Joko kympin partureita Lieksassa?

halpaa.on

Isoissa kaupungeissa nykyään saa miesten hiustenleikkuun jopa kympillä, ja aikaa hommaan kuluu n. 10min. Kyseessä yleensä näiden lähi-itäläisten poikien pitämät liikkeet.

Alan suomalaiset yrittäjät vihjailevat että tuollaiset hinnat tappaa suomalaiset alalta, hiuksia ei voi leikata kannattavasti kympillä eli harmaatalous kyseessä.

Katsooko verottaja sormien välistä ajatellen, että parempi kun pojat jotain tekee?

25

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kympillä.ei.mahdollista

      Koneella ajelu ehkä onnistuu 10 minuutissa, mutta oikea tukanleikkuu ei. Kympillä tai kahdellakaan kympillä leikkuusta ei jää mitään käteen kun maksaa pakolliset verot ja muut maksut sekä tilan vuokrat jne. Hintaraja kulkee noin 25 eurossa puolen tunnin työstä, jolloin työntekijällekin jää vielä muutama euro käteen. Autat verorikollista, jos leikkautat hiuksesi veropakolaisella.

      • nähty-on

        Hesan lähiöissä yleinen hinta leikkauksesta on siinä 25€, Kallion suunnalta löytyy sitten näitä kympin partureita jotka ovat mamuja.


      • ei.voida.syrjiä
        nähty-on kirjoitti:

        Hesan lähiöissä yleinen hinta leikkauksesta on siinä 25€, Kallion suunnalta löytyy sitten näitä kympin partureita jotka ovat mamuja.

        Kympin partureille jää saamastaan kymmenestä eurosta käteen kymmenen euroa. Verottaja tai viranomainen ei voi puuttua asiaan, koska silloin hän syyllistyy rasismiin.


    • Käyttäisin

      Tännekkin kympin partureita,vaikka koneella.

    • Tyytyväinenasiakas

      Meillä on kokonaan ilmaista. Märäjälahden pojat leikkaavat tapahtumissa ilmaiseksi ja jälki oli niin hyvää, että olisin maksanut mielelläni sen 25€.

    • s4s44s4s4s4s4

      Mulle hinta on 20 e , enkä anna kilauttaa konetta.Kyllä se muiden kanssa saa veroja maksella riittävästi.Kotiparturi on aina toiminut näin.

    • säästösyistä

      Kannattaa kitupiikkinä säästää ja leikata itse? Menet peilin eteen ja laikkaat, kyllä se onnistuu,,ja ennenkaikkea säästät! Jos leikkuusi jälki hirvittää, niin mene sitten 10 e parturiin korjauttamaan? Tarjoa vitosta koska olet jo esileikkuun tehnyt!

    • Täällä on etelän poikia jotka tekee kuulemma kympillä aivan koneella.
      En ole käynyt kokeilemassa.

      • katastrofia.pukkaa

        En heti suosittele, sillä kerran hesassa kävin tällaisella kympin kaverilla ja halusin vaan tavallisen lyhennyksen. Mutta hommasta ei tullut oikein mitään ja aikaa kului paljon, jälki oli surkea. Maksoin ja häivyin sanomatta sanaakaan.


    • kyselenvaan

      Uskallatteko päästää partaveitsen kanssa selkänne taa?

    • kurkunleikkaaja.hassan

      Nuuka ihminenhän uskaltaa, eikä se haittaa jos " parturin "veitsi lipsahtaa kaulavaltimoon, ompahan senjälkeen yhtä nuukaa vähemmän!

    • Tarkkailijana.vain

      Meillä Kontulassa on tudella hyvä kympin parturi. Näkyy suomalaisia ikämiehiäkin käyvän.

      • Olenpa käyt samassa parturissa, hyvin leikkaavat. Enpä tiedä heidän
        koulutuksesta, vaan jatkuva jono on vaikka kolme kaveria leikkaamassa.
        Kuitinkin saa, lienee virallinen.


      • vähimmäistiedot
        rotestimökinpoika kirjoitti:

        Olenpa käyt samassa parturissa, hyvin leikkaavat. Enpä tiedä heidän
        koulutuksesta, vaan jatkuva jono on vaikka kolme kaveria leikkaamassa.
        Kuitinkin saa, lienee virallinen.

        Tarkistapa kuitenkin kuittisi.
        Jotta kuitti on virallinen, siinä pitää näkyä?
        • Myyjän tiedot: yrityksen nimi, osoite ja Y-tunnus,
        • tiedot ostetun palvelun lajista,
        • palvelun hinta ilman arvonlisäveroa,
        • käytetty ALV-prosentti,
        • ALV:n määrä rahana,
        • palvelun hinta yhteensä,
        • tositteessa pitää olla myös päiväys
        • ja tositteen laatijan tulee numeroida tositteet juoksevalla numerosarjalla. (Jos tosite laaditaan kassakoneella tai sähköisellä laskutusjärjestelmällä, niin järjestelmä tekee numeroinnin automaattisesti.


      • helpottaako.kuittikyylää
        vähimmäistiedot kirjoitti:

        Tarkistapa kuitenkin kuittisi.
        Jotta kuitti on virallinen, siinä pitää näkyä?
        • Myyjän tiedot: yrityksen nimi, osoite ja Y-tunnus,
        • tiedot ostetun palvelun lajista,
        • palvelun hinta ilman arvonlisäveroa,
        • käytetty ALV-prosentti,
        • ALV:n määrä rahana,
        • palvelun hinta yhteensä,
        • tositteessa pitää olla myös päiväys
        • ja tositteen laatijan tulee numeroida tositteet juoksevalla numerosarjalla. (Jos tosite laaditaan kassakoneella tai sähköisellä laskutusjärjestelmällä, niin järjestelmä tekee numeroinnin automaattisesti.

        Nykyiset kassakoneet ja maksupäätteet antaa kuitin, ja kaikki asiakkaat ei ota kuittia vastaan, mutta se lienee haidän valinta! Parturin on pidettävä asiakkaistaan varauskirjaa, ja verotarkastajan tullessa on parturille jäävät kuitit ja varauskirjantiedot täsmättävä, muuten tulee syyte verovilpistä! Kuitteja ja varauskirjoja on säilytettävä tietty aikamaarä tarkastusta varten! ALV prosenttimäärä ja hinnasto on oltava asiakkaan nähtävissä!
        Lieksassa tuskin onnistuu ilman kuittia työskentely, koska täällä on senverran kateellista porukkaa!


      • vähimmäistiedot
        helpottaako.kuittikyylää kirjoitti:

        Nykyiset kassakoneet ja maksupäätteet antaa kuitin, ja kaikki asiakkaat ei ota kuittia vastaan, mutta se lienee haidän valinta! Parturin on pidettävä asiakkaistaan varauskirjaa, ja verotarkastajan tullessa on parturille jäävät kuitit ja varauskirjantiedot täsmättävä, muuten tulee syyte verovilpistä! Kuitteja ja varauskirjoja on säilytettävä tietty aikamaarä tarkastusta varten! ALV prosenttimäärä ja hinnasto on oltava asiakkaan nähtävissä!
        Lieksassa tuskin onnistuu ilman kuittia työskentely, koska täällä on senverran kateellista porukkaa!

        Lieksassa on todellakin senverran rehellistä porukkaa, etteivät vilpillisesti toimivat yritykset toimi pitkään. Myös Lieksan partureissa minulle on tarjottu virallinen kuitti pyytämättä ja olen sen myös saanut.


      • jdjrjgjtjjgjf
        vähimmäistiedot kirjoitti:

        Tarkistapa kuitenkin kuittisi.
        Jotta kuitti on virallinen, siinä pitää näkyä?
        • Myyjän tiedot: yrityksen nimi, osoite ja Y-tunnus,
        • tiedot ostetun palvelun lajista,
        • palvelun hinta ilman arvonlisäveroa,
        • käytetty ALV-prosentti,
        • ALV:n määrä rahana,
        • palvelun hinta yhteensä,
        • tositteessa pitää olla myös päiväys
        • ja tositteen laatijan tulee numeroida tositteet juoksevalla numerosarjalla. (Jos tosite laaditaan kassakoneella tai sähköisellä laskutusjärjestelmällä, niin järjestelmä tekee numeroinnin automaattisesti.

        Hyvä muistutus!


      • helpottaako.kuittikyylää kirjoitti:

        Nykyiset kassakoneet ja maksupäätteet antaa kuitin, ja kaikki asiakkaat ei ota kuittia vastaan, mutta se lienee haidän valinta! Parturin on pidettävä asiakkaistaan varauskirjaa, ja verotarkastajan tullessa on parturille jäävät kuitit ja varauskirjantiedot täsmättävä, muuten tulee syyte verovilpistä! Kuitteja ja varauskirjoja on säilytettävä tietty aikamaarä tarkastusta varten! ALV prosenttimäärä ja hinnasto on oltava asiakkaan nähtävissä!
        Lieksassa tuskin onnistuu ilman kuittia työskentely, koska täällä on senverran kateellista porukkaa!

        Pitääpä tarkastaa kuitti konsa seuraavan kerran käyn Kontulan turkkilaisessa.
        Varauskirjasta en tiedä, suoraan pihalta pukille. En ole varaillut aikoja.


    • ei.kuka.hyvänsä

      Hiuksiani käsittelevällä ihmisellä on oltava alan koulutus, joka takaa ammattitaidon. En astu tusinalippareiden puotiin vaikka ilmaiseksi leikkaisivat. Kunnioitan oikeaa koulutusta ja ammattitaitoa sekä yhteiskunnan velvoitteiden noudattamista.

    • Nuukilla.pitkä.letti

      Samaa mieltä, kyllä parturikampaajat on palkkansa ansainneet, kun kerran ovat alalle kouluttautuneet!

    • naukumaijoille

      Tehkää köyhät aloite mitä yrityksiä puuttuu? No ainakin 10e parturi ja 3e suutari,,mitä muuta halpaa vielä pitäisi olla?

      • se.pitää.paikkansa

        Ennenhän sanottiin, että kolmen markan suutari tekee kuuden markan vahingon.


    • Rahastetaanvaan

      Voisi kyllä jotkut parturikampaajat päivittää hiusmallistoa.Samaa tukkaa vuodesta toiseen vaikka sanoisi että tehdään uudenlainen.

      • ei.ikäloppuja.tekijöitä

        Lieksan oikeissa parturiliikkeissä on nuoria parturikampaajia, jotka hallitsevat asiakkaan toivoman tyylin. Saat juuri sellaisen tukan kuin haluat.


    • yksi.malli

      Jaajo tyyppinen körttikampaus on kaikkei helpoin ja kaunenin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe