Mercedes W123 kahdeksikolla

mie

Tuli luettua vanha viesti "tuning W123 Mb":stä, johon oli laitettu 380 s:n V8. Nykysäännöksillä ei taida enää onnistua. Eli, onko lakipyläsitä tietoa sen verran, W123 suurin vertailumoottori 300D (vajaa 3000cm3), tehokkain 280E (n.185hv),eli nykysäännösten puitteissa onko mahdollista asentaa MB:n v8 moottoreista vielä 350:n kone. Ehkä naurettavaa, mutta siinä olisi mukava harrasteauto, V8, suht kevyt kori, hyvä ajettavuus ja osien saatavuus. Timo L., onko 350:n v8 kovinkaan yleinen suomenmaalla? Perskules olisi pitänyt jättää lukematta koko juttu, aikaisemmin suunnittelin ko. projektia W115:een, mutta homma olisi kaatunut luultavasti W114/115 muodolliseen eroon.

5

614

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frenchie

..tuon 380SE.n ymmärtää, sääli vaan että määräykset ei enää moista yhdistelmää salli. Mut siitä 350SE:stä.. Ehkä joku haluaa tuunata vartavasten juuri w123-mallin, mutta itse kyllä ajaisin sitten samantien 350 w116-mallilla kun hinnatkaan ei niissä päätä huimaa.

• mie

Joop, tuunaus on minulle (onneksi) vielä vieras alue, jos ko. projektin toteuttaisin ,pysyisi ulkokuori alkuperäisenä, toki W116 kiinnostaisi, mutta suomalaiset kopat on ruostuneet ja pääosa malleista taitaa olla 280:a ? Saksasta olen tähyillyt 350->malleja,mutta ei sellaista enää raaskisi jokapäiväiseen ajoon laittaa. Eli ajatus olisi yhdistetystä käyttö/harrastepelistä, joka ei aiheuttaisi isompia tunnostuskia (W123 koreja tuntuu suomessa riittävän) :) W123 olisi riittävän kokoinen ja se paino...

• nih

Hmm. Vaikka mersun "tuunausta" vastaan aina olenkin, pitää toisaalta rohkaista: onhan esim. VW-porukka saanut kautta aikain kuplan pellin alle ahdettua jos jonkinlaista konetta ja täysin laillisesti. Muun muassa veekaseja, ja vertailukone on ollut se 34-hevosvoimainen 1300-kuutioinen...se taas on jo toinen juttu, onko lopputuloksessa paljoa kuplaa, kun korin rakenteita, jarruja ja tuentoja on jouduttu roimasti muuttelemaan.

Eli jos rahkeet riittävät, luulisin että V8 sopii W123:n pellin alle ja saat vielä pitää auton ajossakin.

• Timo L.

..ei ole tietoa hitustakaan, mutta kyllähän noita M116-mottorilla varustettuja autoja jonkin verran teillämme liikkuu, tahi on liikkunut. Silmä kovana vaan Pörssiä seuraamaan ja konetta metsästämään. Mutta itsekin yhtyisin jonkun jo aiemmin sanomaan ehdotukseen, että miksei aito 350 SE/L tai SL...? :-)

• jarski

Kerran oli Keltaisessa Pörssissä myytävänä w123:nen johon oli 200D koneen tilalle vaihdettu 500 bensakone. Toivottavasti 200D-kyltti oli vielä takaluukussa moottorin vaihdon jälkeen....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2642
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      65
      2586
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2310
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      34
      1599
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      239
      1553
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1462
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1260
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1216
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1181
    Aihe