Kuinka monta kuvauspäivää pitäisi varata jos leffasta tulee noin 30 minuutin mittainen? Riippuu tietysti, mutta suunnilleen; viikko? alle?
30 minuutin lyhytelokuva?
2
90
Vastaukset
- Harrastaja_ohjaaja
Riippuu ihan kohtausten määrästä, tarinasta ja kuvauspaikoista....onko lähekkäin? . Olen itse tehnyt sellaisia alle 10 min pätkiä ja niihinkin meni jo useampi päivä. Aina ei saa yhdellä otolla onnistumaan vaan joudutaan kuvaamaan monta kertaa sama kohtaus. Joten oman kokemuksen mukaan sanoisin et yli viikko.
- itseoppinut.ohjaaja
Kokemusta ei itsellä ole tuon pituisista leffoista, ainoastaan n. 5min ja 1h pituisista. En osaa yhtään sanoa, koska riippuu aina niin paljon siitä millainen juoni on ja millaisella laadulla on tekemässä. Eli jos haluaa yhtään hyvän elokuvan tehdä, pitää kuvauksissa huomioida useammat otot samasta kohtauksesta, leikkausvaiheessa pitää sitten valita se paras otos. Pilalle menneitä kohtauksia tulee lähes aina - myös ammattilaisille. Arvelisin, että "perusjuonellisen" 30min elokuvan (siis ei mitään sci-fi, fantasia, tmv. tyyppistä leffaa) pystyy nopealla aikataululla (eli kuvaamalla lähes joka päivä) tekemään parissa viikossa. Leikkaukseen ja hyvään suunnitteluun (jos haluat saada hyvän elokuvan) menee usein kauemmin kuin itse kuvauksiin, mutta jos tosiaan vastaan vain tuohon kysymykseesi, niin suunnilleen 2-3vk voisi lyhimmillään mennä 30min elokuvaan projektista (mm.juonesta, näyttelijöiden ja kohtausten määrästä ym.) riippuen. Tuo itse elokuvan kesto oikeastaan nähdään parhaiten vasta leikkausvaiheessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1062449
- 1061912
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee161804Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen991457Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol1921432Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41375Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals133975- 57957
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi125948- 64946