Mistä löytää hyvän julkisen p. sisätautilääkärin?

4578764

Mistä löytyisi hyvä julkisen puolen sisätautilääkäri, jolta voisi saada t3-lääkityksen tyroksiinin rinnalle? Joku joka oikeasti tietää asioista, eikä väitä, että alhainen tsh olisi ongelmallinen, vaikka muut arvot väitteissä, eikä ole liiketoiminnan oireita, vaan vointi paras niillä arvoilla. Tsh on alentunut kilpirauhaslääkityksillä lähelle nollaa.

Voiko vaihtaa terveysasemaa muualle Suomeen? Milloin voi taas vaihtaa terveysasemaa sen jälkeen, kun vaihdettu?

Haluaisin säästää kustannuksissa ja käyttää siksi julkista. Myös Kela tukee paremmin julkisen terveydenhuolloin kustannuksissa.
Yksityisten lääkäreiden kanssa ei ole ollut ongelmia lääkitysten kanssa, vaan ovat osanneet asiansa. Vasta sain hylätyn päätöksen julkiselta. Synteettisten T3-valmisteen haluaisin eläinperäisen tilalle, koska se kuuluu Kelan tuen piiriin. Nykyiset kilpirauhaslääkkeeni maksavat muiden lääkkeen hankinnasta tulevien vuosittaisten kustannusten lisäksi n. 145€ kuussa, eivätkä ne kerrytä edes vuosittaista maksukattoa... voin tietysti hakea sen t3-lääkkeen yksityiseltä, mutta näin pienituloisena hoidettaisin mielummin itseni julkisella. Minulle ei jäänyt yhtenä kuukautena kilpirauhassairauden hoidon yksityislääkärikustannusten ja pakollisten kuukausittaisten laskujen jälkeen yhtään rahaa edes ruokaan tai kaikkiin laskuihinkaan, enkä saanut Kelalta lisätukea, vaikka ei ole ollut minun syy, etten ole saanut julkiselta puolelta hoitoa, olen hakenut sitä vuosia...

3

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ulkomaille_hoitoon

      Terveysasemaa kunnan sisällä, ja terveyskeskusta eli mennä toiseen kuntaan hoitoon, voi vaihtaa kerran vuodessa. Tämä on oikeus, sitä ei taritse anoa vaan ilmoitus riittää. Pitää ilmoittaa sekä entiseen terveyskeskukseen että uuteen että vaihtaa. Netistä löytyy valmiita ilmoituslomakkeita, niitä ei ole pakko käyttää vaan voi ilmoittaa millä tavalla haluaa, mutta lomakkeessa on mukana kaikki tarpeellinen, joten mitään ei unohdu. Pitää muistaa ilmoittaa omat yhteystiedot, henkilötunnus, puhelinnumero jne. Mitään syytä ei kysytä eikä sitä tarvitse ilmoittaa.

      Vaihto on voimassa vuoden kerrallaan. Sitä ei siis voi purkaa ennen kuin vuosi on kulunut. Kaikki muukin hoito siirtyy vaihdossa, vaikkapa hammaslääkäri ja fysioterapeutti, eli vaihdon jälkeen kaikki hoito on ainakin vuoden ajan uudessa terveyskeskuksessa. Kiireelliseen hoitoon tietysti pääsee myös siinä entisessä paikassa.

      T3 hormonia et varmaankaan Suomessa saa julkiselta. Vaikea saada yksityiseltäkään. Syy on tietysti ilmeinen eli nämä Valviran ja Endokrinologiyhdistyksen masinoimat oikeudenkäynnit.

      Kehotan liittymään Suomen kilpirauhaspotilaat nimiseen yhdistykseen (ei liitto vaan yhdistys), sitä kautta saat informaatiota. Yleensä joutuu menemään ulkomaille hoitoon tämän Suomen tilanteen johdosta. Tai muuta Ruotsiin tai Norjaan, niin tilanne on jo ihan toinen. Suomi ei ole hyvä maa kilpirauhaspotilaille.

      • kiinnostunut.taho

        Endoyhdistys kysyy samaa kuin aloittaja. Usuttaakseen valviran kimppuun.


    • rtrt

      Huomioi: Julkiselle sisätautilääkärille täytyy saada lähete terveyskeskuksesta.
      Ei niihin pääse suoraan. Jos saa lähetteen, hoitotakuun puitteissa kuuden kuukauden sisällä voi päästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      78
      1423
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1215
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      102
      1044
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      954
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      139
      928
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      843
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      814
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      794
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      786
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      685
    Aihe