtymään. :)
Vitsi, vitsi...
Laitat vain mustalla nikillä sitten/edelleen.
Laittaisin sinulle hymy-hymiön, mutta sehän olisi kuin "yrittäisi pelastaa minkä enää voi..."
yst.
H.hunksz kirjoitti:
"korpikirjailija"
Ei sinun tarvitse.
Vanhenpana ne tunteet tuppaavat väljehtymään. :)
Vitsi, vitsi...
Laitat vain mustalla nikillä sitten/edelleen.
Laittaisin sinulle hymy-hymiön, mutta sehän olisi kuin "yrittäisi pelastaa minkä enää voi..."
yst.
H.Ikävä, että hymiösi menee mustille. No,mikää hänessä
Korpikirjailija, eikö musta nikki voi ärsyttää?
Vaikka yksikään nikki ei minua täällä ärsytä, jonkin saamani erittäin piikikkään kommentin mukana on kantautunut vähintään haju- tai partaveden tuoksahdus ;)
Itse lemahdan nyt silakalle, ei tarvitse ihmetellä, putsasin niitä nelisen kiloa, saapasjalkaystäväni oli käynyt aamulla Suomenlahdella kalastamassa.
Pyrimme hänen kanssaan pitämään saappaita mahdollisimman usein, jos tulee äkkilähtö, niin kuolemme oikeasti saappaat jalassa.näinsennä kirjoitti:
Hän haluaa nousta kiusaajaryhmän vetäjäksi ja yllyttää sellaiseen joukkosyrjimiseen. Ei hän yksin ...
pylykerö kirjoitti:
Huom. aloitus ei tullut minulta.Keistäköhän kommentoijista pylykeröllä on nyt puhe.
Siellä vilisee Hunkzia, Hunksia, Hunkkia, Tellua ...
Sittenhän sinä antaisit meitä jäädä tänne aika monta kuitenkin.
Olisi kiva, jos antaisit tuonkin hunkszin jäädä tänne.- lurrps
Tellukka kirjoitti:
Keistäköhän kommentoijista pylykeröllä on nyt puhe.
Siellä vilisee Hunkzia, Hunksia, Hunkkia, Tellua ...
Sittenhän sinä antaisit meitä jäädä tänne aika monta kuitenkin.
Olisi kiva, jos antaisit tuonkin hunkszin jäädä tänne.tottahan hunksz pysyy täällä kuin paska Junttilan tuvan seinässä. Pitäähän sinun päästä sen persettä täällä nuolemaan.
lurrps kirjoitti:
tottahan hunksz pysyy täällä kuin paska Junttilan tuvan seinässä. Pitäähän sinun päästä sen persettä täällä nuolemaan.
No kiva se.
- eeewrrrwwg
Pirulliset ihmisluonteet ovat saatanasta, mutta ilkeän luonteen geenit ihminen saa perimässään, jo suvussa samanlaisia ilkeitä piruja. seurakkaapa vaan.
- hmpff
Nevalainen on kovin yksioikoinen tässä.
Olen kovasti ite sitä mieltä, että lasten kesken jokainen kokeilee joskus valtaansa. Jokainen lapsi oppii empatiaa jossain vaiheessa, jonkun verran tietty syntymässäkin tietty saa, mutta uskon että empatia syvenee sillä että saa nokkiinsa itse. On paljon vaikeampaa aikuisenkin samaistua tilanteeseen jota ei ole kokenut oman kantapään kautta.
Näin ollen jokainen on potentiaalinen kiusaaja. Kunnes oppii miltä se tuntuu.
Ei hiekkakakkusärkijä välttämättä edes mieti miltä tuntuu kun täydellistä kakkua mäiskitään. Hänestä se hetken mäiskiminen on vain hauskaa.
Ja sellainenkin vielä, jos on itsellään paha olo, ei oikein kestä että jollain muulla on hyvä olo. Nuorena. Vanhempana osaa jo vähän kanavoida sitä fiilistä muuhun kuin jonkun nilkkaan. Ei palstalla kiusaamista ole, pientä herjaa pitää aikuisen kestää, niinhän sanotaan.
Ja ihmeen hyvin viihtyvät sekä kiusatut että kiusaajiksi leimatut.
Luulottelua voisi olla vähemmän, että kuka on tuo ja kuka toinen tämä.Kyllä se noin on.
Enkä minä ole tällä palstalla nähnyt kuin kaksi kiusattua ja heitäkin on kiusattu kotonaan eikä täällä.Tellukka kirjoitti:
Kyllä se noin on.
Enkä minä ole tällä palstalla nähnyt kuin kaksi kiusattua ja heitäkin on kiusattu kotonaan eikä täällä.Sen vielä jotenkin ymmärtää, jos ihmistä kotona tai töissä kiusataan, mutta että tällaisella palstalla sitä tehtäisiin, sitä en usko.
Tuntematon nimmari, joka ei minusta mitään tiedä, heittää jonkin pikkutölväisyn, mitä tuosta.- psypotilas
A.I.A on julkaissut kuvia... tiedetään, tiedetään. Vaan ei tölvitä.
psypotilas kirjoitti:
A.I.A on julkaissut kuvia... tiedetään, tiedetään. Vaan ei tölvitä.
Mistä päättelet kyse olevan jonkun A.I.A:n ottamista kuvista, en ole sanallakaan sellaista maininnut?
Jos joku toinen levittää tuollaista tietoa, voit kääntyä hänen puoleensa.
- Psykoterapeutitar
Tein duunia aloilla, joilla kaikenlainen kiusanteko kuului ikäänkuin kuvioon. Kummalliset takanapuhumiset, esimiehen "eroahdistus" perjantaina, hänen ottaessa puhutteluun milloin kenetkin. Oudot ja tarpeettomat työtehtävien teettämiset. Lisänä tietysti "hyvien työntekijöiden" suosiminen ja työntekijöiden vastakkainasettelu, joka johti mitä ihmeellisimpiin kuvioihin työntekijöiden kesken.
Nyt "kikyn" purressa kuulee mitä ihmeellisimpiä irtisanomisia ja työpaikoilla tapahtuvaa työntekijöiden kohtelua.
Aikoinaan opin, mitä maireampi hymy ihmisellä on, niin sitä varmemmin hän kuuluu työpaikkakiusaajiin.
Minä en ole oikeastaan koskaan välittänyt kiusaamisyrityksistä, en livenä, enkä somessa. Annan mennä, kuin vesi hanhen selästä😜- näkymätönnä
Aivan. parasta jättää huomiotta.
näkymätönnä kirjoitti:
Aivan. parasta jättää huomiotta.
Aina ei voi eikä tarvitse jättää huomiotta. Minä olen luottotyöntekijä työpaikallani (esimiehen kertoma) mutta samalla m minussa on se "vika" etten ole mikään perseennuolija. Otan asiat asiallisesti asioina. Kiusaamista (siis todella kiusaamista) en siedä ja vien asiat eteenpäin ja otan avoimesti puheeksi tykättiin siitä tai ei. Joskus saan siitä itse kärsiä, niitä esimerkkejä en nyt tähän laita,. Kerään kuitenkin faktat talteen sillä silloin kun palo puhkeaa, niitä viimeistään tarvitaan. Ans kattoo.
siilenämää kirjoitti:
Aina ei voi eikä tarvitse jättää huomiotta. Minä olen luottotyöntekijä työpaikallani (esimiehen kertoma) mutta samalla m minussa on se "vika" etten ole mikään perseennuolija. Otan asiat asiallisesti asioina. Kiusaamista (siis todella kiusaamista) en siedä ja vien asiat eteenpäin ja otan avoimesti puheeksi tykättiin siitä tai ei. Joskus saan siitä itse kärsiä, niitä esimerkkejä en nyt tähän laita,. Kerään kuitenkin faktat talteen sillä silloin kun palo puhkeaa, niitä viimeistään tarvitaan. Ans kattoo.
palo=pallo
- näkymätönnä
siilenämää kirjoitti:
Hienoa. Iso peukku mustalta. tarkoitin tuota huomiotta jättämistä täällä palstalla. Työssä eri asia.
näkymätönnä kirjoitti:
Hienoa. Iso peukku mustalta. tarkoitin tuota huomiotta jättämistä täällä palstalla. Työssä eri asia.
No tällä palstalla missä on anonyymit verbaalivirtuoosit puuttuminen voi olla aika vaikeaa joten silloin ainoaksi vaihtoehdoksi jää jättää huomioimatta. Kohdistaa viestinsä niille kivoille ja asiallisille.
siilenämää kirjoitti:
Lainauksen lähdetieto puuttuu.
"Minä olen luottotyöntekijä työpaikallani (esimiehen kertoma) mutta samalla m minussa on se "vika" etten ole mikään perseennuolija. Otan asiat asiallisesti asioina."
Millä ajalla kerkiät työsi tehdä?korpikirjailija kirjoitti:
"Minä olen luottotyöntekijä työpaikallani (esimiehen kertoma) mutta samalla m minussa on se "vika" etten ole mikään perseennuolija. Otan asiat asiallisesti asioina."
Millä ajalla kerkiät työsi tehdä?Siinäpä sinulla pähkinä purtavaksi ;).
- amadeusmozart
Millä ajalla kerkiät työsi tehdä?Minä ihmettelen samaa.?!
amadeusmozart kirjoitti:
Minä ihmettelen samaa.?!
No ihmetelkäähän porukalla. Pitäsikö teidän vetäytyä johonkin, tehdä oma ihmettelypalsta :DD. Tehän ette tiedä olenko töissä ollenkaan vai mitä teen. Ähäskutti ;).
- Korppiselakkeellä
siilenämää kirjoitti:
No ihmetelkäähän porukalla. Pitäsikö teidän vetäytyä johonkin, tehdä oma ihmettelypalsta :DD. Tehän ette tiedä olenko töissä ollenkaan vai mitä teen. Ähäskutti ;).
Jo vain tiedän, että et ole työhön kerennyt viimeiseen kymmeneen vuoteen. Palstalla pönötät päivät päntiönään. Arkiston kertomaa.
- Puhun.yleisellä.tasolla
Kyllähän se työstä käy, jos/kun on ottanut asiakseen palstan ääressä istumisen, näyttö auki aamu viidestä ilta kymmeneen.
Korppiselakkeellä kirjoitti:
Jo vain tiedän, että et ole työhön kerennyt viimeiseen kymmeneen vuoteen. Palstalla pönötät päivät päntiönään. Arkiston kertomaa.
Niih😁
Puhun.yleisellä.tasolla kirjoitti:
Kyllähän se työstä käy, jos/kun on ottanut asiakseen palstan ääressä istumisen, näyttö auki aamu viidestä ilta kymmeneen.
Niih😁
Voihan hän pönöttää palstalla työaikanaankin (jos ei pomo ole lähettyvillä).
siilenämää kirjoitti:
Kyllä minä kerran toppuuttelin pomoa, kun hän höykytti ja säikytteli raskaana olevaa naista.
Sanoin hänelle, että annahan olla, ettei saa keskenmenoa eikä sitten jääkään sille odottamallesi äitiyslomalle.
Hän nitkautti päänsä takakenoon, levitti silmänsä ja sanoi: Herranen aika, tosiaan, oikeessa oot.Tellukka kirjoitti:
Voihan hän pönöttää palstalla työaikanaankin (jos ei pomo ole lähettyvillä).
Niih :).
siilenämää kirjoitti:
Niih :).
Olen minä sen huomannut siitä, kun olet ollut aikaisin aamulla palstalla ja kertonut olevasi lähdössä töihin.
Kohtapikaa olet ollut palstalla uudestaan.
Tai mistäpä sinun juttujasi tietää mikä on totta mikä valetta.
Yhtä hyvin voi olla niin, ettet ikipäivänä ole töissä käynytkään muuten kuin mielikuvituksessasi. Saatat olla vaikka lapsesta saakka pyörätuolipotilas, joka vetää täällä mielikuvitusjuttua siitä mitä hän ehkä olisi, jos olisi liikuntakykyinen.- pölypunkki
Kyllä sinäkin homman olet itsellesi ottanut. Arkistoista kaivelet siilin palstalla oloajat 🤢😞😈
Tellukka kirjoitti:
Olen minä sen huomannut siitä, kun olet ollut aikaisin aamulla palstalla ja kertonut olevasi lähdössä töihin.
Kohtapikaa olet ollut palstalla uudestaan.
Tai mistäpä sinun juttujasi tietää mikä on totta mikä valetta.
Yhtä hyvin voi olla niin, ettet ikipäivänä ole töissä käynytkään muuten kuin mielikuvituksessasi. Saatat olla vaikka lapsesta saakka pyörätuolipotilas, joka vetää täällä mielikuvitusjuttua siitä mitä hän ehkä olisi, jos olisi liikuntakykyinen.Totta, kukapa täällä kenestäkään tarkemmin mitään tietää.
pölypunkki kirjoitti:
Kyllä sinäkin homman olet itsellesi ottanut. Arkistoista kaivelet siilin palstalla oloajat 🤢😞😈
Antaahan kaivella. Jostain syystä minä olen hänen erityinen mielenkiintonsa kohde. En kyllä tiedä miksi.
- pölypunkki
siilenämää kirjoitti:
Antaahan kaivella. Jostain syystä minä olen hänen erityinen mielenkiintonsa kohde. En kyllä tiedä miksi.
Olet sanavalmis. Et alistu heti. Hän yrittää saada otetta sinusta.
Tämä on sitä keittiöpsykologiaa. 🍴 pölypunkki kirjoitti:
Olet sanavalmis. Et alistu heti. Hän yrittää saada otetta sinusta.
Tämä on sitä keittiöpsykologiaa. 🍴No näin minäkin olen aatellu mutta ei kyllä saa. Yrittää myös mustamaalata ja saada minut näyttämään täällä tietyssä valossa.
- pölypunkki
siilenämää kirjoitti:
No näin minäkin olen aatellu mutta ei kyllä saa. Yrittää myös mustamaalata ja saada minut näyttämään täällä tietyssä valossa.
Kyllä sellaiset kirjoittajat jotka käyvät palstalla useammin, niin näkevät asioiden todellisuuden. Ole huoleti 🤔
pölypunkki kirjoitti:
Kyllä sellaiset kirjoittajat jotka käyvät palstalla useammin, niin näkevät asioiden todellisuuden. Ole huoleti 🤔
Taas monikko 😄
- hjklmnh
Taas monikko 😄
Oi että. Olet opinut yksiköt ja monikot. Konsonantteja et, vai olik ne sinun kouluaikana vielä kerakkeita ;D
hjklmnh kirjoitti:
Oi että. Olet opinut yksiköt ja monikot. Konsonantteja et, vai olik ne sinun kouluaikana vielä kerakkeita ;D
Kirjoitin ylioppilaaksi vuonna 1981.
- mustanpuhuva
Mikäs musta möhkäle se tässä pönöttää. On niiiiiin hajuton ja mauton ettei saa tolkkua 😲🤔
Taas palstan hittiaihe ja hittineuvot ja neuvojat.
Nämä psykiatrien lausunnotkin on "ihmisen" tekemiä. Niitä onkin sitten helppo alkaa hyväksikäyttämään oman mielensä mukaisesti..
Kajaanilainen Psykologi Risto Lappeteläinen on saanut valtavasti palautetta arvioituaan IS:n haastattelussa, että moni ADHD-diagnoosi ei olisikaan pelkästään aivoperäistä, vaan myös lapsen elinoloista ja perhetaustasta johtuvaa.
ADHD-lasten vanhemat repivät pelihousujaan kun taas monen mielestä viimein uskallettiin puhua aiheesta, josta helposti vaietaan.
Se on ilimoja piellyt.Siitä on ollut juttua, että liian kevyesti annetaan luonnostaan vilkkaille lapsille se diagnoosi ja aletaan ymppäämään heihin lääkkeitä.
Minusta artikkelissa ei puhu psykologi vaan kiusattu. Kiusattu tuntee asian, mutta osaako hän olla puolueeton, objektiivinen. Kiusaajan näkökulmaa ei jutussa juuri valotettu.
Sanotaan, että usein myös kiusaaja on uhri. Ei vain yhtä näkyvästi kuin kiusattu. Ehkä hän tsemppaa siinä, missä toinen alistuu. Tsemppaa niillä keinoila, mitkä on oppinut tai valinnut.
Antisankaritarinoita ja roolimalleja löytyy kyllä - ellei kotoa niin oheiskasvattajilta . ..- AntiBatti
Aletaan oikein joukolla säälimään kiusaajia. Kiusatulle on ihan oikein että tulee kiusatuksi, mitäs on niin nyhverö.
- antiestrogeeni
AntiBatti kirjoitti:
Aletaan oikein joukolla säälimään kiusaajia. Kiusatulle on ihan oikein että tulee kiusatuksi, mitäs on niin nyhverö.
Kerrankin tällä palstalla järkipuhetta. Kaikki sympatiani heti kiusaajille. Kyllä kiusatut ovat hölmöjä, eivät päänsilitystä kaipaa.
On niin liikuttavaa, kun kiusaajat tsemppaavat toinen toistaan yhä musertavimpiin tekstikuvioihin. antiestrogeeni kirjoitti:
Kerrankin tällä palstalla järkipuhetta. Kaikki sympatiani heti kiusaajille. Kyllä kiusatut ovat hölmöjä, eivät päänsilitystä kaipaa.
On niin liikuttavaa, kun kiusaajat tsemppaavat toinen toistaan yhä musertavimpiin tekstikuvioihin.Ymmärtäminen ei ole säälimistä, eikä kiusaamisen hyväksymistä.
Maltillinen asian tarkastelu on mahdollista vain jos se ei kosketa omaa problematiikkaa.
Monilla näyttää koskettavan, koska tunteet käyvät näin kuumina.
Mutta teidän mieliksenne: turpiin kiusaajille ja telkien taakse joka iikka.- antiestrogeeni
demeter1 kirjoitti:
Ymmärtäminen ei ole säälimistä, eikä kiusaamisen hyväksymistä.
Maltillinen asian tarkastelu on mahdollista vain jos se ei kosketa omaa problematiikkaa.
Monilla näyttää koskettavan, koska tunteet käyvät näin kuumina.
Mutta teidän mieliksenne: turpiin kiusaajille ja telkien taakse joka iikka.Eipäs nyt aleta mielistelemään. Pian on anticleaning syyttämässä usuttamisesta puolenvaihtoon.
- tööttt
Suomessakin sukupolvesta toiseen ollaan elettymaailmassa ja yhteiskunnassa , missä tapahtunut monta murrosta - joka sukupolvella omanlaisensa - sitä mitä sanotaan ja kerrotaan historian saatossa kunkin henkilökohtaisia kertomuksia - muistojen maailma lie jokaisella omanlaisensa ja todella henkilöiden omaa pääomaa - vailla merkityksiä tai niiden kera - rasittavia tunnekuormia tai ilman niitä iloisempia ja kevyempiä asioita. Katkeruuskin voi olla vain osa elämää ja katekismuksenkin mukaan köyhyys ei ole synti toki, mutta silti himputin raskas osa maailmassakin elettynä - kouluvuosilta aikoinaan jäi korvamadoksi esm lause - missäs sinä olit silloin kun kerjäläisiä tapettiin - piti oppia että osansa ja paikkansa maailmassa piti oppia ja tietää myös.
Vaikeista asioista kertyy joskus "tunnetaakkoja" - vaikka naisia yleensä pidetään alakulttuureissa vain "halpoina työkoneina" - ei pitäisi unohtaa sitäkään asiaa etteivät ihmiset mitään robottikoneita ole - vaikka maassa on joinakin kausina joukkojenhallintamenetelmänä elätelty unohtamiskultteja
toimintakoneistoineen - niin hyviss kuin pahemmissakin asioissa.
Työelämässä ainakin paneudutaan aika paljon työelämän uudistamiseen - valtio hoitaa byrokratia- ja hierarkia-asiat - kunta-alueilla varmaan keskitytään mahdollisuuksien löytämiseen uhkien asettelun sijaan - ?- AmorphisW
" lause - missäs sinä olit silloin kun kerjäläisiä tapettiin"
Joltakulta voisi kysyä myös samoin, että "missä sinä olit silloin kun ilkeitä luonteita, =ihmispetoja, tapettiin?" AmorphisW kirjoitti:
" lause - missäs sinä olit silloin kun kerjäläisiä tapettiin"
Joltakulta voisi kysyä myös samoin, että "missä sinä olit silloin kun ilkeitä luonteita, =ihmispetoja, tapettiin?"Silloin toinen voisi ottaa sen kiusaamisena ja saisit ehkä ruman kiusaajan leiman otsaasi.
En ehtinyt lukea linkkiä enkä ketjua, mutta heitän kommentin siitä huolimatta ja palaan luultavasti myöhemmin tänne uudelleen.
Luulen, että kiusaajilla on jollain tapaa huono olo, eivätkä he todellakaan arvosta edes itseään. Jos olo paranee, myös tarve muiden kiusaamiseen vähenee.
Jos haluaa itse muuttua, se vaatii pitkän jakson, keskimäärin pari vuotta aktiivista toimintaa. Harva selviää siitä ilman apua, vaikka haluaisi.
Kun rakastat itseäsi, voit oppia rakastamaan muitakin.
Kun rakastaa, voi löytää iloa myös omaan elämään.- Ssvärge
"
Luulen, että kiusaajilla on jollain tapaa huono olo, eivätkä he todellakaan arvosta edes itseään. Jos olo paranee, myös tarve muiden kiusaamiseen vähenee."
älä ny kuule viitsi tuota vanhaa hokemaa päästellä, silitäkkö kans niien saatanoiden päätä jotka tuhoo toisen ihmisen elämän? LOPETA paskanjauhanta!!!!!!!!!1 - New-age
Onkos tänään jokin pyykkipäivä. Kirjoa valkeaksi kloritella.
Zopzop mummelit ja papparaiset: ettette muka kiusaa.
Meilkein jokainen joka on ottanut kantaa, osaa kiusata ja kiusaakin. Ihan turha mennä jonkin anonymiteetin taakse. Ettei muka nimimerkin takana kirjoittavaa voi kiusata. Hirveetä skeidaa kehtaatte kirjoittaa.
Työpaikalla olen puuttunut kiusattujen tilanteisiin, jotta työnteosta ei tule kärsimysnäytelmää. Samoja piirteitä täällä kuin noilla kiusaajillakin.
Minua nyt suututtaa tämän ketjun valheellisuus. En-minä-ainakaan -vakuuttelut ovat naurettavia, epärehellisiä, hurskastelua.
Aloittajalla on jokin viesti: mikä se on?
Sitaatin takaa voisi perustella, miksi juuri hän halusi sen tänne linkittää.
Mitä hän on kokenut? - ainaainaaina
New-age kirjoitti:
Meilkein jokainen joka on ottanut kantaa, osaa kiusata ja kiusaakin. Ihan turha mennä jonkin anonymiteetin taakse. Ettei muka nimimerkin takana kirjoittavaa voi kiusata. Hirveetä skeidaa kehtaatte kirjoittaa.
Työpaikalla olen puuttunut kiusattujen tilanteisiin, jotta työnteosta ei tule kärsimysnäytelmää. Samoja piirteitä täällä kuin noilla kiusaajillakin.
Minua nyt suututtaa tämän ketjun valheellisuus. En-minä-ainakaan -vakuuttelut ovat naurettavia, epärehellisiä, hurskastelua.
Mitä hän on kokenut?New-age , kysymys sulle:
"Meilkein jokainen joka on ottanut kantaa, osaa kiusata ja kiusaakin. Ihan turha mennä jonkin anonymiteetin taakse."
siis sinäkin olet ollut ilkeä ja kiusannut toista?
Minä en ole ollut ilkeä sellaiselle joka ei ole minulle ilkeä ja pirullinen. ainaainaaina kirjoitti:
New-age , kysymys sulle:
"Meilkein jokainen joka on ottanut kantaa, osaa kiusata ja kiusaakin. Ihan turha mennä jonkin anonymiteetin taakse."
siis sinäkin olet ollut ilkeä ja kiusannut toista?
Minä en ole ollut ilkeä sellaiselle joka ei ole minulle ilkeä ja pirullinen.Minä taas en ole ilkeä sellaisillekaan, jotka kokeilevat piruilla.
Muutenhan voisin saada kiusaajan leiman, jos alkaisin ilkeilemään takaisin.- nauruaa
Tellukka kirjoitti:
Minä taas en ole ilkeä sellaisillekaan, jotka kokeilevat piruilla.
Muutenhan voisin saada kiusaajan leiman, jos alkaisin ilkeilemään takaisin.Tämän täytyi olla VITSI, vai mitä Tellukka?
New-age kirjoitti:
Mitä hän on kokenut?Onko ihmettely miksi kirjoittelet noin ilkeästi... Ym samanlainen kiusaamista?
Olen vastannut ärhäkästi jos joku kirjoittelee mielestäni sopimattomasti, en aloita koskaan itse.
Jos oikein risoo menen puskaan, ainakin pari kertaa olen senkin tehnyt.- New-age
Olen jo kirjoittanut, etten ole kilttityttö. Mutta en rupea selittelemään, että sitä ja että tätä. Kiusaamisestani en tiedä. Hyvä olisi, jos olen tehnyt, niin siitä sitten kirjoittaa.
Mulla on tällainen periaate, että jos olet reilu minulle olen reilu sinulle, jos olet v-mäinen minulle olen minäkin v-mäinen sinulle. En kääntele poskiani.
Tuo, ettei koskaan aloita itse, nyt on vähän höpöä.
Täällä parasta olisi se, jos kirjoittajat eivät kehuisi kaikissa käänteissä itseään, vaan kannustaisivat toisiaan.
Toinen periaate on: omakehu haisee. New-age kirjoitti:
Olen jo kirjoittanut, etten ole kilttityttö. Mutta en rupea selittelemään, että sitä ja että tätä. Kiusaamisestani en tiedä. Hyvä olisi, jos olen tehnyt, niin siitä sitten kirjoittaa.
Mulla on tällainen periaate, että jos olet reilu minulle olen reilu sinulle, jos olet v-mäinen minulle olen minäkin v-mäinen sinulle. En kääntele poskiani.
Tuo, ettei koskaan aloita itse, nyt on vähän höpöä.
Täällä parasta olisi se, jos kirjoittajat eivät kehuisi kaikissa käänteissä itseään, vaan kannustaisivat toisiaan.
Toinen periaate on: omakehu haisee.Tunnet ja toimit toisten ihmisten kautta? Matkit vain sitä mitä toinen tekee?
- New-age
No, mikähän ihmeen analyysi tämä oli. Ihan puuta heinä.
Toki toisen ihmisen kanssa ollaan v u o r o v a i k u t u k s e s s a aina.
Ellei sitten ota vaikutteita ja on päällepäsmärinä.
Tuöpaikka kiusamisissa oli tuota. Yrittivät nujertaa ryhmällä paria ihmistä ja järkyttää mieltä. Kiusaajat eivät kysyneet mielipiteitä, vaan asenteillaan päsmäröivät.
En tunne toisten ihmisten kautta todellakaan. Ja minulla on niin vahva itsetunto, ettei ole tarvinnut koskaan matkia. Sovittelijan roolia on ollut työelämässä.
Tellu, mistä sinä tuon kopsasit, jostain sinulle liian vaikeasta tekstistä.
Kuulut noiden päällepäsmäröivien joukkoon. Työpaikkakiusaajako olet?
Melko varmasti.
Taas vaikutat sanoiltasi Isohoolta.
Sinulla on pyrkimys nujertaa jotenkin melkein psykoottisesti muita.
Hyvää huomenta. New-age kirjoitti:
Tuöpaikka kiusamisissa oli tuota. Yrittivät nujertaa ryhmällä paria ihmistä ja järkyttää mieltä. Kiusaajat eivät kysyneet mielipiteitä, vaan asenteillaan päsmäröivät.
En tunne toisten ihmisten kautta todellakaan. Ja minulla on niin vahva itsetunto, ettei ole tarvinnut koskaan matkia. Sovittelijan roolia on ollut työelämässä.
Melko varmasti.
Hyvää huomenta.Voit ihan mielellään minun puolestani nähdä vaivaa ja etsiä mistä se oli kopioitu.
Veikkaisinpa, että jäljet johtaisivat ent.siivoojaparkaan (ihan ilman hoota niinkuin näet).
Tietysti jokaisella on omat periaatteensa ja pidä sinä omasi, jos ne ovat mielestäsi oikeat.
Minun periaatteisiini ei kuulu se, että heijastaisin itseäni toisiin. Ei enää.
Lapsenahan se oli sellaista, että "jos sinä et tykkää minusta, niin minäkään en tykkää sinusta", "jos sinä tykkäät minusta, niin voi miten minäkin silloin tykkään sinusta" ... Se oli ihan pienenä se.New-age kirjoitti:
Melko varmasti.
Hyvää huomenta.Miten nämä kaksi melkein peräkkäisissä kommenteissasi kirjoitettua lonksahtavat yhteen?
"""Mulla on tällainen periaate, että jos olet reilu minulle olen reilu sinulle, jos olet v-mäinen minulle olen minäkin v-mäinen sinulle."""
"""En tunne toisten ihmisten kautta todellakaan. Ja minulla on niin vahva itsetunto, ettei ole tarvinnut koskaan matkia."""
- näin-on-
alotukseen:
totta, kiusaajat on tahallaan ilkeitä,
jokainen meistä on joskus kiusaaja,
kukaan meistä ei ole enkeli
olemme vain ihmisiä kaikkinne raadollisine luonteenpiirteineen,
ainoastaan sivistyny ihminen voi ja jokatapuksessa hallitsee huonotki luonteenpiirteensä,
käyttäytyy muita kohtaan ystävällisesti ,
vaikka ehkä joskus kokee että olispa kiva sanoa tuollekki suorat sanat,Osoitapa sitten minulle vielä sellainen kuvailemasi palstan sivistynyt ihminen. Joku muukin kuin sinä.
Kaikkein sivistyneimmät ne menevät hienostuneesti puskaan ja purkavat sieltä pahimmat paineensa.Tellukka kirjoitti:
Osoitapa sitten minulle vielä sellainen kuvailemasi palstan sivistynyt ihminen. Joku muukin kuin sinä.
Kaikkein sivistyneimmät ne menevät hienostuneesti puskaan ja purkavat sieltä pahimmat paineensa.Niin... Ei kehtaa kaikkea sanoa.....
- hmpff
mielikki.mummo kirjoitti:
Niin... Ei kehtaa kaikkea sanoa.....
Mä "kehtaan" kyllä. Tai jos en kehtaa, niin sitten voi miettiä tarviiko minun se sanoa, ottaa se merkiksi siitä että ei ehkä olekaan ihan hyvä idea.
Ei tosin tarkoita että kaikki mitä kirjoitan olisi hyvä idea.... Mutta mitä täällä pelkäämään? Jos joku saa jonkunlaisen kuvan minusta, niin saakoon. En voi sitä estääkään, muuten kuin olla kirjoittamatta. Joskus voi olla kivaa vähän shokeeratakin, nostaa esille istestään jotain mistä aavistaa että nenännyrpistyksiä tulee :)) - mauttomuuksia
Hienoa mielikki-mummo, että "tunnustit" kirjoittavasi myös puskasta.
Toisaalta, nyt voisivat hän/he miettiä miksi kohdella sininikkisiä toisellalailla kuin mustanikkisiä. Mustanikkisten joukossa on siis sininikkisiä. Kuten aiemmin on epäiltykin, mutta ei ole sininikkisillä, mielikkiä lukuunottamatta, ollut rohkeutta tunnustaa. - pylykerö
Kiusaajat haluavat juuri sitä, että saavat sortamansa hiljaiseksi ja alistuvaksi. Hiljaisena vastaanottaminen ei ole enää nykyaikaa. Nykyään kiusaaminen tunnustettu ilmiö ja siihen puututaan. Toisin oli esim. 70-80 -luvuilla. 90-luvulla työpaikat vähensivät väkeä rajusti ja siinä tilanteensa kaikki ajoivat vain omaa asemaansa. Kun yksi kiusattu saatiin pois, otettiin toinen jne. Herkimmät sairastuivat masennukseen siinä "pelissä".
En aio enää puuttua tähän aiheeseen, mutta mukavaa jos juttelette muualla niitä näitä. - mauttomuuksia
Niin. Itse menen hiljaiseksi, koska minulla ei ole sanallisia keinoja (puhun nyt palstasta) vastata samalla mitalla takaisin.
Mutta hyvä, kun tämäkin palstakiusaaminen tuli esille.
Mukavaa päivää kaikille. - New-age
Pylykerö ja mauttomuuksia: miksi "puhutte puoliääneen" ikään kuin kuiskuttelisitte seurassa, mikä on huonoa käytöstä. Tuo on mielestäni teeskentelyä. Parempi kirjoittaa tässä ja nyt, kun aihetta käsitellään, eikä näykkiä sopivan tilaisuuden tullen sitten myöhemmin. Nytkö muka vasta huomaatte, että mustia aika-ajoin parjaavat siniset, kirjoittavat mustina.
Apua. - hmpff
New-age kirjoitti:
Pylykerö ja mauttomuuksia: miksi "puhutte puoliääneen" ikään kuin kuiskuttelisitte seurassa, mikä on huonoa käytöstä. Tuo on mielestäni teeskentelyä. Parempi kirjoittaa tässä ja nyt, kun aihetta käsitellään, eikä näykkiä sopivan tilaisuuden tullen sitten myöhemmin. Nytkö muka vasta huomaatte, että mustia aika-ajoin parjaavat siniset, kirjoittavat mustina.
Apua.Sä pakkaat kaikki samaan kasaan? Itseäsikin? Oletko sinä joku sininen nikki kirjoittamassa mustassa?
Yleistäminen on persiistä. Koko saakelin palsta kuhisee sen ympäri KUKA sanoi, ei MITÄ sanoi. Se on palstan yksi suurempia huveja. Mulle ihan se ja sama jos joku hyppää puskaan välillä paasaamaan, jos jotenkin pelkää sitä mitä tulee kun oma itsensä. Mutta täällä on monia josta niin väitetään, josta en usko että tekevät niin. On myös monia rekkautumaton joka on suoraselkäisesti oma itsensä, vaihtamatta nikkiä joka väliin.
On moni vaihtonikkinenkin joka puhuu täyttää asiaa. Monesti nähnyt. hmpff kirjoitti:
Sä pakkaat kaikki samaan kasaan? Itseäsikin? Oletko sinä joku sininen nikki kirjoittamassa mustassa?
Yleistäminen on persiistä. Koko saakelin palsta kuhisee sen ympäri KUKA sanoi, ei MITÄ sanoi. Se on palstan yksi suurempia huveja. Mulle ihan se ja sama jos joku hyppää puskaan välillä paasaamaan, jos jotenkin pelkää sitä mitä tulee kun oma itsensä. Mutta täällä on monia josta niin väitetään, josta en usko että tekevät niin. On myös monia rekkautumaton joka on suoraselkäisesti oma itsensä, vaihtamatta nikkiä joka väliin.
On moni vaihtonikkinenkin joka puhuu täyttää asiaa. Monesti nähnyt.Peukku sinulle, täällä ollaan kuin oikeussalissa jakelemassa ja kuuntelemassa tuomiota.
Tiedä kuka on tuomari, kuka syytetty jne.
Kuka puolustaa ketäkin, puskissa on joku ja toinenkin, jestas, onko se sininen.
Mitä he****in väliä, alkaa olla hourulatasoista touhua.
Eikö mistään muusta osata keskustella kuin kirjoittajista.- New-age
Minulla ei ole sinistä nimimerkkiä. Hmpff ja Ancelina. Oletteko noine kirjoituksinenne erilaisia kuin muut. Lukekaa edes oma tekstinne. Siksikin.
Pakkaanko muka samaan kasaan? Kyllä jotkut yrittävät sanoa jotakin, mutta se, että siivoaa vain omaa ympäristöään jatkuvasti ei tee puhdasta jälkeä.
Molemmat tiedätte varsin hyvin, että ketjun sisälle muodostuu kaksinpuhelua, joissa vetäydytään arvioimaan muita. Tarpeetonta. Kyllä se on huomattu. Se on oikein hyvä, että tuomarit ja syytetyt leikkivät piirileikkiä.
Jos Ancelina, ei suostu ajattelemaan kuin sinä, laitatko oitis tyypit hourulaan, siis erilailla ajattelevan. Et sinä ole tämän orkesterin kapellimestari.
Haastan.
Jos vain toteaa yleistämisestä, pitää se konkretisoida, mitä, kuka, missä.
Ei tuollainen riitä. Viittasin kahteen nimmariin. Onko se paketoimista? Ihme väite. Ja kuulunko joukkoon? Tietenkin kuulun, kun kirjoittelen tänne.
En pidä itseäni parempana. Ja kuten kirjoitin, niin toivon, kun aihe on kiusaaminen, niin jos siihen sorrun, niin kokeva siitä sanoo.
Kolmas kerta: olen ollut sovittelijana aikoinaan.
Ja voin lisätä, että olen ollut yt-tilanteessa kiusaamisen kohde ja ryhmä kolleegoja yritti ajaa porukalla, sakinhivutuksella. Mutta kuten tiedätte, listat tehdään muualla. Kukaan toinen toimihenkilö ei sano toistaan irti. Mutta mulla oli pitkä ura bonuksineen sen jälkeen.Kiusaajista yksi, ihmishirviö, jäi. Muut kiusaajat irrotettiin vähitellen. Olihan se nähty sivusta.
Totesin kuten M.K., että tämähän käy mielenkiintoiseksi.
Vaati voimia jaksaa tämän jälkeen. - mauttomuuksia
New-age kirjoitti:
Apua.Huomattu on, että mustia on parjattu sinisten taholta. Sinisistä olen nähnyt mielikki-mummon ainoastaan tunnustaneen kirjoittavansa myös mustalla nimimerkillä.
Kuten sanoin, minulla ei sanoja, en ole verbaalisesti lahjakas puuttumaan kiusaamiseen.
Korpikirjailija vai korppis vai millä nikillä mitätöi mielestäni pylkeröä kuvaamalla häntä mauttomaksi ja hajuttomaksi. Hunksz kiirehti siinä tilanteessa antamaan peukun korpikirjailijalle. Livessä se olisi tapahtunut niin, että hunksz olisi kannustanut korpikirjailijan mitätöimistä. - mauttomuuksia
mauttomuuksia kirjoitti:
Huomattu on, että mustia on parjattu sinisten taholta. Sinisistä olen nähnyt mielikki-mummon ainoastaan tunnustaneen kirjoittavansa myös mustalla nimimerkillä.
Kuten sanoin, minulla ei sanoja, en ole verbaalisesti lahjakas puuttumaan kiusaamiseen.
Korpikirjailija vai korppis vai millä nikillä mitätöi mielestäni pylkeröä kuvaamalla häntä mauttomaksi ja hajuttomaksi. Hunksz kiirehti siinä tilanteessa antamaan peukun korpikirjailijalle. Livessä se olisi tapahtunut niin, että hunksz olisi kannustanut korpikirjailijan mitätöimistä.Jatkan vielä, että minulle henkilökohtaisesti on ihan sama minkävärinen nikki on. Minun ajatukseni nyt jäi pyörimään siihen, kun korppis sanoi, että sininikkiset ovat samalla tasolla. Siksi minä jankkasin. Eriarvoista käytöstä.
Vastaan mahdollisiin kysymyksiin vasta iltapäivällä sikäli mikäli kankean ulosantini myötä pystyn. mauttomuuksia kirjoitti:
Huomattu on, että mustia on parjattu sinisten taholta. Sinisistä olen nähnyt mielikki-mummon ainoastaan tunnustaneen kirjoittavansa myös mustalla nimimerkillä.
Korpikirjailija vai korppis vai millä nikillä mitätöi mielestäni pylkeröä kuvaamalla häntä mauttomaksi ja hajuttomaksi. Hunksz kiirehti siinä tilanteessa antamaan peukun korpikirjailijalle. Livessä se olisi tapahtunut niin, että hunksz olisi kannustanut korpikirjailijan mitätöimistä.Olen ja pysyn sanojeni takana. Älkää alkako syyttelemään muita joku, eräs, toinen.
Vaihtuvat nimimerkit olette mauttomia ja hajuttomia. Minäkö kiusaaja enhän tunne mautonta en hajutonta sekö on kiusausta?
Pylkerö on piiloutunut puskaan ja sieltä etsii hyväksyntää niin mauton ja hajuton.New-age kirjoitti:
Minulla ei ole sinistä nimimerkkiä. Hmpff ja Ancelina. Oletteko noine kirjoituksinenne erilaisia kuin muut. Lukekaa edes oma tekstinne. Siksikin.
Pakkaanko muka samaan kasaan? Kyllä jotkut yrittävät sanoa jotakin, mutta se, että siivoaa vain omaa ympäristöään jatkuvasti ei tee puhdasta jälkeä.
Molemmat tiedätte varsin hyvin, että ketjun sisälle muodostuu kaksinpuhelua, joissa vetäydytään arvioimaan muita. Tarpeetonta. Kyllä se on huomattu. Se on oikein hyvä, että tuomarit ja syytetyt leikkivät piirileikkiä.
Jos Ancelina, ei suostu ajattelemaan kuin sinä, laitatko oitis tyypit hourulaan, siis erilailla ajattelevan. Et sinä ole tämän orkesterin kapellimestari.
Haastan.
Ei tuollainen riitä. Viittasin kahteen nimmariin. Onko se paketoimista? Ihme väite. Ja kuulunko joukkoon? Tietenkin kuulun, kun kirjoittelen tänne.
En pidä itseäni parempana. Ja kuten kirjoitin, niin toivon, kun aihe on kiusaaminen, niin jos siihen sorrun, niin kokeva siitä sanoo.
Ja voin lisätä, että olen ollut yt-tilanteessa kiusaamisen kohde ja ryhmä kolleegoja yritti ajaa porukalla, sakinhivutuksella. Mutta kuten tiedätte, listat tehdään muualla. Kukaan toinen toimihenkilö ei sano toistaan irti. Mutta mulla oli pitkä ura bonuksineen sen jälkeen.Kiusaajista yksi, ihmishirviö, jäi. Muut kiusaajat irrotettiin vähitellen. Olihan se nähty sivusta.
Vaati voimia jaksaa tämän jälkeen.Ei new-age, kenenkään ei tarvitse ajatella niin kuin minä, eikä minun tarvitse ajatella niin kuin muut.
- hmpff
New-age kirjoitti:
Haastan.
Vaati voimia jaksaa tämän jälkeen.Mitä kohtaa mun tekstistä mun pitäisi lukea? Tiedän kyllä mitä olen kirjoittanut, mutta tulee se fiilis että istun syytetyn penkillä enkä tiedä mistä syyte luetaan.
Se niputtaminen ei tullut siitä että mainitsit kaksi nikkiä, vaan tästä lauseesta:
"Nytkö muka vasta huomaatte, että mustia aika-ajoin parjaavat siniset, kirjoittavat mustina."
Näytti siltä että niputat kaikki siniset nikit samanlaisiksi. Minä halusin esittää tähän eriävän mielipiteen. Siinä kaikki.
Kiusaamisesta palstalla. Ainoastaan hän joka kokee että häntä on kiusattu, voi sanoa että niin on käynyt. Sitäkin mieltä olen :) Muiden on ihan turha sanoa että tuo ei tuntunut sinusta missään, eikä varsinkaan kiusaamiselta. - New-age
Kiitos kun vastasit. En tiedä ketkä siniset musiin pukeutuu, mutta kirjoitustyylistä ja heitoista voi päätellä. Ehkä eivät kaikki tai sitten ihan kaikki. Se on heidän "vitsinsä".
En hirveästi vaivaa päätäni tällä, mutta tiedostan.
Ja tosiaan, jos asioista kirjoitetaan, on, kuten aiemmin laitoit tärkeämpää
mitä kuin kuka. mauttomuuksia kirjoitti:
Korpikirjailija vai korppis vai millä nikillä mitätöi mielestäni pylkeröä kuvaamalla häntä mauttomaksi ja hajuttomaksi. Hunksz kiirehti siinä tilanteessa antamaan peukun korpikirjailijalle. Livessä se olisi tapahtunut niin, että hunksz olisi kannustanut korpikirjailijan mitätöimistä."mauttomuuksia"
Minulta saa seiso-peukun hyvin harva nimi-merkki hyvin harvoin.
Minä en anna peukkua ivasta, en pilkasta.
Useimmiten hyvästä oivalluksesta.
Minun mielestäni hyvästä.
Joskus joku on saanut sen osaamisestakin.
Jostain syystä harvoin.
-
Rekisteröitynyt nimi-merkki on aina arvokkaanpi kuin musta.
Arvokkain heistä olen toistaiseksi minä.
Minä kun en huvittele nimi-merkeillä.
-
Pylkerön kirjoitukset eivät ole innostaneet minua toistaiseksi.
Ne ovat liian paljon pelkkää kopiota.
H.New-age kirjoitti:
Haastan.
Vaati voimia jaksaa tämän jälkeen.Ei tällaista palstaa voi verrata live-elämän työpaikkaan.
Työpaikalla jokainen on naamakkain oma yksilönsä, eikä sinne porhalla ketään siellä ennen näkemätöntä ("hajutonta ja mautonta") vinkaisemaan ja ojentamaan sormella, että tuo tuossa kiusaa minua, mitätöi ja lyttää jatkuvasti minun mielipiteeni.
Johan sellaiselle sanottaisiin, että mitäs hupsit, kukas sinä olet.
Sitten se outo ilmestys alkaisi kyselemään, että mikä minussa oikein on, mikä teitä aina ärsyttää ...
Täällä sellaista näkee ja silloin se kuulostaa aika kummalliselta. Tulee sellainen aavemainen olo, että kuka se mistä mitä sanoi.
Ajatelkaa ite.- näinsennä
pylykerö kirjoitti:
Kiusaajat haluavat juuri sitä, että saavat sortamansa hiljaiseksi ja alistuvaksi. Hiljaisena vastaanottaminen ei ole enää nykyaikaa. Nykyään kiusaaminen tunnustettu ilmiö ja siihen puututaan. Toisin oli esim. 70-80 -luvuilla. 90-luvulla työpaikat vähensivät väkeä rajusti ja siinä tilanteensa kaikki ajoivat vain omaa asemaansa. Kun yksi kiusattu saatiin pois, otettiin toinen jne. Herkimmät sairastuivat masennukseen siinä "pelissä".
En aio enää puuttua tähän aiheeseen, mutta mukavaa jos juttelette muualla niitä näitä." Hiljaisena vastaanottaminen ei ole enää nykyaikaa. "
Johan nyt on. Ensin pukerrat puolisivua ehdotusta, että joidenkin pitäisi alkaa kuunteluoppilaaksi ja heti seuraavassa hetkessä esität toisaalla aivan päinvastaista. - New-age
Tellukka kirjoitti:
Ei tällaista palstaa voi verrata live-elämän työpaikkaan.
Työpaikalla jokainen on naamakkain oma yksilönsä, eikä sinne porhalla ketään siellä ennen näkemätöntä ("hajutonta ja mautonta") vinkaisemaan ja ojentamaan sormella, että tuo tuossa kiusaa minua, mitätöi ja lyttää jatkuvasti minun mielipiteeni.
Sitten se outo ilmestys alkaisi kyselemään, että mikä minussa oikein on, mikä teitä aina ärsyttää ...
Täällä sellaista näkee ja silloin se kuulostaa aika kummalliselta. Tulee sellainen aavemainen olo, että kuka se mistä mitä sanoi.
Ajatelkaa ite.Ei se Tellukka noin mene.
New-age kirjoitti:
Ei se Tellukka noin mene.
Sitähän minä tarkoitin, että ei se noin mene.
Ei niitä voi laittaa toistensa vertailukohteiksi; työelämää livessä ja tällaista yleistä avointa keskustelupalstaa.
Kuvitteles sit, jos työpaikalla joku vetäisisi ison säkin päälleen (naamioituisi) tai piiloutuisi vaatekaappiin ja sitten alkaisi sieltä ääntään muutellen luettelemaan ketkä kaikki häntä kiusaavat.
Tottahan siinä tulisi arveluita, että kuka meistä tuo on.- New-age
Ancelina kirjoitti:
Ei new-age, kenenkään ei tarvitse ajatella niin kuin minä, eikä minun tarvitse ajatella niin kuin muut.
Siinähän mukana olet sinäkin hourulassasi. Et vain haista, maista, näe tai käännät katseesi pikemminkin. Mitätöit muut ja millä eväin?
- hmpff
Tellukka kirjoitti:
Ei tällaista palstaa voi verrata live-elämän työpaikkaan.
Ajatelkaa ite.Minusta voi verrata paistaa liveen, kummassakin pääaiheena ja -aineena on Ihmiset. Muuten pitäisi jotenkin olettaa että kun ihminen "astuu" nettiin, hän jättää samantien tunteet sivuun.
Mutta, olen tämän ketjun myötä saanut sinulta, Tellukka, jonkinlaisen synninpäästön :) näin mä sen tulkitsen, korjaat varmaan jos olen väärässä. Joskus kerroit että koit minun kiusaavan sua jossain ketjussa, järjestin lynkkauksen. Ei vissiin niin sitten ollutkaan? New-age kirjoitti:
Siinähän mukana olet sinäkin hourulassasi. Et vain haista, maista, näe tai käännät katseesi pikemminkin. Mitätöit muut ja millä eväin?
Ai sinä oletkin noin ystävällinen kirjoittaja, menet henkilöön.
Ketään en ole henkilökohtaisesti tässä maininnut tai mollannut, yleisluontoinen näkemykseni jonka esiin toin.
Kuten jokaisella on oikeus kirjoittaa.- kierosti
hunksz kirjoitti:
"mauttomuuksia"
Jostain syystä harvoin.
-
-
H.Hunkki antaa peukun jos toinen pilkkaa kirjottajia.
- New-age
Ancelina kirjoitti:
Ai sinä oletkin noin ystävällinen kirjoittaja, menet henkilöön.
Ketään en ole henkilökohtaisesti tässä maininnut tai mollannut, yleisluontoinen näkemykseni jonka esiin toin.
Kuten jokaisella on oikeus kirjoittaa.Äläs nyt viitsi
- New-age
Tellukka kirjoitti:
Sitähän minä tarkoitin, että ei se noin mene.
Ei niitä voi laittaa toistensa vertailukohteiksi; työelämää livessä ja tällaista yleistä avointa keskustelupalstaa.
Kuvitteles sit, jos työpaikalla joku vetäisisi ison säkin päälleen (naamioituisi) tai piiloutuisi vaatekaappiin ja sitten alkaisi sieltä ääntään muutellen luettelemaan ketkä kaikki häntä kiusaavat.
Tottahan siinä tulisi arveluita, että kuka meistä tuo on.Ihan väärinymmärtelet tahallasi.
Kuvio menee näin. Seuraat sivullisena ryhmää ja huomaat hivutuksen.
Kauttaranain haastattelet muissa merkeissä kohdetta, joka varovaisesti avautuu. Otat mukaan henkilön, joka puuttuu asiaan ja tilanne rauhoittuu.
Kiusaajat ovat tietoisia, että heitä tarkkaillaan. Yleensä kiusattu ei kerro asiasta muille ja sietää ja sietää toisten pahansuopaisuutta.
Tuo sinun esimerkkisi ei ole mistään kotoisin. Ihan fuulaa. - New-age
New-age kirjoitti:
Ihan väärinymmärtelet tahallasi.
Kauttaranain haastattelet muissa merkeissä kohdetta, joka varovaisesti avautuu. Otat mukaan henkilön, joka puuttuu asiaan ja tilanne rauhoittuu.
Kiusaajat ovat tietoisia, että heitä tarkkaillaan. Yleensä kiusattu ei kerro asiasta muille ja sietää ja sietää toisten pahansuopaisuutta.
Tuo sinun esimerkkisi ei ole mistään kotoisin. Ihan fuulaa.Lisään vielä. Voi verrata liveä ja tätä. Täällähän voi olla ihmisiä, jotka purkavat turhautuneisuutta hamaan tappiin asti. Kaikki l ä h t e e ihmisestä, siellä tai täällä.
En kyllä luovuta näkemyksistä.
Pakko käyttää nimiä, jottei kaikkia tule paketoitua...samaan hmpff kirjoitti:
Minusta voi verrata paistaa liveen, kummassakin pääaiheena ja -aineena on Ihmiset. Muuten pitäisi jotenkin olettaa että kun ihminen "astuu" nettiin, hän jättää samantien tunteet sivuun.
Mutta, olen tämän ketjun myötä saanut sinulta, Tellukka, jonkinlaisen synninpäästön :) näin mä sen tulkitsen, korjaat varmaan jos olen väärässä. Joskus kerroit että koit minun kiusaavan sua jossain ketjussa, järjestin lynkkauksen. Ei vissiin niin sitten ollutkaan?Muistan sen ketjun.
Nähtävästi ymmärsit sen pääsanomani siitä täysin väärin.
En ole vielä tällä palstalla sellaista nähnyt, jonka takia olisin tuntenut itseni kiusatuksi.
Se oli se ketju, missä joku urhoollinen sivullinen oli mennyt väliin, kun pikkupoika uhkasi lyödä toista sanomalehdellä (kahden pikkupojan keskinäistä kähinää) tietämättä yhtään mistä siinä on kysymys ja sai jonkunlaisen sankarin maineen mediassa, kun toiset sitten mediassa tuomitsivat pahikseksi sen pikkupojan, joka oli sillä lehdellä uhkaillut.
Mitä siinä halusin sanoa, niin sitä samaa kuin tuolla toisessa ketjussa nimimerkille "lukijan_kommentti".
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15011417/tyopaikkakiusaaminen-tyontekijan-kokemana#comment-91285320
Ovela kiusaushaluinen tekee juuri niin, että etsii etsimällä, josko joku voitaisiin leimata ilkeäksi ja kiusaajaksi. Siihen ei paljon tarvita, kun tarkkailee ja pääsee nappaamaan kiinni; ahaa, wow, tuo tuolla. Sitten on menevinään puolustamaan sitä "kiusattua" (joka ei ehkä itseään ole kiusatuksi tuntenutkaan).
Sitten hän saa puolelleen toisia (hyväuskoisia hölmöjä), jotka kuvittelevat olevansa hyvällä asialla, kun alkavat antamaan puolustajan/sankarin kanssa sakinhivutusta sille "kiusaajalle" huomaamatta edes, että se "puolustaja" onkin itse se pääkiusaaja.
Epävarmaa, menikö putkiaivoihisi tuo perille vielä nytkään, mutta yritin ainakin taas kerran selittää sen saman.- New-age
hunksz kirjoitti:
"mauttomuuksia"
Jostain syystä harvoin.
-
-
H.Ja leiki ihan rauhassa kukkulan kuningasta...
New-age kirjoitti:
Ihan väärinymmärtelet tahallasi.
Tuo sinun esimerkkisi ei ole mistään kotoisin. Ihan fuulaa.Niin mitä yrität änkyttää.
Tarkoitatko nyt työpaikkaasi vai tällaista avointa yleistä keskustelupalstaa? Keskenäänhän ne eivät ole vertailukelpoisia.New-age kirjoitti:
Äläs nyt viitsi
Älä sinä viitsi päsmäröidä minua, kirjoitan just niin kuin haluan ja siitä mistä katson aihetta olevan.
Kuten jokainen täällä voi tehdä, myös sinä.- New-age
Onko täällä kaappeja. Ihan työpaikan mallin esitin. Oletko kuullut sanan työpaikka? Kokemusta? Miten monta vuotta sait Ruotsissa tehdä töitä?
Sama ihminen siellä tai täällä. Miten se voi poiketa?
Ihmiset voivat olla pahempia somessa.
Mitä sinä yrität vänkyttää? - New-age
Tellukka kirjoitti:
Muistan sen ketjun.
Nähtävästi ymmärsit sen pääsanomani siitä täysin väärin.
En ole vielä tällä palstalla sellaista nähnyt, jonka takia olisin tuntenut itseni kiusatuksi.
Se oli se ketju, missä joku urhoollinen sivullinen oli mennyt väliin, kun pikkupoika uhkasi lyödä toista sanomalehdellä (kahden pikkupojan keskinäistä kähinää) tietämättä yhtään mistä siinä on kysymys ja sai jonkunlaisen sankarin maineen mediassa, kun toiset sitten mediassa tuomitsivat pahikseksi sen pikkupojan, joka oli sillä lehdellä uhkaillut.
Mitä siinä halusin sanoa, niin sitä samaa kuin tuolla toisessa ketjussa nimimerkille "lukijan_kommentti".
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15011417/tyopaikkakiusaaminen-tyontekijan-kokemana#comment-91285320
Ovela kiusaushaluinen tekee juuri niin, että etsii etsimällä, josko joku voitaisiin leimata ilkeäksi ja kiusaajaksi. Siihen ei paljon tarvita, kun tarkkailee ja pääsee nappaamaan kiinni; ahaa, wow, tuo tuolla. Sitten on menevinään puolustamaan sitä "kiusattua" (joka ei ehkä itseään ole kiusatuksi tuntenutkaan).
Sitten hän saa puolelleen toisia (hyväuskoisia hölmöjä), jotka kuvittelevat olevansa hyvällä asialla, kun alkavat antamaan puolustajan/sankarin kanssa sakinhivutusta sille "kiusaajalle" huomaamatta edes, että se "puolustaja" onkin itse se pääkiusaaja.
Epävarmaa, menikö putkiaivoihisi tuo perille vielä nytkään, mutta yritin ainakin taas kerran selittää sen saman.Sivusta:
Mielikuvitusta, mielikuvitusta, Tellukka.
Tuo loppukaneettisi todistaa sinusta jotain. Aika v-mäisesti vastasit. - New-age
Ancelina kirjoitti:
Älä sinä viitsi päsmäröidä minua, kirjoitan just niin kuin haluan ja siitä mistä katson aihetta olevan.
Kuten jokainen täällä voi tehdä, myös sinä.Tuohon vastaan, että kun päsmäröit tai olet tottunut täällä päsmäröimään, katson että minäkin voin.
New-age kirjoitti:
Sivusta:
Mielikuvitusta, mielikuvitusta, Tellukka.
Tuo loppukaneettisi todistaa sinusta jotain. Aika v-mäisesti vastasit.No käytä sitä sitten, jos sinulta sellaista löytyy.
Hän on itse sanonut itsellään olevan putkiaivot.
Tekstini ei ole mielikuvitusta, koska olen elänyt sen verran pitkän elämän, että olen ehtinyt näkemään yhtä ja toista.
Kaikki ei ole aina sitä miltä se hölmöimmistä näyttää.New-age kirjoitti:
Tuohon vastaan, että kun päsmäröit tai olet tottunut täällä päsmäröimään, katson että minäkin voin.
Onko sinulla jonkunlainen valtataistelu meneillään?
New-age kirjoitti:
Tuohon vastaan, että kun päsmäröit tai olet tottunut täällä päsmäröimään, katson että minäkin voin.
Jos mielipiteensä kirjoittaminen on päsmäröintiä, niin silloin sitä tekevät kaikki.
Henkilöön menemättäkin.hunksz kirjoitti:
"mauttomuuksia"
Jostain syystä harvoin.
-
-
H.Tottakai jokaiselle on juuri se hänen oma ID-korttinsa se kaikkein arvokkain.
Jos ei niin olisi, niin silloin olisi jotain rikollista meneillään.- mauttomuuksia
Olen ja pysyn sanojeni takana. Älkää alkako syyttelemään muita joku, eräs, toinen.
Vaihtuvat nimimerkit olette mauttomia ja hajuttomia. Minäkö kiusaaja enhän tunne mautonta en hajutonta sekö on kiusausta?
Pylkerö on piiloutunut puskaan ja sieltä etsii hyväksyntää niin mauton ja hajuton.Pysy sanojesi takana. Minä näen tuossakin kommentissasi mitätöimistä viimeisessä kappaleessa.
Täällä on moni tarttunut monikkomuotoon, kuten sinäkin.
Miksi itse käytät monikkomuotoa? - New-age
Tellukka kirjoitti:
Onko sinulla jonkunlainen valtataistelu meneillään?
Tellukka: Koetko ajatustenvaihdon valtataisteluksi. Mitä valtaa täällä nyt on? Pyrsk.
Onko sinulla tai jollain muulla valtikka? Kerropas.
Ancelina: puolustelua, puolustelua. Seisopa ihan itseksesi sanojesi takana...
Et kyllä aina kirjoita samaan sävyy - tietänetkin.
Äiti, saanko mennä illalla ulos, kun ne muutkin....
Eikun. Minä haastan. - New-age
Tellukka kirjoitti:
No käytä sitä sitten, jos sinulta sellaista löytyy.
Hän on itse sanonut itsellään olevan putkiaivot.
Tekstini ei ole mielikuvitusta, koska olen elänyt sen verran pitkän elämän, että olen ehtinyt näkemään yhtä ja toista.
Kaikki ei ole aina sitä miltä se hölmöimmistä näyttää.Putkiaivoksiko nimittelet, loppuivatko herneet. Ja taas näen sinut 180 cm justiinana, jonka kaulin heikuu. Mielikuvituksellista.
New-age kirjoitti:
Tellukka: Koetko ajatustenvaihdon valtataisteluksi. Mitä valtaa täällä nyt on? Pyrsk.
Eikun. Minä haastan.Tästä "ajatuksenvaihdostasihan" sitä sellaisen mielikuvan sai valtataistelusta:
""""Tuohon vastaan, että kun päsmäröit tai olet tottunut täällä päsmäröimään, katson että minäkin voin."""
Toisaalta tuosta nousee taas uudestaan sekin mielikuva, että tunnet ja toimit toisten ihmisten kautta. Matkit vain sitä mitä toinen tekee.
Vaikkakin itse sanot:
"""En tunne toisten ihmisten kautta todellakaan. Ja minulla on niin vahva itsetunto, ettei ole tarvinnut koskaan matkia."""New-age kirjoitti:
Putkiaivoksiko nimittelet, loppuivatko herneet. Ja taas näen sinut 180 cm justiinana, jonka kaulin heikuu. Mielikuvituksellista.
Noin siinä sitten käy, kun hyökkää superviitta harteillaan sekaan "puolustamaan kiusattua" ymmärtämättä yhtään mistä on kysymys.
Etkös lukenut kommenttiani, missä kerroin hmpff:n itse käyttävän (humoristisesti) sitä putkiaivoa itsestään?
Se nyt on jotain niin minun ja hänen välistään kieltä, mikä sinusta sivullisena kuulostaa veetuilulta vaikka ei sitä ole varmaan hänen itsensäkään mielestä.
Kaikki ei ole sitä miltä se hölmöimmistä näyttää.- taisteluvalta
New-age kirjoitti:
Eikun. Minä haastan.New-age olet harvinaisen oikeassa asioista palstalla.
New-age kirjoitti:
Eikun. Minä haastan.Jospa jättäisit edes sairaan äitini ulkopuolelle vinoilujesi.
- mauttomuuksia
hunksz kirjoitti:
"mauttomuuksia"
Jostain syystä harvoin.
-
-
H.Minusta korpikirjailin kiusaamisen peukuttaminen ja sen liitteenä oleva kommenttisi oli pilkkaa ja ivaa. Myötäilit korpikirjailijaa hänen mitätöidessään pylkeröä.
mauttomuuksia kirjoitti:
Minusta korpikirjailin kiusaamisen peukuttaminen ja sen liitteenä oleva kommenttisi oli pilkkaa ja ivaa. Myötäilit korpikirjailijaa hänen mitätöidessään pylkeröä.
Sumu hälveni, ajoin mökille, istuin toista tuntia tyynen veden äärellä.
Välillä luin keskusteluketjuja. Hymyilytti.
Valtataistelua, kiusaamista työyhteisössä plus 60.
Niin sinulle mauttomuuksia. Kuulut samaan takarivin Tyynejen joukkoon kuin pylkerö. Yritätte korottaa ääntänne, mutta se hukkuu vahvojen naisten kuten Tellukka, New-age ja hmpf.n kommentteihin.
Jonninjoutavaa.
Niin kieroa touhua, että ei mitään rajaa. Vihjaillaan hyvin avoimesti ja valitetaan
luottamuspulaa.- mauttomuuksia
Sumu hälveni, ajoin mökille, istuin toista tuntia tyynen veden äärellä.
Välillä luin keskusteluketjuja. Hymyilytti.
Valtataistelua, kiusaamista työyhteisössä plus 60.
Niin sinulle mauttomuuksia. Kuulut samaan takarivin Tyynejen joukkoon kuin pylkerö. Yritätte korottaa ääntänne, mutta se hukkuu vahvojen naisten kuten Tellukka, New-age ja hmpf.n kommentteihin.
Jonninjoutavaa.
Niin kieroa touhua, että ei mitään rajaa. Vihjaillaan hyvin avoimesti ja valitetaan
luottamuspulaa.Oi, sanasi ei minua satuta. Huvittaa vain, kun luokittelet :) Mielelläni olen takarivin Tyyne. Hiljaisissa vesissä ne kalatkin kutevat. Ei tarvitse kehua itseään, ei tehdä brändiä itsestään, eikä olla bramilla. Takarivin Tyyne ei kaadu. Pylkerökin voi nojata. Takaseinä ottaa pitää vastaan eikä työnnä eteenpäin :)
- New-age
Ancelina kirjoitti:
Jospa jättäisit edes sairaan äitini ulkopuolelle vinoilujesi.
Mikä ihmeen äitisi. En edes tiennyt, että äitisi on elossa. Missä kohtaa edes osaan viitata sellaiseen, mistä en edes tiedä. Nyt en ymmärrä yhtään.
Absurdia. Herätys. Menee överiksi.
Olet selityksen velkaa. - näinsennä
New-age kirjoitti:
Lisään vielä. Voi verrata liveä ja tätä. Täällähän voi olla ihmisiä, jotka purkavat turhautuneisuutta hamaan tappiin asti. Kaikki l ä h t e e ihmisestä, siellä tai täällä.
En kyllä luovuta näkemyksistä.
Pakko käyttää nimiä, jottei kaikkia tule paketoitua...samaanTyöpaikalla työantajan edustaja määrää marssijärjestyksen, täällä sentään tarvitse ketään kumarrella eikä kuunnella.
- New-age
A:lle No, kyllä vinksalleen ymmärsit: siteerasin teinejä, jotka vetoavat - kun ne muutkin...
- New-age
Tellukka kirjoitti:
Noin siinä sitten käy, kun hyökkää superviitta harteillaan sekaan "puolustamaan kiusattua" ymmärtämättä yhtään mistä on kysymys.
Etkös lukenut kommenttiani, missä kerroin hmpff:n itse käyttävän (humoristisesti) sitä putkiaivoa itsestään?
Se nyt on jotain niin minun ja hänen välistään kieltä, mikä sinusta sivullisena kuulostaa veetuilulta vaikka ei sitä ole varmaan hänen itsensäkään mielestä.
Kaikki ei ole sitä miltä se hölmöimmistä näyttää.Tellukka 14:32 minulle osoitetussa kommentissasi viittaat putkiaivoihin.
Kaada vain itsellesi, mutta älä sotkeudu viittaasi, sinulta menee muutoin kuppi nurin.
Hui, pitää väistellä, kun kaulin heiluu. - New-age
Tellukka kirjoitti:
Tästä "ajatuksenvaihdostasihan" sitä sellaisen mielikuvan sai valtataistelusta:
""""Tuohon vastaan, että kun päsmäröit tai olet tottunut täällä päsmäröimään, katson että minäkin voin."""
Toisaalta tuosta nousee taas uudestaan sekin mielikuva, että tunnet ja toimit toisten ihmisten kautta. Matkit vain sitä mitä toinen tekee.
Vaikkakin itse sanot:
"""En tunne toisten ihmisten kautta todellakaan. Ja minulla on niin vahva itsetunto, ettei ole tarvinnut koskaan matkia."""Silloinhan ihminen "puhuu" toisen ihmisen kautta, kun tarvitsee puolesta puhujaa. Omasta puolestani osaan kommentoida.
Tässä T ja A yrittävät kaikin tavoin häiritä niin, etteivät muut saisi selkoa, mistä on kyse.
Kohta kysyn itseltänikin, mistä halvatusta on kyse.
En ole nude: kiusaamisesta ja ilkeydestä eli verestän vähän. New-age kirjoitti:
Tellukka 14:32 minulle osoitetussa kommentissasi viittaat putkiaivoihin.
Kaada vain itsellesi, mutta älä sotkeudu viittaasi, sinulta menee muutoin kuppi nurin.
Hui, pitää väistellä, kun kaulin heiluu.Niin? Ja sinulleko ei saanut kertoa mitä tarkoitin hmpff:n putkiaivoilla, kun otit sen viimeisen lauseeni hänelle veetuiluna?
Mites siellä huipulla? Tuuleeko? Älä putoa.- New-age
näinsennä kirjoitti:
Työpaikalla työantajan edustaja määrää marssijärjestyksen, täällä sentään tarvitse ketään kumarrella eikä kuunnella.
Erehdyt. No, meillä ei hallintomalli ollut käskytys. Teamitoimintaa ja kehittelyä. Eikä noin vanhanaikainen tyyli ole nykyään vallalla, paitsi valtiolla ja kunnissa ehkä.
Älä väitä mitään, kun et tiedä. Älä yleistä. - New-age
Tellukka kirjoitti:
Niin? Ja sinulleko ei saanut kertoa mitä tarkoitin hmpff:n putkiaivoilla, kun otit sen viimeisen lauseeni hänelle veetuiluna?
Mites siellä huipulla? Tuuleeko? Älä putoa.Jokainen voi lukea 14.32 postisi. Lue sinäkin.
Et muuten vastannut kysymykseeni, miten kauan olit työelämässä. New-age kirjoitti:
Mikä ihmeen äitisi. En edes tiennyt, että äitisi on elossa. Missä kohtaa edes osaan viitata sellaiseen, mistä en edes tiedä. Nyt en ymmärrä yhtään.
Absurdia. Herätys. Menee överiksi.
Olet selityksen velkaa.New-age
"Mikä ihmeen äitisi", noh, äitini on henkilö, joka on synnyttänyt minut lähes 64 vuotta sitten.
Et siis luekaan kaikkia kirjoittamiani viestejä, sillä olen lähipäivinä maininnut äidin parikin kertaa.
Tuosta "häirinnästä" jota T:n kanssa mukamas harjoitamme, sinulle ei voi vastata, kun se häiritsee sinua?
Yritän tämän jälkeen olla vastaamatta.- New-age
En lue kaikkia ketjuja enkä tallenna niitä muistiini. Korppikselle ei tätä virhettä arkistojen takia olisi tapahtunut.
Mutta etkö ole muka kuullut koskaan teinien ruinausta päästä johonkin mukaan, äiti kun muutkin...koska kaikkeen en suostunut aikanaan.
Muutoin, jos olet vilpittömästi käsittänyt väärin, pyydän anteeksi ja toivon jaksamista sinulle,
jos taas tahallasi vääntelet asiaa itsellesi sopivaksi, en pyydä anteeksi. Vastaan nyt tälleen sivusta, niin kuin sinäkin, tavallaan en kuitenkaan sinulle vastaa, mutta tiedät tämän olevan vastaus juuri sinulle.
Kiitos tai ei kiitos, jätetään se kertomatta, onpahan jotain miettimistä tällekin päivälle.New-age kirjoitti:
Jokainen voi lukea 14.32 postisi. Lue sinäkin.
Et muuten vastannut kysymykseeni, miten kauan olit työelämässä.Kyllä minä tiedän mitä olen kirjoittanut uudestaan lukemattakin.
Mihin sitä tietoa tarvitset työvuosistani?
Aiotko alkaa maksamaan minulle extra työeläkettä? Olisihan se kiva ja ihan tarpeeseen tulisi. Otan kiitollisena vastaan.
Olen ollut työelämässä siitä saakka, kun kävelemään opin. Koulunkäynti sitä on välillä häirinnyt. Siihen saakka, kun täytin 66v. Nyt vietän laiskoja ja mielestäni hyvin ansaittuja eläkepäiviäni.
Aijaa, Ruotsissa työelämässä? Sekö sinua kiinnosti eniten? Siitä saakka, kun lopetin lukion, siihen saakka, kun täytin 66v. Laskeskele siitä, montako vuotta.
Oliko muuta, vai katsommeko kuulustelun päättyneen?- Seurannut
Ancelina kirjoitti:
Vastaan nyt tälleen sivusta, niin kuin sinäkin, tavallaan en kuitenkaan sinulle vastaa, mutta tiedät tämän olevan vastaus juuri sinulle.
Kiitos tai ei kiitos, jätetään se kertomatta, onpahan jotain miettimistä tällekin päivälle.Luuletko olevasi viisas.Mitäänsanomaton viimeisen sanan kakistelija.
Tellukka kirjoitti:
Kyllä minä tiedän mitä olen kirjoittanut uudestaan lukemattakin.
Aiotko alkaa maksamaan minulle extra työeläkettä? Olisihan se kiva ja ihan tarpeeseen tulisi. Otan kiitollisena vastaan.
Olen ollut työelämässä siitä saakka, kun kävelemään opin. Koulunkäynti sitä on välillä häirinnyt. Siihen saakka, kun täytin 66v. Nyt vietän laiskoja ja mielestäni hyvin ansaittuja eläkepäiviäni.
Aijaa, Ruotsissa työelämässä? Sekö sinua kiinnosti eniten? Siitä saakka, kun lopetin lukion, siihen saakka, kun täytin 66v. Laskeskele siitä, montako vuotta.
Oliko muuta, vai katsommeko kuulustelun päättyneen?"Tellukka"
Voih! Katsokaa olkaa hyvät...
Viimeinkin katsokaa koko ketju.
H.Seurannut kirjoitti:
Luuletko olevasi viisas.Mitäänsanomaton viimeisen sanan kakistelija.
Sinä tiiviisti "seurannut", en luule, mutta sinusta luulen luulen tietäväni jotain.
- New-age
Tellukka kirjoitti:
Kyllä minä tiedän mitä olen kirjoittanut uudestaan lukemattakin.
Oliko muuta, vai katsommeko kuulustelun päättyneen?No olet sitten ollut "sisukas sissi". Eläkepäivistä saakin nauttia nyt. Oliko Ruotsissa työpaikkakiusaamista tai koulukiusaamista?
- stadistasiis
Seurannut kirjoitti:
Luuletko olevasi viisas.Mitäänsanomaton viimeisen sanan kakistelija.
😆😀😅😏 mustan sukan puskis naljaus 🙄😥
New-age kirjoitti:
No olet sitten ollut "sisukas sissi". Eläkepäivistä saakin nauttia nyt. Oliko Ruotsissa työpaikkakiusaamista tai koulukiusaamista?
Lukutaidottomalle ei toisteta.
- New-age
Äläs höpötä. Äikässä paras numro, vaikkei sitä heti huomaa. Pyrskähdyksiä.
New-age kirjoitti:
Äläs höpötä. Äikässä paras numro, vaikkei sitä heti huomaa. Pyrskähdyksiä.
No mitäs sitten kyselet samoja asioita, joista olen jo kirjoittanut.
- minnnnukkaasssaa
Perintötekijoilleen eli geeneilleen ei kukaan voi mitään, jos on pirullisen luoteen saanut, se yleensä pysyy ja siirtyy tenavillekin perintönä, geeneissä.
- New-age
Uskotko aikuistenpikeesti ilkeysgeeniin?
Eiks tuo nyt ole vähän ilkeää? - New-age
Po. . aikuistenoikeesti...
New-age kirjoitti:
Uskotko aikuistenpikeesti ilkeysgeeniin?
Eiks tuo nyt ole vähän ilkeää?Miksei voisi olla.
Onhan löydetty rikollisuusgeenitki, alkoholismigeenit ...
Luonteenpiirteethän ovat ihan tunnetusti geeneissä, eikä vain ulkonäkö.- New-age
Mä valitsin tuosta coctailista just ulkonäön....
No mutta mietitääns nyt vähän taas: mä olisin ihana, kiva jne. mut kun mul on nää geenit.
Mr tai mrs eivät dokaisi, mutta nytkin heillä on geenivaihde päällä.
Mr tai mrs varasti tavaratalosta naisten kalsareita, kun oli ne geenipäivät.
Eliittirouvia kiikutettiin Nikkilään, kun diagnoosi heille oli kleptomania.
Höpsistäpöpsistä. Onhan ihmisellä j ä r k e ä ja saa sitä käyttää. New-age kirjoitti:
Mä valitsin tuosta coctailista just ulkonäön....
No mutta mietitääns nyt vähän taas: mä olisin ihana, kiva jne. mut kun mul on nää geenit.
Mr tai mrs eivät dokaisi, mutta nytkin heillä on geenivaihde päällä.
Mr tai mrs varasti tavaratalosta naisten kalsareita, kun oli ne geenipäivät.
Eliittirouvia kiikutettiin Nikkilään, kun diagnoosi heille oli kleptomania.
Höpsistäpöpsistä. Onhan ihmisellä j ä r k e ä ja saa sitä käyttää.Sekin järki ja älykkys kun ovat geeneissä ja sinä olet valinnut siitä coctailista just ulkonäön.
- New-age
Justjust. Oletko vakavissas?
Jos et huomennut mä en ole. New-age kirjoitti:
Justjust. Oletko vakavissas?
Jos et huomennut mä en ole.Tottakai olen vakavissani.
Enhän minä tänne pelleilemään ole tullut.
- iltaruskontie
Ihanaa tämä seesteinen alkava vanhuus. Mikäpä hänessä on hissukseen vauhtia antaa soutulavittanilleen jos kierroksia kaipaan.
Aurinko mailleen menee, minä en vielä. - kunniintouhuu
Onko tämä newagen elikkä enmilläänkeksi ynnä monen muun nikin alotus?
- jyvät.alakerrassa
Katos vaan korppis ylisillä on valveilla.
- New-age
Ei ole minun aloitus. En tekisi tällaista aloitusta, että kopioisin akkainlehdestä
aiheen.
Seesteinen vanhuus - mistä sitä voi ostaa. Vaihto-oikeus, jos käy liian hitaaksi. jyvät.alakerrassa kirjoitti:
Katos vaan korppis ylisillä on valveilla.
Ei osunut ei uponnut. En tykkää liikennemerkkien ruksimisesta.
- miiisata
syyttömiä ilkeät ovat ei ne geeneilleen mitään saa, en saa minäkään omilleni, olen kuitenkin onneksi kiltti ihminen.
- miiisatas
Harvinainen bongaus "rehellinen" puska.
"Harvinainen bongaus "rehellinen" puska. "
siis että mitä?
- RealistiN
Minusta on vapauttavaa että saan vaihtuvana nimimerkkinä olla hajuton ja mauton, sitä vartenhan en enää nykyisin rekattua nikkiä käytä.
Kirjoitukset, kommentit ja mielipiteet ovat mielestäni kiinnostavampia kuin nimimerkit.
Vain huomionhakuiset haluavat mielenkiinnon kohdistuvan omiin nettipersooninsa enemmän kuin itse avausten aiheisiin.- sammalkoko
Kuulut joulkoon luottamusta herättävät moninikit.
Mä luen kaikkia vaihtelevasti, en katso onko joku nimimerkki vai ei kaikkia mutta Hunsin en lue, ne on niin nähty aikoinaan ja ei kiinnosta, ne niin typeriä, mielestäni, eivät annan mitään, ja lapsellisia.. Muur´ten ei yhtään väliä kuka kirjoitellut, jos asia vaan kiinnostaa itseäni.
- RealistiN
Kuulut joulkoon luottamusta herättävät moninikit.
Jaa, kuulun oikein johonkin päässäsi olevaan joukkoon :))))
Kaikki käyttämäni nimimerkit eivät taida samaan joukkoon kuulua, sen verran monta kertaa vuosien varrella olet ilmoittanut minun olevan joku kuvittelemasi toinen henkilö ;)
Edelleenkin olen nimimerkiltäni mieluummin täysin mauton ja hajuton realisti ;) RealistiN kirjoitti:
Jaa, kuulun oikein johonkin päässäsi olevaan joukkoon :))))
Kaikki käyttämäni nimimerkit eivät taida samaan joukkoon kuulua, sen verran monta kertaa vuosien varrella olet ilmoittanut minun olevan joku kuvittelemasi toinen henkilö ;)
Edelleenkin olen nimimerkiltäni mieluummin täysin mauton ja hajuton realisti ;)Olet siis realisti..... tosiasiat huomioon ottava tai niiden mukaan toimiva.....
Eli nimimerkkisi vaihtuu tosiasioiksi mieltämiesi toimintojen säätelemisellä.
- lacucracha
Juu, ainakin yhden ihmisen lähipiiristä tiedän, jonka luonteeseen kuuluu suunnaton ilo, kun hän sattuu puheillaan loukkaamaan jotakuta. Kiusaajista pitää hakeutua mahdollisimman kauas ja rajoittaa kanssakäymistään heidän kanssaan, sillä kiusaaja haluaa aina yleisön. Ei sillä väliä pelätäänkö, ihaillaankio vai inhotaanko, kunhan hänen sanomisiaan on kuulemassa/lukemassa/näkemässä mahdollisimman iso joukko, koska kiusaaja mielestään on aina oikeassa. Näin hän on mielestään voittanut, oli yleisö mitä mieltä tahansa.
- taruwwww
ennenkin olen tästä kirjoittanut palstoilla. kerran vielä:
sukulaiseni on ilkeä luonteeltaan, it piru ja ivallinen. Hänen seurassaan joutuu tämän tästä olla, hän muuten itse pitää itseään fiksuna ja muita jopa monia viisaampana.
Aina saa pettyä kun näh nälvii milloin mitenkin, sitten menee aikaa ja ei kuulukaan ollenkaan pahoja kommentteja. Luulen jopa joskus että hän huomannut ja yrittämällä yrittää olla kiltimpi muille. Mutta eikö mitä, aina pettyy ja miotin itseäni että taasko uskoin ja toivoin ja luotin että hän muuuttunut ja on kivampaa olla yhteyksiss jatkossa. Hänen poika on samanlainen ja tyttärenpoika, vaimonsa on fiksu ja ihmisystävällinen.
- tööttt
- tämmöinen kommentti oli muutama pvä sitten luettavissa netissä, kirjoittaja ammatiltaan psykiatri - mainintana että silloin kun elämä on ylikuormitettua vaikeilla asioilla - hankalat ihmiset varmaan mukaan lukien myös - aivan kenestä tahansa ihmisestä saattaa kasvaa tai tulla sadisti. haluaa tarkoituksella tuottaa tuskan ja mielipahan sisältöä kanssaihmisten elämäntäyteydeksi myös. Moniaita kertoja kyllästymisestä ja rasittavuudesta kertovat ainakin viestit, joissa kehotetaan kirjoittajia kasvamaan aikuisiksi - ihan selkosuomeksi. Ihan kuin perheitten äidit ynnä muut vanhukset.
- Asko751t
//- tämmöinen kommentti oli muutama pvä sitten luettavissa netissä, kirjoittaja ammatiltaan psykiatri - mainintana että silloin kun elämä on ylikuormitettua vaikeilla asioilla - hankalat ihmiset varmaan mukaan lukien myös - aivan kenestä tahansa ihmisestä saattaa kasvaa tai tulla sadisti. haluaa tarkoituksella tuottaa tuskan ja mielipahan sisältöä kanssaihmisten elämäntäyteydeksi myös. Moniaita kertoja kyllästymisestä ja rasittavuudesta kertovat ainakin viestit, joissa kehotetaan kirjoittajia kasvamaan aikuisiksi - ihan selkosuomeksi. Ihan kuin perheitten äidit ynnä muut vanhukset. //
jo mutta toiset on yleensä keskimäärin ystävällisiä, joku taas ikänsä itse piru. ja jos ei jatkuvasti, aina se sieltä putkahtaa se luonteen ilkeys.
Liian putkä ketju, ei jaksa seurata eikä lukea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu801926- 591778
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3621672Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1691453Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle681334Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101330Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä701263- 641208
Kuljettajasi oy konkurssi?!
Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?141093KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin1001087