Onko laillista ottaa mustekala lemmikiksi?

Petteripunakuono25

Hei olen miettinyt mustekalan hankkimista. Olisi kiva tietää jos joku tietää, että onko laillista omistaa mustekala lemmikkinä.

6

5526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Moi mulla on sama kysymys! Miten homma on mennyt? Saitko jo hankittua?

    • Anonyymi

      itekki oon miettiny samaa ja miks kukaan ei oo vastannu tähän sun kysymyksee😭 ainaki näin tiktokissa ihan suomalaiselta videon jossa se kerto et miten se ruokkii sen mustekalaa joten luultavasti on laillista

      • Anonyymi

        Näin ite just saman videon ja mietin itekkin ihan samaa ja tulin googlettaan asiaa, mut se tai olla joku ”vesieläintarha” tms ☹️


    • Anonyymi

      saattaa tulla vähän myöhässä nää mun kommentit mutta mitä ite oon perehtynyt nii tällä hetkellä ei ole lakeja mustekalan pitämisestä, eikä sinun tarvitse ilmeisesti hakea siihen lupaa missään osavaltiossa. Sinulla voi kuitenkin olla vaikeuksia pitää sitä, koska et voi pitää niitä pienessä säiliössä tai muiden kalojen kanssa sillä ne ovat kuitenkin petoja ja todennäköisesti söisivät kanssa asukit. Lemmikkinä mustekalan hoito vaatii viikoittaisen aikasitoumuksen ja voi olla kallista. Vaikka he ovat kiehtovia olentoja, vie aikaa tutkia heidän tarpeitaan ennen kuin hommaat mustekalan. Mustekala tarvitsee myös jatkuvaa hoitoa ja aktiviteettejä jotta ne eivät stressaanu, joten jos haluat matkustaa, sinun on löydettävä lemmikkihoitaja, jolla on kokemusta heidän hoidostaan ​​ja ruokinnastaan eli ihan vaikka hyvä naapuri jolta löytyy vara avain ei välttämättä ole mustekalan selviytymiselle paras huolehtija. suurin osa mustekaloista on myös myrkyllisiä eli pitää olla tarkkana minkä ns rodun valitsee ja keneltä ostaa.

    • Anonyymi

      Moi

    • Anonyymi

      No siis ainakin yhdellä Amerikkalaisella tubettajalla (Mark Rober) on mustekala

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1283
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe