Raamatusta me tiedämme, että elämme jo nyt lopun aikoja. Mutta miten menee ne ihan viimeiset ajat? Olen esimerkiksi ymmärtänyt Jumalan Sanasta, että olisimme täällä "ahdistuksenkin" aikana:
Matt. 24:21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
32 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
Miten se ihan viimeinen aika oikein menee?
65
447
Vastaukset
- tietotuusjaelämä
Ensimmäinen kysymys on että uskommeko Jeesuksen sanaan? Kun uskomme, niin uskokaa aloittajan lainaus Jeesuksen sanoista. Se on totuutta ja selvää tekstiä. Valitut joutuvat kuten muutkin suureen ahdistukseen, mutta valittujen tähden päivät lyhennetään.
Ihmetyttää helluntailaisten opetus että heidät temmataan pois ennen ahdistusta. Eihän se ole likimainkaan Jeesuksen sanan mukaista.
Paavali luuli että suuri ahdistus tulisi hänen eläessään ja luuli myös että heidät temmataan Jeesusta vastaan yläilmoihin, huomatkaa ettei taivaaseen.LOGIIKKA
Jumalan lapset ovat saaneet olla saatanan vihan kohteena parituhatta vuotta. Ei ole syytä olettaa, että he tulisivat kohtaamaan taivaallisen Isänsä vihan, joka ilmiselvästi kohdistuu jumalattomaan maailmaan. Valituilla voidaan tarkoittaa Jumalan omaisuuskansaa Israelia ja/tai vaivanajan käännynnäisiä.
Ilm. 3:10 Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.
1Tess. 5:9 Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,yurki1000js kirjoitti:
LOGIIKKA
Jumalan lapset ovat saaneet olla saatanan vihan kohteena parituhatta vuotta. Ei ole syytä olettaa, että he tulisivat kohtaamaan taivaallisen Isänsä vihan, joka ilmiselvästi kohdistuu jumalattomaan maailmaan. Valituilla voidaan tarkoittaa Jumalan omaisuuskansaa Israelia ja/tai vaivanajan käännynnäisiä.
Ilm. 3:10 Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.
1Tess. 5:9 Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,Ukko-ylijumalan asettaman maanpäällisenä jeesuksena olen vapauttanut kaikki kristinuskonharhaiset ahdistuksesta lakkauttamalla kristinuskon.
- tietotuusjaelämä
yurki1000js kirjoitti:
LOGIIKKA
1Tess. 5:9 Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta," Valituilla voidaan tarkoittaa Jumalan omaisuuskansaa Israelia ja/tai vaivanajan käännynnäisiä."
Kyllä Jeesus tarkoitti koko maailman valittuja, eikä pelkästään Israelin.
31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin. - 1234567---
yurki1000js kirjoitti:
LOGIIKKA
1Tess. 5:9 Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia, josta kolmas enkeli varoittaa.
tietotuusjaelämä kirjoitti:
" Valituilla voidaan tarkoittaa Jumalan omaisuuskansaa Israelia ja/tai vaivanajan käännynnäisiä."
31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.Tietoisuus. Minkä näet olevan uudenliiton srk:n roolin näissä tapahtumissa?
- Tietoisuuselämää
yurki1000js kirjoitti:
Tietoisuus. Minkä näet olevan uudenliiton srk:n roolin näissä tapahtumissa?
Pellen roolin.
he-ma kirjoitti:
Ukko-ylijumalan asettaman maanpäällisenä jeesuksena olen vapauttanut kaikki kristinuskonharhaiset ahdistuksesta lakkauttamalla kristinuskon.
kovis
" Valituilla voidaan tarkoittaa Jumalan omaisuuskansaa Israelia ja/tai vaivanajan käännynnäisiä."
31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.MUISTIIN
Jaakobin suku levisi kaikkiin ilmansuuntiin.
Gen:
28:10 Niin Jaakob lähti Beersebasta mennäksensä Harraniin.
28:11 Ja hän osui erääseen paikkaan, johon yöpyi, sillä aurinko oli laskenut; ja hän otti sen paikan kivistä yhden, pani sen päänsä alaiseksi ja asettui nukkumaan siihen paikkaan.
28:12 Niin hän näki unta, ja katso, maan päälle oli asetettu tikapuut, joiden pää ulottui taivaaseen, ja katso, Jumalan enkelit kulkivat niitä myöten ylös ja alas.
28:13 Ja katso, Herra seisoi hänen edessään ja sanoi: "Minä olen Herra, sinun isäsi Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala. Tämän maan, jonka päällä sinä makaat, minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi.
28:14 Ja sinun jälkeläistesi paljous on oleva kuin maan tomu, ja sinä leviät länteen ja itään, pohjoiseen ja etelään, ja sinussa ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä.
28:15 Ja katso, minä olen sinun kanssasi ja varjelen sinua, missä ikinä kuljet, ja saatan sinut takaisin tähän maahan; sillä minä en jätä sinua, ennenkuin olen toteuttanut sen, minkä minä olen sinulle puhunut."
KIINTOISAA
"...ja hän otti sen paikan kivistä yhden, pani sen päänsä alaiseksi ja asettui nukkumaan siihen paikkaan..."
https://www.google.fi/search?q=stone of jacob
- eivieläoleaika
Vapaakirkko osiosta voi saada katsauksen mitä on tulossa.
siellä on myös luettelo Raamatunpaikoista, joista voi itse aloittaa tutustumaan lopun ajan profetioidin.
Danielin kirjan profetia antaa hyvä pohjarungon kaikelle tulevalle. Danielin kirjassa on nuo neljä lopun ajan lähi-idän suurvaltaa, joista ensimmäinenkään ei ole vielä tullut.
Emme siis vielä ole lähelläkään Ilm 6 luvun tapahtumia.- bwszz
Lähi-idän suurvallat ovat tulleet jo tuhansia vuosia sitten.
- röxq
Aloitukseen otettu lainaus Raamatusta on ihan hyvä. Se kannattaa tuntea hyvin.
- Lukekaapa
Joh. 14: 1. "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
2. Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
3. Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen. "- veren.merkistä
Ei lainauksia voi yhtä ottaa tuosta ja toista tuolta, mukamas todistaakseen vaikkapa, että marttyyriaika ei koskisi suomen Siionia.
Tämä Siion on mennyt mukaan perinnäisoppeihin ja Katoliseen hapatukseen. Sitäkö pitäisi paapoa, vai pitäisikö sitä hieman vitsalla rapsauttaa, että palattaisiin Apostolseen oppiin ja Sanaan. Verenmerkki pihtipielissä vie kuoleman enkelin ohi. Mutta, tuskin tämä Lutterilainen oppi- joka taipuu isien perinnäisoppiin, kovin veren merkkiä kantaa helmoissaan.
Helmoissa kulkee vain ihmisten käskyt, joissa on välimiehinä paikkaansa vahtivat papit, että vain HEILLÄ on oikeus julistaa- - mutta mitä julistaa???---- siinäpä se.
Julistaa hapatetta. Sama se on helluntaissakin. Vahditaan jakkarapaikkaa puhujapöntössä, että juuri tämä hapate eläisi. Vanhimmisto on silmät peitettynä perinnäisopin rukouskoonalla ja siinä hoetaan, herra, herra.
Ja seurakunta eksyy Baabelin orjuuteen, jossa haureudessa tämän maan herran kanssa maataan ja ollaan onnellisia. Onnellisia, kun tuo käärme on syöttänyt hyväntiedon puulta hedelmän, joka maistuu hyvältä ja näyttää niin oikealta uskonnollisuudelta.
Onneksi kansainvälinen Apostolsen ajan seurakunta = helluntalainen, on palannut juurilleen. He viettävät esim. tänään sapattia. Raamatullista ja Apostolista ajan pyhää yhdessa Herran sen ajan kansan kanssa, jolle Jumala on antanut oman siunauksensa.
Mutta, ei tämä suomalainen helluntalaisuus. Se porskuttaa jopa vihassa perinnäisoppien puolesta tätä aikaa ja sanoo, että hedelmä on hyvää. Muotouskonto riittää, tuo, minkä Martti Luther toi eri muotoisina Katolisen opin kaavussa meille.
Tätäkö Herran pitäisi paapoa, perinnäisoppia, että meidän ohi kulkisi kuolemanenkeli.?
Herra on sama. Ja tämäkin tulee Sanasta esiin, mutta te ette halua kuulla, ette kääntyä, ettekä tehdä parannusta kuolleista töistänne. TE vain sanotte, että MENEMME palvelemaan (sunnuntaina) aurinkoäitilapsikultin Katolisen opin mukaan Jumalan palvelukseen. .... Huomaatteko sanan menemme Jumalanpalvelukseen, eli palvelemme jumalaamme. Se on hieman eri asia, kuin että Herra palvelisi meitä.
Jumala - Luoja- alkuunpanija - Pelastaja - kaikki on Jumalan työtä ja siinä on Apostoliseen uskoon pelastus ja sapatti. Sitä vietetään tänään. Siinä on Jumalan Pyhitys ja erotus Adamia varten ja siinä opillisesti Herra palvelee kansaansa, sitä kansaa - joka seuraa Häntä.
Herralla ei ole luterilaisia, ei helluntalaisia, jne. kirkkokäsikirjan mukaisesti jäsenrekisteriä, Hänellä on Elämänkirja ja sen mukaan kuoleman enkeli menee ohi.
Mikä kumma teillä on yleensä vängätä totisen Asian edessä ja sitten kysellä, että paapooko se Herra meitä, ettei vain pipitä, jos sattuu vaivaa.
Nytkin on marttyyrien aika. Miettikää sitä. Ja ojentautukaa Sanan mukaan.
Jumala katsokaas sallii eksytyksen, kun sitä niin halutaan. Mutta tuoko se viimeiselle tuomiolle, sitä rauhaa???? Eikö sitä pidä katsoa ennemmin, kuin tätä kuolevaisen elämän kohtaa. Peljätkää Häntä, jolla on valta tappaa sielu, joka syntiä, eli laittomuutta tekee.
ps. Olen istunut lähes 30- vuotta helluntaissa.
Nyt en kuulu suomalaiseen seurakuntaan tai kuntiin. Helluntaissa ei kestetty totuutta.
Se kyllä pappeuden sanoissa julistettiin totuudeksi, mutta siitä ei saatu puhua siellä teillä.
Kyse on leipäpappeudesta siellä ja eksyneitten vanhimmistojen perinnäisoppien kaapupuseroista. Niihin ei mahdu Apostolinen seurakuntamalli. Siihen mahtuu katolinen ja sinnehän se helluntalaisuuskin on menossa. Katoliset ovat jo sanoneet, että Martin uskonpuhdistus on heidän omaansa. Siis nyt jo julistetaan se heille omaksi.
Olihan Martti ikäänkuin heidän ja edelläkävijä. Siis äitikirkko ottaa Äitilapsikulttiin kaikki teidät. Pitäkäähän kiinni perinnäisopistanne, on helpompaa olla katolinen, kun sitä lapsillenne taotte mieliin. Se tarttuu jokaisen otsaan ja käteen merkiksi.
He kumartavat sitten sitä, mikä on tämä toisen herran kautta haureutta.
Mutta, tuskin taivaissa tunnetaan hapatetta. Se kuoleman enkeli. Eli raamattu puhuu riittävästi tällekin ajalle, jos vain kuullaan. Jolla on korva jne.
- Biblepost
veren.merkistä Sinulla on riivaajien oppien hapatusta.
Sapatinpalvonta on ensimmäinen harha askel ja sitten tulle kaiken maailman dieetit ja hikoilunkiellot. Sitten oletkin kietoutunut sielunvihollisen hämähäkinverkkoon. - olemmelopunajassanyt
Olen ymmärtänyt, että se menisi jotenkin näin.
Nyt on lopunaika ja lähestymme 1000 vuotisen valtakunnan alkamista. Ennen sitä täällä maan päällä tulee vaikeat ajat ja tässä vaikeassa ajassa uskovat ovat 3,5 vuotta ja sitten ja Jeesus tulee hakemaan eli tämä ylösotto ja Taivaassa alakaa Karitsan häät ja kestää 3,5.Sitten Jeesus tuhannentuhansine pyhinensä tulee takaisin maan päälle vuorelle nimeltä Öljymäki. Öljymäeltä Jeesus nousi Taivaaseen ja Raamatussa lukee, että Öljymäelle Hän tulee myös takaisin ja alkaa tuhatvuotinen valtalunta maan päällä ja Jeesus hallitsee pyhiensä kanssa 1000 vuotta ja saatana sidotaan 1000:eksi vuodeksi ja se ei ole villitsemässä ihmiä ja on rauhanajan valtakunta.
Tuhannen vuoden jälkeen saatana päästetään irti ja se lähtee villitsemään ihmisiä ja tulee myös maailamn loppu , viimeinen tuomio ja alkaa Jumalan valtakunta.
Raamattun paikat KR 33/38
Ilmestyskirja 20
3. ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
4. Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
5. Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
6. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
7. Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
8. ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
9. Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.
10. Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
11. Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
12. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
13. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
14. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
15. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
2 Pietari 3
10. Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
11. Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa,
12. teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!
13. Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.
Johanneksen ilmestys 21
1. Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5. Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
Taivaan maa pysyy iäti.Ei tämä nykyinen maapallomme.Jumala tekee uudet taivaat ja uuden maan.
Saarnaaja 1
4. Sukupolvi menee, ja sukupolvi tulee, mutta maa pysyy iäti.
Jesaja 66
22. Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne.
Jumalan valtakunta ei tule näkyvällä tavalla tämän katoavan maan päälle vaan se on sisäisesti meissä.- rakkauttako.on
miksi Jeesus antaisi morsiamensa kärsiä puolet vaivan ajasta? Onko se rakkauden osositus?
1 Tess 1:10 ja odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta. - TulevaViha
Matt. 3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
Room. 5:9 Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta.
Eiköhän tuo tuleva viha viittaa helvettiin. - 1234567---
Kolmet ja puolet vuodet ovat menneen talven lumia, samoin kuin 42 kuukautta, ja 1260 profeetallista päivää, eli vuotta, jotka kaikki ovat yhtä pitkiä. Saman pituinen aika on myöskin aika, kaksi aikaa, ja puoli aikaa, jotka tekevät kolme ja puoli vuotta mennyttä aikaa. 1260 vuotta kesti keskiaikainen vaino, Siinä on kolme ja puolivuotinen profeetallisten aikojen sanoma.
Toisessa tulemisessan Jeesus vie pyhät 1000-vuodeksi taivaaseen. Kaikki jumalattomat saavat surmansa Hänen ilmestyksestään, ja myöskin paholainen sidotaan.
1000-vuoden jälkeen jumalattomat herätetään tuomiolle. Tuli tekee heistä lopun.
Tämän jälkeen Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan, jossa vanhurskaua asuu. - haluankertoa
Jotta meissä olisi aina tahto pysyä kuuliaisena Jumalalle, kun olemme täällä maan päällä saaneet kokea kärsimystä. Taivaassa sitä ei saa enää tehdä.
Ennen ihmistä nimittäin enkelit asutti taivasta, mutta yksi heistä ja kolmasosa perässä alkoi kapinoida. Jumala tuomitsi ja heitti heidät alas taivaasta, sillä ne turmelivat hyvän. Heidän teot oli pahoja.
Jumala loi ihmisen, mutta antoi tälle vapauden valita maan päällä, haluaako seurata Häntä vai ei. Enkeleillä ei tätä valinnanmahdollisuutta ollut. Iso joukko enkeleitä, jotka nousivat taivaassa Pyhää kaikkivaltiasta Jumalaa vastaan odottaa ikuinen ero Jumalasta.
- Jabin
1234567---, adventisti alkoi taas vääristää Jumalan Sanaa.
Jospa kerrankin lopettaisit valheesi ja jospa kerrankin valheesi olivatkin menneen talven lumia.
Tuhatvuotinen valtakunta on maan päällä. Myös Kuninkaan hääjuhla vietetään maan päällä.
Jeesus puhui aina totta todellisia asioita, ei mitään juttuja eikä satuja.
Ja hän sanoi hänelle: Mutta kun kuningas meni katsomaan pöytävieraita, näki hän siellä miehen, joka ei ollut puettu häävaatteisiin.'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi. Jokainen ymmärtää, ettei kukaan voi omassa vanhurskaudessaan päästä Taivaaseen ei edes sapatinpalvoja, mutta maan päällä tuhatvuotisessa valtakunnassa on jäljellä pakanakansoja. Niin että Kuninkaan hääjuhla on maan päällä, ja sinne on mahdollista tulla, omissa saastaisissa vaatteissa.- 1234567---
On SUUREN SUURI HARHA opettaa tuhatvuotista rauhanvaltakuntaa maanpäällä. Luulisi jo jokaisen nähdä kuinka tämän maan on käymässä. Lue Jesajan kirjaa 24:19. Maa murskaksi musertuu, maa halkee ja hajoaa, maa horjuu ja huojuu. 20. Maa hoippuu ja hoipertelee niinkuin juopunut, huojuu niinkuin levämaja. Raskaana painaa sitä sen rikkomus, SE KAATUU, EIKÄ ENÄÄ NOUSE.
Jeesus on omiensa kanssa 1000-vuotta taivaassa, siellä ei ole syntiä, eikä kuolemaa, sillä sinne synti ei pääse yksin autuaat vaan.
Kaikki jumalattomat pakanat pedonkumartajat ovat kuolleina maanpäällä sen 1000-vuotta. odottamassa tuomion ylösnousemusta 1000-vuoden jälkeen. - tietotuusjaelämä
1234567--- kirjoitti:
On SUUREN SUURI HARHA opettaa tuhatvuotista rauhanvaltakuntaa maanpäällä. Luulisi jo jokaisen nähdä kuinka tämän maan on käymässä. Lue Jesajan kirjaa 24:19. Maa murskaksi musertuu, maa halkee ja hajoaa, maa horjuu ja huojuu. 20. Maa hoippuu ja hoipertelee niinkuin juopunut, huojuu niinkuin levämaja. Raskaana painaa sitä sen rikkomus, SE KAATUU, EIKÄ ENÄÄ NOUSE.
Jeesus on omiensa kanssa 1000-vuotta taivaassa, siellä ei ole syntiä, eikä kuolemaa, sillä sinne synti ei pääse yksin autuaat vaan.
Kaikki jumalattomat pakanat pedonkumartajat ovat kuolleina maanpäällä sen 1000-vuotta. odottamassa tuomion ylösnousemusta 1000-vuoden jälkeen.Jeesus hallitsee taivaallisessa hallituksessa jossa on 144 000 jäsentä. He hallitsevat maata. Jos on hallitus niin pitää olla myös hallittavia.
Ilm.14
1 Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
2 Ja minä kuulin äänen taivaasta ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän, ja ääni, jonka minä kuulin, oli ikäänkuin kanteleensoittajain, kun he kanteleitaan soittavat.
3 Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat ostetut maasta.
Ilm. 20:6
Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta - 1234567---
Jeesus hallitsee taivaallisessa hallituksessa jossa on 144 000 jäsentä. He hallitsevat maata. Jos on hallitus niin pitää olla myös hallittavia.
Ilm.14
1 Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
2 Ja minä kuulin äänen taivaasta ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän, ja ääni, jonka minä kuulin, oli ikäänkuin kanteleensoittajain, kun he kanteleitaan soittavat.
3 Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat ostetut maasta.
Ilm. 20:6
Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuottaTuhatvuotiskauden ennustukset eivät voi toteutua enää Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen, sillä niiden olisi tullut toteutua, ennen Jeesuksen Kristuksen ristiinnaulitsemista maan päällä. Israelin kansa ei tuntenut Messiastaan, vaan he naulitsivat Hänet ristille, niin tuhatvuotinen rauhankausi jäi toteutumatta.
Jos Jeesusta ei olisi naulittu ristille Hänen tullessaan ensimmäisen kerran maan päälle Messiaana ja Kuninkaana, olisivat Vanhanliiton ennustukset toteutuneet, ja Jeesus olisi ollut Kuninkaana tuhatvuotisessa valtakunnassa, ja kaikki ennustukset olisivat täyttyneet, ja nuorin olisi kuollut 100-vuotiaana ja synnintekijä joutunut kiroukseen 100-vuotiaana.
Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen pyhät viettävät 1000-vuotta taivaassa, jumalattomat synnintekijät ovat kuolleina 1000-vuotta odottamassa tuomion ylösnousemusta tuhannen vuoden jälkeen tuomiolle. - tietotuusjaelämä
1234567--- kirjoitti:
Tuhatvuotiskauden ennustukset eivät voi toteutua enää Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen, sillä niiden olisi tullut toteutua, ennen Jeesuksen Kristuksen ristiinnaulitsemista maan päällä. Israelin kansa ei tuntenut Messiastaan, vaan he naulitsivat Hänet ristille, niin tuhatvuotinen rauhankausi jäi toteutumatta.
Jos Jeesusta ei olisi naulittu ristille Hänen tullessaan ensimmäisen kerran maan päälle Messiaana ja Kuninkaana, olisivat Vanhanliiton ennustukset toteutuneet, ja Jeesus olisi ollut Kuninkaana tuhatvuotisessa valtakunnassa, ja kaikki ennustukset olisivat täyttyneet, ja nuorin olisi kuollut 100-vuotiaana ja synnintekijä joutunut kiroukseen 100-vuotiaana.
Jeesuksen toisen tulemisen jälkeen pyhät viettävät 1000-vuotta taivaassa, jumalattomat synnintekijät ovat kuolleina 1000-vuotta odottamassa tuomion ylösnousemusta tuhannen vuoden jälkeen tuomiolle.Missä kohden Raamatussa on todistettu Jeesuksen toinen tuleminen. Ei hän itse siitä mitään puhunut.
- Kirjakääröt
Jes.65:20 Biblia (1776). Ei siellä pidä enään lapsia oleman, jotka ei päiviinsä ulotu, eikä vanhoja, jotka ei vuosiansa täytä, sillä sadan vuotiset lapset pitää kuoleman, ja sadan ajastaikaiset syntiset pitää kirotut oleman.
- vanhasuomi
Ymmärrätkö paremmin
Jesaja 65:20 KR 33/38
20. Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen. - profeetallinen
Dan 2:
44 Mutta niiden kuningasten päivinä on taivaan Jumala pystyttävä valtakunnan, joka on kukistumaton iankaikkisesti ja jonka valtaa ei toiselle kansalle anneta. Se on musertava kaikki ne muut valtakunnat ja tekevä niistä lopun, mutta se itse on pysyvä iankaikkisesti,
Dan 7:
9 Minun sitä katsellessani valtaistuimet asetettiin, ja Vanhaikäinen istuutui. Hänen vaatteensa olivat valkeat kuin lumi ja hänen päänsä hiukset kuin puhdas villa. Hänen valtaistuimensa oli tulen liekkejä, ja sen pyörät olivat palavaa tulta.
22 siihen asti kunnes Vanhaikäinen tuli ja oikeus annettiin Korkeimman pyhille ja aika joutui ja pyhät saivat omaksensa valtakunnan.
Dan 8:
19 Sitten hän sanoi: "Katso, minä ilmoitan sinulle, mitä on tapahtuva viimeisenä vihan aikana; sillä lopun aikaa tämä tarkoittaa.
Eivät nämä profetiat ole menneet, vaan ovat vasta tulossa. Vaikka niiden esikuvia olivatkin aiemmat valtakunnat.
Nämä neljä valtakuntaa on oltava ennen ja silloin, kuin 'taivaan Jumala on pystyttävä valtakunnan'.. näin Daniel meille vakuuttaa.- NäinTulkitsen
Dan. 2
Jae 38:ssa sanotaan Nebukadnessarin olevan patsaan pää, Babylonia. Sitten tulivat Meedo-Persia, Kreikka (Aleksanteri Suuri) ja Rooma. Tässä vaiheessa Jeesus tuli maailmaan ja perusti näkymättömän Jumalan valtakunnan (Luuk. 17:20).
Dan. 7
Tässä on samat neljä valtakuntaa kuin Dan. 2:ssa. Pieni sarvi on Vatikaani/katolisuus, joka soti keskiajalla pyhiä vastaan ja joka on edelleen olemassa.
Dan. 8 kertoo myös Meedo-Persiasta ja Kreikasta (jakeet 20-21).
Kaikki nämä ovat tapahtuneet jo kauan sitten. Googin sotakin oli ennen Jeesuksen ensimmäistä tulemusta (Makkabilaissota?) - tulevaisuustuo
NäinTulkitsen kirjoitti:
Dan. 2
Jae 38:ssa sanotaan Nebukadnessarin olevan patsaan pää, Babylonia. Sitten tulivat Meedo-Persia, Kreikka (Aleksanteri Suuri) ja Rooma. Tässä vaiheessa Jeesus tuli maailmaan ja perusti näkymättömän Jumalan valtakunnan (Luuk. 17:20).
Dan. 7
Tässä on samat neljä valtakuntaa kuin Dan. 2:ssa. Pieni sarvi on Vatikaani/katolisuus, joka soti keskiajalla pyhiä vastaan ja joka on edelleen olemassa.
Dan. 8 kertoo myös Meedo-Persiasta ja Kreikasta (jakeet 20-21).
Kaikki nämä ovat tapahtuneet jo kauan sitten. Googin sotakin oli ennen Jeesuksen ensimmäistä tulemusta (Makkabilaissota?)Danielin neljän lähi-idän suurvallan aika tulee päättymään Kristuksen 1000 vuotiseen valtakuntaan, joten kannattaa kiinnittää siihen huomiota. Eivät siis ole nuo valtakunnat vielä tulleet.
Dan 2:
44 Mutta niiden kuningasten päivinä on taivaan Jumala pystyttävä valtakunnan, joka on kukistumaton iankaikkisesti ja jonka valtaa ei toiselle kansalle anneta. Se on musertava kaikki ne muut valtakunnat ja tekevä niistä lopun, mutta se itse on pysyvä iankaikkisesti,
Kristuksen valtakunta siis kukistaa nuo kaikki neljä suurvaltaa, joista viimeistä hallitsee antikristus.
Danielin ennustamat tapahtumat ovat vielä edessä, vaikka niiden esikuvalliset tapahtumat ovat jo tapahtuneet historian saatossa. Nuo lopun ajan valtakunnat kukistuvat vasta, kun Kristus tulee tuhannen tuhansine pyhineen perustamaan 1000 vuotisen valtakunnan maan päälle ja silloin Jerusalemista lähtee laki kaikkialle maailmaan. Silloin koko maailma näkee ja kokee, millainen on oikea hallinto. Silloin ei Mooseksen lakia julisteta, vaan Kristuksen lakia, joka uudistaa hallinnot kaikkialla maailmassa. Ensimmäiseksi Kristus jakaa kansojen alueiden rajat ja alkaa valtaisa rauhan jakso, jota maapallo ei ole ikinä ennen kokenut.
Jes. 65:20
Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
Näihin Raamatun profetioihin, joita on satamäärin Raamatussa, ei käy mikään ennen eletty aika, eikä käy mikään ikuisuuden aika. Ainoa mahdollisuus on se, että Kristuksen 1000 vuotinen valtakunnan aika maan päällä soveltuu noihin profetioihin, josta tuossa on yksi puhutteleva jae. - 1234567---
tulevaisuustuo kirjoitti:
Danielin neljän lähi-idän suurvallan aika tulee päättymään Kristuksen 1000 vuotiseen valtakuntaan, joten kannattaa kiinnittää siihen huomiota. Eivät siis ole nuo valtakunnat vielä tulleet.
Dan 2:
Kristuksen valtakunta siis kukistaa nuo kaikki neljä suurvaltaa, joista viimeistä hallitsee antikristus.
Danielin ennustamat tapahtumat ovat vielä edessä, vaikka niiden esikuvalliset tapahtumat ovat jo tapahtuneet historian saatossa. Nuo lopun ajan valtakunnat kukistuvat vasta, kun Kristus tulee tuhannen tuhansine pyhineen perustamaan 1000 vuotisen valtakunnan maan päälle ja silloin Jerusalemista lähtee laki kaikkialle maailmaan. Silloin koko maailma näkee ja kokee, millainen on oikea hallinto. Silloin ei Mooseksen lakia julisteta, vaan Kristuksen lakia, joka uudistaa hallinnot kaikkialla maailmassa. Ensimmäiseksi Kristus jakaa kansojen alueiden rajat ja alkaa valtaisa rauhan jakso, jota maapallo ei ole ikinä ennen kokenut.
Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
Näihin Raamatun profetioihin, joita on satamäärin Raamatussa, ei käy mikään ennen eletty aika, eikä käy mikään ikuisuuden aika. Ainoa mahdollisuus on se, että Kristuksen 1000 vuotinen valtakunnan aika maan päällä soveltuu noihin profetioihin, josta tuossa on yksi puhutteleva jae.Vai niin, että on mielestäsi maanpäällä 1000-vuotiskaudella kuolemaa, jossa nuorin kuolee 100-vuotiaan, ja vielä kaiken lisäksi synnintekijöitä, jotka joutuvat kiroukseen. Heidän keskelläänkö Jeesus täällä käyskentelee ?
Se on kyllä kuule sillätavalla, että pyhät ovat Sapatin Herran Jeesuksen kanssa taivaassa 1000-vuotta, siellä ei ole syntiä, eikä kuolemaa oleva.
Kaikki jumalattomat pedonkumartajat, ovat antikristuksineen kuolleina sen 1000-vuotta odottamassa tuomion ylösnousemusta 1000-vuoden jälkeen. - NäinTulkitsen
tulevaisuustuo kirjoitti:
Danielin neljän lähi-idän suurvallan aika tulee päättymään Kristuksen 1000 vuotiseen valtakuntaan, joten kannattaa kiinnittää siihen huomiota. Eivät siis ole nuo valtakunnat vielä tulleet.
Dan 2:
Näihin Raamatun profetioihin, joita on satamäärin Raamatussa, ei käy mikään ennen eletty aika, eikä käy mikään ikuisuuden aika. Ainoa mahdollisuus on se, että Kristuksen 1000 vuotinen valtakunnan aika maan päällä soveltuu noihin profetioihin, josta tuossa on yksi puhutteleva jae.Dan. 2:ssa sanotaan jakeessa 35: "sinä [Nebukadnessar] olet se kultainen pää". Tätä et voi muuksi muuttaa ja siirtää johonkin toiseen ajankohtaan.
Kuten kirjoitin, näiden neljän jälkeen tuli Jeesuksen valtakunta, näkymätön seurakunta, joka lähti leviämään kaikkien kansojen joukkoon ja kestää ikuisesti. Uusi liitto Melkisedekin järjestyksen mukaan.
Antikristus, Kristuksen vastustaja tai Kristuksen *sijainen* tuli neljännen valtakunnan, Rooman jäänteistä. Paavit ovat kuulemma Kristuksen sijaisia.
Googin sodan mentyä vuodatettiin Pyhä Henki. Hes. 39:29 "Enkä minä enää kätke heiltä kasvojani, sillä minä vuodatan Henkeni Israelin heimon päälle, sanoo Herra, Herra." Tämä mainitaan myös mm. Joel 2:28 "Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät". Nämä viittaavat ensimmäiseen helluntaihin, minkä Ap.t. 2:16 vahvistaa.
Huomaa että uudessa liitossa puhutaan hengellisestä Israelista, Jerusalemista ja Siionista, johon kuuluvat kaikki kristityt, niin juutalaiset kuin pakanatkin. Asiat on ymmärrettävä hengellisesti.
- profeetallinen
Uskovia on helppo naruttaa, kun eivät itse jaksa/viitsi oman Raamatu äärellä vaivaa nähdä.
Lue siis Daniel ja sitten muut profetiat ja ymmärrä aikojen juoksu..
Emme ole lopun ajoissa vielä. Sinä, joka nyt elät saatat nähdä ensimmäisen suurvallan nousun lähi-itään, mistä se nousee, se on vielä vähän sumun peitossa. Mutta Turkki tullee hajoamaan myös ja se ehkä saa aikaan tilanteen, johon lähi-idän ensimmäinen suurvalta voi nousta, joka ulottaa valtansa Israeliin ja Egyptiin asti ja paljon kansaa joutuu lähtemään kodeistaan...
Toisen lähi-idän suurvallan aikaan egyptiläiset ja Jumalan herättelemät israelilaiset pääsevät palaamaan omaan maahansa ja saavat jälleen alueensa takaisin..
Kolmannen lähi-idän suurvallan aikana Turkin uusi valtias Goog kokoaa joukkonsa ja hyökkää Israeliin, joka silloin elää rauhassa ja turvassa, koska Jumala on 'pehmittänyt' ympärillä olevat kansat..
Neljäs lähi-idän suurvalta nousee vasta sitten ja siinä on paljon kuninkaita... joiden joukosta yksi nousee antikristukseksi ..
Kyllä tähän kaikkeen siis menee aikaa.. vaikea sanoa, koska emme tiedä vielä mitään siitä ensimmäisestäkään lähi-idän lopun aikojen suurvallasta..
Olkaa siis levossa ja ahkeroikaa siinä kutsussa, johon Herra Jeesus Kristus on teidät kutsunut. - Jabin
ellen-noidan opetuslapset kirjoittava tänne riivaajien oppeja. Mutta Sanassa on selkeästi kirjoitettu:
Hänen (Jeesuksen) jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin. Öljymäki sijaitsee maan päällä.
Jeesus, juutalaisten Kuningas palaa näkyvällä tavalla maan päälle.- 1234567---
Jeesus palaa näkyvällä tavalla, ja vie omansa 1000-vuodeksi taivaaseen. Jeesus herättää uskossa kuolleet kirkastetussa ruumiissa, ja elossa olevat pyhät muutetaan ja näin heidät yhdessä Jeesus vie 1000-vuodeksi taivaaseen.
Jeesus sanoo, vaikka minä menen valmistamaan teille siaa, tulen minä takaisin, ja otan teidät tykäni, että tekin olisitte siellä missä minäkin olen.
Taivas on matkani määrä, matkalle en tahdo jäädä, kun saavut pilvissä kerran kansaasi pois noutamaan, näin laulamme. - jkjljlkjlkjl
1234567--- kirjoitti:
Jeesus palaa näkyvällä tavalla, ja vie omansa 1000-vuodeksi taivaaseen. Jeesus herättää uskossa kuolleet kirkastetussa ruumiissa, ja elossa olevat pyhät muutetaan ja näin heidät yhdessä Jeesus vie 1000-vuodeksi taivaaseen.
Jeesus sanoo, vaikka minä menen valmistamaan teille siaa, tulen minä takaisin, ja otan teidät tykäni, että tekin olisitte siellä missä minäkin olen.
Taivas on matkani määrä, matkalle en tahdo jäädä, kun saavut pilvissä kerran kansaasi pois noutamaan, näin laulamme.niin, eli saapuu pilvissä noutamaasn, ei laske vielä silloin jalkojaan Öljymäelle.
Kyseessä tempaus, harpazo. Hän sanoo itse, että Hän vetää meidät tykönsä.
Tulevasta vihasta säästäen, miksi ylkä rääkkäisi morsiantaan ja laittaisi samaan osaan syntisten kanssa?
Koko raamatun läpi voidaan lukea, että syntisellä ja vanhurskaalla on eri tiet.
Miten voi olla niin vaikea ymmärtää, että on kyseessä kaksi eri tapahtumaa. - 1234567---
jkjljlkjlkjl kirjoitti:
niin, eli saapuu pilvissä noutamaasn, ei laske vielä silloin jalkojaan Öljymäelle.
Tulevasta vihasta säästäen, miksi ylkä rääkkäisi morsiantaan ja laittaisi samaan osaan syntisten kanssa?
Miten voi olla niin vaikea ymmärtää, että on kyseessä kaksi eri tapahtumaa.Ei ole, eikä tule ylimääräistä tempausta, ennen Jeesuksen toista tulemista. Jumalan viha tulee nimenomaan kohtaamaan pedon kumartajia josta kolmas enkeli varoittaa.
Omistan lehtisen Mitä pian tapahtuu ? Ilmestys tulevista tapahtumista. Lehtisen kustantaja K.O. Syväntö. Tämän lehtisen sisältö on täyttä huuhaata salaisine tempauksineen.
Samoin omistan lehtisen: Israel ja iankaikkinen rakkaus: Kalervo Syvöntö (toim. Heikki Kangas ) Tässä on aivan täydellisesti harhaanjohtava sanoma. Tässä on samat harhat mitä täällä monet tuovat totuutena esille.
On näitä tullut tutkittua ja aikoinaan käytyä kuuntelemassa. - Biblepost
1234567--- kirjoitti:
Ei ole, eikä tule ylimääräistä tempausta, ennen Jeesuksen toista tulemista. Jumalan viha tulee nimenomaan kohtaamaan pedon kumartajia josta kolmas enkeli varoittaa.
Omistan lehtisen Mitä pian tapahtuu ? Ilmestys tulevista tapahtumista. Lehtisen kustantaja K.O. Syväntö. Tämän lehtisen sisältö on täyttä huuhaata salaisine tempauksineen.
Samoin omistan lehtisen: Israel ja iankaikkinen rakkaus: Kalervo Syvöntö (toim. Heikki Kangas ) Tässä on aivan täydellisesti harhaanjohtava sanoma. Tässä on samat harhat mitä täällä monet tuovat totuutena esille.
On näitä tullut tutkittua ja aikoinaan käytyä kuuntelemassa.1234567---,sinä kiero valehteleva adventisti. Jätit sitten kertomatta että tuo teidän ihan oma pedonmerkki on sunnuntai.
- Biblepost
jkjljlkjlkjl kirjoitti:
niin, eli saapuu pilvissä noutamaasn, ei laske vielä silloin jalkojaan Öljymäelle.
Miten voi olla niin vaikea ymmärtää, että on kyseessä kaksi eri tapahtumaa.Jumalan rangaistaessa egyptiläisiä israelilaiset olivat Egyptissä. Israelilaiset olivat turvassa Jumalan vihalta.
Ainoastaan Goosenin maata, jossa israelilaiset olivat, ei raesade kohdannut. - 1234567---
Biblepost kirjoitti:
1234567---,sinä kiero valehteleva adventisti. Jätit sitten kertomatta että tuo teidän ihan oma pedonmerkki on sunnuntai.
Toistettakoon vielä, että käy selväksi, että sunnuntai on pedonmerkki ihmiskäsky pyhäksi. . . Jumalan merkki on sapatti.
- Biblepost
1234567--- kirjoitti:
Toistettakoon vielä, että käy selväksi, että sunnuntai on pedonmerkki ihmiskäsky pyhäksi. . . Jumalan merkki on sapatti.
1234567---, voi vaikka olla, niin että sinun palvomasi jumala, sapatti onkin se pedon merkki. Kai sapatista voi jonkinlaisen merkin ja kuvan väsätä, tai sitten voi sapatin merkkinä voi käyttää molokin tähteä???
- merkkinä_
Biblepost kirjoitti:
1234567---, voi vaikka olla, niin että sinun palvomasi jumala, sapatti onkin se pedon merkki. Kai sapatista voi jonkinlaisen merkin ja kuvan väsätä, tai sitten voi sapatin merkkinä voi käyttää molokin tähteä???
Kyllä merkkinä on jos raamattuun voi luottaa, niin sapatti voi olla merkkinä.
Tarkoititko, että raamatun Herra on peto?
2.Moos. 31:13 "Puhu israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät
Hesekiel:20:12 Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät.
2Moos. 31:17 Se on oleva ikuinen merkki minun ja israelilaisten välillä; sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi ja hengähti."
- Näinon.on
Emme elä lopunaikoja, viimevuosisata oli tuhoisa tämä vuosisata alkanut paremmin joten jeesus voi rauhassa odotella huonompia aikoja.
- ymmärrättekö
Jo alkukristityt luulivat elävänsä lopun aikoja, mutta aika pitkälle on niistä ajoista päästy. Olen itse sitä mieltä, että maailma olisi paljon parempi, jos kristityt pyrkisivät elämään uskonsa mukaisesti tätä päivää, eivätkä huolehtisi niin kauheasti tulevista.
- kiusauxet.tulevat
Hahahaa! Jeesuksen aika oli ja meni. Terve menoa! Ei tule ikävä!!!
>>>Ei tule ikävä!!!<<<
Ei ehkä nyt tule kun "kaikki on hyvin". Mutta ehkä kohta mielesi muuttuu. Viimeistään silloin kun nämä hengelliset asiat tulevat kohti niin ettei niitä enää voi kiistää. Joka tapauksessa jokainen kohtaa todellisuuden viimeistään kuolemassaan. Ja sen jälkeen on myöhäistä vaihtaa puolta.
Joka tahtoo viettää ikuisen elämän Luojansa kanssa, tulee nyt valita Hänet seuralaisekseen ja ystäväkseen Jeesuksessa Kristuksessa. Muussa tapauksessa ihminen joutuu Jumalan vihollisen seuraan, samaan paikkaan missä Saatana on. Ja se ei ole kiva paikka sillä se on valmistettu Perkeleelle ja hänen enkeleilleen rangaistuksen paikaksi. Se on pahempi paikka kuin pahin maan päällä ollut tai oleva vankila. Siellä seuralaisesi vihaa Jumalan jälkeen sinua enemmän kuin mitää muuta.
Jumalan luona taas on paljon parempi olla kuin parhaassa hotellissa tai muussa maan päällä olevassa hyvässä mahtavassa paikassa. Ei ole niin hyvää paikkaa täällä maan päällä että voisi kertoa että sellaista Jumalan luona on. Se ei yksinkertaisesti mene ihmisen ymmärrykseen, sillä niin mahtavaa on pelastetun ikuisuus.
Toisen näistä kahdesta olotilasta tulee jokainen kohtaamaan ikuisuudessa. Joko Saatanan seuralaisena helvetissä tai Jumalan luona taivaassa. Minä olen valinnut Jeesuksen Kristuksen Vapahtajakseni Herrakseni ja Jumalakseni. Se, joka Hänet hylkää, on valinnut Saatanan.- Rakkaudesta.Saatanaan
Jaikal91 kirjoitti:
>>>Ei tule ikävä!!!<<<
Ei ehkä nyt tule kun "kaikki on hyvin". Mutta ehkä kohta mielesi muuttuu. Viimeistään silloin kun nämä hengelliset asiat tulevat kohti niin ettei niitä enää voi kiistää. Joka tapauksessa jokainen kohtaa todellisuuden viimeistään kuolemassaan. Ja sen jälkeen on myöhäistä vaihtaa puolta.
Joka tahtoo viettää ikuisen elämän Luojansa kanssa, tulee nyt valita Hänet seuralaisekseen ja ystäväkseen Jeesuksessa Kristuksessa. Muussa tapauksessa ihminen joutuu Jumalan vihollisen seuraan, samaan paikkaan missä Saatana on. Ja se ei ole kiva paikka sillä se on valmistettu Perkeleelle ja hänen enkeleilleen rangaistuksen paikaksi. Se on pahempi paikka kuin pahin maan päällä ollut tai oleva vankila. Siellä seuralaisesi vihaa Jumalan jälkeen sinua enemmän kuin mitää muuta.
Jumalan luona taas on paljon parempi olla kuin parhaassa hotellissa tai muussa maan päällä olevassa hyvässä mahtavassa paikassa. Ei ole niin hyvää paikkaa täällä maan päällä että voisi kertoa että sellaista Jumalan luona on. Se ei yksinkertaisesti mene ihmisen ymmärrykseen, sillä niin mahtavaa on pelastetun ikuisuus.
Toisen näistä kahdesta olotilasta tulee jokainen kohtaamaan ikuisuudessa. Joko Saatanan seuralaisena helvetissä tai Jumalan luona taivaassa. Minä olen valinnut Jeesuksen Kristuksen Vapahtajakseni Herrakseni ja Jumalakseni. Se, joka Hänet hylkää, on valinnut Saatanan.Minä ainakin olen jo lähtenyt Herran Saatanan matkaan. Parempaa matkakumppania ja ystävää ei voi toivoa.
- onko.vai.ei
Jaikal91 kirjoitti:
>>>Ei tule ikävä!!!<<<
Toisen näistä kahdesta olotilasta tulee jokainen kohtaamaan ikuisuudessa. Joko Saatanan seuralaisena helvetissä tai Jumalan luona taivaassa. Minä olen valinnut Jeesuksen Kristuksen Vapahtajakseni Herrakseni ja Jumalakseni. Se, joka Hänet hylkää, on valinnut Saatanan.Onko ikuinen tuska helvetissä ?
- Jeesusonturvasi
Rakkaudesta.Saatanaan kirjoitti:
Minä ainakin olen jo lähtenyt Herran Saatanan matkaan. Parempaa matkakumppania ja ystävää ei voi toivoa.
Tuolla asialla ei kannattaisi leikitellä... olet äärettömän suuressa vaarassa..
Joh. 10:10
Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan
Rukoile henkesi hädässä. Pimeyden ruhtinas ei sinua säästä. - Saatanan.oma
Jeesusonturvasi kirjoitti:
Tuolla asialla ei kannattaisi leikitellä... olet äärettömän suuressa vaarassa..
Joh. 10:10
Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan
Rukoile henkesi hädässä. Pimeyden ruhtinas ei sinua säästä.En siedä jeesusta. Hän on valheen totinen isä.
- violaluna17
Kyllä elämme Lopunaikaa nyt. Jeesuksen tulo voi olla lähelläkin,sillä Israelin valtio on ajan kello ja se on syntynyt v. 1948. Eli ensi vuonna on 70,vuotta siitä. Myös on ennustettu suuria sotia. On ollut kaksi maailmansotaa. Täytyy tulla vielä kolmaskin. Ja tuo islamisaatio on myös Antikristuksen edellä. Se on se valkea hevonen,josta Ilm. 6 jae 2. kertoo,että on lähetetty maata kiusaamaan.
- violaluna17
Ja eikö täällä voi mistään keskustella ilman että se typerä sapattivouhotus taas alkaa? Luulisi,että ees Herraa Jeesusta odotettaisiin sovussa. Mutta eipäs! Kaikesta on aina riideltävä. Aina!
- 1234567---
Sapatti on Jumalan merkki, joten se on tärkeä tuoda esille. Vieläkin löytyy nuorisosta niitä, jotka eivät sapatista tiedä, koska kalenterikin on väärennetty.
- Jabin
1234567--- kirjoitti:
Sapatti on Jumalan merkki, joten se on tärkeä tuoda esille. Vieläkin löytyy nuorisosta niitä, jotka eivät sapatista tiedä, koska kalenterikin on väärennetty.
1234567---, mutta olet meuhkannut täällä jo kylliksi sinun jumalastasi, sapatista. Jokainen voi ihan varmasti nähdä, että olet asettunut toisen pelastajan Jeesuksen yläpuolelle, sen sapatin.
- tietotuusjaelämä
1234567--- kirjoitti:
Sanoiko Jeesus että sapatti on Jumalan merkki. Eipä tainnut sanoa, joten viittaa sinne adventistien vainaja/tietäjähenkien merkkeihin.
- 1234567---
Sanoiko Jeesus että sapatti on Jumalan merkki. Eipä tainnut sanoa, joten viittaa sinne adventistien vainaja/tietäjähenkien merkkeihin.
Sapatti on Jumalan merkki 2.Moos.31:13. . . . Sunnuntai on pedonmerkki, ihmiskäsky pyhäksi.
Ilm.14:12. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
Jeesus sanoikin: Isäni käskyt minä olen pitänyt.
- tietotuusjaelämä
Jo 2000 vuotta sitten luultiin viimeisen ajan olevan käsillä.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on VIIMEINEN aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
1. Tess. 4:17
sitten meidät, JOTKA OLEMME ELOSSA, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
1. Piet. 5:1
Vanhimpia teidän joukossanne minä siis kehoitan, minä, joka myös olen vanhin ja Kristuksen kärsimysten todistaja ja osallinen myös siihen kirkkauteen, joka VASTEDES on ilmestyvä:
Ilm. 1:1
Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle, näyttääkseen palvelijoillensa, mitä PIAN tapahtuman pitää; ja sen hän lähettämänsä enkelin kautta antoi tiedoksi palvelijalleen Johannekselle, - aikakaudet
Jeesus Kristus on Raamatullisesti ilmestynyt viimeisinä päivinä liittyen raamatulliseen aikakauteen, näin asian ymmärrän.
1Pietarinkirje 1
17. Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,
18. tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne,
19. vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,
20. hänen, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista, mutta vasta VIIMEISINÖ AIKOINA on ilmoitettu teitä varten,
21. jotka hänen kauttansa uskotte Jumalaan, joka herätti hänet kuolleista ja antoi hänelle kirkkauden, niin että teidän uskonne on myös toivo Jumalaan.
Hebrealaisille 1
1. Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
2. on hän näinä VIIMEISINÄ PÄIVINÄ puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut- Biblepost
Jeesuksen sovituskuoleman jälkeen alkoivat viimeiset päivät. Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä".
- TutustumisenArvoinenTeos
Useimmat täälläkin uskovat yhä kyhäelmään, joka on alkuaan todistetusti lähtöisin katolisilta jesuiitoilta vastauskonpuhdistuksen merkeissä. Suosittelen tutustumaan tulkintaan, johon oli perinteisesti uskottu ennen nykyaikaa, mutta joka on nykyisin lähes unohdettu. Täytyy vain unohtaa ensin kaikki, mitä on aiemmin oppinut eksyttävistä kirjoista ja lähteä liikkeelle nöyrästi puhtaalta pöydältä.
www.lulu.com/items/volume_1/85000/85251/6/print/tbatb.pdf - Israeleiolemerkki
Israel ei ole ajankello. Tuo tulkinta on täysin väärä.
Matt 24:
32 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
Tuosta jakeesta on tehty tuo väärä johtopäätelmä aikojen kuluessa. Jeesus puhuu tuossa ihan oikeasti elävästä puusta ja sen lehdistä, ei mistään muusta.
33 Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
Koko tuossa pitkässä luvussa Jeesus ei käytä mitään vertauksia, vaan hän puhuu ihan oikeilla nimillä kaikista asioista, ei vertauksin. Niinpä Jeesus tuolla puu/lehti vertauksella tarkoittaa ihan sitä, että lopun aikana kaikki tapahtumat tapahtuvat nopealla aikataululla, sitten kun ne alkavat.
Lukekaa tuo koko Matt 24 luku, niin huomaatte itse saman asian. Jeesus puhuu sodista ihan oikealla nimellä, maanjäristyksistä ihan oikealla nimellä jne. Ei tässä luvussa ole mitään vertauksia. - ifon
Viikunapuun avulla Jeesus opetti tärkeän seikan läsnäolostaan, joka on jo meneillään. Hän on jo näkymättömänä läsnä . Opetuslapset kysyivät merkkejä, milloin hänen läsnäolonsa olisi. Matt. 24:3. Viikunapuussa kirkkaanvihreät lehdet ovat varma merkki kesästä. Samoin Jeesuksen suuri profetia, joka on merkitty muistiin Matt. 24. lukuun, myös Mark. 13. ja Luuk 21. luvut, todistavat selvästi, että Jeesus on nyt läsnä taivaallisen Valtakunnan voimassa. Luuk. 21: 29-31.
- heng
Jeesus puhui toisenkin kerran viikunapuusta. Hän vertasi Israelin kansan huonoa hengellistä tilaa viikunapuulla. Matkalla Betaniasta Jerusalemiin neljä päivää ennen kuolemaansa hän näki viikunapuun, jossa oli paljon lehtiä, mutta ei yhtäkään hedelmää. Koska varhaisviikunat ilmaantuivat yhtä aikaa lehtien kanssa ja jopa joskus ennen, hedelmien puute osoitti, että puu oli arvoton.
Terveeltä näyttävän mutta tuottamattoman viikunapuun tavoin juutalaisilla oli petollinen ulkokuori. Kansa ei tuottanut Jumalaa miellyttävää hedelmää, ja lopulta hylkäsi hänen oman Poikansa. Jeesus kirosi tuon hedelmättömän viikunapuun, ja seuraavana päivänä opetuslapset huomasivat, että se oli jo kuihtunut. Kuivunut puu kuvasi osuvasti sitä, että Jumala poistaisi pian juutalaisen valitun kansan asemasta. (Markus 11: 20, 21 )
Jumalalla tulisi olemaan palvelijoita kaikista kansoista olevista ihmisistä. Israelilla ei kansana tulisi olemaan ertyisasemaa muista kansoista tulevien ihmisten edellä. Yksilöt sieltäkin voivat pelastua, samalla tavalla kuin muidenkin kansojen yksilöt. - Ahdistuva.olen
Hellunt ailaisuuden piirissä ovat yleiset käsitykset lopunajan tapahtumista pahasti vinoutuneita. Tosin on harvoja yksilöitä, jotka opettavat raamatullisesti, mm. Osmo Haavisto kirjassaan "Mitä Johannes näki". Kannattaa hankkia kirja ja lukea raitista opetusta lopunajoista.
- NäinTulkitsen
Olen lukenut tuon kirjan ja voin suositella sitä. Tällaiseen tulkintaan liittyen, mitä tapahtumia sinun mielestäsi vielä on edessä ennen Jeesuksen toista tulemista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791492
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä431091No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall1951070Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38765- 14690
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30681Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21680- 37673
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46617Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .18610