Olen käynyt puolet terkkariopinnoista ja nyt tuntuu että haluan lopettaa. Minua oksettaa ajatus työskentelystä hoitotyössä etenkin sairaanhoitajana, terkkariksi voisin mennä korkeintaan yhteen työpaikkaan ja olisin nirso siitäkin minkälaista terkkarin työtä haluan tehdä ja voin kertoa että sitä jos lähden havittelemaan saan olla jossain mäkkärin kassalla 10 vuotta koska sairaanhoitajan töitä en aio tehdä. Miksi jatkaa kun tiedän jo nyt että valmistuessa haluaisin vaihtaa alaa. Opiskelumotivaatio on nolla olen opintopisteissä olluy vuoden ajan jäljessä. Eniten pelottaa muiden reaktio lopettamiseen, kun vanhempani tulevat olemaan vihaisia ja pettyneitä samoin poikayatäväni vanhemmat ja isovanhempani
Haluan lopettaa terkkariopinnot kesken
8
168
Vastaukset
- mitäsitteteet
Lopeta ihmeessä sinulle turhat opinnot. Pääset sinne mäkkärin kassalle heti loppuiäksesi.
- Topiskelija
Ajattelin kyllä lähteä opiskelemaan jotain muuta ...
- Äläänyviitti
Älää viittii heei ei oo hyvä ideea
- Yhdistele_asioita
käyt terkkariopinnot ja otat todistuksen. Sen päälle tradenomi tutkinto. Rupeat lääkefirmojen ja terveysalan myyntitykiksi. Valtava bisnesalue. Yhdistele siis asioita. Omia tutkintojansa kun voi hyödyntää monin eritavoin, Ei kannata mennä toisten perässä valtavirran mukana, vaan hyödyntää tutkintonsa muista poikkeavasti.
- kannattaakoha
Tosi suuri panostus pienin tuotto-odotuksin.
- Yhdistele_asioita
kannattaakoha kirjoitti:
Tosi suuri panostus pienin tuotto-odotuksin.
Ilmanmuuta. Tai sitten vaihtoehtoisesti myymään tehopumppuja hollantilaisille. Ilmastonmuutos ja merenpinta nousee. Siinä tärppi nro 2.
- Se_ei_ole_joko_tai
Oletko muuten tehnyt tähän mennessä missä määrin terkkarin töitä? Mistä olet saanut mielessäsi olevan terkkarin työnkuvan, eli onko se aito vai pelkkää kuvitelmaasi?
Tiedän nimittäin, että etenkin nuorena jokin muu ammatti kuin mitä opiskelee väikehtii houkuttelevana, kun ei osaa kuvitella tuon ammatin varjopuolia, jotka tulevat esille vasta ammatissa työskennellessä.
Neuvoni on että tee nuo terkkariopinnot loppuun ja pyri niiden pohjalta siirtymään kohti tavoitettasi. Saattaa olla, että näin pääset sellaiseen ihannetyöhön, jota et osaa nyt kuvitellakaan.
Itse en ole tehnyt päivääkään työtä, johon minulla on koulutus, mutta tuon koulutuksen pohjalta olen laajentanut osaamistani ja työtehtäviäni paljon mielenkiintoisimmille alueille. - kuntoutuspoli
Hoitoalan tutkinnolla voi tehdä monenlaista työtä. Onhan varmaan valtaosa sairaanhoitajista töissä perushommissa hoivapuolella, kotihoidossa tai sairaaloissa, mutta ei tosiaankaan kaikki. Osa on vastaanottotyössä, jota tehdään monissa eri paikoissa ja osa on mukana projekteissa tai toimii tutkimushoitajina. Tutkinnon jälkeen voi myös hankkia lisäkoulutusta ja toimia vaikka ammattioppilaitoksessa opettajana tai ensiapuopettajana. Tai sitten voi vaan ihan jatkaa opintoja yliopistossa terveystieteiden parissa ja keskittyä vaikkapa hoitoalan johtamiseen tai terveyden edistämisen tutkimiseen tai kehittämiseen. Jos mikään näistäkään ei nappaa, niin ehkä on parempi vaihtaa alaa ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303471Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs81524Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131463Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241255Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34883Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht242883- 60869
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.130848Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66844Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲97808