Haluan lopettaa terkkariopinnot kesken

Topiskelija

Olen käynyt puolet terkkariopinnoista ja nyt tuntuu että haluan lopettaa. Minua oksettaa ajatus työskentelystä hoitotyössä etenkin sairaanhoitajana, terkkariksi voisin mennä korkeintaan yhteen työpaikkaan ja olisin nirso siitäkin minkälaista terkkarin työtä haluan tehdä ja voin kertoa että sitä jos lähden havittelemaan saan olla jossain mäkkärin kassalla 10 vuotta koska sairaanhoitajan töitä en aio tehdä. Miksi jatkaa kun tiedän jo nyt että valmistuessa haluaisin vaihtaa alaa. Opiskelumotivaatio on nolla olen opintopisteissä olluy vuoden ajan jäljessä. Eniten pelottaa muiden reaktio lopettamiseen, kun vanhempani tulevat olemaan vihaisia ja pettyneitä samoin poikayatäväni vanhemmat ja isovanhempani

8

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitäsitteteet

Lopeta ihmeessä sinulle turhat opinnot. Pääset sinne mäkkärin kassalle heti loppuiäksesi.

• Topiskelija

Ajattelin kyllä lähteä opiskelemaan jotain muuta ...

• Äläänyviitti

Älää viittii heei ei oo hyvä ideea

• Yhdistele_asioita

käyt terkkariopinnot ja otat todistuksen. Sen päälle tradenomi tutkinto. Rupeat lääkefirmojen ja terveysalan myyntitykiksi. Valtava bisnesalue. Yhdistele siis asioita. Omia tutkintojansa kun voi hyödyntää monin eritavoin, Ei kannata mennä toisten perässä valtavirran mukana, vaan hyödyntää tutkintonsa muista poikkeavasti.

• kannattaakoha

Tosi suuri panostus pienin tuotto-odotuksin.

• Yhdistele_asioita
        kannattaakoha kirjoitti:

Tosi suuri panostus pienin tuotto-odotuksin.

Ilmanmuuta. Tai sitten vaihtoehtoisesti myymään tehopumppuja hollantilaisille. Ilmastonmuutos ja merenpinta nousee. Siinä tärppi nro 2.

• Se_ei_ole_joko_tai

Oletko muuten tehnyt tähän mennessä missä määrin terkkarin töitä? Mistä olet saanut mielessäsi olevan terkkarin työnkuvan, eli onko se aito vai pelkkää kuvitelmaasi?

Tiedän nimittäin, että etenkin nuorena jokin muu ammatti kuin mitä opiskelee väikehtii houkuttelevana, kun ei osaa kuvitella tuon ammatin varjopuolia, jotka tulevat esille vasta ammatissa työskennellessä.

Neuvoni on että tee nuo terkkariopinnot loppuun ja pyri niiden pohjalta siirtymään kohti tavoitettasi. Saattaa olla, että näin pääset sellaiseen ihannetyöhön, jota et osaa nyt kuvitellakaan.

Itse en ole tehnyt päivääkään työtä, johon minulla on koulutus, mutta tuon koulutuksen pohjalta olen laajentanut osaamistani ja työtehtäviäni paljon mielenkiintoisimmille alueille.

• kuntoutuspoli

Hoitoalan tutkinnolla voi tehdä monenlaista työtä. Onhan varmaan valtaosa sairaanhoitajista töissä perushommissa hoivapuolella, kotihoidossa tai sairaaloissa, mutta ei tosiaankaan kaikki. Osa on vastaanottotyössä, jota tehdään monissa eri paikoissa ja osa on mukana projekteissa tai toimii tutkimushoitajina. Tutkinnon jälkeen voi myös hankkia lisäkoulutusta ja toimia vaikka ammattioppilaitoksessa opettajana tai ensiapuopettajana. Tai sitten voi vaan ihan jatkaa opintoja yliopistossa terveystieteiden parissa ja keskittyä vaikkapa hoitoalan johtamiseen tai terveyden edistämisen tutkimiseen tai kehittämiseen. Jos mikään näistäkään ei nappaa, niin ehkä on parempi vaihtaa alaa ...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      319
      7544
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1843
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1382
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1251
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1221
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1171
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe